logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak prawidłowo czyścić optykę lasera?

  PR 08.08.2018, przeczytano 1583 razy
ilustracjastrzałka

Doskonałe grawerowanie i cięcie wymaga dokładnie oczyszczonej soczewki – zwłaszcza przy pracy z materiałami które produkują więcej pyłu niż inne tj. guma czy drewno. Aby zapewnić odpowiednią jakość graweru i cięcia laserowego, należy regularnie sprawdzać i czyścić soczewki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-prawidlowo-czyscic-optyke-lasera,37521,artykul.html

Szybko i łatwo

Aby utrzymać optykę lasera czystą nie potrzeba więcej niż 2 minuty dziennie. Zawsze przed rozpoczęciem pracy powinno się sprawdzić czystość soczewki.

Czyszczenie optyki w 2 krokach

Aby poprawić jakość grawerowania i cięcia laserowego oraz zapobiec uszkodzeniu soczewki, należy ją wyczyścić tylko wtedy, gdy widoczne są na niej zanieczyszczenia. Nadmierne czyszczenie soczewki może prowadzić do jej zarysowania!

Krok po kroku

Przed przystąpieniem do czyszczenia soczewki należy upewnić się, że nie jest ona jeszcze gorąca od poprzedniego użycia lasera, gdyż czyszczenie ciepłej soczewki zagraża jej pęknięciu!

Krok 1: Przygotowanie

  • Przygotuj specjalny płyn i bibułki do czyszczenia optyki
  • Ostrożnie zdemontuj soczewkę
  • Zdmuchnij kurz z soczewki sprężonym powietrzem

Krok 2: Czyszczenie

  • Umieść 2 krople płynu na soczewce i pozostaw na ok 1 min
  • Zetrzyj bibułką
  • Zamontuj soczewkę
  • Teraz soczewka jest czysta i gotowa do powtórnego użycia!

Optyka bardziej wrażliwa niż szkło!

Soczewki są niezwykle delikatne, dlatego też należy obchodzić się z nimi bardzo ostrożnie. Należy unikać dotykania szkła soczewki palcami lub za pomocą narzędzi, ponieważ niebezpieczeństwo zarysowania powierzchni jest zbyt wysokie.

Specjalny płyn oraz bibułki do czyszczenia optyki dostępne w sklepie internetowym firmy Colop Polska.

Źródło: Colop Polska Sp. z o.o.

www.colop.pl


avatar użytkownika
+ + + + +

Tekst opublikował użytkownik: colop_polska

(COLOP POLSKA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764