logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przyciągnąć uwagę odbiorcy – dobre praktyki DOOH

  PR 26.06.2019, przeczytano 270 razy
ilustracjastrzałka

Dzięki reklamom w social media, które są jednym z najchętniej wybieranych kanałów promocji, może się wydawać, że era billboardów dobiegła końca. Czy w czasach popularności reklam online wciąż jest miejsce na tradycyjne medium, jakim jest OOH? Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia kampanii outdoorowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przyciagnac-uwage-odbiorcy-%E2%80%93-dobre-praktyki-dooh,383010,artykul.html

W dzisiejszych czasach reklamodawcy mają dostęp do wielu narzędzi marketingowych, a każdego roku pojawia się szereg nowych możliwości. Mimo to reklama outdoorowa wciąż pozostaje skuteczną formą przekazu. Dowodem na to są kampanie realizowane przez marki takie jak Coca-Cola, McDonald’s czy Google. Reklamy tworzone przez rynkowych gigantów opierają się na prostocie przekazu, a ich głównym celem jest informowanie konsumentów o nowościach i nadchodzących promocjach. W przekazywanych przez nich komunikatach nie ma złożoności ani dwuznaczności i właśnie dzięki takiemu podejściu osiągają sukces.

Buduj świadomość marki

Najczęściej popełnianym błędem podczas planowania kampanii OOH i DOOH jest zbyt duża liczba informacji, które reklamodawca chce umieścić na ekranie. Głównym celem marketerów wykorzystujących ten rodzaj komunikacji powinno być budowanie świadomości marki. Przekaz musi zawierać zwięzłą informację na temat tego, co oferuje dana firma lub przynajmniej zaintrygować odbiorców na tyle, by sami chcieli dowiedzieć się więcej na temat jej działalności.

Posługuj się prostymi komunikatami

Kluczem do sukcesu podczas tworzenia kampanii outdoorowych jest skupienie się na krótkich i zwięzłych komunikatach. Należy wyeliminować zbędne frazy, a do opowiedzenia historii wykorzystać przede wszystkim przekaz wizualny. Marketerzy, którzy wybierają ten rodzaj komunikacji mają dosłownie kilka sekund na przykucie uwagi potencjalnego klienta, dlatego też najlepiej sprawdzi się używanie żywych kolorów i wyrazistego języka.

Dostosuj wyświetlane treści do sprzyjających okoliczności

Cyfrowa reklama zewnętrzna pozwala kierować reklamy na określone obszary, a także uruchamiać je w wyznaczonych porach, które są szczytowymi godzinami dla ruchu wokół nośnika. DOOH daje możliwość dostosowywania emitowanych spotów do zmieniających się parametrów, takich jak pogoda, pora dnia czy natężenie ruchu. Dzięki temu komunikaty wyświetlane na cyfrowych ekranach LED są zawsze aktualne.

Połącz kampanię outdoorową z urządzeniami mobilnymi

Billboardy są szczególnie skuteczne, gdy treści na nich zawarte towarzyszą odbiorcy również w mediach społecznościowych czy reklamach pojawiających się na smartfonach podczas przeglądania różnych portali. Rozszerzenie kampanii outdoorowych na urządzenia mobilne wpływa na lepszy odbiór wyświetlanych komunikatów. Połączenie reklamy zewnętrznej z mobilem daje reklamodawcom możliwość przyciągnięcia uwagi odbiorcy i przeniesienia jej z cyfrowego nośnika na smartfon czy tablet, co w znaczny sposób wpływa na zwiększenie zasięgu kampanii i lepsze zapamiętywanie reklam.

Reklamy outdoorowe zapewniają firmom świetny sposób na edukowanie i  zaciekawienie odbiorców. Cyfrowe billboardy umożliwiają elastyczne planowanie i zarządzanie przebiegiem kampanii. Niezależnie od tego, czy dana firma dopiero zaczyna swoją działalność, czy ma już ugruntowaną pozycję na rynku, taki rodzaj komunikacji może pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

7 rozwiązań dla e - commerce, które zwiększą efektywność biznesu
Optymalizacja kluczowych procesów w branży eCommerce wymaga doboru odpowiednich narzędzi do wspierania działań biznesowych. Pozwalają one m.in. polepszyć obsługę klienta, zaoszczędzić czas, zwiększyć efektywność, czy nawet skalę sprzedaży. Oto przegląd najbardziej pomocnych narzędzi dla branży eCommerce.
Światło

Typografia na co dzień (6): Światło

Ist­nieje wśród typo­gra­fów prze­ko­na­nie, iż na osta­teczną czy­tel­ność i piękno składu wpływ mają nie tyle obiekty wydru­ko­wane, co prze­strzeń pomię­dzy nimi. Podob­nie jak pustka jest pod­stawą formy, świa­tło  pomię­dzy wier­szami, wyra­zami i zna­kami jest pod­stawą typo­gra­fii. Idąc tym tro­pem, zaj­miemy się dziś odstę­pami...
Jak powstała nowa odsłona Pracuj.pl?
Użytkownicy Pracuj.pl od kilku tygodni korzystają z nowej strony głównej serwisu. Oferuje ona, oprócz zmienionego wyglądu, m.in. lepszą personalizację proponowanych ofert pracy, szybki i sprawny dostęp do ogłoszeń, lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych oraz nową wyszukiwarkę. Jak przebiegały prace nad tym projektem? Co zadecydowało o jego kształcie? O...
Internet nie zapomina? Google i prawo do bycia zapomnianym
Każdy obywatel Unii ma prawo złożyć do Google wniosek o usunięcie z wyników informacji uznanych przez niego za nieaktualne lub nieprawdziwe, a których punktem wyjścia jest jego imię i nazwisko. Jak „prawo do zapomnienia” zmieni internetowy krajobraz?
Sztuczna inteligencja wkracza do sklepów
Internetowe witryny, które pozwalają „przymierzyć” akcesoria online, reklamy dostosowane do upodobań, czy haseł wypisywanych do wyszukiwarki przez konsumentów to tylko niektóre dowody na to, że świat wirtualny wrósł już w naszą rzeczywistość. Znaczenie online’u rośnie, a rozwiązania w nim stosowane zaczynają wkraczać także do offline, coraz bardziej zmieniając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764