logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday?

  PR 13.08.2024, przeczytano 1108 razy
ilustracja

Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi rodacy zakładali, że wydadzą 400-500 zł, a najbardziej interesowały ich obniżki rzędu 50-60% wynika z raportu UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Według danych Salesforce średnia wartość zamówienia w regionie Europy Wschodniej wyniosła 61 dolarów w 2023 r. – co znaczy, że wzrosła o 4,8% rok do roku. Konsumenci z naszego regionu chętnie korzystają z promocji z okazji Black Friday – ma na to wpływ obecna sytuacja ekonomiczna oraz geopolityczna, ale również zamiłowanie Polaków do szukania okazyjnych cen i dlatego warto to wykorzystać w planowaniu działań sklepu internetowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przygotowac-sklep-internetowy-na-black-friday,405315,artykul.html

Zacznij od strategii

Black Friday jest z perspektywy konsumentów świetną okazją do zakupu produktów na własny użytek (41%) oraz prezentów na święta (22%), jednak dla wielu kupujących przez internet jest to również szansa na zakup produktów pierwszej potrzeby – wynika z badania Raport Boston Consulting Group. E-sklepy, które planują działania promocyjne z okazji tego święta e-handlu, powinny odpowiednio wcześniej przygotować swój biznes, tak aby zmaksymalizować zyski, ale również dostarczyć swoim klientom najlepszych doświadczeń zakupowych.

Sklepy internetowe, które współpracują z IdoSell, planowanie działań związanych z Black Friday zaczynają ze znacznym wyprzedzeniem, a na przełomie roku wdrażają w życie konkretne aktywności ze strategii. Warto już na tym pierwszym etapie określić, które produkty z aktualnej oferty będą promowane, czy będą to towary wysokomarżowe, czy może przedmioty zajmujące przez dłuższy czas przestrzeń magazynową. Nasi klienci najczęściej zaczynają od wnikliwej analizy poprzednich lat i podjęcia decyzji, na czym będzie polegała promocja w bieżącym roku” – komentuje Michał Dmitrowicz Team Marketing Manager w IdoSell. „Dodatkowo na tym etapie, warto też zaplanować komunikację marketingową oraz określić, jak chcemy wyróżnić się na tle konkurencji. Niektórzy merchanci IdoSell w 2023 r. zdecydowali się na cały miesiąc promocji, inni obniżali ceny przez tydzień lub zaczynali na kilka dni przed Black Friday. Pozostali decydowali się na duże promocje tylko między Czarnym Piątkiem, a Cyber Monday, kiedy to obniżka była największa” – dodaje ekspert.

Planując działania promocyjne, właściciele sklepów internetowych powinni przeanalizować swoją marżę oraz pilnować jej poziomu przez cały okres promocji. Wyjątkiem może być sytuacja, w której przedsiębiorca traktuje działania z okazji Black Friday jako inwestycję marketingową i rezygnuje z marży na rzecz pozyskania i budowania lojalności u nowych klientów. Warto jednak zauważyć, że walka ceną może nie być opłacalna.

Logistyka kluczem do budowania satysfakcji klienta

Z perspektywy konsumenta istotne jest całe doświadczenie zakupowe – dlatego należy zadbać nie tylko o aspekty wizualne witryny, ale również sprawną logistykę i obsługę klienta. Zadbanie o odpowiednie zatowarowanie sklepu internetowego przed szczytem promocji jest priorytetem każdego e-sprzedawcy. Jednak przedsiębiorcy nie mogą zapomnieć o kwestii dostawy. Warto wcześniej zadbać o indywidualne porozumienie z kurierami na okres Black Friday, tak aby paczki były odbierane w dniu złożenia zamówienia, nawet w późnych godzinach nocnych. Ważne, żeby wychodziły one z e-sklepu jak najszybciej, szczególnie że liczba przesyłek w sortowniach w tym okresie znacznie wzrośnie.

Bez niego ani rusz – zaplecze technologiczne

Konsumentom zależy na sprawnej dostawie oraz monitorowaniu podróży swojej przesyłki, dlatego na znaczeniu znacznie zyskują rozwiązania technologiczne wspierające działalność sklepów internetowych. Automatyzacja procesów w e-commerce może nie tylko podnieść efektywność funkcjonowania biznesu, ale również znacznie zmniejszyć prawdopodobieństwo błędu. Innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające działanie e-sklepów pozwalają na bieżącą aktualizację statusów zamówień, zarządzanie stanami magazynowymi, zautomatyzowanie procesu wystawiania faktur oraz drukowania etykiet wysyłkowych. Wdrożenie tych funkcji z odpowiednim wyprzedzeniem stwarza możliwość do zweryfikowania całego procesu przed największą gorączką zakupową.

Black Friday to okazja do wygenerowania znacznego wzrostu sprzedaży oraz umocnienia pozycji biznesu na bardzo konkurencyjnym rynku. Ten okres w branży e-commerce ma również znaczny potencjał pod kątem pozyskania nowych klientów, jednak równie ważne jest zadbanie o doświadczenia zakupowe wszystkich konsumentów. Warto jest spojrzeć na ten okres z lotu ptaka i strategicznie zaplanować działania oraz wdrożenia, aby zapewnić klientom możliwie najlepsze wrażenia, które mogą mieć kluczowy wpływ na dalsze zakupy w konkretnym e-sklepie. Szczególnie że zmieniają się zachowania konsumenckie. Badania pokazują, że zakupy prezentów świątecznych coraz częściej robimy wcześniej, zwłaszcza w Black Friday i nie czekamy już z nimi tradycyjnie do grudnia.

Źródło: IAI

www.iai-sa.com

Dodatkowe informacje:

O firmie IAI:
IAI specjalizuje się w dostarczaniu technologii dedykowanych branży e-commerce. IAI wspiera biznes online na terenie całej Unii Europejskiej, głównie w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Słowacji, Hiszpanii, Portugalii, Węgrzech i Rumunii oraz USA. Portfolio firmy budują trzy marki: IdoSell - polska platforma do efektywnej sprzedaż, IdoBooking - system rezerwacji i channel manager dla branży turystycznej, IdoPay - system e-płatności, który zapewnia szybkie i bezpieczne transakcje.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak przeprowadzić onboarding freelancerów?
Skuteczne wdrożenie freelancerów to klucz do sukcesu każdej firmy. Niezależni specjaliści wnoszą unikalne umiejętności i wiedzę, ale aby w pełni wykorzystać ich potencjał, potrzebny jest skuteczny onboarding. Dzięki temu szybko odnajdą się w zespole i zaczną działać na pełnych obrotach.
Najczęstsze problemy z drukarką laserową
Pracując w biurze, często borykamy się z problemami z drukarką laserową. Pojawiają się niewyraźne litery czy ciemne pasy lub plamy na kartce, które psują estetykę wydruku i sprawiają, że musimy powtarzać drukowanie. Aby uniknąć marnowania papieru i nie opóźniać przygotowania ważnych dokumentów czy korespondencji, warto zadbać...
Kto powiedział, że zakupy nie mogą być zabawą? Grywalizacja zmienia sposób, w jaki postrzegamy lojalność klientów. Dzięki niej zamiast nudnych programów punktowych otrzymujemy ekscytujące wyzwania i nagrody. Dowiedz się, jak firmy budują zaangażowane społeczności wokół swoich marek dzięki wprowadzeniu grywalizacji.
Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów
W dobie transformacji cyfrowej organizacja eventów wymaga nie tylko starannego planowania i doskonałej logistyki, ale też umiejętności efektywnego wykorzystania dostępnych narzędzi cyfrowych. To właśnie odpowiednie działania digitalowe pomagają zarówno skutecznie wypromować wydarzenie, jak i zadbać o jego angażującą dokumentację.
Zdjęcia niczym z Instagrama? Przegląd funkcji fotograficznych smartfona
Dzięki dzisiejszej technologii każdy z nas może w czasie wakacji wcielić się w rolę profesjonalnego rodzinnego fotografa. Telefony dają w zasadzie nieograniczone możliwości, a jakość zdjęć nie odbiega od tych, do których dawniej potrzebowaliśmy chociażby lustrzanki. Badania przeprowadzone w czerwcu 2024 przez SW Research na zlecenie MediaMarkt Polska pokazują, że aparaty...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764