logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak prawidłowo czyścić optykę lasera?

  PR 08.08.2018, przeczytano 709 razy
ilustracjastrzałka

Doskonałe grawerowanie i cięcie wymaga dokładnie oczyszczonej soczewki – zwłaszcza przy pracy z materiałami które produkują więcej pyłu niż inne tj. guma czy drewno. Aby zapewnić odpowiednią jakość graweru i cięcia laserowego, należy regularnie sprawdzać i czyścić soczewki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-prawidlowo-czyscic-optyke-lasera,37521,artykul.html

Szybko i łatwo

Aby utrzymać optykę lasera czystą nie potrzeba więcej niż 2 minuty dziennie. Zawsze przed rozpoczęciem pracy powinno się sprawdzić czystość soczewki.

Czyszczenie optyki w 2 krokach

Aby poprawić jakość grawerowania i cięcia laserowego oraz zapobiec uszkodzeniu soczewki, należy ją wyczyścić tylko wtedy, gdy widoczne są na niej zanieczyszczenia. Nadmierne czyszczenie soczewki może prowadzić do jej zarysowania!

Krok po kroku

Przed przystąpieniem do czyszczenia soczewki należy upewnić się, że nie jest ona jeszcze gorąca od poprzedniego użycia lasera, gdyż czyszczenie ciepłej soczewki zagraża jej pęknięciu!

Krok 1: Przygotowanie

  • Przygotuj specjalny płyn i bibułki do czyszczenia optyki
  • Ostrożnie zdemontuj soczewkę
  • Zdmuchnij kurz z soczewki sprężonym powietrzem

Krok 2: Czyszczenie

  • Umieść 2 krople płynu na soczewce i pozostaw na ok 1 min
  • Zetrzyj bibułką
  • Zamontuj soczewkę
  • Teraz soczewka jest czysta i gotowa do powtórnego użycia!

Optyka bardziej wrażliwa niż szkło!

Soczewki są niezwykle delikatne, dlatego też należy obchodzić się z nimi bardzo ostrożnie. Należy unikać dotykania szkła soczewki palcami lub za pomocą narzędzi, ponieważ niebezpieczeństwo zarysowania powierzchni jest zbyt wysokie.

Specjalny płyn oraz bibułki do czyszczenia optyki dostępne w sklepie internetowym firmy Colop Polska.

Źródło: Colop Polska Sp. z o.o.

www.colop.pl


avatar użytkownika
+ + + +

Tekst opublikował użytkownik: colop_polska

(COLOP POLSKA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

4 mity związane z biznesowymi materiałami drukowanymi
Firmy masowo drukują katalogi produktowe, raporty czy zestawienia roczne. Brak zrozumienia konsumenta i nieznajomość technologii drukarskich często sprawia, że publikacje te nie przynoszą oczekiwanych korzyści. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby odpowiedzialne za materiały drukowane?
3 argumenty za wymianą drukarki biurowej
Wiele osób traktuje wymianę drukarki jako konieczność dyktowaną popsuciem się starego sprzętu. Skoro działa, to po co kupować nową? To duży błąd. Wykorzystywanie przestarzałego urządzenia w firmie może spowodować duże straty, wielokrotnie przekraczające cenę nowej drukarki. Oto kilka powodów dlaczego warto zastanowić się nad wymianą wysłużonego kombajnu.
Noc Muzeów i własna siedziba w akcji promocyjnej Laveo
Łódzka marka Laveo jest producentem wysokiej klasy armatury łazienkowej i kuchennej. Prowadzone przez markę działania komunikacyjne opierają się na promowaniu dobrego designu i edukowaniu obiorców w zakresie tworzenia nowoczesnych, ale też funkcjonalnych aranżacji wnętrz. Marka skupia się na działaniach produktowych, jak też pozycjonowaniu swoich ekspertów. Czasami warto jednak...
Klasyfikacja opraw – część 2.

Publikacje książkowe (10): Klasyfikacja opraw – część 2.

Dzi­siej­szym felie­to­nem zamy­kamy cykl arty­ku­łów poświę­co­nych publi­ka­cjom książ­ko­wym. Koń­czymy prze­rwany tydzień temu wątek wykle­jek w opra­wach zło­żo­nych, a pozo­stały czas jaki zde­cy­do­wa­li­ście się prze­zna­czyć na tę cho­chli­kową lek­turę,  wypeł­nimy Wam pre­zen­ta­cją naj­cie­kaw­szych pro­jek­tów...
Jak działa reklama w Internecie? Rozmowa z Maciejem Zawadzińskim
Czy to my kupujemy w Internecie, czy nas kupują? Kto i z kim handluje naszymi danymi? Czy powinniśmy się tego obawiać? Jak zapytać, żeby dostać odpowiedź kto i co o nas wie?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764