logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak skutecznie dotrzeć do klientów - alternatywne formy reklamy

  PR 30.08.2019, przeczytano 1240 razy
ilustracjastrzałka

Firmy systematycznie zwiększają wydatki na reklamę, a w tym roku po raz pierwszy najchętniej wybieranym przez nie kanałem jest Internet. Jak podaje analiza AdEx – wydatki na reklamę internetową wzrosły z 997 mln w pierwszym kwartale ub. r. do 1,085 mld w analogicznym okresie br. Badania Mindshare pokazują z kolei, że dla odbiorców ważny jest charakter informacyjny oraz społeczny reklam, ale natłok informacji doprowadził do spadku ich skuteczności. Dlatego planując wydatki na reklamę, warto postawić na kreatywne rozwiązania i zastosować w komunikacji najnowsze technologie, dzięki którym łatwo zwiększyć zaangażowanie klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-skutecznie-dotrzec-do-klientow---alternatywne-formy-reklamy,383764,artykul.html

Wzrost nakładów na reklamę w Internecie pokazuje, że firmy podążają za trendami i nie boją się inwestować w nowe rozwiązania, które gwarantują skuteczniejsze dotarcie do odbiorców. Pokazują to wyraźnie wydatki na reklamę w kanałach takich, jak: mobile, media społecznościowe i wideo, które wzrosły kolejno o 20%, 21% i 17%. Oprócz reklamy w Internecie, firmy coraz chętniej korzystają z niestandardowych form dotarcia do swoich odbiorców, takich jak: współpraca z influencerami, ambient media, ambush marketing czy marketing szeptany. Nietypowe działania najlepiej sprawdzają się w przestrzeniach, w których klienci mają bezpośredni kontakt z brandem, a więc w punktach sprzedaży i usług. W przypadku wykorzystania obiektów handlowych i usługowych powszechnie stosowanymi rozwiązaniami są marketing zmysłów, merchandising czy wykorzystanie materiałów POS. Coraz więcej możliwości promocji w miejscach styku z marką daje branża technologiczna. Wśród nowych trendów pojawia się wykorzystanie urządzeń interaktywnych i projektorów.

Obecnie firmy wykorzystują do swojej promocji urządzenia interaktywne, które mają podstawowe zastosowanie w edukacji i rehabilitacji. Jest to na tyle atrakcyjne rozwiązanie, ponieważ wirtualna przestrzeń reaguje w czasie rzeczywistym na ruch i może być stosowana w działaniach marketingowych.

– Podłoga interaktywna Magiczny Dywan dzięki możliwościom personalizacji gier daje nieograniczone możliwości promocji wielu marek. Wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów biznesowych i po rozmowach z nimi tworzymy aplikacje na podłogę interaktywną dostosowane do ich wymagań. Mogą to być zaawansowane programy, ale też proste gry jak np.: przebijanie baloników czy odgarnianie liści – komentuje wykorzystanie do celów promocyjnych podłogi interaktywnej Magiczny Dywan Wojciech Muliński – Członek Zarządu Funtronic.

Z interaktywnych podłóg korzystają komercyjne marki…

Zastosowań podłogi interaktywnej jest mnóstwo, w wielu różnych placówkach. Koszty zakupu i użytkowania sprzętu są o wiele niższe w porównaniu do standardowej reklamy, a przekaz zostaje utrwalony w pamięci konsumenta. Główną zaletą takich urządzeń jest zwiększenie zaangażowania odbiorców. Dodatkowo, zarówno podłogi interaktywne, jak i projektory, są łatwiejsze w montażu niż standardowe ekrany. Posiadają też możliwość emitowania obrazu na różnych podłożach.

– Podłoga interaktywna sprawdza się m.in. w placówkach finansowych, jak np. banki, gdzie coraz częściej powstają kąciki zabaw dla dzieci, aby rodzice mogli na spokojnie załatwić wszystkie sprawy. Urządzenie może być używane także w różnego rodzaju sklepach. Przykładowo marka Listerine na greckim rynku wykorzystała Magiczny Dywan do wypromowania nowego płynu do jamy ustnej. W tamtejszych drogeriach Rossmann można było zagrać w specjalnie zaprojektowaną grę, w której widoczny był zarówno nowy produkt, jak i nazwa marki Listerine. Działania promocyjne tego typu dają pretekst do interakcji z marką, a także wpływają na jej pozytywny odbiór przez konsumentów – podsumowuje Wojciech Muliński – Członek Zarządu Funtronic.

… oraz instytucje kultury

Z nieszablonowego użytkowania podłogi interaktywnej korzysta już kilka placówek o charakterze muzealnym czy edukacyjno-rozrywkowym, jak m.in.: Muzeum Kocham Bałtyk czy Eksperymentatorium w Łodzi. Jako atrakcję kącika zabaw, Magiczny Dywan wykorzystuje Muzeum Polin w Warszawie.

Urządzenie zagościło na dobre również w Muzeum Romantyzmu w Opinogórze. Odwiedzający, oprócz zwiedzania malowniczego obiektu oraz stałych i czasowych wystaw, dzięki specjalnie zaprojektowanemu pakietowi aplikacji mogą przenieść się do dawnych czasów, a nawet wcielić w rolę archeologa. Urządzenie umożliwia ułożenie puzzli, zabawę w wykopaliska, odsłuchanie ciekawego wywiadu, a także odbycie wirtualnego spaceru, podczas którego można podziwiać architekturę budynków z lotu ptaka. Tak atrakcyjna forma przeniesienia się w dawne czasy przyciąga coraz większą liczbę odwiedzających.

Przykład wykorzystania nowych technologii do promocji marek pokazuje, jak wiele możliwości ma przed sobą jeszcze rynek reklamy. Obecnie dla wielu firm najważniejsze są działania, które zwiększą zaangażowanie klientów i tym samym utrwalą przekaz w ich pamięci. Korzystając zarówno z już dostępnych, jak i nowych narzędzi należy zawsze pamiętać, że wszelkie działania powinny być dopasowane do grupy docelowej.

Źródło: Funtronic

www.funtronic.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764