logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Noc Muzeów i własna siedziba w akcji promocyjnej Laveo

  PR 11.06.2019, przeczytano 1133 razy

Łódzka marka Laveo jest producentem wysokiej klasy armatury łazienkowej i kuchennej. Prowadzone przez markę działania komunikacyjne opierają się na promowaniu dobrego designu i edukowaniu obiorców w zakresie tworzenia nowoczesnych, ale też funkcjonalnych aranżacji wnętrz. Marka skupia się na działaniach produktowych, jak też pozycjonowaniu swoich ekspertów. Czasami warto jednak zdywersyfikować działania komunikacyjne i przekaz o marce skierować w zupełnie nowe obszary. Jednym słowem wykorzystać szanse, jakie dają wydarzenia z pozoru niełączące się z marką. Tak właśnie postanowiło zrobić Laveo, wpisując swoją siedzibę – Kamienicę Pinkusa – na listę atrakcji tegorocznej Nocy Muzeów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/noc-muzeow-i-wlasna-siedziba-w-akcji-promocyjnej-laveo,382844,artykul.html

Wykorzystać szansę, jaką daje miejsce pracy

Kamienica Pinkusa jest jednym z najbardziej wyróżniających się budynków w Łodzi. Zlokalizowana w centrum miasta, przy ul. Kościuszki 1, zbudowana została w 1895 roku. Jej inwestorami byli Jakub Lande i Mieczysław Pinkus, a architektem Dawid Lande. Ten okazały, pięknie położony budynek, w którym w latach świetności mieszkało wielu artystów – m.in. łódzcy aktorzy i malarze – zachwyca po dziś dzień.

Pomimo swojej majestatyczności kamienica nigdy nie odgrywała głównej roli na turystycznej mapie Łodzi. Przez lata znajdowała się w rękach prywatnych właścicieli. Po wojnie mieścił się w niej Sąd Najwyższy i Sąd Apelacyjny. W 1953 r. budynek oficjalnie przeszedł na własność Skarbu Państwa, by dopiero po 40 latach wrócić do rąk spadkobierców przedwojennego właściciela. Obecnie mieszczą się w nim liczne kancelarie, bank, a na jednym z pięter znajduje się siedziba marki Laveo. To właśnie pracownicy firmy, dumni ze swojego miejsca pracy, zaangażowali się w promocję kamienicy, wychodząc z propozycją zgłoszenia jej do tegorocznej Nocy Muzeów. Co ciekawe unikalny charakter wnętrz docenił także m.in. Paweł Pawlikowski, reżyser, uważanego za jeden z najwybitniejszych filmów w historii polskiej kinematografii – „Zimnej Wojny”, zamieniając jedno z pięter kamienicy w paryskie mieszkanie. Ten fakt okazał się istotny w kontekście późniejszego promowania kamienicy podczas Nocy Muzeów.

W związku z debiutem tego budynku na tegorocznej Nocy Muzeów organizator wydarzenia, tj. Wydział Kultury Urzędu Miasta Łodzi, zdecydował się na zorganizowanie konferencji inaugurującej tegoroczną edycję właśnie w Kamienicy Pinkusa. Na dachu budynku, z którego rozpościera się spektakularny widok na całą Łódź, w słoneczne, kwietniowe przedpołudnie, spotkali się przedstawiciele łódzkich mediów, a także członkowie samorządu miejskiego, w tym wiceprezydent miasta Pan Krzysztof Piątkowski, dyrektorzy placówek muzealnych, biorących udział w wydarzeniu, Anna Kowalska, Kierownik Marketingu marki Laveo, a także prof. Henryk Panusz, wnuk pierwszego właściciela kamienicy.

Zaangażowanie i współpraca

Kluczem do sukcesu całego przedsięwzięcia okazało się szczere zaangażowanie pracowników Laveo oraz pozostałych firm, mających siedziby w Kamienicy Pinkusa, w działania, związane z organizacją poszczególnych atrakcji. W związku z tym, iż marka Laveo bardzo silnie utożsamia się z Łodzią i jej historią, dysponuje szerokimi kontaktami wśród łódzkich przewodników, których postanowiła zaprosić do współpracy. Sami pracownicy Laveo wzięli czynny udział w zabawie, przebierając się za mieszkańców XIX w. Łodzi, a także tworząc zabawne spoty, w których zapraszali łodzian na wydarzenie (materiały były publikowane w mediach społecznościowych marki). Do lokalnych mediów została wysłana także informacja prasowa, prezentująca program planowanych atrakcji oraz przybliżająca historię kamienicy. W ramach promocji wydarzenia stworzono także pocztówki, które były rozdawane odwiedzającym, z możliwością ich podstemplowania okolicznościowym logo.

Wykorzystać 100% możliwości

Program atrakcji związanych z Nocą Muzeów w Kamienicy Pinkusa był niezwykle bogaty. Każda z firm mieszczących się w budynku postanowiła dać coś od siebie. Kamienica cieszy się bardzo długą historią, a niektóre z miejsc wewnątrz budynku nigdy nie były dostępne dla zwiedzających. Uczestnicy Nocy Muzeów mogli więc zwiedzić showroom marki Laveo, który znajduje się w dawnym pokoju karcianym, odwiedzić plan zdjęciowy „Zimnej Wojny”, a także wziąć udział w grze „po nitce do kłębka”, którą przygotowała Tkalnia Zagadek, mieszcząca się oficynie budynku. Co więcej – Pan Paweł Wasilewski – Radca Prawny z mieszczącej się na II piętrze kamienicy kancelarii EWS Legal, będąc z wykształcenia także historykiem, oprowadzał gości po kamienicy, wcielając się w rolę przewodnika. Na podwórzu zorganizowano koncert kwartetu smyczkowego oraz rozstawiono punkty firmowe, w których rozdawano okolicznościowe upominki. Goście mieli okazję wziąć udział w warsztatach z decupage’u organizowanych przez firmę ITD Collection.

Zintegrowane działania, współpraca między najemcami powierzchni, inicjatywa marki Laveo, która zwróciła uwagę na wielki potencjał miejsca, a także patronat właściciela kamienicy, stanowiły klucz do ostatecznego sukcesu wydarzenia.

Efekty

Każdy materiał promocyjny, artykuł, czy wpis poświęcony Nocy Muzeów w Kamienicy Pinkusa zawierał informację o organizatorach wydarzenia. W związku z tym marka Laveo, poza standardową obecnością w mediach branżowych, pojawiła się także na polu „newsowym”, związanym z miastem oraz wydarzeniami, wykraczającymi daleko poza świat designu i wystroju wnętrz. W związku z tym wydarzeniem w mediach lokalnych pojawiło się kilkanaście publikacji, m.in. na portalu łódzkiego oddziału Gazety Wyborczej, a także na innych portalach miejskich, w lokalnej telewizji czy rozgłośniach radiowych. Wygenerowały one dotarcie do ponad 35 tys. odbiorców, osiągając wartość ekwiwalentu reklamowego wynoszącą ok. 21 tys. zł.

W samym wydarzeniu wzięło udział około półtora tysiąca uczestników. Zorganizowano 18 wycieczek po kamienicy z przewodnikami, natomiast w grze przygotowanej przez Tkalnię Zagadek uczestniczyło w sumie 500 osób. O dużym zainteresowaniu atrakcjami zorganizowanymi w Kamienicy Pinkusa może świadczyć fakt, iż niektórzy czekali w kolejce ponad 2 godziny. Marka Laveo w dniu wydarzenia była reprezentowana przez 11 pracowników, którzy byli aktywnie zaangażowani w animację wydarzenia.

Noc Muzeów w Kamienicy Pinkusa w liczbach:

  • 1500 – tylu gości odwiedziło kamienicę w ramach Nocy Muzeów
  • 500 – tyle okolicznościowych gier przygotowanych przez Laveo rozdano uczestnikom wydarzenia
  • 50 – tyle kilogramów słodyczy rozdano gościom
  • 2,5 godziny – tyle czasu w kulminacyjnym momencie musieli czekać goście na swoją kolej, aby zwiedzić kamienicę wraz z przewodnikiem
  • 6 godzin – tyle trwał koncert smyczkowy – jedna z atrakcji Nocy Muzeów w Kamienicy Pinkusa
  • 90 – tyle lat w czerwcu skończy właściciel kamienicy prof. Henryk Panusz, który uroczyście otworzył zwiedzanie kamienicy w dniu wydarzenia
  • 11 – tylu pracowników marki Laveo wzięło udział w Nocy Muzeów.

Źródło: Laveo

Galeria: Noc Muzeów i własna siedziba w akcji promocyjnej Laveo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764