logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przechytrzyć Adblocka?

  PR 18.01.2017, przeczytano 1861 razy

Polska należy do czołówki krajów pod względem liczby internautów blokujących reklamy. Korzystają oni z różnego oprogramowania nie ponosząc za to konsekwencji. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać. Polskie serwisy wychodzą na wojnę z adblokami i ograniczają treści dla osób, które ich używają.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przechytrzyc-adblocka,31129,artykul.html

Siła Adblocka

Adblock to rozszerzenie instalowane na przeglądarkach internetowych, które ma za zadanie blokowanie reklam wyświetlanych na stronach. Oprócz doskonale znanego użytkownikom Internetu AdBlocka czy AdBlocka Plus istnieją jeszcze inne programy uniemożliwiające wyświetlanie reklam, m.in. AdFender, uBlock, Ad Muncher. Według raportu statista.com, w 2015 roku na świecie z AdBlocka korzystało 198 milionów użytkowników. To o 41% w porównaniu do 2014 roku.

Pod względem liczby użytkowników AdBloka, polski internet góruje w statystykach. W 2016 roku, ponad 42% reklam wyświetlanych w Polsce zostało zablokowanych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Anglia z prawie 40%, Niemcy 31,63% oraz Stany Zjednoczone 31,63%. Według przeprowadzonej ankiety, głównym powodem dla którego użytkownicy decydują się na instalację adblocków jest sposób, w jaki wyświetlane są reklamy. Formaty są intruzywne, m.in. reklamy layerowe z utrudnionym sposobem ich wyłączenia czy zminimalizowania, a także reklamy z domyślnie uruchomionym dźwiękiem. Wśród stron, które są narażone  na blokadę reklam dominują witryny z kategorii gier, media społecznościowe, technologia i internet, edukacja, sport, finanse i motoryzacja.

Kto traci na blokowaniu?

Skutki rosnącej liczby użytkowników korzystających z AdBloka spadają na wydawców. W samym tylko 2015 roku, stary z tytułu blokady reklam wyniosły prawie 22 miliardy! A wydawcy w głównej mierze utrzymują się z dochodów z reklam. Z tego też tytułu wydawcy opłacają serwery, redaktorów i inne dodatkowe koszty utrzymania witryny. W przypadku, gdy liczba użytkowników blokujących reklamy przewyższa tych, którzy tego nie robią, witryny zaczynają blokować treści. To uzasadnione działanie, gdy serwis oferuje użytkownikowi unikalną zawartość, niedostępną na innych stronach.

Dla jednego z partnerów z branży rozrywkowej, realizowaliśmy podobne działania. Pierwszy krok polegał na pomiarze poziomu blokowania. Następnie, do użytkowników z zainstalowaną wtyczką słaliśmy prośbę o wyłączenie AdBlocka. Gdy akcja nie przyniosła spodziewanego efektu, posunęliśmy się do bardziej radykalnego kroku – odcięcia od treści ze strony. Wówczas liczba pageviews z reklamami wzrosła aż o blisko 40 proc, co zwiększyło przychody witryny.

Sytuacja z AdBlockiem doskonale pokazuje, że rynek reklamy wymaga zmian. Konieczna jest edukacja użytkowników Internetu, którzy muszą zrozumieć, że reklama jest głównym źródłem utrzymania większości stron. Dla wydawców natomiast to znak, że niektóre witryny wyświetlają zbyt dużo ilość reklam lub reklamy te są zbyt inwazyjne. Zarówno wydawcy, jak i użytkownicy powinni wzajemnie się szanować. Wówczas dzięki temu może nastąpić zmiana.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com/blog-2/

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764