logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przygotować e-sklep do boomu zakupowego

  PR 06.10.2020, przeczytano 639 razy
ilustracja

Czwarty kwartał to każdego roku czas wzmożonych zakupów. Konsumenci szukają odzieży, obuwia i dodatków na zbliżający się sezon jesienno-zimowy, przygotowują się do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia i obdarowują najbliższych. Ale zanim to nastąpi, w listopadzie na zakupomaniaków czekają dwie wyjątkowe okazje – Black Friday i Cyber Monday. Warto przygotować e-sklep na nadciągający boom zakupowy – zoptymalizować procesy zamówień i dostaw, zadbać o właściwą obsługę klienta, ale też przygotować się na ewentualne reklamacje czy zwroty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przygotowac-e-sklep-do-boomu-zakupowego,388669,artykul.html

Polacy kupują online

Jak wynika z badania Gemius „E-commerce w Polsce 2020”, 73% internautów robi zakupy online, a prawie 3/4 z nich korzysta z polskich e-sklepów. Przez internet najchętniej kupują odzież, obuwie, kosmetyki i perfumy, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina czy teatru. Główne motywy zakupów online to przede wszystkim oszczędność czasu, dostęp do towarów, których nie ma w sklepach stacjonarnych, niższa cena, szybka dostawa do domu lub wybranego punktu, a także możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze. E-sklepów nie obowiązuje zakaz handlu w niedziele, a wygoda przeszukiwania setek ofert w domowym zaciszu przekonuje w obecnych czasach jeszcze bardziej – można łatwo uniknąć przedświątecznego czy wyprzedażowego tłoku w galeriach handlowych.

Listopadowe szaleństwo zakupowe

Okazji do zakupów będzie w najbliższym czasie sporo – rynek e-commerce powinien w szczególności przygotować się na końcówkę listopada – 27go i 30go wypadają dwa święta zakupowego szaleństwa. Black Friday i jeszcze istotniejszy – Cyber Moday, święto zakupów internetowych. Coraz częściej planujemy też wydatki świąteczne i prezenty dla najbliższych z wyprzedzeniem. Kumulacja powyższych może stanowić nie lada wyzwanie dla e-sklepu, dlatego ważne jest, by zawczasu odpowiednio się przygotować.

Informacja dźwignią e-handlu

Z punktu widzenia klienta, jedną z najbardziej frustrujących sytuacji podczas robienia zakupów internetowych jest – po długim, często wielogodzinnym researchu stron e-sklepów, dodanie do koszyka wymarzonego towaru, który jest… tymczasowo niedostępny. Wystarczy odpowiednio wcześnie sprawdzić stan zatowarowania magazynu, skontaktować się z dostawcami i podwykonawcami, by zapewnić dostępność produktów pożądanych – tych, które są najbardziej popularne i najlepiej się sprzedają. Mało co drażni tak, jak brak przejrzystej, prostej i kompletnej informacji o ofercie e-sklepu – trzeba zadbać o szczegółowy opis produktu, dołączyć jego zdjęcia, informację o cenie końcowej, sposobie i przewidywanym czasie dostawy.

Dostawy i zwroty – wybór konsumenta

Jak wynika z raportu Postnord „E-commerce in Europe 2018” polscy konsumenci, zaraz po holenderskich, najbardziej cenią szybką dostawę. 24% z nich twierdzi, że nie powinna ona zająć więcej niż dwa dni. Blisko połowa polskich respondentów (46%) jest gotowa zapłacić za dostarczenie zamówienia w 24h. Jak usprawnić proces dostaw i odpowiedzieć na potrzeby klientów? Dobrym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z firmami kurierskimi, np. za pomocą platform wysyłkowych, skupiających kluczowych przewoźników. Tego typu firmy, które dodatkowo poza możliwością zakupienia u nich usług brokerskich po stawkach niższych, niż bezpośrednio u przewoźników (szczególnie w wypadku niewielkiej ilości przesyłek miesięcznie), bez konieczności deklaracji ilości oraz umowy, za to z odroczonym terminem płatności, posiadają w swojej ofercie integracje z przewoźnikami oraz współpracę na własnych umowach (umowa e-sklep/firma kurierska). Dzięki temu dają możliwość korzystania ze wszystkich metod i usług przewoźników, za pomocą jednej integracji.

– Współpraca e-commerce z Sendit.pl – brokerem usług kurierskich, pozwoli zarówno na optymalizację kosztów i czasu realizacji zamówienia, jak też zapewni szybką i pewną dostawę w modelu wybranym przez kupującego. Naszym partnerom oferujemy największy zasięg dostaw w ramach naszego produktu Bliskapaczka.pl, która zwiększyła zasięg dostaw aż do 33 000 punktów nadawczo-odbiorczych na terenie całego kraju – komentuje Wojciech Kliber, Wiceprezes Zarządu Sendit S.A.

Zwroty jako przewaga konkurencyjna

Polski internauta jest świadomym konsumentem, dlatego oczekuje przystępnej i intuicyjnej obsługi sklepu internetowego, serwisu na wysokim poziomie, bezpieczeństwa transakcji i swoich danych, jasnej polityki reklamacji i zwrotów. Według raportu Gemius, ponad połowa (52%) e-shopperów docenia możliwość darmowego odesłania zamówienia w formie door-to-door, 45% wskazuje na punkt odbioru. Nic dziwnego, że opcja zwrotu point-to-door zyskuje na popularności – jest tańsza i pozwala na elastyczność. Współpracując z zaufanym brokerem usług kurierskich, e-sklep zyskuje nie tylko konkurencyjne ceny przesyłek, ale też uznanie klientów, którzy mogą swobodnie wybrać preferowaną przez sobie metodę dostawy i zwrotu.

– Zwroty to nadal temat pozwalający zbudować przewagę konkurencyjną, jeśli właściwie zadbamy o user experience w tym obszarze. Przejrzysta polityka zwrotów, umożliwiająca równocześnie e-sklepom zbieranie informacji o powodach zwrotów, zyskuje na popularności z roku na rok. Klienci e-sklepów coraz częściej decydują się na zwracanie produktów poprzez punkty nadawczo – odbiorcze. Dlaczego? Klient nie musi czekać na odbiór przesyłki przez kuriera, tylko zanosi ją w dogodnym dla siebie momencie do punktu. Ten model ma jeszcze jedną, dodatkową zaletę: obniża koszt zwrotu o ostatnią milę – podsumowuje Kamila Kowalska, Dyrektor Sprzedaży w Sendit S.A.

Źródło: Sendit S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Greenwashing - ekościema w natarciu
Choć postępujące zmiany klimatyczne są głównie skutkiem działalności człowieka, jedynie 30 proc. Polaków deklaruje zainteresowanie informacjami o stanie środowiska. Dodatkowo większość ankietowanych nie zna znaczenia podstawowych pojęć związanych z troską o planetę jak m.in. ekologia czy ślad węglowy[1]. Brak wiedzy i niska świadomość społeczeństwa mogą...
Analizowanie doświadczeń użytkowników, gdy coraz więcej czynności wykonujemy online, zdaje się być kluczowym składnikiem w przepisie na sukces. Tymczasem aż 83 proc. firm napotyka na tym polu przeszkody. Najczęściej są one tak prozaiczne, jak brak czasu i pieniędzy. Brakuje również kompetencji oraz świadomości korzyści, płynących z właściwej higieny...
Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764