logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak rośnie e-commerce w czasach pandemii?

  PR 15.06.2020, przeczytano 325 razy
ilustracja
Michał Czechowski, Dyrektor zarządzający SwipBox Polska

Każdy kryzys zawsze stanowi szansę dla wielu przedsiębiorstw niezależnie od proponowanych usług. Zdecydowana większość kluczowych sektorów światowej gospodarki w ostatnich miesiącach musi mierzyć się z pandemią wirusa, jednocześnie odczuwając jej skutki biznesowe. To, co dla jednych stało się poważnym, wielopłaszczyznowym zagrożeniem, inni wykorzystali jako możliwość do rozwoju. Na pandemii bezsprzecznie skorzystał rynek e-commerce. Zakupy online już dawno wpisały się w konsumencki ekosystem, lecz nikt nie mógł spodziewać się, że wirus jeszcze przyspieszy zauważalny i dynamicznie rosnący trend.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-rosnie-e-commerce-w-czasach-pandemii,387411,artykul.html

Sytuacja kryzysowa dotknęła bardzo wiele firm, ale również wymusiła poszukiwanie nowych, innowacyjnych rozwiązań, których implementacja została drastycznie przyspieszona. Na naszym lokalnym rynku nie brakuje jednak podmiotów, które otwarcie przyznały, że w pierwszym kwartale 2020 roku udział e-commerce w sprzedaży był najwyższy w ich historii. Jednym z największych beneficjentów restrykcji związanych z pandemią jest zdecydowanie Frisco.pl. W drugiej połowie marca supermarket online tygodniowo generował takie zyski, jak przez cały miesiąc pracy przed kryzysem.

Amerykański know-how

W obliczu światowego zagrożenia koronawirusem, gdy dotarł on już do Europy, a rządy państw wprowadziły lub zamierzały wprowadzić społeczne restrykcje, firma Stackline przygotowała raport prezentujący listę 100 najszybciej i najwolniej rozwijających się kategorii w segmencie e-commerce na amerykańskim rynku z perspektywy marca 2020. Konsumenci nie tylko realizowali więcej zakupów internetowych, ale przede wszystkim do ich koszyków trafiały produkty, które wcześniej były w tym obszarze pomijane. Dynamiczne zmiany ich zachowań były oczywiście efektem wybuchu pandemii, który sprawił, że chętniej sięgali po towary nie znajdujące się w ich obszarze zainteresowań w poprzednich miesiącach. Źródeł w ewolucji koszyka zakupowego należy zatem szukać w skutkach niestabilnej, kryzysowej sytuacji, która wprost wywarła wpływ na konsumenckie priorytety.

Listę najszybciej rosnących kategorii produktowych branży e-commerce otworzyły jednorazowe rękawiczki (+670%). Na drugiej pozycji znalazły się maszyny do pieczenia chleba (+652%), a podium zamknęły leki na przeziębienie (+535%). Na dalszych miejscach znalazły się zupy (+397%), kasze i ryże (+386%), gotowe jedzenie pakowane (+377%), kubki ze świeżymi owocami (+326%), przyrządy do ćwiczeń (+307%), nabiał (+279%) oraz płyny do mycia naczyń (+275%). Wśród produktów pierwszej kategorii znalazły się zatem te służące do walki z wirusem. Nie dziwi również zainteresowanie żywnością, szczególnie długoterminową. Zamknięcie siłowni czy obiektów sportowych przełożyło się z kolei na popularność sprzętu, służącego do treningu w domu.

Zauważalne spadki

Wśród najszybciej spadających kategorii w kanale e-commerce znalazły się między innymi bagaże i walizki (-77%), aktówki, teczki (-77%), sprzęt fotograficzny (-66%), suknie ślubne (-63%) czy garnitury (-62%). Spadki w relacji do wzrostów nie są drastyczne, ale jednoznacznie wynikają ze wstrzymania ruchu turystycznego czy zakazu zgromadzeń, które z kolei przełożyły się na „zamrożenie” biznesu ślubnego.  

Priorytety konsumenckie będą stabilizować się wraz z „oswajaniem” koronawirusa. Zmiany zostaną jednak z nami na dłużej, tym bardziej że wiele osób zdało sobie sprawę, że przez Internet można nabywać również produkty pierwszej potrzeby, a na przykład ubrań wcale nie trzeba przymierzać przed zakupem. Inne wyzwania dotyczą samych firm, które w trybie przyspieszonym musiały zaadaptować się do nowych konsumenckich nawyków nie tylko w zakresie zatowarowania czy działań z obszaru społecznej odpowiedzialności, ale także w obszarze zmiany biznesowych akcentów ze szczególnym naciskiem na rozwój oferty online.

Źródło: SwipBox Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP zaprasza na wirtualne pokazy urządzeń Graphics Solutions Business
Centra HP Graphics Experience w Barcelonie, Atlancie i Singapurze zapraszają na bezpłatne, wirtualne demonstracje całej gamy urządzeń i drukarek z serii HP Graphics Solutions Business. Maic Hengemuehle, Worldwide Manager, HP Graphics Experience Centers, przybliża ideę tych wirtualnych prezentacji.
Alfabet Wyceniania: komentarz Aleksandry Tulibackiej
Rozbieżność w wynikach ankiet – zarówno jeśli chodzi o wyceny logo, jak i poszczególnych elementów identyfikacji wskazują na smutne i niestety proste do przewidzenia wnioski – o pieniądzach i samym wycenianiu rozmawiamy zdecydowanie za mało.
Alfabet Wyceniania: komentarz Tomasza Bilaka
Lubię to co robię, projektowanie sprawia mi przyjemność. Jednak nie robię tego za darmo, więc temat kosztorysowania jest dla mnie ważny. Alfabet Wyceniania to świetna okazja do rozpoczęcia dyskusji na ten temat.
Czarne owce PR - komentarz do artykułu Gazety Wyborczej
Trzeba stanowczo podkreślić, że rzecznik nie ma prawa nikogo dyskredytować. Jeśli to czyni, nie można go nazwać profesjonalistą - zarząd PSPR komentuje dla Gazety Wyborczej sprawę rzecznika prasowego szkalującego dziennikarkę i polityka.
Alfabet Wyceniania: komentarz dr Macieja Konopki
Doceniając wysiłek STGU w celu ujednolicenia a przynajmniej porównania stawek nie mogę się oprzeć refleksji, że jest to nie pierwsza i nie ostatnia próba uporządkowania rynku. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764