logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak się uczyć o doświadczeniach konsumentów to od najlepszych – wskazówki od Św. Mikołaja w zakresie CX

  PR 16.12.2021, przeczytano 1167 razy
Marta Kin EMEA Marketing Director w firmie Medallia

Należy uczciwie przyznać, że Święty Mikołaj, zbudował jedną z najbardziej lojalnych baz klientów. Co roku Pan z brodą w czerwonym kostiumie spełnia najtrudniejsze SLA (Service Level Agreement), jakie można sobie wyobrazić. Dodatkowo jest powszechnie rozpoznawanym promotorem marki oraz zapewnia wszystkie krytyczne aspekty obsługi klienta. Zbiera informacje, uważnie wsłuchuje się w głos „klientów” i podejmuje decyzje na podstawie zgromadzonych danych. Jak to możliwe, że Mikołaj jest tak, dobry w tym, co robi? Opracowaliśmy kilka wskazówek, które mogą pomóc markom w budowaniu silnej pozycji na rynku bez czarów – przy pomocy dobrych praktyk z obszaru CX.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sie-uczyc-o-doswiadczeniach-konsumentow-to-od-najlepszych-%E2%80%93-wskazowki-od-sw.-mikolaja-w-zakresie-cx,394163,artykul.html

Czy święta bez technologii są jeszcze możliwe?

Od czasu filmu „Cud na 34 Ulicy” wiemy, że Święty Mikołaj ma pomocników w centrach handlowych na całym świecie. To właśnie oni dostarczali informacje zwrotne na temat życzeń i potrzeb. Jednak w dobie rosnącej popularności e-commerce konieczne jest pójście o krok dalej i skorzystanie z możliwości, które oferuje technologia. Możemy nawet pokusić się o stwierdzenie, że idealny warsztat Świętego Mikołaja działałby w modelu omnichannel. Pracownicy nie uciekaliby od pytań z SMS-ów, e-maili czy mediów społecznościowych. Jako lider w zarządzaniu doświadczeniami klientów, sprowadzałby cały proces do poziomu naukowego i słuchał wszystkich sygnałów. Gdyby korzystał z analizy tekstu Medallia, mógłby nawet skompilować wszystkie te dane, aby szybko odkryć trendy i kluczowe tematy, które są ważne dla klientów.

Jak zamienić Grincha w promotora marki?

Należy również pochwalić Mikołaja za jego strategię obsługi klienta – jednym z jego najbardziej niezwykłych wyczynów jest przekształcenie największego krytyka w promotora. Myślę, że wszyscy znamy historię Grincha, który otwarcie wyrażał swoją nienawiść do Świąt, publikując negatywne recenzje, a nawet posuwając się do próby odwołania Świąt Bożego Narodzenia. Jak więc Święty Mikołaj zmienił tego krytyka w promotora? Nie zrobił tego sam – to jego zaufani ambasadorzy w Whoville przekonali Grincha, że ​​Boże Narodzenie to wyjątkowe święto, w wyniku czego jego serce urosło o trzy rozmiary w ciągu jednego dnia. To lekcja dla każdego sprzedawcy czy producenta – budowanie pozytywnych relacji z klientami jest ogromną wartością marki, bo to właśnie ludzie są najlepszymi promotorami każdego brandu czy idei.

Szczęśliwe elfy wpływają na zawartość koszyka

Święty Mikołaj doskonale wie, że nie może wziąć na siebie wszystkich zadań związanych z doświadczeniami świątecznymi. Aby sprostać potrzebom swoich klientów na całym świecie i zachować ich lojalność oraz wiarę w swoją historię, potrzebuje pomocy każdego elfa i renifera. Doświadczenie pracownika to najwyższy priorytet i jeden z sekretów sukcesu Mikołaja. Wiemy o tym z historii Hermeya Elfa, niespełnionego wytwórcy zabawek, który zrezygnował z pracy przy produkcji prezentów, by zostać dentystą. Jak wiemy z filmu, Mikołaj zachęcił go do powrotu oraz założenia gabinetu dentystycznego w swoim warsztacie. W okresie świątecznym, gdy pracy jest znacznie więcej, szczególnie istotne staje się aktywne słuchanie oraz zbierani informacji zwrotnych, tak aby zatrudnieni czuli się wysłuchani. Usatysfakcjonowany pracownik to większe prawdopodobieństwo pozytywnych doświadczeń klientów.

Okres świąteczny wyróżnia się magiczną aurą i z wielu powodów jest postrzegany jako wyjątkowy – jednak istnieje jeszcze druga strona medalu, ponieważ ten czas jest obciążony wieloma wyzwaniami. Spełnienie zmieniających się potrzeb klientów jest dużym wyzwaniem szczególnie z perspektywy biznesu. Rosnące zapotrzebowanie na spersonalizowane interakcje, problemy logistyczne, znaczny wzrost pracy – lista wyzwań jest długa i wywołuje duże napięcie, warto więc korzystać z rozwiązań, które mogą wspierać sprzedawców w zapewnieniu pozytywnych doświadczeń zakupowych i wykorzystać ten czas jako moment umocnienia pozycji na rynku.

Źródło: Medallia

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB...
Odtwarzanie odpowiedniej muzyki w hotelu: mądry ruch biznesowy?
Stworzyliśmy piękne miejsce dla gości. Przeanalizowaliśmy idealne próbki kolorów ścian i dekoracji. Zastosowaliśmy fantastyczną meblową aranżację. Postawiliśmy na pożądaną kombinację komfortu i stylu. Wszystko po to, aby przyciągnąć gości i zapewnić im przyjemny pobyt w przestrzeniach hotelu. Ale co z muzyką w tle w naszym obiekcie? Muzyka ma znaczący wpływ...
Eksperci KPMG: jak przygotować firmy na AI Act?
13 marca br. Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie AI (Artificial Intelligence Act). Nowe regulacje pozwalają budować środowisko prawne, które z jednej strony zapewnia możliwość rozwoju sztucznej inteligencji, a z drugiej gwarantuje poszanowanie praw człowieka i minimalizuje zjawisko dyskryminacji. Sztuczna inteligencja jest wyznacznikiem zmian w świecie biznesu....
Więcej niż uciążliwość: Adware może być niebezpieczny
Reklamy na ekranie komputera to widok, do którego każdy użytkownik sieci zdążył już przywyknąć. Ich nadmiar bywa jednak uciążliwy, a w niektórych przypadkach również niebezpieczny. Natarczywe wyświetlanie się treści reklamowych może świadczyć o infekcji złośliwym oprogramowaniem typu adware. Eksperci Fortinet wyjaśniają, w jaki sposób ono...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764