logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przygotować e-sklep do boomu zakupowego

  PR 06.10.2020, przeczytano 1016 razy
ilustracja

Czwarty kwartał to każdego roku czas wzmożonych zakupów. Konsumenci szukają odzieży, obuwia i dodatków na zbliżający się sezon jesienno-zimowy, przygotowują się do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia i obdarowują najbliższych. Ale zanim to nastąpi, w listopadzie na zakupomaniaków czekają dwie wyjątkowe okazje – Black Friday i Cyber Monday. Warto przygotować e-sklep na nadciągający boom zakupowy – zoptymalizować procesy zamówień i dostaw, zadbać o właściwą obsługę klienta, ale też przygotować się na ewentualne reklamacje czy zwroty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przygotowac-e-sklep-do-boomu-zakupowego,388669,artykul.html

Polacy kupują online

Jak wynika z badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020”, 73% internautów robi zakupy online, a prawie 3/4 z nich korzysta z polskich e-sklepów. Przez internet najchętniej kupują odzież, obuwie, kosmetyki i perfumy, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina czy teatru. Główne motywy zakupów online to przede wszystkim oszczędność czasu, dostęp do towarów, których nie ma w sklepach stacjonarnych, niższa cena, szybka dostawa do domu lub wybranego punktu, a także możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze. E-sklepów nie obowiązuje zakaz handlu w niedziele, a wygoda przeszukiwania setek ofert w domowym zaciszu przekonuje w obecnych czasach jeszcze bardziej – można łatwo uniknąć przedświątecznego czy wyprzedażowego tłoku w galeriach handlowych.

Listopadowe szaleństwo zakupowe

Okazji do zakupów będzie w najbliższym czasie sporo – rynek e-commerce powinien w szczególności przygotować się na końcówkę listopada – 27go i 30go wypadają dwa święta zakupowego szaleństwa. Black Friday i jeszcze istotniejszy – Cyber Moday, święto zakupów internetowych. Coraz częściej planujemy też wydatki świąteczne i prezenty dla najbliższych z wyprzedzeniem. Kumulacja powyższych może stanowić nie lada wyzwanie dla e-sklepu, dlatego ważne jest, by zawczasu odpowiednio się przygotować.

Informacja dźwignią e-handlu

Z punktu widzenia klienta, jedną z najbardziej frustrujących sytuacji podczas robienia zakupów internetowych jest – po długim, często wielogodzinnym researchu stron e-sklepów, dodanie do koszyka wymarzonego towaru, który jest… tymczasowo niedostępny. Wystarczy odpowiednio wcześnie sprawdzić stan zatowarowania magazynu, skontaktować się z dostawcami i podwykonawcami, by zapewnić dostępność produktów pożądanych – tych, które są najbardziej popularne i najlepiej się sprzedają. Mało co drażni tak, jak brak przejrzystej, prostej i kompletnej informacji o ofercie e-sklepu – trzeba zadbać o szczegółowy opis produktu, dołączyć jego zdjęcia, informację o cenie końcowej, sposobie i przewidywanym czasie dostawy.

Dostawy i zwroty – wybór konsumenta

Jak wynika z raportu Postnord „E-commerce in Europe 2018” polscy konsumenci, zaraz po holenderskich, najbardziej cenią szybką dostawę. 24% z nich twierdzi, że nie powinna ona zająć więcej niż dwa dni. Blisko połowa polskich respondentów (46%) jest gotowa zapłacić za dostarczenie zamówienia w 24h. Jak usprawnić proces dostaw i odpowiedzieć na potrzeby klientów? Dobrym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z firmami kurierskimi, np. za pomocą platform wysyłkowych, skupiających kluczowych przewoźników. Tego typu firmy, które dodatkowo poza możliwością zakupienia u nich usług brokerskich po stawkach niższych, niż bezpośrednio u przewoźników (szczególnie w wypadku niewielkiej ilości przesyłek miesięcznie), bez konieczności deklaracji ilości oraz umowy, za to z odroczonym terminem płatności, posiadają w swojej ofercie integracje z przewoźnikami oraz współpracę na własnych umowach (umowa e-sklep/firma kurierska). Dzięki temu dają możliwość korzystania ze wszystkich metod i usług przewoźników, za pomocą jednej integracji.

– Współpraca e-commerce z Sendit.pl – brokerem usług kurierskich, pozwoli zarówno na optymalizację kosztów i czasu realizacji zamówienia, jak też zapewni szybką i pewną dostawę w modelu wybranym przez kupującego. Naszym partnerom oferujemy największy zasięg dostaw w ramach naszego produktu Bliskapaczka.pl, która zwiększyła zasięg dostaw aż do 33 000 punktów nadawczo-odbiorczych na terenie całego kraju – komentuje Wojciech Kliber, Wiceprezes Zarządu Sendit S.A.

Zwroty jako przewaga konkurencyjna

Polski internauta jest świadomym konsumentem, dlatego oczekuje przystępnej i intuicyjnej obsługi sklepu internetowego, serwisu na wysokim poziomie, bezpieczeństwa transakcji i swoich danych, jasnej polityki reklamacji i zwrotów. Według raportu Gemius, ponad połowa (52%) e-shopperów docenia możliwość darmowego odesłania zamówienia w formie door-to-door, 45% wskazuje na punkt odbioru. Nic dziwnego, że opcja zwrotu point-to-door zyskuje na popularności – jest tańsza i pozwala na elastyczność. Współpracując z zaufanym brokerem usług kurierskich, e-sklep zyskuje nie tylko konkurencyjne ceny przesyłek, ale też uznanie klientów, którzy mogą swobodnie wybrać preferowaną przez sobie metodę dostawy i zwrotu.

– Zwroty to nadal temat pozwalający zbudować przewagę konkurencyjną, jeśli właściwie zadbamy o user experience w tym obszarze. Przejrzysta polityka zwrotów, umożliwiająca równocześnie e-sklepom zbieranie informacji o powodach zwrotów, zyskuje na popularności z roku na rok. Klienci e-sklepów coraz częściej decydują się na zwracanie produktów poprzez punkty nadawczo – odbiorcze. Dlaczego? Klient nie musi czekać na odbiór przesyłki przez kuriera, tylko zanosi ją w dogodnym dla siebie momencie do punktu. Ten model ma jeszcze jedną, dodatkową zaletę: obniża koszt zwrotu o ostatnią milę – podsumowuje Kamila Kowalska, Dyrektor Sprzedaży w Sendit S.A.

Źródło: Sendit S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764