logo
WIEDZA

Jak prawidłowo czyścić optykę lasera?

  PR 08.08.2018, przeczytano 617 razy
ilustracjastrzałka

Doskonałe grawerowanie i cięcie wymaga dokładnie oczyszczonej soczewki – zwłaszcza przy pracy z materiałami które produkują więcej pyłu niż inne tj. guma czy drewno. Aby zapewnić odpowiednią jakość graweru i cięcia laserowego, należy regularnie sprawdzać i czyścić soczewki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-prawidlowo-czyscic-optyke-lasera,37521,artykul.html

Szybko i łatwo

Aby utrzymać optykę lasera czystą nie potrzeba więcej niż 2 minuty dziennie. Zawsze przed rozpoczęciem pracy powinno się sprawdzić czystość soczewki.

Czyszczenie optyki w 2 krokach

Aby poprawić jakość grawerowania i cięcia laserowego oraz zapobiec uszkodzeniu soczewki, należy ją wyczyścić tylko wtedy, gdy widoczne są na niej zanieczyszczenia. Nadmierne czyszczenie soczewki może prowadzić do jej zarysowania!

Krok po kroku

Przed przystąpieniem do czyszczenia soczewki należy upewnić się, że nie jest ona jeszcze gorąca od poprzedniego użycia lasera, gdyż czyszczenie ciepłej soczewki zagraża jej pęknięciu!

Krok 1: Przygotowanie

  • Przygotuj specjalny płyn i bibułki do czyszczenia optyki
  • Ostrożnie zdemontuj soczewkę
  • Zdmuchnij kurz z soczewki sprężonym powietrzem

Krok 2: Czyszczenie

  • Umieść 2 krople płynu na soczewce i pozostaw na ok 1 min
  • Zetrzyj bibułką
  • Zamontuj soczewkę
  • Teraz soczewka jest czysta i gotowa do powtórnego użycia!

Optyka bardziej wrażliwa niż szkło!

Soczewki są niezwykle delikatne, dlatego też należy obchodzić się z nimi bardzo ostrożnie. Należy unikać dotykania szkła soczewki palcami lub za pomocą narzędzi, ponieważ niebezpieczeństwo zarysowania powierzchni jest zbyt wysokie.

Specjalny płyn oraz bibułki do czyszczenia optyki dostępne w sklepie internetowym firmy Colop Polska.

Źródło: Colop Polska Sp. z o.o.

www.colop.pl


avatar użytkownika
+ + + +

Tekst opublikował użytkownik: colop_polska

(COLOP POLSKA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Ikea po sąsiedzku

Złote Effie 2018: Ikea po sąsiedzku

Prezentujemy kolejną kampanię nagrodzoną podczas XIX edycji Effie Awards. Tym razem mowa o kampanii IKEA Po Sąsiedzku, która została laureatem złotej nagrody Effie w kategorii Brand Experience.  
Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?
Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć...
Prognoza: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.
Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.
Case study: 10 lat Tchibo Cafissimo
10-lecie Tchibo Cafissimo w Polsce to idealna okazja, nie tylko do celebrowania urodzin marki, ale także ważny moment do wykorzystania w działaniach wizerunkowych. Dzięki zaangażowaniu marketingu rekomendacji oraz influencer marketingu, jubileusz brandu odbił się szerokim echem w social mediach, generując wynik w wysokości niemal 14 milionów kontaktów z marką. Za...
Błędy kolorystyczne w projektowaniu przestrzeni publicznej
Projektowanie przestrzeni publicznej stało się świadomym kształtowaniem naszego otoczenia. Coraz więcej miast wprowadza konkretne wytyczne dla projektantów i architektów, tego w jaki sposób powinna wyglądać spójna i czytelna tkanka miejska. Bardzo istotnym elementem w tej „układance” jest kolor. Nieodpowiednie dobranie barw może zrujnować nawet...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone