logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak projektować pamiątki? Spotkanie w Zodiaku

   26.08.2019, przeczytano 277 razy
ilustracjastrzałka

Czy wyprodukowany w Chinach kiczowaty przedmiot z plastiku może skutecznie przywołać miłe wspomnienia z podróży? Muzeum Tatrzańskie odpowiada na to pytanie negatywnie i organizuje konkurs na zaprojektowanie pamiątki z Zakopanego. W Warszawie zaś inicjuje dyskusję o tym, jaka powinna być idealna pamiątka. W spotkaniu, które odbędzie się we wtorek 3 września w Zodiaku Warszawskim Pawilonie Architektury wezmą udział designer, kurator i jeden z jurorów konkursu, Tomasz Rygalik oraz Magdalena Kochanowska, projektantka, wykładowczyni warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i teoretyczka designu. Rozmowę poprowadzi Kamil Białas – redaktor naczelny whiteMAD.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-projektowac-pamiatki-spotkanie-w-zodiaku,383719,artykul.html

Wszyscy dziś nadają ogromne znaczenie przestrzeni, w której żyją, a powszechność Instagrama wręcz wymusza otaczanie się ładnymi przedmiotami. Dbałość o detal, lokalne pochodzenie i transparentność procesów produkcji coraz częściej stają się podstawą wyborów konsumenckich. Tym bardziej dziwi więc fakt, że w sklepach i na stoiskach dla turystów królują rzeczy, których wygląd może być nośnikiem jedynie najgorszych wspomnień, a jakość wykonania gwarantuje jednorazowość użycia. Walkę o zmianę tej sytuacji podejmuje Muzeum Tatrzańskie organizując konkurs dla designerów, w którym mogą zaproponować swoją wizję idealnej pamiątki z Zakopanego. Dyskusję na temat tego, jaka ona powinna być, przenoszą także w inne miasta Polski. Najbliższe spotkanie organizowane przez inicjatora konkursu odbędzie się 3 września w Warszawie. O pamiątce jako kodzie identyfikacyjnym, dzięki któremu można utożsamiać przedmiot z miejscem, czasem i wspomnieniami porozmawiają Tomasz Rygalik, Magdalena Kochanowska, Katarzyna Para z Muzeum Tatrzańskiego oraz Kamil Białas.

Organizowany przez Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem konkurs na zaprojektowanie pamiątki z Zakopanego jest skierowany do projektantów, rzemieślników, artystów i miłośników Podhala oraz tatrzańskiej symboliki. To oni mają szansę stworzyć oficjalną, oryginalną i dobrze zaprojektowaną pamiątkę z Zakopanego. Taką, która nawiąże do podhalańskiej tradycji, kultury, a także przyrody. Zgłoszenia konkursowe można nadsyłać do 3 października 2019 roku. Szanse mają zarówno półamatorzy zafascynowani dziedzictwem kulturowym i przyrodniczym Podhala, studenci, jak i doświadczeni designerzy oraz studia projektowe. Zgłoszenia konkursowe oceni jury w składzie: Jarosław Hulbój, Paweł Jasiewicz, Anna Kozak, Tomek Rygalik, Marcin Rząsa i Anna Wende-Surmiak. Organizatorem konkursu jest obchodzące w tym roku 130-lecie istnienia Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem.

Spotkanie z Tomaszem Rygalikiem i Magdaleną Kochanowską, 3 września 2019 r., godz. 18:00, ZODIAK Warszawski Pawilon Architektury, pasaż Stefana Wiecheckiego „Wiecha” 4, prowadzenie Kamil Białas

Źródło: Muzeum Tatrzańskie

www.muzeumtatrzanskie.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Remadays 2020: japońskie drukarki Mutoh na stoisku Atrium
Polski dystrybutor marki MUTOH – firma Atrium Centrum Ploterowe – jako co roku zaprezentuje odwiedzającym targi RemaDays pełną ofertę tego czołowego, japońskiego producenta drukarek i ploterów wielkoformatowych.
T-Raperzy znad Wisły i OLX zachęcają do walki ze smogiem
- Ta kampania to kolejne duże wyzwanie dla marki - przyznaje Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX. - Zabieramy głos w sprawie społecznie istotnej, na którą wszyscy mamy wpływ i możemy ją zmienić na lepsze. Oczywiście jak zwykle w OLXie robimy to z dystansem.
Loteria konsumencka „Milka. Sercem z Naszymi”
Trwa kampania „Milka. Sercem z Naszymi”, w ramach której marka przygotowała m.in. ogólnopolską loterię skierowaną do konsumentów. Do wygrania 4 nagrody pieniężne w wysokości 100 000 zł oraz ponad 700 nagród w wysokości 100 zł! Akcja potrwa do 14 lutego bieżącego roku.
Styczniowy VIP Event Efi z drukarkami Pro 32r+ i Pro 30f
EFI i dystrybutor tej marki - Atrium Centrum Ploterowe - zapraszają 28-29 stycznia 2020 na VIP Event w Brukseli podczas, którego zaprezentują najnowocześniejsze urządzenia do druku LED.
Metlife prowadzi rekrutację. Kampanię wspiera OBTK
Znalezienie odpowiednich pracowników to wyzwanie, przed którym staje większość przedsiębiorców. Pracodawca powinien dopasować się do przyzwyczajeń potencjalnych kandydatów – być tam, gdzie oni. Gdzie zatem efektywnie szukać i jak powinna wyglądać rekrutacja? On Board Think Kong prowadzi kampanię rekrutacyjną dla MetLife w mediach społecznościowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764