logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak prawidłowo wywieszać flagę narodową?

   02.05.2015, przeczytano 2308 razy
ilustracjastrzałka

Od 2004 r. obchodzimy Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Przypada on 2 maja. Polacy coraz chętniej świętują ten dzień i wywieszają za oknami biało-czerwone flagi. Czy prezentujemy je jednak właściwie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-prawidlowo-wywieszac-flage-narodowa-,24740,artykul.html

Flagę narodową należy eksponować w sposób przejrzysty, jasny. Powinna być czysta, niepostrzępiona i mieć odpowiednie proporcje (polska flaga ma 5:8). Na noc, jeśli nie jest oświetlona, należy ją zdejmować. Podobnie w czasie deszczu, żeby nie mokła” – mówi serwisowi infoWire.pl Krzysztof Jasieński z Polskiego Towarzystwa Weksylologicznego. Jeżeli flaga wisi pionowo wzdłuż masztu, biały kolor ma być umieszczony od strony słupa.

Pamiętajmy, że nie można używać powszechnie flag z herbem. Przysługują one polskim przedstawicielstwom dyplomatycznym za granicą oraz polskim statkom i okrętom. Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że na fladze narodowej nie powinno się umieszczać żadnych napisów. „Jest to obraza flagi i jej niszczenie […]. Flagę polską należy szanować i nie wolno na niej nic pisać” – stwierdza ekspert. Do wywieszania flagi na swoich budynkach są zobligowane instytucje państwowe, ale przez cały czas mogą ją eksponować także osoby prywatne.

Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej jest świętem ważnym. „Jego obchodzenie przyczynia się do zwiększenia świadomości narodowej: znajomości polskich barw i polskiej tożsamości. Bardzo dobrze, że to święto zostało wprowadzone […]. Warto się szczycić, że jest się Polakiem i że się ma takie piękne barwy” – zauważa rozmówca.

Źródło: InfoWire.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764