logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak rozwijała się cyfrowa reklama zewnętrzna w 2018 roku?

  PR 19.12.2018, przeczytano 441 razy
ilustracjastrzałka

Cyfrowa reklama out-of-home rośnie w siłę i odgrywa coraz większą rolę w promowaniu produktów i usług znanych marek. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się form reklamowych. Czy w nadchodzącym roku utrzyma równie wysoką pozycję? O tym Diana Polska, Marketing & PR Manager MyLED.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-rozwijala-sie-cyfrowa-reklama-zewnetrzna-w-2018-roku,380580,artykul.html

Reklamy umieszczane na billboardach dały początek out-of-home. Z czasem, wraz z postępem technologicznym, tradycyjny OOH uległ digitalizacji, w skutek czego narodziła się cyfrowa reklama zewnętrzna. Digital out-of-home to medium, które dociera do odbiorców znajdujących się w przestrzeni publicznej. Reklama outdoorowa jest nie tylko narzędziem promocji i wsparcia sprzedaży, ale także skutecznym sposobem na dotarcie do klientów w kreatywny i angażujący sposób. Przewagą tego medium jest forma przekazu komunikatu. Dodatkowo, w porównaniu do innych kanałów, taka reklama nie może być przewijana, zamykana lub blokowana. To co wpływa pozytywnie na odbiór treści emitowanych przez reklamę zewnętrzną to miejsce i sposób jej wyświetlania oraz wykorzystanie  innowacyjnych technologii i oprogramowania.

Wraz ze wzrostem liczby nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, konsumenci i marketerzy dostrzegają kreatywne i inteligentne wykorzystywanie tego formatu. Firmy coraz częściej decydują się na skorzystanie z jej technologicznych możliwości. Zamiast kopiować i przeklejać reklamę wyświetlaną w telewizji, decydują się na rozwiązania, które wpłyną angażująco na odbiorcę.

Połączenie DOOH i mobile

Reklamy DOOH wpływają na zwiększenie aktywności online konsumentów. Coraz częściej odbiorcy dynamicznych treści wyszukują informacje na temat obejrzanych reklam na smartphonie. Takie rozwiązanie w swojej kampanii wykorzystała agencja Semper Iratus, która na zlecenie Austriackiej Informacji Turystycznej, wraz z agencją reklamową Jet Line,  zrealizowała kampanię reklamową pod hasłem #FeelAustria, która zachęcała odbiorców do zimowego wypoczynku w tym kraju. Przechodnie, którzy w ciągu dnia znaleźli się w zasięgu ekranu z wyświetlaną reklamą mieli okazję obejrzeć reklamę w wersji rozszerzonej na swoim smartphonie. Dzięki połączeniu kampanii offline z online odbiorcy mogli zapoznać się z oficjalnym przewodnikiem turystycznym oraz sprawdzić, jakie atrakcje czekają na nich w Austrii.

Spersonalizowany komunikat

Dzięki najnowszym technologiom, reklamodawcy są w stanie dotrzeć do odbiorcy z odpowiednio skierowanym komunikatem. Nowoczesne rozwiązania pozwalają na dialog z klientem, co ma znaczący wpływ na odbiór wyświetlanych treści.

Ze spersonalizowanego komunikatu, w swojej tegorocznej kampanii, skorzystała organizacja charytatywna Movember, zajmująca się podnoszeniem świadomości na temat problemów zdrowotnych mężczyzn. Na terenie Wielkiej Brytanii i Australii przeprowadzono akcję, która dzięki algorytmom wykrywającym kształty twarzy mężczyzn wyświetlała treści dostosowane do konkretnego odbiorcy. W momencie, kiedy obok cyfrowego plakatu przechodził mężczyzna z wąsami  na ekranie pojawiał się komunikat o treści „Twoje wąsy wyglądają świetnie”. Mężczyźni bez zarostu, ale z uśmiechem na ustach mogli zobaczyć komunikat o treści „Taki uśmiech to skarb”. W ten oryginalny sposób, kampania zachęcała męską część przechodniów do wspierania fundacji Movember.

Interaktywny przekaz

Marki zaczynają wykorzystywać dane z mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook i Instagram, aby wskazać, w jaki sposób dotrzeć do określonej grupy konsumentów. Dzięki danym takim jak lokalizacja, zainteresowania czy grono znajomych, marketerzy są w stanie skierować odpowiedni spot we właściwe miejsca.

Z takiego rozwiązania skorzystał popularny serwis Spotify. Osoby korzystające z niego na co dzień miały możliwość sprawdzenia, jakich utworów najchętniej słuchali w bieżącym roku. W tym celu serwis utworzył specjalną stronę spotifywrapped.com. Po zalogowaniu, witryna generowała podsumowanie z uwzględnieniem najlepszych artystów i utworów oraz zachęcała użytkowników do udostępnienia danych w kampanii DOOH. Spoty interaktywnej kampanii Spotify zostały wyświetlone na najpopularniejszych cyfrowych ekranach, m.in. na Times Square w Nowym Jorku, Piccadilly Lights w Londynie, Forum Des Halles w Paryżu, Eaton Centre w Toronto, Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie i Melbourne Square w Australii.   

Cyfrowa reklama zewnętrzna bez wątpienia pomaga markom w skuteczniejszym docieraniu do odbiorców, zwiększając zasięg kampanii i wpływając na świadomość odbiorcy. Dzięki ciągłemu rozwojowi, wciąż zaskakuje marki innowacyjnymi technikami przesyłania komunikatów i przechwytywania danych oraz wpływem wywieranym na konsumentów.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska – Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kto zarabia na śledzeniu użytkowników? Nie media, o których los tak się martwimy!
Czy naprawdę musimy się godzić na śledzące reklamy, żeby korzystać z sieci za darmo? To przekonanie od lat pokutuje w debacie publicznej, ale jeśli wierzyć wynikom badania, które kilka amerykańskich uczelni przeprowadziło we współpracy z jednym z dużych wydawców internetowych – może być oparte na błędnych przesłankach. Oczywiście, za produkcję treści ktoś musi...
Czy interaktywna mieszana rzeczywistość to przyszłość opowiadania historii? Najnowocześniejsze technologie wykorzystujące VR i rozszerzoną rzeczywistość inspirują nowe formy narracyjne
Ikea Family – transformacja danowa firmy
Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę...
Wstęp do typografii

Typografia na co dzień (1): Wstęp do typografii

„Książka nie jest już jedyną posta­cią słowa dru­ko­wa­nego. Znaczną część istot­nych tre­ści publi­kuje się dzi­siaj w for­mie gazet, cza­so­pism, reklam. […] Pro­duk­cja kro­jów pisma, wymy­śla­nie nowych czcio­nek docho­dzi do absurdu. Można dostrzec całą masę małych i malut­kich kie­run­ków, z któ­rych każdy błą­dzi na swój...
Drukowany merchandising: 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie
W świecie szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych szybkość, cena i wygoda są kluczowymi czynnikami, gdy chodzi o pozyskiwanie klientów przez sklep lub supermarket oraz zadbanie o ich zadowolenie. Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży detalicznej zmaga się z trudnościami. Sklep ma tylko 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie[1]. Odliczanie rozpoczyna się od momentu wejścia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764