logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak projektować pamiątki? Spotkanie w Zodiaku

   26.08.2019, przeczytano 222 razy
ilustracjastrzałka

Czy wyprodukowany w Chinach kiczowaty przedmiot z plastiku może skutecznie przywołać miłe wspomnienia z podróży? Muzeum Tatrzańskie odpowiada na to pytanie negatywnie i organizuje konkurs na zaprojektowanie pamiątki z Zakopanego. W Warszawie zaś inicjuje dyskusję o tym, jaka powinna być idealna pamiątka. W spotkaniu, które odbędzie się we wtorek 3 września w Zodiaku Warszawskim Pawilonie Architektury wezmą udział designer, kurator i jeden z jurorów konkursu, Tomasz Rygalik oraz Magdalena Kochanowska, projektantka, wykładowczyni warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i teoretyczka designu. Rozmowę poprowadzi Kamil Białas – redaktor naczelny whiteMAD.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-projektowac-pamiatki-spotkanie-w-zodiaku,383719,artykul.html

Wszyscy dziś nadają ogromne znaczenie przestrzeni, w której żyją, a powszechność Instagrama wręcz wymusza otaczanie się ładnymi przedmiotami. Dbałość o detal, lokalne pochodzenie i transparentność procesów produkcji coraz częściej stają się podstawą wyborów konsumenckich. Tym bardziej dziwi więc fakt, że w sklepach i na stoiskach dla turystów królują rzeczy, których wygląd może być nośnikiem jedynie najgorszych wspomnień, a jakość wykonania gwarantuje jednorazowość użycia. Walkę o zmianę tej sytuacji podejmuje Muzeum Tatrzańskie organizując konkurs dla designerów, w którym mogą zaproponować swoją wizję idealnej pamiątki z Zakopanego. Dyskusję na temat tego, jaka ona powinna być, przenoszą także w inne miasta Polski. Najbliższe spotkanie organizowane przez inicjatora konkursu odbędzie się 3 września w Warszawie. O pamiątce jako kodzie identyfikacyjnym, dzięki któremu można utożsamiać przedmiot z miejscem, czasem i wspomnieniami porozmawiają Tomasz Rygalik, Magdalena Kochanowska, Katarzyna Para z Muzeum Tatrzańskiego oraz Kamil Białas.

Organizowany przez Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem konkurs na zaprojektowanie pamiątki z Zakopanego jest skierowany do projektantów, rzemieślników, artystów i miłośników Podhala oraz tatrzańskiej symboliki. To oni mają szansę stworzyć oficjalną, oryginalną i dobrze zaprojektowaną pamiątkę z Zakopanego. Taką, która nawiąże do podhalańskiej tradycji, kultury, a także przyrody. Zgłoszenia konkursowe można nadsyłać do 3 października 2019 roku. Szanse mają zarówno półamatorzy zafascynowani dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym Podhala, studenci, jak i doświadczeni designerzy oraz studia projektowe. Zgłoszenia konkursowe oceni jury w składzie: Jarosław Hulbój, Paweł Jasiewicz, Anna Kozak, Tomek Rygalik, Marcin Rząsa i Anna Wende-Surmiak. Organizatorem konkursu jest obchodzące w tym roku 130-lecie istnienia Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem.

Spotkanie z Tomaszem Rygalikiem i Magdaleną Kochanowską, 3 września 2019 r., godz. 18:00, ZODIAK Warszawski Pawilon Architektury, pasaż Stefana Wiecheckiego „Wiecha” 4, prowadzenie Kamil Białas

Źródło: Muzeum Tatrzańskie

www.muzeumtatrzanskie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Apptension buduje własny Dział Kreatywny
Apptension – software house, współpracujący z inwestorami, startupami i agencjami –  od początku września uruchomił w swoich strukturach Dział Kreatywny. Na jego czele stanął Michał Gutkowski, związany z firmą od 2014 roku. Do głównych zadań zespołu należy eksplorowanie nowych technologii, takich jak AR czy VR w kontekście wyzwań, przed...
Oki na targach Festiwaldruku.pl 2019
Najmniejsza na rynku kolorowa drukarka A3 z serii C800, najnowsza pięciotonerowa cyfrowa drukarka etykiet LED OKI Pro1050 (CMYK + biały), pokaz druku na kopertach z wykorzystaniem innowacyjnej technologii białego tonera z OKI Pro9542, druk termotransferowy  z OKI Pro8432WT i ekosolwentowy ploter M-64s z serii ColorPainter – to tylko niektóre propozycje z bogatej oferty OKI, którą...
Nowa kampania reklamowa „Bez nonsensów” w T‑mobile skierowana do firm
T‑Mobile rozpoczyna kampanię reklamową promującą ofertę MagentaBIZNES oraz smartfon Samsung Galaxy S10e w supercenie.
Zintegrowana kampania Captain Jack Pirate Orange
Niespełna rok od rynkowego debiutu Captain Jack stał się drugim najlepiej sprzedającym się piwem w kategorii piw o smaku alkoholi mocnych. Teraz, do standardowego wariantu dołącza nowy, o smaku rumu i pomarańczy.
Mural inspirowany fotografiami Krzysztofa Millera na siedzibie „Gazety Wyborczej”
W poniedziałek, 9 września br. odbyło się oficjalne odsłonięcie muralu nawiązującego do twórczości fotoreportera „Gazety Wyborczej” Krzysztofa Millera. Malowidło ścienne autorstwa Bruna Althamera, powstałe na jednej z bocznych ścian budynku Agory w Warszawie, przedstawia wybrane postacie ze zdjęć Millera dokumentujących wydarzenia historyczne i konflikty...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764