logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych?

  PR 17.05.2018, przeczytano 278 razy

Według danych Statcountera z maja 2018 roku, 55,34% ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (włącznie z tabletami). Tym samym, spora część treści internetowych jest konsumowana właśnie za pomocą smartfonów. Dlaczego warto mieć to na uwadze? To, w jaki sposób korzystamy z internetu na telefonach, znacząco różni się od tego, jak wygląda to na komputerach stacjonarnych i laptopach. Smartfony to urządzenia, do których często zaglądamy w biegu. Oczekujemy wtedy szybkiego dostępu do informacji, a wszystko, co chociaż trochę straci naszą uwagę, jest momentalnie pomijane. Z tego powodu, podczas tworzenia treści, powinno uwzględniać się urządzenia mobilne. Zobacz, jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych i jak projektować zawartość, która pojawi się na ekranach smartfonów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-skutecznie-trafiac-do-odbiorcow-mobilnych,36538,artykul.html

Tworzenie treści na urządzenia mobilne powinno uwzględniać sposób, w jaki z nich korzystamy. Warto mieć na uwadze podstawową cechę smartfonów – mobilność. Telefon często wyciągamy w trakcie bezczynności, np. podczas stania w kolejce, czekania na tramwaj czy nudzenia się na nieudanej imprezie. W połączeniu z natłokiem informacji dostępnych w sieci, bardzo ciężko jest zainteresować mobilnego odbiorcę naszymi treściami.

Warto pamiętać o tym, że smartfony są często wykorzystywane w konkretnych sytuacjach. Gdy jesteśmy poza domem, a szybko potrzebujemy znaleźć potrzebne informacje, zrobimy to właśnie za pomocą telefonu, zwyczajnie wpisując zapytanie do wyszukiwarki. To dobry moment na to, aby przeanalizować czego taki użytkownik poszukuje i w jaki sposób odpowiedzieć na jego problem.

Mając na uwadze różnice między desktopami i laptopami, a smartfonami, przekonajmy się jakie są najlepsze sposoby na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi naszego mobilnego czytelnika.

1. Chwytliwe nagłówki

Nagłówek to pierwsza rzecz, którą zobaczy Twój odbiorca. To decydujący moment, w którym czytelnik podejmie decyzję, czy dany artykuł jest warty jego uwagi, czy lepiej go pominąć. Co zrobić, aby skutecznie go przekonać? Powinniśmy odpowiednio zaprojektować nasz nagłówek – tak, aby wzbudzić ciekawość i zainteresowanie odbiorcy. Sprawdź naszą propozycję 8 niezawodnych sposobów na chwytliwe nagłówki. Wykorzystując je, z pewnością zatrzymasz mobilnego odbiorcę na dłużej.

2. Zasada odwróconej piramidy

Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych? Warto zainteresować się zasadą odwróconej piramidy, która jest doskonale znana wśród dziennikarzy, a także bardzo chętnie wykorzystuje się ją w Internecie. Polega na tworzeniu tekstu “do góry nogami”. Najważniejsze i najciekawsze informacje przedstawiamy na samym początku, a dopiero później zajmujemy się szczegółami oraz mniej istotnymi wątkami. Tym samym, nasz odbiorca dostanie to, czego potrzebuje, praktycznie od razu. Chcąc dowiedzieć się więcej, bez problemu znajdzie rozwinięcie w dalszej części tekstu, gdzie możemy pokusić się o głębszą analizę danego problemu.

3. Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych

Punkt ten jest obowiązkowy w zasadzie dla wszystkich. Dzieję się tak dlatego, że algorytmy Google nie lubią witryn, które nie są dostosowane do smartfonów. Jeśli nie będziemy posiadać mobilnej wersji naszej strony, bardzo szybko wylądujemy na niższych pozycjach wyszukiwania. Poza kwestiami technicznymi, dla mobilnego odbiorcy nie ma nic gorszego, niż desktopowa wersja strony przeglądana na smartfonie. Malutki tekst, wymagający ciągłego powiększania, a także przyciski, których wciśnięcie graniczy z cudem, skutecznie zniechęcą czytelnika do pozostania u nas choćby sekundę dłużej. Pamiętajmy o tym i już w momencie tworzenia naszej witryny, zaimplementujemy także jej lżejszą, mobilną wersję.

4. Odpowiednie formatowanie tekstu

Scrollując stronę na naszym smartfonie, bardzo często pomijamy długie akapity i skupiamy się tylko na tych najbardziej widocznych częściach tekstu. Warto o tym pamiętać w trakcie formatowania naszej treści. Wykorzystujmy takie elementy, jak listy, śródtytuły czy pogrubienia. Użyjmy innego koloru tekstu, albo przedstawmy coś w formie prostej infografiki. Postarajmy się, aby akapity były stosunkowo krótkie. Każdy kolejny scroll naszego użytkownika to kolejny etap walki o jego uwagę – nie zapominajmy o tym aż do końca tekstu.

Źródło: Conture

www.conture.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Case study: Radosne Święta dzięki Restauracji Wigilijnej „Cicha” na Pizzaportal.pl
Klienci PizzaPortal.pl za pośrednictwem platformy i wyjątkowej Restauracji Wigilijnej „Cicha” wspomogli w te Święta Bożego Narodzenia szczytny cel, dzieląc się posiłkiem z podopiecznymi Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Dzięki ich szczodrości ponad 350 samotnych starszych osób spędziło ten szczególny wieczór w atmosferze radości i spokoju.
Koniec zabezpieczeń Captcha?
Niedawno opublikowane wyniki badań pokazują, że niektóre rodzaje zabezpieczeń captcha stały się przestarzałe. Powód: maszyny nauczyły się, jak je omijać.
Rola blockchain w reklamie cyfrowej w 2019
W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje się, że globalne wydatki na te rozwiązanie, do 2022 roku wyniosą nawet 115,7 mld dolarów. Blockchain coraz silniej zaznacza też swoją pozycję w marketingu cyfrowym. Co jest powodem...
Jak stworzyć stronę www, która będzie wysoko w Google? [INFOGRAFIKA]
Miejsca zajmowane przez poszczególne strony w wynikach wyszukiwania Google wyznaczane są przez specjalny algorytm uwzględniający ok. 200 różnego rodzaju czynników.
Prognoza: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku
Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone