logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak reklamować firmę by dotrzeć ze swoją ofertą do właściwych osób?

  PR 29.03.2022, przeczytano 1254 razy
ilustracja

Sektor e-commerce w całej Europie Zachodniej wzrósł o 43 proc.[1]. Nowe postawy, oczekiwania i zachowania konsumentów przekładają się na zmienione wzorce zakupowe. Jak reklamować firmę, by dotrzeć od odpowiednich osób? Jakie narzędzia są skuteczne? Na początku należy zacząć od zdefiniowania potrzeb współczesnych klientów, a także sposobu konsumowania przez nich dóbr.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-reklamowac-firme-by-dotrzec-ze-swoja-oferta-do-wlasciwych-osob,395273,artykul.html

Firmy nadal poszukują alternatyw dla tradycyjnej reklamy. Ze względów ekologicznych, a także dużej zajętości nośników, część działań przenoszona jest do przestrzeni online.

Jak reklamować firmę w nowej rzeczywistości?

Rynek e-commerce w Europie Zachodniej notuje nawet 40-procentowe wzrosty. W Polsce rośnie natomiast nawet 12 proc. r/r. Co to oznacza dla firm? Powinny dobrać odpowiednie narzędzie reklamowe online, aby dotrzeć ze swoim przekazem do odpowiednich grup docelowych. Wydatki na reklamę w Internecie stanowią znaczącą część kosztów marketingowych, jakie ponoszą firmy.

– Na ścieżce zakupowej ogromną rolę odgrywa siła rekomendacji. Nie jest to klasyczna reklama, ale wiarygodność opinii innych użytkowników jest kluczowa w procesie zakupowym – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający agencji PR Commplace. – Kolejnym kluczowym elementem są artykuły informacyjnie i wpisy blogowe. Klienci chętniej kupują produkty od marek, które są autentyczne i wiarygodne. Dlatego firmy powinny postawić na generowanie autentycznych treści, a także na budowanie interaktywnych stron internetowych.

Kluczem do sukcesu będzie gromadzeniu jak największej ilości danych własnych. Badanie zachowania obecnych klientów, a także prognozowanie.

D2C, czyli trend sprzedaży bez pośredników

Coraz większą popularnością cieszy się także trend Direct to Customer, czyli sprzedaż bez pośredników. To producent ma bezpośredni kontakt z klientem. Wybrane marki tworzą autorskie sklepy, które wyróżniają się na tle konkurencji. Z takich rozwiązań korzystają już m.in. giganci technologiczni. W jaki sposób sprzedawać w modelu D2C? Jednym „pośrednikiem” jest kanał komunikacji. Istotna jest dostępność marki w wielu miejscach na raz.

Płatne platformy i wideo

Badania wykazały, że dwóch na trzech widzów korzysta z płatnych usług wideo przez ponad pięć godzin tygodniowo. W 2026 r. jedna trzecia planuje oglądać więcej płatnych lub bezpłatnych usług przesyłania strumieniowego wideo[2].  Co to oznacza dla firm? Reklamowanie produktów i usług w obszarach CTV przestaje być opcjonalne, a zaczyna się stawać koniecznością.

Tym bardziej, że konsumenci – szczególnie ci z młodego pokolenia – wymagają od marek spersonalizowanych reklam. Przykładowo, aż 57% konsumentów jest bardziej lojalnych wobec marek, które zobowiązują się do niwelowania nierówności społecznych w swoich działania[3].

– Kupujący mają coraz większe wymagania. Każdego dnia oglądają setki reklam w social mediach czy telewizji. Przekaz treści płatnych musi być spersonalizowany i posiadać głębokie przesłanie. Klienci pytają, czy marka wspiera różnorodność i integrację zarówno publicznie, jak i oddolnie – mówi Bartosz Zieliński z Commplace. – Co więcej, firmy powinny zwracać szczególną uwagę na sposób komunikacji z młodym pokoleniem. Weryfikacja ich potrzeb jest dziś kluczowa.

Tworzenie lojalności w ramach pokolenia Z wymaga również autentyczności. Ponadto konsumenci chętniej kupują produkty firm, które są społecznie odpowiedzialne. Czy to oznacza, że tradycyjna reklama nie będzie skuteczna? Nie. Powinna jednak nieść za sobą odpowiedni przekaz, a nie jedynie informować o produkcie w „klasyczny” sposób.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czym jest bezpieczeństwo druku i dlaczego MŚP go potrzebują?
Czy wiesz, że zwykła drukarka w Twoim biurze może być furtką dla cyberprzestępcy? W dobie nowoczesnych zagrożeń urządzenia wielofunkcyjne wymagają ochrony równie zaawansowanej jak komputery. Pytanie więc na czym dokładnie polega bezpieczeństwo druku i dlaczego firmy go potrzebują, aby zapewnić pełną ochronę swoich danych?
Firmowy event, który przynosi efekty – jak to osiągnąć?
Eventy firmowe przestały być wyłącznie dodatkiem do działań HR czy okazją do oderwania się od codziennej pracy. Dziś są coraz częściej postrzegane jako strategiczne narzędzie budowania kultury organizacyjnej, wspierania zespołów i wzmacniania relacji – zarówno tych wewnętrznych, jak i z partnerami zewnętrznymi. Żeby jednak wydarzenie przyniosło realne...
Jak AI ułatwia organizację eventów firmowych i wzmacnia zespoły?
Jeszcze kilka lat temu organizacja eventu firmowego oznaczała godziny telefonów, liczenie kosztów za pomocą Excela i wymianę niekończących się maili. Dziś coraz więcej firm sięga po sztuczną inteligencję, by ten proces uprościć – a jednocześnie sprawić, że wydarzenie naprawdę trafi w gusta pracowników. To nie jest futurystyczna wizja. AI to praktyczne narzędzie, które...
Merchandising: marka w centrum uwagi
Merchandising to kluczowe narzędzie w budowaniu widoczności marki i kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Dzięki atrakcyjnym ekspozycjom, spójnemu przekazowi wizualnemu oraz emocjonalnym interakcjom z klientami, skutecznie przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa sprzedaż. Sprawdź, jak profesjonalne działania merchandisingowe oraz kreatywne kampanie promocyjne mogą...
When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764