logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak powstawała kampania „Satysfakcja” sieci Komfort?

  PR 29.08.2024, przeczytano 421 razy
ilustracja

Marka Komfort zaprezentowała w sierpniu kolejne odsłony wideo z kampanii “Satysfakcja”, w tym materiał zakulisowy. Twórcy zdradzają co było najtrudniejsze i jak wyglądała praca z wykorzystaniem AI, 3D i silnika Unreal Engine.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-powstawala-kampania-_satysfakcja_-sieci-komfort,405468,artykul.html

Etap 1: Przygotowania i wybór narzędzi

Klip reklamowy stworzony przy użyciu sztucznej inteligencji jeszcze niedawno wydawał się abstrakcyjny dla wielu ludzi. Przynajmniej do czerwca br., kiedy to marka Komfort postanowiła zostać pionierem w tej kategorii, wprowadzając platformę "Satysfakcja". Kampania w swoim innowacyjnym podejściu, naturalnie podkreśliła unikatowe wartości i korzyści płynące z oferty. Tak powstała idea, której misją było wyrażenie satysfakcji płynącej z remontu, wykorzystując zaawansowaną technologię.

Projekt był realizowany we współpracy z agencją Digitas oraz producentem rozwiązań kreatywnych mimo.ooo. W ramach “Satysfakcji” zastosowano 12 nowoczesnych narzędzi AI oraz silnik do tworzenia gier Unreal Engine, osiągając efekt hiperrealizmu i głębi obrazu bez potrzeby tradycyjnego kręcenia na planie zdjęciowym. Jak podkreśla Magdalena Stępień, Head of Brand & Communication sieci sklepów Komfort, „Finalne spoty kampanii “Satysfakcja” pokazują, jak Komfort przyczynił się do znaczącego postępu w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w branży reklamowej”.

ilustracjastrzałka

Etap 2: Tworzenie i animacja

Produkcję rozpoczęto od storyboardu, który stał się bazą do szczegółowego shootingboardu, obejmującego ruchy kamery, ustawienia światła oraz pozycje postaci. Następnie przygotowano jego wersję w formacie 3D, uwzględniający trójwymiarową przestrzeń. W produkcji 9 spotów wykorzystano Unreal Engine, który umożliwił tworzenie i animowanie szczegółowych modeli 3D. Technologia Motion Capture pozwoliła uchwycić precyzyjne gesty i realistyczne ustawienia kamery oraz światła w wirtualnym środowisku.

Etap 3: Generowanie emocji

Generowanie emocji w cyfrowym środowisku stanowiło jedno z największych wyzwań. Odtworzenie subtelnych reakcji emocjonalnych wymagało zaawansowanej technologii oraz zrozumienia psychologii postaci. Jak zauważa Marcin Łunkiewicz, producent kreatywny mimo.ooo„Choć technologia oferuje ogromne możliwości, uzyskanie autentycznych emocji wymagało wielu iteracji oraz precyzyjnej pracy. (...) Używaliśmy technologii Face Capture do zarejestrowania naturalnych gestów i mimiki aktorów, co pomogło w przeniesieniu emocji na animowane postacie.”.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Etap 4: Choreografia i synchronizacja

Ruchy postaci, kluczowe dla kampanii, wymagały precyzyjnego dopracowania. Choć technologia odegrała znaczącą rolę w urealnianiu zarejestrowanych gestów, sama choreografia nie była całkowicie wygenerowana przez oprogramowanie. To efekt współpracy choreografki Agnieszki Konopki oraz jej tancerzy z zespołem technologicznym. Gotowy układ taneczny zarejestrowano przy użyciu Motion Capture, co pozwoliło wiernie oddać emocje i narrację scen.

Etap 5: Montaż AI vs. tradycyjny

Montaż reklam opartych na sztucznej inteligencji przebiega inaczej niż w przypadku standardowych produkcji. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, przy pracy z reklamami AI proces rozpoczyna się już podczas tworzenia shootingboardu i stilomatika. To podejście umożliwia lepsze dopasowanie projektu i optymalizację montażu przed zakończeniem zdjęć.

Kolejne spoty „Satysfakcji”

Efekty tej pracy widać w dostępnych już odsłonach spotów. W najnowszych wydaniach klipów skupiono się na pojedynku jednej z bohaterek klipu, “Magdy”, z drzwiami, które uniemożliwiają dostęp do łazienki całej rodzinie oraz istnie katastroficznym rozpadzie blatu kuchennego “Niny”. Gdy problemy narastają, do akcji wkraczają doradcy sklepów Komfort, którzy swoim tanecznym krokiem i ekspercką wiedzą wprowadzają nowe, świeże rozwiązania. W rytm “Satysfakcji”, pozytywną energią oraz fachowymi umiejętnościami, przekształcają wnętrza bohaterek, przewyższając ich oczekiwania.

Spoty podkreślają, że satysfakcja z remontu z marką Komfort towarzyszy klientom na każdym etapie – od przygotowań po finalny efekt, zachęcając do odwiedzenia sklepów Komfort zarówno online, jak i stacjonarnie, gdzie czekają eksperci gotowi pomóc w realizacji wymarzonego projektu.

Spoty:

O kampanii

Za realizację spotów odpowiedzialne są agencja reklamowa Digitas oraz producent kreatywnych treści mimo.ooo. Strategię, planowanie i zakup mediów offline i online koordynuje agencja mediowa Value Media, za kampanie SEM, Paid Social i programmatic, wspierające launch nowej platformy komunikacyjnej – Salestube. Kompleksową obsługą marki w zakresie advocacy – obejmującą działania PR, influencer marketingowe i social media – zajmuje się agencja Labcon.

Źródło: Komfort S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Upominki świąteczne - propozycje marki Nobilia
Przed nami jeden z najbardziej wyczekiwanych momentów w roku – Boże Narodzenie. Z tej okazji marka Nobilia stworzyła wyjątkowe zestawy z myślą o nadchodzącym sezonie świątecznym. Każda z powstałych kompozycji jest unikatowa, zaprojektowana w ścisłej współpracy z prestiżowymi markami, często niszowymi i cenionymi za swoje rzemieślnicze podejście oraz...
Murale z Matą w kampanii EA Sports FC 25
Dwa murale z Matą, ambasadorem EA SPORTS FC 25 w Polsce, zostały właśnie ukończone. Pierwszy powstał w Warszawie przy Rondzie ONZ, a drugi w Ostrowie Lubelskim przy boisku LKS Tajfun Ostrów Lubelski – klubu, którego Mata jest prezesem i piłkarzem. Murale powstały w ramach kampanii z okazji premiery EA SPORTS FC 25.
Radaway zachęca do samobadania pod prysznicem
Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. Radaway, czołowy polski producent kabin prysznicowych, organizuje z tej okazji wyjątkową akcję edukacyjną. Współpraca z Federacją, wspierającą kobiety walczące z tą chorobą, ma na celu zwrócenie uwagi na profilaktykę nowotworową oraz zachęcenie do regularnego samobadania. Inicjatywa promuje nawyk kontrolowania...
Platige Image nagrodzone na gali The Best Annual Report 2023
Podczas prestiżowej Gali „The Best Annual Report 2023” Platige Image zostało wyróżnione dwoma nagrodami za raporty finansowe, co podkreśla zaangażowanie spółki w utrzymywanie najwyższych standardów w zakresie transparentności finansowej i komunikacji korporacyjnej.
Clarins Polska przedłuża kontrakt z Małgorzata Rozenek-Majdan
Polski dystrybutor marki Clarins kontynuuje współpracę z Małgorzatą Rozenek-Majdan w roli ambasadorki. Prezenterka będzie współtworzyć lokalną tożsamość marki, angażując się w szerokie działania promocyjne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764