logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak reklamować firmę by dotrzeć ze swoją ofertą do właściwych osób?

  PR 29.03.2022, przeczytano 1079 razy
ilustracja

Sektor e-commerce w całej Europie Zachodniej wzrósł o 43 proc.[1]. Nowe postawy, oczekiwania i zachowania konsumentów przekładają się na zmienione wzorce zakupowe. Jak reklamować firmę, by dotrzeć od odpowiednich osób? Jakie narzędzia są skuteczne? Na początku należy zacząć od zdefiniowania potrzeb współczesnych klientów, a także sposobu konsumowania przez nich dóbr.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-reklamowac-firme-by-dotrzec-ze-swoja-oferta-do-wlasciwych-osob,395273,artykul.html

Firmy nadal poszukują alternatyw dla tradycyjnej reklamy. Ze względów ekologicznych, a także dużej zajętości nośników, część działań przenoszona jest do przestrzeni online.

Jak reklamować firmę w nowej rzeczywistości?

Rynek e-commerce w Europie Zachodniej notuje nawet 40-procentowe wzrosty. W Polsce rośnie natomiast nawet 12 proc. r/r. Co to oznacza dla firm? Powinny dobrać odpowiednie narzędzie reklamowe online, aby dotrzeć ze swoim przekazem do odpowiednich grup docelowych. Wydatki na reklamę w Internecie stanowią znaczącą część kosztów marketingowych, jakie ponoszą firmy.

– Na ścieżce zakupowej ogromną rolę odgrywa siła rekomendacji. Nie jest to klasyczna reklama, ale wiarygodność opinii innych użytkowników jest kluczowa w procesie zakupowym – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający agencji PR Commplace. – Kolejnym kluczowym elementem są artykuły informacyjnie i wpisy blogowe. Klienci chętniej kupują produkty od marek, które są autentyczne i wiarygodne. Dlatego firmy powinny postawić na generowanie autentycznych treści, a także na budowanie interaktywnych stron internetowych.

Kluczem do sukcesu będzie gromadzeniu jak największej ilości danych własnych. Badanie zachowania obecnych klientów, a także prognozowanie.

D2C, czyli trend sprzedaży bez pośredników

Coraz większą popularnością cieszy się także trend Direct to Customer, czyli sprzedaż bez pośredników. To producent ma bezpośredni kontakt z klientem. Wybrane marki tworzą autorskie sklepy, które wyróżniają się na tle konkurencji. Z takich rozwiązań korzystają już m.in. giganci technologiczni. W jaki sposób sprzedawać w modelu D2C? Jednym „pośrednikiem” jest kanał komunikacji. Istotna jest dostępność marki w wielu miejscach na raz.

Płatne platformy i wideo

Badania wykazały, że dwóch na trzech widzów korzysta z płatnych usług wideo przez ponad pięć godzin tygodniowo. W 2026 r. jedna trzecia planuje oglądać więcej płatnych lub bezpłatnych usług przesyłania strumieniowego wideo[2].  Co to oznacza dla firm? Reklamowanie produktów i usług w obszarach CTV przestaje być opcjonalne, a zaczyna się stawać koniecznością.

Tym bardziej, że konsumenci – szczególnie ci z młodego pokolenia – wymagają od marek spersonalizowanych reklam. Przykładowo, aż 57% konsumentów jest bardziej lojalnych wobec marek, które zobowiązują się do niwelowania nierówności społecznych w swoich działania[3].

– Kupujący mają coraz większe wymagania. Każdego dnia oglądają setki reklam w social mediach czy telewizji. Przekaz treści płatnych musi być spersonalizowany i posiadać głębokie przesłanie. Klienci pytają, czy marka wspiera różnorodność i integrację zarówno publicznie, jak i oddolnie – mówi Bartosz Zieliński z Commplace. – Co więcej, firmy powinny zwracać szczególną uwagę na sposób komunikacji z młodym pokoleniem. Weryfikacja ich potrzeb jest dziś kluczowa.

Tworzenie lojalności w ramach pokolenia Z wymaga również autentyczności. Ponadto konsumenci chętniej kupują produkty firm, które są społecznie odpowiedzialne. Czy to oznacza, że tradycyjna reklama nie będzie skuteczna? Nie. Powinna jednak nieść za sobą odpowiedni przekaz, a nie jedynie informować o produkcie w „klasyczny” sposób.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gextrecs. Brandglow dla Polskiej Agencji Kosmicznej
GEXTRECS (GOVSATCOM Extreme Events Civil Security Service) to projekt realizowany w ramach programu Horyzont Europa m.in. przez Polską Agencję Kosmiczną. Jego celem jest przygotowanie innowacyjnych scenariuszy oraz realizacja demonstracji dotyczących sytuacji kryzysowych przy wykorzystaniu usług bezpiecznej łączności satelitarnej dla użytkowników rządowych, czyli GOVSATCOM.
Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści
Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.
Wiele plotek, w tym te, które miały zepchnąć Google z tronu lidera wyszukiwarek. Nic takiego się nie stało, ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to...
Outreach Marketing - tajna broń marketera
Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność marki online, co nie jest...
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Boty oparte o sztuczną inteligencję to już codzienność w contact center, a nasz stosunek do nich szybko się zmienia. Wraz z coraz większą biegłością botów w swobodnej komunikacji na dowolny temat, wyraźnie zaczynamy je lubić. Do tego stopnia, że cześć z nas zaczyna nawet z botami flirtować podczas załatwiania standardowych spraw związanych z obsługą – wynika z...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764