logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak reklama DOOH może pomóc w wyborze odpowiednich produktów FMCG?

  PR 18.09.2019, przeczytano 927 razy

Niezależnie od tego, gdzie znajduje się nośnik DOOH – w kawiarni,  sklepie spożywczym, czy na dworcu kolejowym, cyfrowa reklama zewnętrzna to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów znajdujących się poza domem. Co wpływa na sukces tego medium? Dlaczego warto inwestować w DOOH, również w branży FMCG?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-reklama-dooh-moze-pomoc-w-wyborze-odpowiednich-produktow-fmcg,384008,artykul.html

Mimo, że duże przedsiębiorstwa zajmujące się e-commerce w ciągu ostatnich lat wstrząsnęły branżą detaliczną, to małe firmy zajmujące się sprzedażą bezpośrednią offline nie straciły na wartości. Wbrew pozorom i ogólnym trendom, większość konsumentów, sięgających po produkty pierwszej potrzeby (FMCG), nadal woli robić zakupy w tradycyjny sposób.

Najnowsze badania przeprowadzone przez Vistar Media i MFour pokazują, że 91% osób preferuje zakup produktów z kategorii FMCG w sklepie stacjonarnym, ponieważ daje im to możliwość natychmiastowego zabrania kupionych produktów do domu oraz zaoszczędzenia pieniędzy przeznaczonych na dowóz. Tradycyjna metoda pozwala także na obejrzenie i dotknięcie produktów osobiście, tuż przed ich zakupem.

Doświadczenia jakie towarzyszą klientom podczas zakupów w sklepie to najważniejszy czynnik, który nie występuje w przypadku zakupów dokonywanych przez Internet. Wizyta w sklepie pozwala klientowi m.in.: poczuć zapach szamponu, sprawdzić kolor szminki na skórze oraz spróbować smaku nowej przekąski.

Badania Vistar Media i MFour pokazują, że konsumenci FMCG stosują bardzo spójne wzorce zakupów:

  • 75% konsumentów zazwyczaj kupuje te same produkty podczas każdej wizyty w sklepie spożywczym, co oznacza, że ​​osoby te mają spójne wyobrażenie o tym, czego potrzebują w swoim domu.
  • 69% kupujących sporządza listę zakupów przed udaniem się do sklepu.
  • Tylko 17% kupujących produkty z kategorii FMCG twierdzi, że cały czas nabywa rzeczy tej samej marki.

Biorąc pod uwagę skłonność konsumentów do zmiany marek, firmy specjalizujące się w handlu produktami FMCG powinny korzystać z narzędzi, które pomogą im w zdobyciu udziału w rynku. Kampanie reklamowe to najlepszy sposób na zwiększenie lojalności wśród odbiorców. Dzięki reklamom marki mają większe szanse, aby wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.

Dlaczego walka o klienta jest tak ważna? Tylko 52% osób biorących udział w badaniu potwierdziło swoją lojalność wobec 2-3 marek, 16% przyznało, że często zmienia preferencje, a 14% respondentów uważa, że ​​nie potrafi wybrać jednej konkretnej firmy, z którą są najbardziej związani. Wyniki te wyraźnie pokazują, że promocja marki i produktów ma znaczenie dla konsumentów. Reklama umieszczona przed lub w punkcie sprzedaży ma dużą szansę na zmianę decyzji zakupowej.

W jaki sposób marki powinny wpływać na odbiorców otwartych na wypróbowanie nowych produktów? Badanie wykazało, że reklamy OOH i reklamy mobilne bardzo skutecznie stymulują zachowania klientów. Niemal 1 na 3 osoby podejmuje decyzje o zakupie nowego produktu pod wpływem obejrzanej reklamy, a 67% respondentów ocenia reklamę zewnętrzną oraz reklamy mobilne jako najlepszy sposób na dotarcie do klienta. OOH jest najbardziej zaufanym kanałem wśród konsumentów FMCG – połowa wszystkich respondentów badania Vistar Media i MFour twierdzi, że naprawdę wierzy komunikatom wyświetlanym w reklamach OOH.

Cyfrowe reklamy zewnętrzne są jednym z niewielu kanałów medialnych, które mogą docierać do kupujących w kluczowych momentach tj. droga do sklepu, a także wizyta w samym sklepie. Kampanie DOOH pozwalają na wyświetlanie odpowiednich treści reklam w pobliżu miejsc sprzedaży, a także umożliwiają dostosowanie treści wyświetlanych komunikatów do konkretnej pory dnia czy pogody. Bez względu na to, gdzie konsumenci  FMCG spędzają czas, kampania DOOH może do nich dotrzeć, gdy są oni nastawieni na zakupy i gotowi do wydania pieniędzy. To z kolei może prowadzić do większych konwersji i szansy na budowanie lojalności wśród konsumentów FMCG.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764