logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak rozpoznać font na podstawie próbki pisma?

   23.07.2002, przeczytano 13413 razy

Na pytania typu "Jakiego kroju używa firma xxx w swoim logo?" można najczęściej odpowiedzieć samemu, korzystając z usługi WhaTheFont dostępnej w serwisie MyFonts.com.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-rozpoznac-font-na-podstawie-probki-pisma,1108,artykul.html

System rozpoznaje próbki pisma dostarczone jak mapy bitowe (GIF, JPEG, TIFF, BMP) w maksymalnym rozmiarze 360 x 275 pikseli. Po załadowaniu próbki na serwer lub wskazaniu jej adresu WWW, system dokona rozpoznania poszczególnych znaków prosząc o potwierdzenie diagnozy dotyczącej każdego znaku z osobna. Następnie zaprezentuje listę najbliższych pod względem strukturalnym fontów. Celowo używamy słowa "fontów", a nie "krojów", ponieważ nazwy krojów pisma i opartych na nich fontów często się różnią, w zależności od producenta. WhatTheFont proponuje często kilka rodzajów fontów pochodzących z różnych domów typograficznych, wywodzących się z jednego kroju pisma. W wypadku różnic w nazewnictwie (np. Helvetica - Swiss) informację o nazwie oryginalnego kroju pisma uzyskamy przechodząc na stronę z opisem wybranego fontu.

System obsługuje również próbki kolorowe, chociaż zalecane są obrazy w skali szarości. Liternictwo najlepiej umieścić w poziomie, dbając o spacje między znakami i unikając znaków specjalnych. Do rozpoznania fontu wystarczy kilka znaków, powiększanie ich zestawu przedłuży tylko czas przeszukiwania bazy danych.

Choć wydaje się to w pierwszej chwili nieprawdopodobne, system, opracowany przy współpracy z uniwersytetem w Birmingham w Anglii, działa z zadziwiającą dokładnością, radząc sobie w większości wypadków nawet z fotografiami przedstawiającymi napisy na szyldach itp. Tak na prawdę nie ma się jednak czemu dziwić - następnym krokiem po rozpoznaniu fontu jest możliwość jego zakupu lub odpłatnego wygenerowania napisu w formacie wektorowym. Dla projektantów stron WWW jest jednak opcja bezpłatna - generowanie napisu w formacie mapki bitowej o ograniczonej rozdzielczości.

http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czym jest bezpieczeństwo druku i dlaczego MŚP go potrzebują?
Czy wiesz, że zwykła drukarka w Twoim biurze może być furtką dla cyberprzestępcy? W dobie nowoczesnych zagrożeń urządzenia wielofunkcyjne wymagają ochrony równie zaawansowanej jak komputery. Pytanie więc na czym dokładnie polega bezpieczeństwo druku i dlaczego firmy go potrzebują, aby zapewnić pełną ochronę swoich danych?
Firmowy event, który przynosi efekty – jak to osiągnąć?
Eventy firmowe przestały być wyłącznie dodatkiem do działań HR czy okazją do oderwania się od codziennej pracy. Dziś są coraz częściej postrzegane jako strategiczne narzędzie budowania kultury organizacyjnej, wspierania zespołów i wzmacniania relacji – zarówno tych wewnętrznych, jak i z partnerami zewnętrznymi. Żeby jednak wydarzenie przyniosło realne...
Jak AI ułatwia organizację eventów firmowych i wzmacnia zespoły?
Jeszcze kilka lat temu organizacja eventu firmowego oznaczała godziny telefonów, liczenie kosztów za pomocą Excela i wymianę niekończących się maili. Dziś coraz więcej firm sięga po sztuczną inteligencję, by ten proces uprościć – a jednocześnie sprawić, że wydarzenie naprawdę trafi w gusta pracowników. To nie jest futurystyczna wizja. AI to praktyczne narzędzie, które...
Merchandising: marka w centrum uwagi
Merchandising to kluczowe narzędzie w budowaniu widoczności marki i kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Dzięki atrakcyjnym ekspozycjom, spójnemu przekazowi wizualnemu oraz emocjonalnym interakcjom z klientami, skutecznie przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa sprzedaż. Sprawdź, jak profesjonalne działania merchandisingowe oraz kreatywne kampanie promocyjne mogą...
When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764