logo
WIEDZA

Jak przygotować się do listopadowego szału zakupów?

Mateusz Zawiślak  PR 13.11.2017, przeczytano 430 razy

Każdego roku, wraz z końcem wakacji z bannerów znikają przybory szkolne i oferty wakacyjne. W ich miejsce zaczynają pojawiać się halloweenowe gadżety, a zaraz po nich, oferty na Black Friday i Cyber Monday. Jak dobrze przygotować się na te dni i maksymalnie wykorzystać ich potencjał? O tym w najnowszym artykule Bartosza Michalaka – marketing managera Senuto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przygotowac-sie-do-listopadowego-szalu-zakupow,34468,artykul.html

Te dwa najbardziej popularne dni wielkich promocji, które ze Stanów przywędrowały do Europy kilka lat temu są nie tylko wyjątkową okazją dla konsumentów, ale głównie dla sprzedawców, dla których te dni oznaczają wyjątkowe obroty. W celu osiągnięcia tych wyników istotne są odpowiednie działania w Internecie, szczególnie pod kontem SEO, mediów społecznościowych i e-mail marketingu. Poniżej kilka przykładów, które warto wziąć pod uwagę.

Spójrz w przeszłość i porównaj ją z teraźniejszością

Zaczynając planowanie działań na obecny rok, warto poddać analizie zeszłoroczne wyniki. Należy wtedy wziąć pod lupę słowa kluczowe i źródła, które przyniosły najwięcej ruchu na stronie. Następnym krokiem jest ich porównanie z najlepiej sprzedającymi się produktami w danym okresie. Kiedy już dokonamy takiej analizy, warto spojrzeć na to jakie produkty są obecnie na topie i na co mogą stawiać klienci. Na podstawie tych danych przygotowanie dobrej oferty stanie się dużo łatwiejsze.

Stwórz Landing Page

Podstawą do działania w większości przypadków powinno być przygotowanie odpowiednio wcześniej, dedykowanego landing page’a. Na kilka dni przed terminem, w którym wypada Black Friday i Cyber Monday należy umieścić tam specjalną ofertę. Ważne jest, aby korzystanie z tej oferty było możliwe dopiero w piątek i poniedziałek.

Nie zapomnij o e-mail marketingu

Przygotowania do Black Friday i Cyber Monday to okazja do wykorzystania bazy mailingowej. Już po Halloween można powoli zacząć informować swoich obecnych i potencjalnych klientów o wyjątkowej ofercie, która będzie dostępna w ciągu tych dwóch dni. Najlepszym na to sposobem jest stopniowe zdradzanie tego, co na nich czeka, aby wzbudzić w nich ciekawość i chęć skorzystania z oferty. W takich wysyłkach należy pamiętać o przekazaniu konkretnych informacji i widocznym CTA tak, aby odbiorcy nie czuli się zagubieni.

Kampanie PPC – Facebook/ Instagram Ads i Google AdWords

Każdy marketer doskonale wie, że struktura kampanii na Cyber Monday i Black Friday powinna być przygotowana odpowiednio wcześniej. Dobrze pamiętać o wykorzystaniu danych i aktualnych trendów. Ważne jest również, aby teksty reklamowe były odpowiednio dostosowane do tej konkretnej kampanii, a nie były kopią tekstów z poprzednich działań firmy. Poza strukturą, należy pamiętać o przygotowaniu firmowej karty płatniczej, która jest podpięta do kont reklamowych. Jak wiadomo, konkurencja nie śpi i stawki w tym okresie mogą być wyższe niż normalnie. Kiedy nadejdzie ten dzień należy być gotowym, nacisnąć przycisk, analizować wyniki i kontrolować wydatki.

Content marketing i SEO

Jeśli chodzi o działania związane z content marketingiem i SEO to warto podejść do tematu bardziej długofalowo i dużo wcześniej przygotować oraz wypromować treści dotyczące Black Friday i Cyber Monday. Są to zaledwie dwa dni w ciągu roku, co oznacza, że w wyszukiwarce frazy, na które są pozycjonowane są bardzo sezonowe.

ilustracjastrzałka

Podczas tworzenia wpisu na swojego firmowego bloga, warto pamiętać o tym, aby był on wartościowy dla użytkowników i odpowiadał na to, czego ludzie poszukują. Należy również zawrzeć w artykule słowa powiązane semantycznie z frazą na którą chcemy, aby tekst pojawił się w wynikach wyszukiwania.

ilustracjastrzałka

Social Media

Nie od dziś wiadomo, że social media mają ogromny potencjał. Naprawdę warto prowadzić tam regularną komunikację. Facebook, Instagram czy Twitter na pewno pomoże w wypromowaniu marki i jej oferty. Regularna i przemyślana strategia komunikacji w mediach społecznościowych zachęci klientów nie tylko do skorzystania z oferty, ale także do podzielenia się nią ze swoimi znajomymi. Dodatkowo można rozważyć uruchomienie mini programu afiliacyjnego. Wtedy każdy, kto podzieli się daną promocją otrzyma dodatkowy rabat.

Powyższe rady to wyłącznie baza, podstawa, na której warto budować komunikację związaną z Black Friday i Cyber Monday. Dobrze, aby marketerzy nie zamykali się w schematach, pamiętali o wszystkich narzędziach, które są dostępne i w pełni wykorzystali ich potencjał. Mam nadzieję, że tegoroczne święto wyprzedaży będzie owocne.

W tym roku, po raz kolejny Senuto także przygotowało specjalną ofertę z okazji Black Friday i Cyber Monday. W tych dniach każdy będzie mógł wykupić dowolny pakiet z 50% rabatem. Kod do zniżki to BLACK 17.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

Dodatkowe informacje:

Autor:
Bartosz Michalak - Marketing Manager Senuto

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

RODO: Nowe obowiązki informacyjne dla administratorów danych i podmiotów przetwarzających
Jedną z najważniejszych zmian, która czeka nas po wejściu w życie RODO – ogólnego rozporządzenia 2016/679 o ochronie danych – jest rozszerzenie uprawnień informacyjnych dla osób, których dane są przetwarzane (czyli nas wszystkich).  Wszystko po to, aby każdy z nas – udostępniających miał wiedzę i kontrolę nad tym, co dzieje się z naszymi danymi. Jakie nowe obowiązki...
Co marki i sprzedawcy detaliczni muszą zrobić, żeby wygrać w handlu za pomocą aplikacji
Aplikacje do sprzedaży detalicznej zadomowiły się na dobre w smartfonach klientów. Podczas gdy jest jeszcze zbyt wcześnie na wycofanie się z mobilnych stron, znaczenie aplikacji jako części oferty omnichannel nie może być bagatelizowane, ponieważ mogą one stać się swego rodzaju kopalnią złota dla sprzedawców detalicznych. W świecie zdominowanym przez smartfony, w...
Marketing w formie drukowanej nie jest martwy
- W świetle badań potwierdzających, że ludzki mózg lepiej reaguje na formę drukowaną, marketingowcy muszą zdać sobie sprawę z tego, że materiały drukowane czeka świetlana przyszłość, twierdzi Pamela Ghosal, General Manager, Marketing Communications, OKI Europe Ltd.
Czy klient może zakochać się w marce?
Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego...
Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
 
sobota 23.06.2018, 107 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone