logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak reklama wpływa na mózg? Rozmowa z Pawłem Boguszewskim

   27.02.2019, przeczytano 419 razy

Czy istnieją ludzie, na których reklama „nie działa”? Czy zasłaniający treść pop up może przekonać do zakupu? Kto skuteczniej przewidzi skuteczność reklamy – neuronaukowiec czy algorytm? Co zrobić, żeby podejmować bardziej racjonalne decyzje?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-reklama-wplywa-na-mozg-rozmowa-z-pawlem-boguszewskim,381415,artykul.html

Fundacja Panoptykon do rozmowy o mózgu, jego właściwościach i ograniczeniach, zaprosiliła neurofizjologa, dr Pawła Boguszewskiego z Instytutu Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN.

Na skróty:

01:20 Wprowadzenie
01:21 Co to jest i co bada neuronauka?
06:00 Czy istnieją ludzie, na których reklama nie działa?
08:30 Jakie cechy wrodzone ma nasz mózg?
11:54 Argumenty czy emocje – co lepiej sprzedaje?
15:28 Czy pop up może być skuteczny?
19:00 Neuromarketing – konkurencja dla BIG DATA?
25:00 Człowiek czy istota nieracjonalna?
31:00 Czy wolna wola istnieje?
36:30 Czy racjonalność można wyćwiczyć?
44:50 Czy algorytmy mogą nam pomóc w decyzji?

Źródło: Fundacja Panoptykon

www.panoptykon.org

Tekst na licencji CC Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 - zawiera drobne zmiany w stosunku do oryginału

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki – tak tradycyjni sprzedawcy walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie, rzadziej odwiedza salony sprzedaży. Sklepy internetowe nie pozostają dłużne, wprowadzając kolejne udogodnienia i usługi. Na handlowym wyścigu zbrojeń najbardziej zyskują dopieszczeni jak nigdy wcześniej klienci.
Firma Newspoint, specjalizująca się w monitoringu mediów, przygotowała obszerny poradnik o audytach mediowych przeznaczony dla każdego, idącego z duchem czasu marketera i PR-owca. Zawiera on wszystkie informacje, jak analizować aktywność mediową własnej firmy oraz marki i porównywać się z konkurencją. Co mierzyć w poszczególnych kanałach, żeby wiedzieć,...
Dlaczego kampanie digital potrzebują programmatic audio
Reklamy cyfrowe pozwalają marketerom łatwiej dotrzeć do odbiorców. W teorii współczesny konsument spędza w sieci sześć godzin dziennie, a tylko w Polsce ze smartfonów ze stałym dostępem do Internetu korzystają 22 miliony użytkowników. To generuje wyzwania. Jakie?
Ekologia, orędownictwo, autentyczność – tak w kilku słowach można opisać elementy nowego modelu biznesowego nowoczesnych firm. W jaki sposób przedsiębiorstwa wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów?
Canon: Druk wielkoformatowy nie tylko dla reklamy
Myśląc o technice druku przede wszystkim pojawiają się w naszych umysłach skojarzenia z produkcją książek czy gazet. Komuś do głowy przyjdzie być może jeszcze druk różnych materiałów na użytek domowy lub biurowy. I to właściwie tyle. Tymczasem bez druku wiele obszarów ludzkiej działalności, w tym także kultura, byłoby o wiele uboższych, jeśli w ogóle możliwych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764