logo
WIEDZA

Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych?

Mateusz Zawiślak  PR 17.05.2018, przeczytano 112 razy

Według danych Statcountera z maja 2018 roku, 55,34% ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (włącznie z tabletami). Tym samym, spora część treści internetowych jest konsumowana właśnie za pomocą smartfonów. Dlaczego warto mieć to na uwadze? To, w jaki sposób korzystamy z internetu na telefonach, znacząco różni się od tego, jak wygląda to na komputerach stacjonarnych i laptopach. Smartfony to urządzenia, do których często zaglądamy w biegu. Oczekujemy wtedy szybkiego dostępu do informacji, a wszystko, co chociaż trochę straci naszą uwagę, jest momentalnie pomijane. Z tego powodu, podczas tworzenia treści, powinno uwzględniać się urządzenia mobilne. Zobacz, jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych i jak projektować zawartość, która pojawi się na ekranach smartfonów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-skutecznie-trafiac-do-odbiorcow-mobilnych,36538,artykul.html

Tworzenie treści na urządzenia mobilne powinno uwzględniać sposób, w jaki z nich korzystamy. Warto mieć na uwadze podstawową cechę smartfonów – mobilność. Telefon często wyciągamy w trakcie bezczynności, np. podczas stania w kolejce, czekania na tramwaj czy nudzenia się na nieudanej imprezie. W połączeniu z natłokiem informacji dostępnych w sieci, bardzo ciężko jest zainteresować mobilnego odbiorcę naszymi treściami.

Warto pamiętać o tym, że smartfony są często wykorzystywane w konkretnych sytuacjach. Gdy jesteśmy poza domem, a szybko potrzebujemy znaleźć potrzebne informacje, zrobimy to właśnie za pomocą telefonu, zwyczajnie wpisując zapytanie do wyszukiwarki. To dobry moment na to, aby przeanalizować czego taki użytkownik poszukuje i w jaki sposób odpowiedzieć na jego problem.

Mając na uwadze różnice między desktopami i laptopami, a smartfonami, przekonajmy się jakie są najlepsze sposoby na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi naszego mobilnego czytelnika.

1. Chwytliwe nagłówki

Nagłówek to pierwsza rzecz, którą zobaczy Twój odbiorca. To decydujący moment, w którym czytelnik podejmie decyzję, czy dany artykuł jest warty jego uwagi, czy lepiej go pominąć. Co zrobić, aby skutecznie go przekonać? Powinniśmy odpowiednio zaprojektować nasz nagłówek – tak, aby wzbudzić ciekawość i zainteresowanie odbiorcy. Sprawdź naszą propozycję 8 niezawodnych sposobów na chwytliwe nagłówki. Wykorzystując je, z pewnością zatrzymasz mobilnego odbiorcę na dłużej.

2. Zasada odwróconej piramidy

Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych? Warto zainteresować się zasadą odwróconej piramidy, która jest doskonale znana wśród dziennikarzy, a także bardzo chętnie wykorzystuje się ją w Internecie. Polega na tworzeniu tekstu “do góry nogami”. Najważniejsze i najciekawsze informacje przedstawiamy na samym początku, a dopiero później zajmujemy się szczegółami oraz mniej istotnymi wątkami. Tym samym, nasz odbiorca dostanie to, czego potrzebuje, praktycznie od razu. Chcąc dowiedzieć się więcej, bez problemu znajdzie rozwinięcie w dalszej części tekstu, gdzie możemy pokusić się o głębszą analizę danego problemu.

3. Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych

Punkt ten jest obowiązkowy w zasadzie dla wszystkich. Dzieję się tak dlatego, że algorytmy Google nie lubią witryn, które nie są dostosowane do smartfonów. Jeśli nie będziemy posiadać mobilnej wersji naszej strony, bardzo szybko wylądujemy na niższych pozycjach wyszukiwania. Poza kwestiami technicznymi, dla mobilnego odbiorcy nie ma nic gorszego, niż desktopowa wersja strony przeglądana na smartfonie. Malutki tekst, wymagający ciągłego powiększania, a także przyciski, których wciśnięcie graniczy z cudem, skutecznie zniechęcą czytelnika do pozostania u nas choćby sekundę dłużej. Pamiętajmy o tym i już w momencie tworzenia naszej witryny, zaimplementujemy także jej lżejszą, mobilną wersję.

4. Odpowiednie formatowanie tekstu

Scrollując stronę na naszym smartfonie, bardzo często pomijamy długie akapity i skupiamy się tylko na tych najbardziej widocznych częściach tekstu. Warto o tym pamiętać w trakcie formatowania naszej treści. Wykorzystujmy takie elementy, jak listy, śródtytuły czy pogrubienia. Użyjmy innego koloru tekstu, albo przedstawmy coś w formie prostej infografiki. Postarajmy się, aby akapity były stosunkowo krótkie. Każdy kolejny scroll naszego użytkownika to kolejny etap walki o jego uwagę – nie zapominajmy o tym aż do końca tekstu.

Źródło: Conture

www.conture.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Sztuczna inteligencja i obsługa klienta
Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczno-doradczą Gartner do 2020 roku 85% kontaktów między konsumentem, a przedsiębiorstwem będzie przeprowadzane maszynowo, bez konieczności interakcji z fizycznym doradcą klienta. Co więcej, Gartner prognozuje, że między 2017 a 2021 r. obsługa klienta dokonywana wyłącznie przez mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji (AI) wzrośnie pięci...
RODO szansą na rozwój biznesu – raport Konica Minolta
Według badania opublikowanego przez Konica Minolta w pierwszym kwartale 2018 roku, aż 43% małych firm przyznaje, że nie ma wystarczającej wiedzy o RODO i sposobach przygotowania się do obowiązujących zmian. Podobnie jest w przypadku co trzeciej średniej i co piątej dużej firmy. Nowe przepisy stanowią dla przedsiębiorców wyzwanie już na etapie odpowiedniego ich zrozumienia, ale mogą być r&oa...
Już w piątek wchodzi RODO
Aby pomóc przygotować się na wejście RODO, Fundacja internetPR.pl przez ponad miesiąc publikowała rozmowy z ekspertami dotyczące jego tematyki. Przegapiłeś? Zapoznaj się z odpowiedziami na ciekawsze pytania.
Sytuacje kryzysowe w branży high fashion
Bojkot w social mediach, publiczne oskarżenia o zniesławienie, obrazę uczuć i kradzież kultury, a do tego straty finansowe opiewające na setki tysięcy dolarów. Co takiego zrobili i jakie konsekwencje musieli ponieśli zbyt odważni projektanci mody, wypuszczając na rynek swoje kontrowersyjne kolekcje?
Dobrze przemyślana strategia content marketingowa to długoterminowy proces, w którego skład wchodzi wiele różnych elementów. Jednym z nich jest oczywiście tworzenie wysokiej jakości treści, opartej na zasadach webwritingu i SEO. Jednak sama treść nie przyniesie nam żadnych korzyści, jeśli nikt jej nie zobaczy. Musi ona dotrzeć do odbiorców, a najlepiej do jak najwięks...
 
piątek 25.05.2018, 84 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone