logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przygotować się do listopadowego szału zakupów?

  PR 13.11.2017, przeczytano 1084 razy

Każdego roku, wraz z końcem wakacji z bannerów znikają przybory szkolne i oferty wakacyjne. W ich miejsce zaczynają pojawiać się halloweenowe gadżety, a zaraz po nich, oferty na Black Friday i Cyber Monday. Jak dobrze przygotować się na te dni i maksymalnie wykorzystać ich potencjał? O tym w najnowszym artykule Bartosza Michalaka – marketing managera Senuto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przygotowac-sie-do-listopadowego-szalu-zakupow,34468,artykul.html

Te dwa najbardziej popularne dni wielkich promocji, które ze Stanów przywędrowały do Europy kilka lat temu są nie tylko wyjątkową okazją dla konsumentów, ale głównie dla sprzedawców, dla których te dni oznaczają wyjątkowe obroty. W celu osiągnięcia tych wyników istotne są odpowiednie działania w Internecie, szczególnie pod kontem SEO, mediów społecznościowych i e-mail marketingu. Poniżej kilka przykładów, które warto wziąć pod uwagę.

Spójrz w przeszłość i porównaj ją z teraźniejszością

Zaczynając planowanie działań na obecny rok, warto poddać analizie zeszłoroczne wyniki. Należy wtedy wziąć pod lupę słowa kluczowe i źródła, które przyniosły najwięcej ruchu na stronie. Następnym krokiem jest ich porównanie z najlepiej sprzedającymi się produktami w danym okresie. Kiedy już dokonamy takiej analizy, warto spojrzeć na to jakie produkty są obecnie na topie i na co mogą stawiać klienci. Na podstawie tych danych przygotowanie dobrej oferty stanie się dużo łatwiejsze.

Stwórz Landing Page

Podstawą do działania w większości przypadków powinno być przygotowanie odpowiednio wcześniej, dedykowanego landing page’a. Na kilka dni przed terminem, w którym wypada Black Friday i Cyber Monday należy umieścić tam specjalną ofertę. Ważne jest, aby korzystanie z tej oferty było możliwe dopiero w piątek i poniedziałek.

Nie zapomnij o e-mail marketingu

Przygotowania do Black Friday i Cyber Monday to okazja do wykorzystania bazy mailingowej. Już po Halloween można powoli zacząć informować swoich obecnych i potencjalnych klientów o wyjątkowej ofercie, która będzie dostępna w ciągu tych dwóch dni. Najlepszym na to sposobem jest stopniowe zdradzanie tego, co na nich czeka, aby wzbudzić w nich ciekawość i chęć skorzystania z oferty. W takich wysyłkach należy pamiętać o przekazaniu konkretnych informacji i widocznym CTA tak, aby odbiorcy nie czuli się zagubieni.

Kampanie PPC – Facebook/ Instagram Ads i Google AdWords

Każdy marketer doskonale wie, że struktura kampanii na Cyber Monday i Black Friday powinna być przygotowana odpowiednio wcześniej. Dobrze pamiętać o wykorzystaniu danych i aktualnych trendów. Ważne jest również, aby teksty reklamowe były odpowiednio dostosowane do tej konkretnej kampanii, a nie były kopią tekstów z poprzednich działań firmy. Poza strukturą, należy pamiętać o przygotowaniu firmowej karty płatniczej, która jest podpięta do kont reklamowych. Jak wiadomo, konkurencja nie śpi i stawki w tym okresie mogą być wyższe niż normalnie. Kiedy nadejdzie ten dzień należy być gotowym, nacisnąć przycisk, analizować wyniki i kontrolować wydatki.

Content marketing i SEO

Jeśli chodzi o działania związane z content marketingiem i SEO to warto podejść do tematu bardziej długofalowo i dużo wcześniej przygotować oraz wypromować treści dotyczące Black Friday i Cyber Monday. Są to zaledwie dwa dni w ciągu roku, co oznacza, że w wyszukiwarce frazy, na które są pozycjonowane są bardzo sezonowe.

ilustracjastrzałka

Podczas tworzenia wpisu na swojego firmowego bloga, warto pamiętać o tym, aby był on wartościowy dla użytkowników i odpowiadał na to, czego ludzie poszukują. Należy również zawrzeć w artykule słowa powiązane semantycznie z frazą na którą chcemy, aby tekst pojawił się w wynikach wyszukiwania.

ilustracjastrzałka

Social Media

Nie od dziś wiadomo, że social media mają ogromny potencjał. Naprawdę warto prowadzić tam regularną komunikację. Facebook, Instagram czy Twitter na pewno pomoże w wypromowaniu marki i jej oferty. Regularna i przemyślana strategia komunikacji w mediach społecznościowych zachęci klientów nie tylko do skorzystania z oferty, ale także do podzielenia się nią ze swoimi znajomymi. Dodatkowo można rozważyć uruchomienie mini programu afiliacyjnego. Wtedy każdy, kto podzieli się daną promocją otrzyma dodatkowy rabat.

Powyższe rady to wyłącznie baza, podstawa, na której warto budować komunikację związaną z Black Friday i Cyber Monday. Dobrze, aby marketerzy nie zamykali się w schematach, pamiętali o wszystkich narzędziach, które są dostępne i w pełni wykorzystali ich potencjał. Mam nadzieję, że tegoroczne święto wyprzedaży będzie owocne.

W tym roku, po raz kolejny Senuto także przygotowało specjalną ofertę z okazji Black Friday i Cyber Monday. W tych dniach każdy będzie mógł wykupić dowolny pakiet z 50% rabatem. Kod do zniżki to BLACK 17.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

Dodatkowe informacje:

Autor:
Bartosz Michalak - Marketing Manager Senuto

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Budowanie lojalności konsumentów już od wieków jest jednym z filarów strategii sprzedażowych. Najwcześniejszą znaną formą programu lojalnościowego była miedziana moneta, którą już w XVIII wieku kupcy wręczali swoim najwierniejszym klientom. Dziś u podstaw tych programów leżą skomplikowane systemy wykorzystujące analizę danych i uczenie...
DWIE TWARZE HP Latex - oblicze wielkiego formatu
Istnieje technologia, która idealnie łączy RÓŻNE POTRZEBY klientów. W nowej kampanii DWIE TWARZE HP LATEX każdy zainteresowany Klient będzie mógł dogłębnie poznać różnice i korzyści, potencjał oraz koszty produkcyjne urządzeń 3 i 4 generacji HP. A wszystko to w przededniu ogłoszenia PREMIERY 2023.
Sztuczna inteligencja pewnym krokiem weszła w XXI wiek i zmieniła zasady gry w wielu dziedzinach życia. Także w marketingu. Prowadzone w ostatnich latach badania naukowe zgłębiły wpływ narzędzi AI na marketing lojalnościowy. Wnioski są jednoznaczne – sztuczna inteligencja może go całkowicie odmienić. W jaki sposób?
Nie lekceważ bezpieczeństwa drukarek – szczególnie przy rosnącej popularności „hybrydy”
Praca hybrydowa wymaga zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanym cyfrowym zasobom organizacji. Wykonując obowiązki służbowe zdalnie – pracownicy często korzystają z własnych urządzeń, co znacznie zwiększa ryzyko nieuprawnionego dostępu do poufnych informacji. Warto zauważyć, że świadomość zagrożenia jest coraz większa w przypadku korzystania z laptopów, czy...
Wpływ ekspozytorów reklamowych na handel detaliczny
Współczesne punkty sprzedaży muszą stawić czoła dynamicznie rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagającym klientom. W obliczu tych wyzwań, budowanie trwałego wizerunku marki oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych stało się kluczowym elementem osiągania sukcesu na rynku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764