logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak programmatic może pomóc w dotarciu do właściwego odbiorcy?

  PR 14.11.2018, przeczytano 603 razy
Autor - Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Najlepsza kreacja reklamowa nie uzyska pożądanego efektu, o ile nie pojawi się we właściwym czasie i miejscu. Niezależnie od wielkości firmy i jej lokalizacji, wśród użytkowników Internetu rośnie potrzeba, aby reklama była skierowana tylko do nich. Jak tego dokonać? Z pomocą przychodzi model programmatic.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-programmatic-moze-pomoc-w-dotarciu-do-wlasciwego-odbiorcy,380137,artykul.html

Świetlana przyszłość

Według prognoz BIA/Kelsey, w ciągu najbliższych pięciu lat wydatki na reklamę, w samych Stanach Zjednoczonych zwiększą się aż dwukrotnie. To znak, że reklamodawcy skutecznie analizują wyniki działań marketingowych, przez co zwiększają wydatki reklamowe oraz identyfikują oraz efektywnie docierają do klientów.

Ze względu na to, że nazewnictwo, konkurencja oraz nawyki zakupowe różnią się znacznie w zależności od regionu i miasta, reklama oparta na lokalizacji zapewnia lepszą skuteczność oraz dokładniejszą wiedzę na temat preferencji reklamowych użytkowników. Zasadniczym elementem reklamy opartej na lokalizacji jest programmatic, który w ostatnich latach zyskał na popularności. Coraz częściej marki stosują ten model, aby dotrzeć do klientów rzeczywiście zainteresowanych ich ofertą.  Wprowadzenie tego modelu było jednym z największych osiągnięć w dziedzinie cyfryzacji od czasu wprowadzenia wyszukiwarki.

Czym jest reklama programmatic?

Model programmatic umożliwia kierowanie na określoną grupę odbiorców formatów reklamowych. W tym przypadku, segmenty mogą obejmować różne dane demograficzne, takie jak płeć, wiek, status społeczny, a także położenie geograficzne w niektórych rejonach kraju. Oprócz tego, można również kontrolować reklamy według określonej pory dnia a także monitorować ich częstotliwość. Dodatkowo, z pomocą omawianego modelu można wybrać wydawców, u których ma pojawić się reklama.

W ten sposób reklamodawca płaci wyłącznie za wysoce skuteczne reklamy, wyświetlane właściwym osobom w określonym czasie. Reklama ta zmienia definicję tradycyjnego procesu zakupu powierzchni reklamowej. To cyfrowy proces, który z pomocą algorytmu dokonuje zakupu powierzchni w czasie rzeczywistym. System kupuje, umieszcza oraz optymalizuje zasoby reklamowe za pośrednictwem systemu licytacji. Automatyzacja procesu oznacza, że dzieje się on w czasie rzeczywistym bez konieczności ręcznej konfiguracji.

Programmatic a geolokalizacja

Programmatic jest bardzo wydajnym i skutecznym sposobem na dotarcie do docelowej grupy odbiorców. W ten sposób marki mogą zarówno sterować, jak i dostosowywać przekazy do potrzeb lokalnych rynków, które obsługują.

Lokalizacja jest niezbędna, aby skutecznie dotrzeć do użytkowników, których nawyki zakupowe oraz preferencje różnią się w znacznym stopniu w zależności od kraju czy miasta. Jednak skalowanie dużej liczby osób oraz kierowanie kampanii lokalnych wymaga dobrze przemyślanej i dostosowanej technologiczne strategii budowania celów. Dzięki temu kampanie są bardziej skuteczne i zapewniają wyższy zwrot z inwestycji. Dodatkowo, programmatic pomaga nie tylko osiągnąć wysoki poziom przejrzystości kampanii, ale daję również markom szansę na angażowanie się w czasie zbliżonym do rzeczywistego w połączeniu w odpowiednio dopasowaną grupą odbiorców.

Źródło: YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764