logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak rozwijała się cyfrowa reklama zewnętrzna w 2018 roku?

  PR 19.12.2018, przeczytano 409 razy
ilustracjastrzałka

Cyfrowa reklama out-of-home rośnie w siłę i odgrywa coraz większą rolę w promowaniu produktów i usług znanych marek. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się form reklamowych. Czy w nadchodzącym roku utrzyma równie wysoką pozycję? O tym Diana Polska, Marketing & PR Manager MyLED.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-rozwijala-sie-cyfrowa-reklama-zewnetrzna-w-2018-roku,380580,artykul.html

Reklamy umieszczane na billboardach dały początek out-of-home. Z czasem, wraz z postępem technologicznym, tradycyjny OOH uległ digitalizacji, w skutek czego narodziła się cyfrowa reklama zewnętrzna. Digital out-of-home to medium, które dociera do odbiorców znajdujących się w przestrzeni publicznej. Reklama outdoorowa jest nie tylko narzędziem promocji i wsparcia sprzedaży, ale także skutecznym sposobem na dotarcie do klientów w kreatywny i angażujący sposób. Przewagą tego medium jest forma przekazu komunikatu. Dodatkowo, w porównaniu do innych kanałów, taka reklama nie może być przewijana, zamykana lub blokowana. To co wpływa pozytywnie na odbiór treści emitowanych przez reklamę zewnętrzną to miejsce i sposób jej wyświetlania oraz wykorzystanie  innowacyjnych technologii i oprogramowania.

Wraz ze wzrostem liczby nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, konsumenci i marketerzy dostrzegają kreatywne i inteligentne wykorzystywanie tego formatu. Firmy coraz częściej decydują się na skorzystanie z jej technologicznych możliwości. Zamiast kopiować i przeklejać reklamę wyświetlaną w telewizji, decydują się na rozwiązania, które wpłyną angażująco na odbiorcę.

Połączenie DOOH i mobile

Reklamy DOOH wpływają na zwiększenie aktywności online konsumentów. Coraz częściej odbiorcy dynamicznych treści wyszukują informacje na temat obejrzanych reklam na smartphonie. Takie rozwiązanie w swojej kampanii wykorzystała agencja Semper Iratus, która na zlecenie Austriackiej Informacji Turystycznej, wraz z agencją reklamową Jet Line,  zrealizowała kampanię reklamową pod hasłem #FeelAustria, która zachęcała odbiorców do zimowego wypoczynku w tym kraju. Przechodnie, którzy w ciągu dnia znaleźli się w zasięgu ekranu z wyświetlaną reklamą mieli okazję obejrzeć reklamę w wersji rozszerzonej na swoim smartphonie. Dzięki połączeniu kampanii offline z online odbiorcy mogli zapoznać się z oficjalnym przewodnikiem turystycznym oraz sprawdzić, jakie atrakcje czekają na nich w Austrii.

Spersonalizowany komunikat

Dzięki najnowszym technologiom, reklamodawcy są w stanie dotrzeć do odbiorcy z odpowiednio skierowanym komunikatem. Nowoczesne rozwiązania pozwalają na dialog z klientem, co ma znaczący wpływ na odbiór wyświetlanych treści.

Ze spersonalizowanego komunikatu, w swojej tegorocznej kampanii, skorzystała organizacja charytatywna Movember, zajmująca się podnoszeniem świadomości na temat problemów zdrowotnych mężczyzn. Na terenie Wielkiej Brytanii i Australii przeprowadzono akcję, która dzięki algorytmom wykrywającym kształty twarzy mężczyzn wyświetlała treści dostosowane do konkretnego odbiorcy. W momencie, kiedy obok cyfrowego plakatu przechodził mężczyzna z wąsami  na ekranie pojawiał się komunikat o treści „Twoje wąsy wyglądają świetnie”. Mężczyźni bez zarostu, ale z uśmiechem na ustach mogli zobaczyć komunikat o treści „Taki uśmiech to skarb”. W ten oryginalny sposób, kampania zachęcała męską część przechodniów do wspierania fundacji Movember.

Interaktywny przekaz

Marki zaczynają wykorzystywać dane z mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook i Instagram, aby wskazać, w jaki sposób dotrzeć do określonej grupy konsumentów. Dzięki danym takim jak lokalizacja, zainteresowania czy grono znajomych, marketerzy są w stanie skierować odpowiedni spot we właściwe miejsca.

Z takiego rozwiązania skorzystał popularny serwis Spotify. Osoby korzystające z niego na co dzień miały możliwość sprawdzenia, jakich utworów najchętniej słuchali w bieżącym roku. W tym celu serwis utworzył specjalną stronę spotifywrapped.com. Po zalogowaniu, witryna generowała podsumowanie z uwzględnieniem najlepszych artystów i utworów oraz zachęcała użytkowników do udostępnienia danych w kampanii DOOH. Spoty interaktywnej kampanii Spotify zostały wyświetlone na najpopularniejszych cyfrowych ekranach, m.in. na Times Square w Nowym Jorku, Piccadilly Lights w Londynie, Forum Des Halles w Paryżu, Eaton Centre w Toronto, Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie i Melbourne Square w Australii.   

Cyfrowa reklama zewnętrzna bez wątpienia pomaga markom w skuteczniejszym docieraniu do odbiorców, zwiększając zasięg kampanii i wpływając na świadomość odbiorcy. Dzięki ciągłemu rozwojowi, wciąż zaskakuje marki innowacyjnymi technikami przesyłania komunikatów i przechwytywania danych oraz wpływem wywieranym na konsumentów.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Świat online pełen jest śladów, cyfrowych oczywiście. Każde kliknięcie, czy przesunięcie to trop, który może pomóc odtworzyć przebieg wydarzeń. Jednak to zaledwie skrawek informacji - ale gdyby mieć ich kilka, albo kilkanaście, wówczas możemy rozwikłać zagadkę, zanim zrobią to inni. Niczym bohater książki Arthura Conana Doyle’a, dziś...
Poczta Polska: Direct Mail to skuteczne narzędzie marketingu bezpośredniego
Poczta Polska ma specjalną ofertę dla przedsiębiorców, którzy chcą zainteresować swoimi usługami określone grupy docelowe. Direct Mail nadal z powodzeniem jest wykorzystywany przez największych graczy na rynku cyfrowym.
W świecie reklamy cyfrowej niewątpliwie króluje programmatic. Badania i prognozy serwisu eMarketer sugerują, że w USA wydatki na tego typu reklamę wyniosły w 2018 roku 82,5% wszystkich budżetów. Z czego 58% z nich było przeznaczone na programmatic direct. Co dokładnie kryje się pod tym pojęciem?
Sztuka jako ważny element employer brandingu
Rzeźba słynnego polskiego artysty Igora Mitoraja umiejscowiona przy wejściu do siedziby Polpharmy w Spectra Art Space przy ulicy Bobrowieckiej w Warszawie to elegancka i niesztampowa wizytówka, zarówno samego przedsiębiorstwa, jak i jego właścicieli. Pojawiła się tam z inicjatywy Jerzego Staraka, kolekcjonera i znawcy sztuki, będącego większościowym udziałowcem...
Case study: #nonoszyt
Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764