logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przechytrzyć Adblocka?

  PR 18.01.2017, przeczytano 1888 razy

Polska należy do czołówki krajów pod względem liczby internautów blokujących reklamy. Korzystają oni z różnego oprogramowania nie ponosząc za to konsekwencji. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać. Polskie serwisy wychodzą na wojnę z adblokami i ograniczają treści dla osób, które ich używają.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przechytrzyc-adblocka,31129,artykul.html

Siła Adblocka

Adblock to rozszerzenie instalowane na przeglądarkach internetowych, które ma za zadanie blokowanie reklam wyświetlanych na stronach. Oprócz doskonale znanego użytkownikom Internetu AdBlocka czy AdBlocka Plus istnieją jeszcze inne programy uniemożliwiające wyświetlanie reklam, m.in. AdFender, uBlock, Ad Muncher. Według raportu statista.com, w 2015 roku na świecie z AdBlocka korzystało 198 milionów użytkowników. To o 41% w porównaniu do 2014 roku.

Pod względem liczby użytkowników AdBloka, polski internet góruje w statystykach. W 2016 roku, ponad 42% reklam wyświetlanych w Polsce zostało zablokowanych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Anglia z prawie 40%, Niemcy 31,63% oraz Stany Zjednoczone 31,63%. Według przeprowadzonej ankiety, głównym powodem dla którego użytkownicy decydują się na instalację adblocków jest sposób, w jaki wyświetlane są reklamy. Formaty są intruzywne, m.in. reklamy layerowe z utrudnionym sposobem ich wyłączenia czy zminimalizowania, a także reklamy z domyślnie uruchomionym dźwiękiem. Wśród stron, które są narażone  na blokadę reklam dominują witryny z kategorii gier, media społecznościowe, technologia i internet, edukacja, sport, finanse i motoryzacja.

Kto traci na blokowaniu?

Skutki rosnącej liczby użytkowników korzystających z AdBloka spadają na wydawców. W samym tylko 2015 roku, stary z tytułu blokady reklam wyniosły prawie 22 miliardy! A wydawcy w głównej mierze utrzymują się z dochodów z reklam. Z tego też tytułu wydawcy opłacają serwery, redaktorów i inne dodatkowe koszty utrzymania witryny. W przypadku, gdy liczba użytkowników blokujących reklamy przewyższa tych, którzy tego nie robią, witryny zaczynają blokować treści. To uzasadnione działanie, gdy serwis oferuje użytkownikowi unikalną zawartość, niedostępną na innych stronach.

Dla jednego z partnerów z branży rozrywkowej, realizowaliśmy podobne działania. Pierwszy krok polegał na pomiarze poziomu blokowania. Następnie, do użytkowników z zainstalowaną wtyczką słaliśmy prośbę o wyłączenie AdBlocka. Gdy akcja nie przyniosła spodziewanego efektu, posunęliśmy się do bardziej radykalnego kroku – odcięcia od treści ze strony. Wówczas liczba pageviews z reklamami wzrosła aż o blisko 40 proc, co zwiększyło przychody witryny.

Sytuacja z AdBlockiem doskonale pokazuje, że rynek reklamy wymaga zmian. Konieczna jest edukacja użytkowników Internetu, którzy muszą zrozumieć, że reklama jest głównym źródłem utrzymania większości stron. Dla wydawców natomiast to znak, że niektóre witryny wyświetlają zbyt dużo ilość reklam lub reklamy te są zbyt inwazyjne. Zarówno wydawcy, jak i użytkownicy powinni wzajemnie się szanować. Wówczas dzięki temu może nastąpić zmiana.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com/blog-2/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764