logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak reklama DOOH może pomóc w wyborze odpowiednich produktów FMCG?

  PR 18.09.2019, przeczytano 307 razy

Niezależnie od tego, gdzie znajduje się nośnik DOOH – w kawiarni,  sklepie spożywczym, czy na dworcu kolejowym, cyfrowa reklama zewnętrzna to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów znajdujących się poza domem. Co wpływa na sukces tego medium? Dlaczego warto inwestować w DOOH, również w branży FMCG?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-reklama-dooh-moze-pomoc-w-wyborze-odpowiednich-produktow-fmcg,384008,artykul.html

Mimo, że duże przedsiębiorstwa zajmujące się e-commerce w ciągu ostatnich lat wstrząsnęły branżą detaliczną, to małe firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią offline nie straciły na wartości. Wbrew pozorom i ogólnym trendom, większość konsumentów, sięgających po produkty pierwszej potrzeby (FMCG), nadal woli robić zakupy w tradycyjny sposób.

Najnowsze badania przeprowadzone przez Vistar Media i MFour pokazują, że 91% osób preferuje zakup produktów z kategorii FMCG w sklepie stacjonarnym, ponieważ daje im to możliwość natychmiastowego zabrania kupionych produktów do domu oraz zaoszczędzenia pieniędzy przeznaczonych na dowóz. Tradycyjna metoda pozwala także na obejrzenie i dotknięcie produktów osobiście, tuż przed ich zakupem.

Doświadczenia jakie towarzyszą klientom podczas zakupów w sklepie to najważniejszy czynnik, który nie występuje w przypadku zakupów dokonywanych przez Internet. Wizyta w sklepie pozwala klientowi m.in.: poczuć zapach szamponu, sprawdzić kolor szminki na skórze oraz spróbować smaku nowej przekąski.

Badania Vistar Media i MFour pokazują, że konsumenci FMCG stosują bardzo spójne wzorce zakupów:

  • 75% konsumentów zazwyczaj kupuje te same produkty podczas każdej wizyty w sklepie spożywczym, co oznacza, że ​​osoby te mają spójne wyobrażenie o tym, czego potrzebują w swoim domu.
  • 69% kupujących sporządza listę zakupów przed udaniem się do sklepu.
  • Tylko 17% kupujących produkty z kategorii FMCG twierdzi, że cały czas nabywa rzeczy tej samej marki.

Biorąc pod uwagę skłonność konsumentów do zmiany marek, firmy specjalizujące się w handlu produktami FMCG powinny korzystać z narzędzi, które pomogą im w zdobyciu udziału w rynku. Kampanie reklamowe to najlepszy sposób na zwiększenie lojalności wśród odbiorców. Dzięki reklamom marki mają większe szanse, aby wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.

Dlaczego walka o klienta jest tak ważna? Tylko 52% osób biorących udział w badaniu potwierdziło swoją lojalność wobec 2-3 marek, 16% przyznało, że często zmienia preferencje, a 14% respondentów uważa, że ​​nie potrafi wybrać jednej konkretnej firmy, z którą są najbardziej związani. Wyniki te wyraźnie pokazują, że promocja marki i produktów ma znaczenie dla konsumentów. Reklama umieszczona przed lub w punkcie sprzedaży ma dużą szansę na zmianę decyzji zakupowej.

W jaki sposób marki powinny wpływać na odbiorców otwartych na wypróbowanie nowych produktów? Badanie wykazało, że reklamy OOH i reklamy mobilne bardzo skutecznie stymulują zachowania klientów. Niemal 1 na 3 osoby podejmuje decyzje o zakupie nowego produktu pod wpływem obejrzanej reklamy, a 67% respondentów ocenia reklamę zewnętrzną oraz reklamy mobilne jako najlepszy sposób na dotarcie do klienta. OOH jest najbardziej zaufanym kanałem wśród konsumentów FMCG – połowa wszystkich respondentów badania Vistar Media i MFour twierdzi, że naprawdę wierzy komunikatom wyświetlanym w reklamach OOH.

Cyfrowe reklamy zewnętrzne są jednym z niewielu kanałów medialnych, które mogą docierać do kupujących w kluczowych momentach tj. droga do sklepu, a także wizyta w samym sklepie. Kampanie DOOH pozwalają na wyświetlanie odpowiednich treści reklam w pobliżu miejsc sprzedaży, a także umożliwiają dostosowanie treści wyświetlanych komunikatów do konkretnej pory dnia czy pogody. Bez względu na to, gdzie konsumenci  FMCG spędzają czas, kampania DOOH może do nich dotrzeć, gdy są oni nastawieni na zakupy i gotowi do wydania pieniędzy. To z kolei może prowadzić do większych konwersji i szansy na budowanie lojalności wśród konsumentów FMCG.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tak uśmiech, jak i grymas, to niewerbalne sposoby komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność odszyfrowania tego, co oznaczają, to prawie jak czytanie w myślach. Już niedługo taki dar posiądzie biznes. Według firm analitycznych, sektor światowej gospodarki zajmujący się automatycznym rozpoznawaniem emocji już w 2021 osiągnie wartość 40 mld USD, a zaledwie 3 lata później...
Reputacja stanowi 63 proc. wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Weber Shandwick, globalną sieć działającą w obszarze komunikacji i zaangażowania, reputacja ma coraz większe znaczenie i staje się jednym z najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zdaniem ankietowanych przedstawicieli wyższych kadr kierowniczych, reputacja odpowiedzialna jest średnio za...
Zmiany i wyzwania w handlu 4.0 – technologie w służbie maszynowej
Rozważania na temat cyfrowej transformacji w sektorze internetowego handlu zdają się mieć nieco groteskowy charakter, z racji tego, że każda platforma sprzedażowa opiera większość swojego funkcjonowania na nowych technologiach. Mimo wszystko, wchodząc w nowy rok, warto przeanalizować dynamikę rozwoju IT i e-handlu w branżach, z którymi najtrudniej utożsamić nam...
Adidasy, aspiryna czy pampersy to przykłady nazw, dawniej wyłącznie własnych, które dziś znaczą więcej niż kiedyś. Słowem adidasy możemy nazwać każde buty sportowe, aspiryna to po prostu lek na przeziębienie i grypę, a pampers znaczy tyle, co jednorazowa pieluszka. Niektóre z tych słów już zupełnie przestały być kojarzone z nazwą marki lub produktu, a...
Marketing u dewelopera - rozwiązania zwiększające sprzedaż nieruchomości
Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764