logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przyciągnąć uwagę odbiorcy – dobre praktyki DOOH

  PR 26.06.2019, przeczytano 350 razy
ilustracjastrzałka

Dzięki reklamom w social media, które są jednym z najchętniej wybieranych kanałów promocji, może się wydawać, że era billboardów dobiegła końca. Czy w czasach popularności reklam online wciąż jest miejsce na tradycyjne medium, jakim jest OOH? Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia kampanii outdoorowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przyciagnac-uwage-odbiorcy-%E2%80%93-dobre-praktyki-dooh,383010,artykul.html

W dzisiejszych czasach reklamodawcy mają dostęp do wielu narzędzi marketingowych, a każdego roku pojawia się szereg nowych możliwości. Mimo to reklama outdoorowa wciąż pozostaje skuteczną formą przekazu. Dowodem na to są kampanie realizowane przez marki takie jak Coca-Cola, McDonald’s czy Google. Reklamy tworzone przez rynkowych gigantów opierają się na prostocie przekazu, a ich głównym celem jest informowanie konsumentów o nowościach i nadchodzących promocjach. W przekazywanych przez nich komunikatach nie ma złożoności ani dwuznaczności i właśnie dzięki takiemu podejściu osiągają sukces.

Buduj świadomość marki

Najczęściej popełnianym błędem podczas planowania kampanii OOH i DOOH jest zbyt duża liczba informacji, które reklamodawca chce umieścić na ekranie. Głównym celem marketerów wykorzystujących ten rodzaj komunikacji powinno być budowanie świadomości marki. Przekaz musi zawierać zwięzłą informację na temat tego, co oferuje dana firma lub przynajmniej zaintrygować odbiorców na tyle, by sami chcieli dowiedzieć się więcej na temat jej działalności.

Posługuj się prostymi komunikatami

Kluczem do sukcesu podczas tworzenia kampanii outdoorowych jest skupienie się na krótkich i zwięzłych komunikatach. Należy wyeliminować zbędne frazy, a do opowiedzenia historii wykorzystać przede wszystkim przekaz wizualny. Marketerzy, którzy wybierają ten rodzaj komunikacji mają dosłownie kilka sekund na przykucie uwagi potencjalnego klienta, dlatego też najlepiej sprawdzi się używanie żywych kolorów i wyrazistego języka.

Dostosuj wyświetlane treści do sprzyjających okoliczności

Cyfrowa reklama zewnętrzna pozwala kierować reklamy na określone obszary, a także uruchamiać je w wyznaczonych porach, które są szczytowymi godzinami dla ruchu wokół nośnika. DOOH daje możliwość dostosowywania emitowanych spotów do zmieniających się parametrów, takich jak pogoda, pora dnia czy natężenie ruchu. Dzięki temu komunikaty wyświetlane na cyfrowych ekranach LED są zawsze aktualne.

Połącz kampanię outdoorową z urządzeniami mobilnymi

Billboardy są szczególnie skuteczne, gdy treści na nich zawarte towarzyszą odbiorcy również w mediach społecznościowych czy reklamach pojawiających się na smartfonach podczas przeglądania różnych portali. Rozszerzenie kampanii outdoorowych na urządzenia mobilne wpływa na lepszy odbiór wyświetlanych komunikatów. Połączenie reklamy zewnętrznej z mobilem daje reklamodawcom możliwość przyciągnięcia uwagi odbiorcy i przeniesienia jej z cyfrowego nośnika na smartfon czy tablet, co w znaczny sposób wpływa na zwiększenie zasięgu kampanii i lepsze zapamiętywanie reklam.

Reklamy outdoorowe zapewniają firmom świetny sposób na edukowanie i  zaciekawienie odbiorców. Cyfrowe billboardy umożliwiają elastyczne planowanie i zarządzanie przebiegiem kampanii. Niezależnie od tego, czy dana firma dopiero zaczyna swoją działalność, czy ma już ugruntowaną pozycję na rynku, taki rodzaj komunikacji może pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitoring nie tylko do ochrony. Jak wykorzystać kamery by zwiększyć sprzedaż
Rejestrowany przez kamery sklepowego monitoringu obraz wysokiej rozdzielczości można z powodzeniem wykorzystać w celach marketingowych.  
Jak showrooming i webrooming zmieniają handel?
Klienci są coraz bardziej świadomi, a sklepy powinny uwzględniać zmieniające się oczekiwania kupujących. Dla firm oznacza to wiele wyzwań, ale i dodatkowe szanse na sprzedaż. Konsumenci oczekują synergii pomiędzy wieloma kanałami sprzedaży, a przy tym coraz większą uwagę zwracają m.in. na ekologię.
Jak wybrać najlepszą matrycę
Od kilkunastu lat rynek monitorów zdominowały monitory LCD, zajmują mniej miejsca na biurku, są zdrowsze (co nie znaczy, że idealnie zdrowe) dla oczu i nie sieją promieniowaniem elektromagnetycznym. Wady? - Kot nie może na nich się wygrzewać tak jak na modelach kineskopowych. Kupując monitor LCD trafiamy jednak na parametr jakim jest typ matrycy. Choć jest to kwestia związana...
Nowe unijne regulacje dotyczące recyclingu i gospodarki obiegu zamkniętego wymuszą duże zmiany w sektorze opakowań. Analitycy Santander Bank Polska i Spot Data w raporcie „Rewolucja opakowań. Polscy producenci wobec zmian regulacji i preferencji konsumentów” wskazują, że mimo coraz większego wpływu ekologii na branżę, trendy w konsumpcji sprzyjające wzrostowi...
Nie ma wątpliwości co do tego, że rozporządzenie RODO zmieniło model marketingu cyfrowego. Przy okazji zmieniło też sam marketing, dając czujnym specjalistom w tej dziedzinie bezprecedensową szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji. Dążenie do uzyskania od klientów jednoznacznej i trwałej zgody na działania marketingowe to zarazem obowiązek (i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764