logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak przygotować stronę internetową do Black Friday?

  PR 17.10.2024, przeczytano 924 razy
ilustracja

Wielkimi krokami zbliża się jeden z najbardziej pracowitych okresów w branży e-commerce. Marketerzy z całego świata już teraz rozpoczynają przygotowania do Black Friday, który w tym roku odbędzie się 29 listopada. Badania pokazują, że gra jest warta świeczki. Rok temu podczas „Czarnego Piątku” przeciętny konsument wydał średnio 1000 zł[1]. Decyzja o zakupach była zwykle dobrze przemyślana – 20 proc. Polaków zaczynało planować wydatki w Black Friday w połowie października, a kolejne 35 proc. w pierwszych trzech tygodniach listopada. Co można zrobić na ostatniej prostej do największego święta e-commerce, żeby zwiększyć efektywność kampanii, a jakie działania trzeba planować z większym wyprzedzeniem? Na te pytania odpowiadają ekspertki z WhitePress.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-przygotowac-strone-internetowa-do-black-friday,406143,artykul.html

Black Friday? To się opłaca i klientom, i sprzedawcom

Co roku Black Friday okazuje się ogromnym sukcesem branży e-commerce. Nic dziwnego – badania z 2024 roku pokazały, że wśród czynników motywujących konsumentów do częstszych zakupów online największe znaczenie nadal mają te o charakterze finansowym. Są to przede wszystkim niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych (51 proc. odpowiedzi), niższe koszty dostawy (49 proc.), kody rabatowe (40 proc.) i zniżki dla osób kupujących przez internet (40 proc.)[2]. Poza niespotykanymi w skali roku promocjami na popularność „czarnego piątku” wpływa dodatkowo bliskość świąt.

Biorąc pod uwagę, że co piąty klient już teraz planuje zakupy podczas Black Friday, a większość będzie robiła to w pierwszych tygodniach listopada, czas na wzmożone kampanie marketingowe jest właśnie teraz. Jednak, jak podkreśla Agata Gruszka, International SEO Manager w WhitePress, kluczowe i strategiczne działania, jak w przypadku SEO – należy podejmować ze znacznym wyprzedzeniem.

– Warto zastanowić się, jak klienci szukają informacji o promocjach z okazji „Czarnego Piątku”, a mówiąc ściślej: jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę. Będą to oczywiście frazy kluczowe związane z Black Friday i promocjami, jednak tu mała uwaga. Skupianie się na zbyt ogólnych słowach kluczowych nie przyniesie oczekiwanego efektu. Dobrym pomysłem jest uwzględnienie w działaniach SEO fraz zawierających nazwę naszych produktów lub usług i dodanie do nich wyrażeń „Black Friday” czy „czarny piątek”. Na tej bazie można utworzyć lub zaktualizować treści sezonowe i promocyjne. Oczywiście nie należy zapominać o optymalizacji meta tagów, nagłówków i opisów produktów – te informacje powinny ułatwić użytkownikom znalezienie interesujących ich ofert – mówi Agata Gruszka, International SEO Manager w WhitePress.

Link building sposobem na zwiększenie widoczności w Black Friday

Strategię content marketingową z okazji Black Friday warto uzupełnić o kampanię linków zwrotnych, która zwiększy widoczność oferty. Jak podkreśla Anna Halama-Flisowska, Marketing Team Leader w WhitePress, jest to dobry sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją, która w listopadzie prowadzi bardzo intensywne działania reklamowe.

– Jeszcze przed rozpoczęciem pozyskiwania linków zewnętrznych należy dobrze przemyśleć, gdzie dokładnie powinny one prowadzić. Może to być przykładowo landing page utworzony z okazji Black Friday. Warto tu zaznaczyć, że dobrze jest co roku bazować na tej samej stronie, oczywiście odpowiednio ją aktualizując. Z jednej strony linkowanie zewnętrzne wpłynie na pozycję landingu w wynikach wyszukiwania, z drugiej zaś – użytkownik, który kliknie w link umieszczony na innej stronie, otrzyma od razu wszystkie najważniejsze informacje o promocjach oferowanych przez firmę. Standardowo duże znaczenie ma dobór domen do link buildingu – powinny być one związane tematycznie z naszą działalnością, a także cechować się dużym autorytetem. Realizacja strategii link buildingowej w okresie przed Black Friday może wiązać się z mniejszymi kosztami – nasze doświadczenie pokazuje, że wydawcy i blogerzy obecni w WhitePress bardzo chętnie wprowadzają promocje z okazji „czarnego piątku” – dodaje Anna Halama-Flisowska, WhitePress.

Optymalizacja i responsywność strony kluczowe przed Black Friday

W związku ze zbliżającym się Black Friday właściciele sklepów internetowych staną przed wyzwaniem przygotowania strony internetowej na zdecydowanie większy ruch. Według danych Google większość użytkowników czeka na załadowanie się strony maksymalnie 3 sekundy. Po upływie tego czasu aż 53 proc. osób opuści witrynę, a współczynnik odrzuceń będzie rósł z każdą kolejną sekundą. Warto zatem regularnie mierzyć prędkość ładowania strony (np. przy pomocy Google PageSpeed Insights) oraz zadbać o stronę, kompresując obrazy, optymalizując kod czy sprawdzając przepustowość hostingu.

Duże znaczenie ma także responsywność sklepu internetowego. Badania pokazują, że 75 proc. konsumentów robi zakupy przy pomocy smartfona (dla porównania: z laptopa korzysta 64 proc.)[3]. Dlatego jeszcze przed startem promocji należy sprawdzić, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Pomocą w tym zakresie będzie Lighthouse. Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing WhitePress, podkreśla dodatkowo, że sukces firmy podczas Black Friday w dużej mierze zależy od testowania i monitorowania uzyskiwanych wyników.

– Jeszcze przed startem promocji warto wykonać testy A/B. Pokażą one, który wariant landing page będzie cieszył się większym zaangażowaniem użytkowników oraz przyniesie lepsze efekty. Obowiązkowym punktem na liście działań jest prześledzenie formularza zamówienia, a w przypadku wdrożenia kodów rabatowych – sprawdzenie, czy faktycznie działają. Nie możemy zapominać o stałym monitorowaniu pozycji strony w wyszukiwarce na frazy związane z Black Friday i promocjami. Regularne śledzenie wyników w Google Analytics i Google Search Console jest z kolei dobrym sposobem nie tylko na mierzenie efektywności działań, lecz także identyfikację obszarów, które można usprawnić – dodaje Patrycja Górecka-Butora, WhitePress.

Podczas Black Friday wiele firm skupia się na social mediach, kampaniach mailingowych lub płatnej reklamie. Tymczasem działania marketingowe w tym okresie powinny być szersze i obejmować również optymalizację strony internetowej i pozycjonowanie jej na tematyczne frazy kluczowe. Dzięki dobrze zorganizowanej strategii SEO firma zyskuje szansę na wzrost ruchu organicznego z wyszukiwarki, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż.

Źródło: WhitePress

Dodatkowe informacje:

[1] Strategy&, listopad 2023, raport „Black Friday i wyprzedaże przedświąteczne: konsumenci w Polsce szykują portfele”

[2] Gemius, Polskie Badania Internetu, IAB Polska, 2024, raport „E-commerce w Polsce”

[3] Gemius, Polskie Badania Internetu, IAB Polska, 2024, raport „E-commerce w Polsce”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy i kiedy warto zarejestrować się do VAT?
Rejestracja do VAT to istotny krok w działalności gospodarczej, który wymaga rozważenia wielu czynników. Przedsiębiorcy w Polsce mają możliwość skorzystania ze zwolnienia z VAT, jeżeli ich roczny przychód nie przekracza 200 tys. zł. Ta opcja jest dostępna dla większości branż, z wyjątkiem takich, jak prawnicze, doradcze, czy firm prowadzących działalność jubilerską,...
Jak rozliczać się bez zakładania firmy? Czy działalność nierejestrowana to jedyna opcja?
Rozliczanie się bez zakładania działalności gospodarczej zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród osób, które chcą dorobić do pensji, przetestować pomysł na biznes lub realizować pasje, unikając na początku skomplikowanych formalności i obowiązków podatkowych. Choć działalność nierejestrowana jest najczęściej rozważaną opcją, to nie jedyna...
Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych. CEIDG ma na celu gromadzenie i udostępnianie danych o...
Rok 2025 przyniesie przedsiębiorcom w Polsce kolejne zmiany, które obejmą m.in. modyfikacje w składkach ZUS, podatku VAT, czy składkach zdrowotnych. Nowe regulacje mają uprościć obowiązujące przepisy i dostosować je do wymogów unijnych. Przedsiębiorcy muszą być gotowi na te zmiany. Oto najważniejsze z nich, które wejdą w życie już od stycznia 2025 r.
Jak przeprowadzić onboarding freelancerów?
Skuteczne wdrożenie freelancerów to klucz do sukcesu każdej firmy. Niezależni specjaliści wnoszą unikalne umiejętności i wiedzę, ale aby w pełni wykorzystać ich potencjał, potrzebny jest skuteczny onboarding. Dzięki temu szybko odnajdą się w zespole i zaczną działać na pełnych obrotach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764