logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jak sklepy internetowe radzą sobie w Google?

  PR 13.12.2019, przeczytano 280 razy
ilustracja

Powstał raport „eCommerce w Polsce 2019. Jak sklepy eCommerce radzą sobie w Internecie?” opracowany przez zespół Senuto. Młoda polska firma rozwija platformę wspomagającą działania SEO i to właśnie na tym aspekcie działań marketingowych e-sklepów skupia się niniejszy raport. Przebadano ponad 54 tysiące serwisów eCommerce działających na polskim rynku. Jakich wniosków dostarczyła analiza?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sklepy-internetowe-radza-sobie-w-google,385069,artykul.html

Ruch organiczny jest kluczowym źródłem wizyt w każdym serwisie eCommerce, a wysokie pozycje w Google to często miara sukcesu sklepu internetowego.

Raport Senuto to niemal 200-stronicowy dokument, który dostarcza wiedzy na temat kondycji sklepów internetowych w polskim Google. Główną część opracowania stanowi Ranking TOP500 najlepiej widocznych serwisów eCommerce w organicznych wynikach wyszukiwania. Ukazano w nim niekwestionowanych liderów branży, którzy potrafią wykorzystać potencjał, jaki niosą za sobą działania SEO. Kto należy do czołówki sklepów internetowych na rynku polskim?

  1. Allegro.pl
  2. Ceneo.pl
  3. Doz.pl
  4. Mediaexpert.pl
  5. Euro.com.pl
  6. Castorama.pl
  7. Domodi.pl
  8. Aptekagemini.pl
  9. Medme.pl
  10. Empik.com

W opracowaniu znajduje się dodatkowo dokładna analiza 100 najlepiej widocznych serwisów, a także Ranking brandów, w którym przedstawiono marki, które generują najwięcej ruchu z brandowych słów kluczowych*. Które sklepy w Polsce mają najsilniejszy brand?

  1. Ikea.com
  2. Mediaexpert.pl
  3. Reserved.com
  4. Zalando.pl
  5. Lidl.pl
  6. Euro.com.pl
  7. Zara.com
  8. Empik.com
  9. Allegro.pl
  10. Leroymerlin.pl

Raport zawiera również listę wschodzących gwiazd polskiego eCommerce – serwisów, które w ciągu ubiegłego roku najbardziej zwiększyły swoją widoczność w Google. Poznamy też drugą stronę medalu, a więc te sklepy, które w 2019 zanotowały największe spadki w Google. Czy od jednych, czy od drugich – jest od kogo się uczyć!

Oprócz rankingów sklepów, raport przedstawia także analizy na temat najpopularniejszych technologii wykorzystywanych w serwisach eCommerce w Polsce. Przygotowano osobne zestawienia dla platform eCommerce i pozostałych technologii, które znajdują zastosowanie w tego typu serwisach. Wśród nich można wymienić: narzędzia analityczne, serwery WWW, wtyczki do optymalizacji SEO, narzędzia do komunikacji czy wykorzystanie Google Maps na stronie.

Najpopularniejsze platformy eCommerce:

  1. WooCommerce
  2. PrestaShop
  3. Shoper
  4. Click Shop
  5. IAI Shop

Raport zawiera także analizę czynników algorytmicznych, które wpływają na pozycje osiągane przez sklepy w wynikach organicznych. Na bazie ponad 50 tysięcy sklepów przeanalizowano średni wiek, rozmiar, szybkość ładowania oraz dostosowanie do urządzeń mobilnych sklepów internetowych w Polsce. Oto kilka przykładowych ciekawostek na ten temat, których dostarcza raport Senuto:

  • Średnio sklep internetowy w Polsce ma 8 587 zaindeksowanych podstron w wyszukiwarce.
  • Najstarszy sklep na rynku polskim ma 33 lata (zarejestrowany w 1987 roku) – to Apple.com.
  • Średni wynik czasu ładowania na desktop 66,7/100.

Dopełnieniem raportu są wyniki ankiety przeprowadzonej wśród ponad setki specjalistów SEO. Ekspertów zajmujących się na co dzień pozycjonowaniem serwisów eCommerce zapytano m.in. o kwestie związane z kosztami SEO. Wyniki pokazują, że według większości specjalistów minimalny budżet potrzebny na działania SEO dla sklepu internetowego to 1000-3000 zł miesięcznie.  

  • Pełen raport Senuto „eCommerce w Polsce 2019” dostępny jest TUTAJ

Źródło: Senuto

www.senuto.com

Dodatkowe informacje:

*Brandowe słowa kluczowe to takie frazy, które zawierają nazwę marki.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyniki finansowe Grupy Agora w 1. kwartale 2020r.
W 1. kwartale 2020 r. wpływy reklamowe Grupy Agora rosły szybciej niż na rynku, a przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się m.in. dzięki intensywnie rozwijającej się prenumeracie cyfrowej „Gazety Wyborczej”. Działalność internetowa1, prasowa i radiowa Grupy odnotowały poprawę wyników, a oferty subskrypcyjne Wyborcza.pl i TOK FM osiągnęły...
Mindshare jako pierwszy dom mediowy w Polsce przeszkolił pracowników z nowatorskiego programu Multiscreen Video Planning by Google. Rozbudowany kurs, potwierdzony pozytywnym wynikiem egzaminu, ukończyło 18 ekspertów agencji. Wszystkie szkolenia zostały przeprowadzone on-line.
Doradztwo Mediowe i Hrlink z pomocą w czasach kryzysu
Bezpłatne konsultacje reklamowe oferowane przez Doradztwo Mediowe oraz wyjątkowa akcja #HRwspiera prowadzona przez HRlink - to przykłady wybranych działań spółek z Grupy Agora, które mają na celu wsparcie przedsiębiorców oraz pracowników, odczuwających skutki obecnego kryzysu związanego z pandemią.
Walka z epidemią „koronawirusowych” fake newsów
W ostatnich miesiącach słowo „koronawirus” odmienione zostało przez wszystkie przypadki. Wokół tematu epidemii narasta też niebezpieczne zjawisko fake newsów. By ochronić się przed samym wirusem, jak i przed niesprawdzonymi informacjami na jego temat, warto lepiej poznać swojego wroga. Pomogą w tym otwarte, bezpłatne webinary „Biologia molekularna...
Portal edukacyjny abcalkoholu.pl z pierwszym internetowym kompendium wiedzy o piwie bezalkoholowym
Dostarczać konsumentom wiedzę z wiarygodnych źródeł, propagować pozytywne wzorce i pomagać w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji w zakresie spożywania alkoholu – takie cele przyświecają twórcom serwisu www.abcalkoholu.pl. Portal został właśnie wzbogacony o pierwsze tego typu w Polsce kompendium wiedzy o...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764