logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak rozpoznać font na podstawie próbki pisma?

   23.07.2002, przeczytano 13154 razy

Na pytania typu "Jakiego kroju używa firma xxx w swoim logo?" można najczęściej odpowiedzieć samemu, korzystając z usługi WhaTheFont dostępnej w serwisie MyFonts.com.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-rozpoznac-font-na-podstawie-probki-pisma,1108,artykul.html

System rozpoznaje próbki pisma dostarczone jak mapy bitowe (GIF, JPEG, TIFF, BMP) w maksymalnym rozmiarze 360 x 275 pikseli. Po załadowaniu próbki na serwer lub wskazaniu jej adresu WWW, system dokona rozpoznania poszczególnych znaków prosząc o potwierdzenie diagnozy dotyczącej każdego znaku z osobna. Następnie zaprezentuje listę najbliższych pod względem strukturalnym fontów. Celowo używamy słowa "fontów", a nie "krojów", ponieważ nazwy krojów pisma i opartych na nich fontów często się różnią, w zależności od producenta. WhatTheFont proponuje często kilka rodzajów fontów pochodzących z różnych domów typograficznych, wywodzących się z jednego kroju pisma. W wypadku różnic w nazewnictwie (np. Helvetica - Swiss) informację o nazwie oryginalnego kroju pisma uzyskamy przechodząc na stronę z opisem wybranego fontu.

System obsługuje również próbki kolorowe, chociaż zalecane są obrazy w skali szarości. Liternictwo najlepiej umieścić w poziomie, dbając o spacje między znakami i unikając znaków specjalnych. Do rozpoznania fontu wystarczy kilka znaków, powiększanie ich zestawu przedłuży tylko czas przeszukiwania bazy danych.

Choć wydaje się to w pierwszej chwili nieprawdopodobne, system, opracowany przy współpracy z uniwersytetem w Birmingham w Anglii, działa z zadziwiającą dokładnością, radząc sobie w większości wypadków nawet z fotografiami przedstawiającymi napisy na szyldach itp. Tak na prawdę nie ma się jednak czemu dziwić - następnym krokiem po rozpoznaniu fontu jest możliwość jego zakupu lub odpłatnego wygenerowania napisu w formacie wektorowym. Dla projektantów stron WWW jest jednak opcja bezpłatna - generowanie napisu w formacie mapki bitowej o ograniczonej rozdzielczości.

http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
Jeszcze niedawno dość łatwo było ograniczać kontakt dzieci z reklamami: wystarczyło przełączyć kanał lub wyłączyć telewizor. Obecnie, kiedy dzieci coraz częściej i wcześniej stają się odbiorcami treści reklamowych w internecie, na portalach streamingowych i społecznościowych, rodzice mają nad tym coraz mniejszą kontrolę. Jak właściwie wszechobecne reklamy wpływają...
Doświadczenia immersyjne: Artled we współpracy z Panasonic
Włoska firma Artled szybko zdobywa renomę dzięki swoim rewolucyjnym doświadczeniom immersyjnym, opartym na najnowocześniejszej technologii projekcyjnej Panasonic. Specjalizując się w zaawansowanych technologiach wizualnych, Artled tworzy niezwykłe przestrzenie, które przenoszą użytkowników w zupełnie nowy wymiar rzeczywistości.
Promocja gry w grach: wyniki współpracy seegame i Futuresalt
seegame, platforma oferująca rozbudowane opcje reklamowe w obszarze gamingu, we współpracy z developerem Futuresalt przeprowadziła skuteczną kampanię gry Solomon Snow: First Contact na platformie Twitch. Które formaty reklamowe zastosowano i jakie wyniki przyniosły poszczególne elementy kampanii?
AI jako partner w organizowaniu eventów
W dzisiejszych czasach, gdzie technologia dynamicznie się rozwija, sztuczna inteligencja (AI) zaczyna odgrywać coraz istotniejszą rolę w wielu sektorach, w tym w branży eventowej. Coraz częściej firmy wykorzystują AI do usprawnienia i optymalizacji działań, co pozwala na tworzenie jeszcze bardziej efektywnych i godnych zapamiętania wydarzeń. Jednakże, mimo zaawansowanej techniki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764