logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak się masz Facebooku?

  PR 25.04.2014, przeczytano 2355 razy
ilustracja

Ile razy zapowiadano już koniec Facebooka? Jego popularność miała prysnąć jak bańka mydlana, przeminąć jak każda moda. Jakiś czas temu naukowcy z Uniwersytetu w Princeton zapowiedzieli nawet, że zgodnie z ich obliczeniami do roku 2017 portal straci 80% użytkowników. Tymczasem Facebook ma się dobrze, bardzo dobrze. Serwis opublikował właśnie swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sie-masz-facebooku,21474,artykul.html

Styczeń, luty i marzec przyniosły portalowi przychód w wysokości 2,5 miliarda dolarów. Porównując go do tego, który Facebook osiągnął w analogicznym okresie rok wcześniej to sukces. Serwis odnotował bowiem wzrost o 72 %.

Oczywiście głównym źródłem przypływów finansowych są dla Facebooka reklamy, resztę przynoszą zaś rozmaite opłaty. Przychód z reklam stanowi ponad 90% ogółu, czyli 2,265 miliarda dolarów. Dla porównania, w pierwszym kwartale roku 2012 wynosił on „tylko” 872 miliony dolarów, a rok później 1,245 miliarda. W skali roku, Facebook zwiększył zatem przychody z reklam o 82 %. W ujęciu dwuletnim zaś ponad dwa i pół razy.

Znaczącą rolę odgrywają dla Facebooka urządzenia mobilne. Reklamy wyświetlane na nich przyniosły prawie 60 % wszystkich przychodów w tym zakresie. Trendy rynkowe doskonale dostrzec można właśnie na Facebooku. Są wśród nich wzrost popularności i wydatków na reklamę mobilną, a także stanowiące już standard wykorzystanie w celach reklamowych portali społecznościowych. Dziś każda licząca się forma musi być na Facebooku. To bardzo istotne narzędzie komunikacji z klientami – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

Większy, niż w poprzednich okresach, był też zysk netto osiągnięty przez Facebooka. Wyniósł on 642 miliony dolarów, podczas gdy rok wcześniej 219 milionów, a w kwartale poprzedzającym badany 523 miliony.

Nieustannie rośnie też liczba aktywnych użytkowników portalu. W trzecim kwartale Facebook ocenił ją na 1,276 miliarda osób, z czego 30,5% stanowią użytkownicy z Azji, a ponad 22% ci pochodzący z Europy. Warto także wspomnieć, że rok temu aktywnych użytkowników portalu było o około 166 milionów mniej. Codziennie odwiedza Facebooka 802 miliony osób. Wzrosła znacząco też liczba tych, którzy korzystają z mobilnej wersji portalu. Aż 341 milionów osób wchodzi na Facebooka wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764