logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Psychologia wizerunku na Uniwersytecie SWPS

  PR 11.07.2019, przeczytano 241 razy

Professional image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym. Nowy kierunek studiów podyplomowych w warszawskim oddziale Uniwersytetu SWPS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/psychologia-wizerunku-na-uniwersytecie-swps,383211,artykul.html

Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego niektóre marki podbijają serca klientów i utrzymują się na rynku przez lata? A innym to zupełnie nie wychodzi? Co sprawia, że część projektów staje się bestsellerami, podczas gdy inne po jednym sezonie znikają w czeluściach zapomnienia? Marketingowcy odpowiedzą, że to kwestia kreacji, budżetu, targetu etc. PRowcy, że odpowiednich relacji. A digital masterzy, że to kwestia seo, www itd. I wszyscy będą mieli rację. Ale my wiemy jedno. Za każdą skuteczną kampanią stoi psychologia.  Bezcenna wiedza, która daje rozeznanie w tym: jak w umyśle odbiorcy powstaje wizerunek, jak wzbudzić w nim emocje, jak przywiązać go do siebie na dłużej.  Bo w biznesie czy życiu publicznym można mnożyć środki wydawane na reklamę czy marketing, ale nic to nie da, jeśli komunikat i obraz nie trafi do serc i umysłów. Ruszyły właśnie zapisy na pierwsze w Polsce studia podyplomowe Professional Image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym w warszawskiej siedzibie Uniwersytetu SWPS.  Na zajęciach dowiesz się, jak prowadzić skuteczne działania wizerunkowe i wyprzedzić konkurencję z wykorzystaniem sprawdzonej i -co najważniejsze- opartej na badaniach, wiedzy psychologicznej.

Droga na skróty to pokusa, ale droga do sukcesu to labirynt

Ile razy słyszałeś, że wizerunek to wygląd? Albo grafika? Albo dobre profilowe zdjęcie na Instagramie. Ile razy zapłaciłeś za szkolenie, które miało rozszerzyć Twoją wiedzę a wykazało niewiedzę prowadzących? W końcu ile razy spotkałeś „specjalistę od wizerunku”, w którego interesie był tylko i wyłącznie jego wizerunek?

Każdego dnia oglądamy dziesiątki filmów reklamowych, mijamy setki bilbordów i przeglądamy tysiące komunikatów. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zatrzymujesz wzrok na niektórych a innych nie chcesz już więcej widzieć? Dlaczego jedne sztaby wygrywają, gdy drugie -mając obiektywnie lepszych kandydatów- ponoszą porażkę? Dlaczego największe marki opowiadają historie i dzielą się wartościami, a inne tylko sprzedają produkty?

Bez znajomości psychologii, na pewno się (z)gubisz

Tajemnica sukcesu jest jedna. Za każdą skuteczną kampanią wizerunkową stoi ugruntowana wiedza z psychologii. Psychologia społeczna - pozwala zrozumieć to, jak kształtują się postawy i relacje. Psychologia poznawcza, uczy nas, jak działa uwaga, pamięć czy wyobraźnia. Psychologia wpływu społecznego  daje nam lekcje o  perswazji i uodparnia nas na manipulację. W działaniach marketingowych ogromne znaczenie mają jeszcze: psychologia emocji, zachowań konsumenckich, marketingu politycznego, osobowości…etc.  To wszystko ma znaczenie, zwłaszcza w erze cyfrowej i  Big Data, które niosą wiele rozwiązań ale rodzą także wiele wyzwań w postaci nowych metod, badań czy problemów.

- Wiedza z psychologii przypomina labirynt, do którego wielu wchodzi ale niewielu potrafi znaleźć wyjście- mówi dr Milena Drzewiecka, kierownik merytoryczny studiów Professional image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym na Uniwersytecie SWPS. I dodaje: - Te studia zaprojektowaliśmy właśnie po to, by ludzi z branży PR, marketingu, czy reklamy, wyprowadzić z tego labiryntu wątpliwości. Przeprowadzamy przez wątki najważniejsze  przy tworzeniu wizerunku, konstruowaniu narracji czy budowaniu relacji (z klientami i partnerami). Mówiąc bardzo praktycznie, uczymy tego, jak człowiek patrzy na świat, co i dlaczego go porusza; jak podejmuje decyzje i w jakie pułapki poznawcze wpada, oraz dlaczego jest to kluczowe gdy buduje się wizerunek swój, lidera czy firmy.

Professional image, czyli co?

Professional image to pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu psychologii wizerunku.  182 godziny merytorycznej wiedzy przekazywanej przez 14 wykładowców z międzynarodowym doświadczeniem. Wśród nich wielu praktyków biznesu. Zajęcia poprowadzą prof. dr hab. Andrzej Falkowski, dr Konrad Maj, dr hab. Tomasz Grzyb, dr hab. Marek Kochan, Wojciech Walczak, Andrzej Tucholski, dr Michał Kosiński, Piotr Maślak, dr hab. Aleksandra Cisłak, Michał Nowosielski, Olga Kozierowska, dr Milena Drzewiecka, Marta Skrzydelska i Patrycja Sawicka – Sikora. Dynamiczne tempo, nowatorskie metody przekazywania wiedzy, jak i szansa na unikatowe spotkania networkingowe. Sprawdzone, oparte na badaniach naukowych case’y i prezentacje, wolne od wpływów „pop” psychologii i „złotych formuł”, które rzekomo gwarantują osiągnięcie sukcesu w trzy tygodnie.

Ponadprzeciętna atrakcyjność i big ideas

Dlaczego ponadprzeciętna atrakcyjność nie jest atrakcyjna (i co to oznacza dla Twoich kampanii), na czym polega ułamek Webera (i dlaczego warto go znać przy zmianie wielkości opakowania), za co odpowiada lewa i prawa półkula mózgu (i jakie to ma znaczenie dla Twoich bilbordów) tego wszystkiego dowie się ten, kto rozpocznie studia podyplomowe na nowym kierunku Professional Image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym w warszawskim oddziale Uniwersytetu SWPS.

- Nasi absolwenci nauczą się także rozpoznawać i przeciwdziałać nieetycznym technikom wpływu społecznego. Poznają podstawy segmentacji psychograficznej odbiorców, rolę big ideas w komunikacji i zagrożenia mikrotargetowania. Równie ważne jest to, że zrozumieją rolę emocji i nauczą się jak nimi zarządzać w relacjach ze sobą i z innymi. Będzie wiele okazji by się przekonać, czy faktycznie umiemy wygłaszać niestandardowe prezentacje, dlaczego wpadamy w pułapki stereotypu i jak im nie ulegać. W końcu nieskończenie wiele okazji,  by poznać ludzi, którzy są ciekawi świata… i innych ludzi. Ci, którzy do nas dołączą przekonają się, że – jak mówi dr Drzewiecka - najwięcej można dzisiaj zyskać inwestując w rozwój eksperckiej wiedzy na temat człowieka, czyli także samego siebie.

Źródło: Uniwersytet SWPS

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Peppermint rozszerzyła współpracę z Nowy Adres S.A. Zespół Peppermint odpowiada za wsparcie targów MoneyDays.
Yieldbird dołącza do grona firm członkowskich IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Yieldbird – firma specjalizująca się zwiększaniu przychodów z reklam w modelu programmatic.
Danuta Olczyk odpowiada za komunikację They.pl
Danuta Olczyk objęła stanowisko PR & Communication Specialist w agencji marketingowej They.pl, zastępując Joannę Warszawską, która rozstała się z firmą.
Slavoj Żiżek otwiera line-up 26. edycji Golden Drum
Na scenie w Portoroż zobaczymy czterdziestu międzynarodowych prelegentów, w tym czworo Polaków. Wśród gwiazd znajdą się także Jeanette Liendo i Bogdan Draganski.
Maxcom prezentuje nowe logo
Maxcom, polska firma zajmująca się produkcją klasycznych telefonów komórkowych, przedstawiła dziś logotyp. Zmiana komunikacji wizualnej jest elementem nowej strategii marketingowej, której celem jest odświeżenie wizerunku polskiego producenta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764