logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak reklama DOOH może pomóc w wyborze odpowiednich produktów FMCG?

  PR 18.09.2019, przeczytano 915 razy

Niezależnie od tego, gdzie znajduje się nośnik DOOH – w kawiarni,  sklepie spożywczym, czy na dworcu kolejowym, cyfrowa reklama zewnętrzna to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów znajdujących się poza domem. Co wpływa na sukces tego medium? Dlaczego warto inwestować w DOOH, również w branży FMCG?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-reklama-dooh-moze-pomoc-w-wyborze-odpowiednich-produktow-fmcg,384008,artykul.html

Mimo, że duże przedsiębiorstwa zajmujące się e-commerce w ciągu ostatnich lat wstrząsnęły branżą detaliczną, to małe firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią offline nie straciły na wartości. Wbrew pozorom i ogólnym trendom, większość konsumentów, sięgających po produkty pierwszej potrzeby (FMCG), nadal woli robić zakupy w tradycyjny sposób.

Najnowsze badania przeprowadzone przez Vistar Media i MFour pokazują, że 91% osób preferuje zakup produktów z kategorii FMCG w sklepie stacjonarnym, ponieważ daje im to możliwość natychmiastowego zabrania kupionych produktów do domu oraz zaoszczędzenia pieniędzy przeznaczonych na dowóz. Tradycyjna metoda pozwala także na obejrzenie i dotknięcie produktów osobiście, tuż przed ich zakupem.

Doświadczenia jakie towarzyszą klientom podczas zakupów w sklepie to najważniejszy czynnik, który nie występuje w przypadku zakupów dokonywanych przez Internet. Wizyta w sklepie pozwala klientowi m.in.: poczuć zapach szamponu, sprawdzić kolor szminki na skórze oraz spróbować smaku nowej przekąski.

Badania Vistar Media i MFour pokazują, że konsumenci FMCG stosują bardzo spójne wzorce zakupów:

  • 75% konsumentów zazwyczaj kupuje te same produkty podczas każdej wizyty w sklepie spożywczym, co oznacza, że ​​osoby te mają spójne wyobrażenie o tym, czego potrzebują w swoim domu.
  • 69% kupujących sporządza listę zakupów przed udaniem się do sklepu.
  • Tylko 17% kupujących produkty z kategorii FMCG twierdzi, że cały czas nabywa rzeczy tej samej marki.

Biorąc pod uwagę skłonność konsumentów do zmiany marek, firmy specjalizujące się w handlu produktami FMCG powinny korzystać z narzędzi, które pomogą im w zdobyciu udziału w rynku. Kampanie reklamowe to najlepszy sposób na zwiększenie lojalności wśród odbiorców. Dzięki reklamom marki mają większe szanse, aby wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.

Dlaczego walka o klienta jest tak ważna? Tylko 52% osób biorących udział w badaniu potwierdziło swoją lojalność wobec 2-3 marek, 16% przyznało, że często zmienia preferencje, a 14% respondentów uważa, że ​​nie potrafi wybrać jednej konkretnej firmy, z którą są najbardziej związani. Wyniki te wyraźnie pokazują, że promocja marki i produktów ma znaczenie dla konsumentów. Reklama umieszczona przed lub w punkcie sprzedaży ma dużą szansę na zmianę decyzji zakupowej.

W jaki sposób marki powinny wpływać na odbiorców otwartych na wypróbowanie nowych produktów? Badanie wykazało, że reklamy OOH i reklamy mobilne bardzo skutecznie stymulują zachowania klientów. Niemal 1 na 3 osoby podejmuje decyzje o zakupie nowego produktu pod wpływem obejrzanej reklamy, a 67% respondentów ocenia reklamę zewnętrzną oraz reklamy mobilne jako najlepszy sposób na dotarcie do klienta. OOH jest najbardziej zaufanym kanałem wśród konsumentów FMCG – połowa wszystkich respondentów badania Vistar Media i MFour twierdzi, że naprawdę wierzy komunikatom wyświetlanym w reklamach OOH.

Cyfrowe reklamy zewnętrzne są jednym z niewielu kanałów medialnych, które mogą docierać do kupujących w kluczowych momentach tj. droga do sklepu, a także wizyta w samym sklepie. Kampanie DOOH pozwalają na wyświetlanie odpowiednich treści reklam w pobliżu miejsc sprzedaży, a także umożliwiają dostosowanie treści wyświetlanych komunikatów do konkretnej pory dnia czy pogody. Bez względu na to, gdzie konsumenci  FMCG spędzają czas, kampania DOOH może do nich dotrzeć, gdy są oni nastawieni na zakupy i gotowi do wydania pieniędzy. To z kolei może prowadzić do większych konwersji i szansy na budowanie lojalności wśród konsumentów FMCG.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
X DOZ Forum - jak powstawało, jakie były wyzwania i atrakcje dla uczestników?
Jak realizować event, który każdego roku zrzesza partnerów biznesowych, farmaceutów oraz producentów w jednym miejscu? I jak sprawić, by ewaluował wyłącznie z wydarzenia branżowego również w forum towarzyskie? Poznaj case study X DOZ Forum.
Reklamy a postanowienia Polaków wg Google
Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć. 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu,...
In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764