logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak rozpoznać font na podstawie próbki pisma?

   23.07.2002, przeczytano 12947 razy

Na pytania typu "Jakiego kroju używa firma xxx w swoim logo?" można najczęściej odpowiedzieć samemu, korzystając z usługi WhaTheFont dostępnej w serwisie MyFonts.com.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-rozpoznac-font-na-podstawie-probki-pisma,1108,artykul.html

System rozpoznaje próbki pisma dostarczone jak mapy bitowe (GIF, JPEG, TIFF, BMP) w maksymalnym rozmiarze 360 x 275 pikseli. Po załadowaniu próbki na serwer lub wskazaniu jej adresu WWW, system dokona rozpoznania poszczególnych znaków prosząc o potwierdzenie diagnozy dotyczącej każdego znaku z osobna. Następnie zaprezentuje listę najbliższych pod względem strukturalnym fontów. Celowo używamy słowa "fontów", a nie "krojów", ponieważ nazwy krojów pisma i opartych na nich fontów często się różnią, w zależności od producenta. WhatTheFont proponuje często kilka rodzajów fontów pochodzących z różnych domów typograficznych, wywodzących się z jednego kroju pisma. W wypadku różnic w nazewnictwie (np. Helvetica - Swiss) informację o nazwie oryginalnego kroju pisma uzyskamy przechodząc na stronę z opisem wybranego fontu.

System obsługuje również próbki kolorowe, chociaż zalecane są obrazy w skali szarości. Liternictwo najlepiej umieścić w poziomie, dbając o spacje między znakami i unikając znaków specjalnych. Do rozpoznania fontu wystarczy kilka znaków, powiększanie ich zestawu przedłuży tylko czas przeszukiwania bazy danych.

Choć wydaje się to w pierwszej chwili nieprawdopodobne, system, opracowany przy współpracy z uniwersytetem w Birmingham w Anglii, działa z zadziwiającą dokładnością, radząc sobie w większości wypadków nawet z fotografiami przedstawiającymi napisy na szyldach itp. Tak na prawdę nie ma się jednak czemu dziwić - następnym krokiem po rozpoznaniu fontu jest możliwość jego zakupu lub odpłatnego wygenerowania napisu w formacie wektorowym. Dla projektantów stron WWW jest jednak opcja bezpłatna - generowanie napisu w formacie mapki bitowej o ograniczonej rozdzielczości.

http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak wykorzystać SMS-y w małej gastronomii
Otwarcie nowego lokalu, potwierdzenie rezerwacji stolika czy promocja na lody - o tym wszystkim może poinformować klienta wiadomość SMS. To proste narzędzie daje świetne efekty, gdy trzeba szybko dotrzeć do odbiorcy z ważnym przekazem i zapewnić sobie jego lojalność w przyszłości. Może być również doskonałym wsparciem dla kampanii social media.
Angażujące działania marketingowe w mniejszych firmach i organizacjach
Jak budować świadomość marki w małej firmie lub organizacji? Jak przyciągnąć klientów i jak utrzymać ich lojalną bazę bez dużych budżetów reklamowych? Jak umiejętnie budować angażujące doświadczenia customer experience? Oto kilka porad i narzędzi od Mood Media, dla mniejszych przedsiębiorców.
Traffic Design: Jeleń, lis i królik w żłobku
Fasady nowo wybudowanych gdańskich żłobków to jeden z projektów promujących dobry dizajn w otoczeniu najmłodszych. Ilustracyjne metalografiki przedstawiające zwierzęta, które najmłodsi mogą spotkać podczas spacerów, zdobią i identyfikują placówki.
Raport „Challenger brands, którzy zmieniają świat”
Co sprawia, że niektóre polskie marki odnoszą sukces na rynku, rosnąc od niego szybciej i stają się prawdziwymi challenger brands? Jaki sekret kryje się za ich innowacyjnym podejściem i pozytywnym wpływem na otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania prezentuje pierwszy w Polsce raport "Challenger brands, którzy zmieniają świat". Z realizację odpowiada...
Sukces Targów Kosmetyków Naturalnych Ekocuda
Jak powrócić na mapę wydarzeń stacjonarnych po 2-letnim sezonie zakupów online, w nowych lokalizacjach i odsłonach? Jak wyostrzyć kamerę promocji na marce klienta przy kurczącym się rynku wydawniczym oraz wzroście aktywności konkurencji? Jak udało nam się „zaprosić” 350 000 osób na targi, pozyskać 290 publikacji w mediach oraz dotrzeć do 1 309...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764