logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik

  PR 29.02.2024, przeczytano 575 razy
ilustracja

Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają NGS’om co zrobić, by zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach internetowych bez ponoszenia ogromnych nakładów finansowych. Stworzony przez nich poradnik wychodzi naprzeciw specyficznym potrzebom organizacji działających często w warunkach ograniczonych zasobów ludzkich i budżetowych oferując szereg konkretnych wskazówek dotyczących SEM, SEO, analityki, tworzenia treści, a także darmowych i płatnych narzędzi do działań reklamowych w sieci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-reklamowac-organizacje-w-internecie-bez-duzego-budzetu-poradnik,403282,artykul.html

Poradnik jest kierowany przede wszystkim do organizacji pozarządowych. Zależało nam, żeby w prosty sposób pokazać możliwości digital marketingu bez ponoszenia znaczących kosztów. W publikacji znajdziecie praktyczne informacje z zakresu SEO, reklamy internetowej oraz analityki. Są tam wskazówki, jak prowadzić tego typu działania samodzielnie, wykorzystując programy dofinansowania (np. Google Grants) lub niskobudżetowo – dodaje Weronika Węglewska-Winciałowicz, Koordynatorka projektu w ramach Grupy Roboczej SEM IAB, PPC Team Lead Bluerank.

Daj się zobaczyć

Choć celem NGOsów nie jest generowanie zysków, dotarcie do osób zainteresowanych działalnością organizacji, w tym potencjalnych darczyńców, jest dla nich równie ważne, jak dla dużych brandów pozyskiwanie klientów. Pierwszym źródłem wiedzy jest dla większości z nas Google, z którego korzysta 96% polskich internautów. Jak przygotować stronę internetową organizacji, by Google chciało ją wyświetlać w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, doradza Daniel Jędrysik, Marketing Manager z agencji KS.

Marketing treści

Karolina Czajkowska, Head of Content Marketing z agencji KS, pisze, jak stanąć na podium wyników wyszukiwania i zdobyć zainteresowanie odbiorców. Praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia atrakcyjnych i zoptymalizowanych pod kątem SEO treści, dbających zarówno o jakość przekazu, jak i słowa kluczowe, ułatwią NGSom docieranie z przekazem do szerszych mas odbiorców.

Siła link buildingu

Linki są jak cytowania w publikacjach naukowych: im częściej cytowana publikacja, tym częściej uznawana jest ona za wartościową – pisze Marcin Kawa, Link Building Specialist z agencji KS. Z jego artykułu dowiecie się, dlaczego link building jest taki ważny, czym są linki zewnętrzne i wewnętrzne, wreszcie – w jaki sposób organizacje pozarządowe mogą bezkosztowo pozyskiwać wartościowe linki i znacząco zwiększyć swoją widoczność w sieci.

Programy wsparcia dla NGO – case studies

Jak wykorzystać płatne narzędzia reklamowe dla NGOsów? Rozwiązania takie, jak Google Ads i Microsoft Ads, posiadają programy wsparcia dla organizacji pozarządowych, pozwalające im prowadzić niskobudżetowe lub dofinansowane w całości kampanie reklamowe. Piszą o tym Mikołaj Kurkierewicz, Business Integration Manager i Piotr Siwulski, SEM Specialist z agencji Performics.

W publikacji nie zabrakło konkretnych przykładów. Prezentując kampanię dla Fundacji DKMS, której celem było pozyskanie rejestracji do bazy dawców szpiku, autorzy omówili działania oparte na synergii komercyjnych i gratnsowych kont Google Ads. Analiza kampanii, która przyniosła wzrost rejestracji na poziomie 60%, pozwoliła na wyciągnięcie ciekawych wniosków dotyczących skutecznego wykorzystania programu Google Grants.

W innym case study, omawiającym kampanię dla Fundacji TVN, Kinga Mech, Biddable Media Director z agencji Sales&More, pokazała jak dzięki Google Grants, dobrze dobranym narzędziom i nietypowej strategii komunikacyjnej pozyskać środki z 1,5% podatku. Działania z Google Ads Grants pozwoliły na 50% wzrost wpłat darczyńców, a cała kampania poskutkowała zebraniem najwyższej dotychczas kwoty blisko 9 mln zł, które Fundacja przeznaczy na realizację projektu #zdrowie w głowie.

– W ramach grupy IAB SEM każdego roku przygotowujemy kilka inicjatyw, których celem jest misja edukowania rynku w zakresie najlepszych praktyk dotyczących wyszukiwarek internetowych. Ogromnie się cieszę, że tak wiele osób pracujących w firmach zrzeszonych w IAB poświęciło swój czas, aby wesprzeć właśnie organizacje pozarządowe w ich szczytnych celach, pomagając lepiej zrozumieć jak wykorzystać digital do zwiększenia obecności w sieci. Gorąco liczę na to, że poradnik okaże się przydatny, szczególnie w rozpoczętym właśnie okresie zbierania 1,5% podatku – mówi Mikołaj Kurkiewicz członek Grupy Roboczej SEM IAB Polska, jeden z autorów poradnika.

Wśród autorów publikacji znaleźli się także: Iwona Kołodziej, SEM & Paid Social Specialist z agencji Media Choice, Piotr Zaczkiewicz, Junior Marketing Analytics Executive z agencji Bluerank i czuwająca nad całością Weronika Węglewska-Winciałowicz.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

Dodatkowe informacje:

IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Short social video i budowanie obecności marki w mediach społecznościowych
150 miliardów dolarów rocznie – tyle w 2028 roku mają wynosić rosnące systematycznie nakłady na reklamy w formie short videos[1]. Wprowadzone przez TikTok krótkie filmy kręcone w orientacji pionowej szybko awansowały z referencyjnej formy komunikacji Generacji Z na jedną z najbardziej atrakcyjnych także...
Krok po kroku przez przetargi z influencerami: przewodnik
Zapraszamy do lektury najnowszej publikacji Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska. To kolejna część dobrych praktyk z zakresu influencer marketingu, którą przygotowali najlepsi eksperci z branży. Tym razem dzielą się oni wiedzą na temat tego, jak krok po kroku prowadzic przetargi z influencerami. 
IAB Polska: Jak wykorzystać AI w marketingu w 2024 r.
Rozwój sztucznej inteligencji powoduje radykalne zmiany w światowej gospodarce, generując potencjalnie nawet 7-procentowe wzrosty światowego PKB[1]. AI otwiera również niespotykane dotąd możliwości także dla branży digitalowej. Szalona dynamika rozwoju narzędzi AI i wzrostu ich popularności sprawia, że branża zadaje sobie pytania już...
Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024 IAB Polska
Zapraszamy do pobrania Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem  działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf.
SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764