logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Psychologia wizerunku na Uniwersytecie SWPS

  PR 11.07.2019, przeczytano 1160 razy

Professional image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym. Nowy kierunek studiów podyplomowych w warszawskim oddziale Uniwersytetu SWPS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/psychologia-wizerunku-na-uniwersytecie-swps,383211,artykul.html

Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego niektóre marki podbijają serca klientów i utrzymują się na rynku przez lata? A innym to zupełnie nie wychodzi? Co sprawia, że część projektów staje się bestsellerami, podczas gdy inne po jednym sezonie znikają w czeluściach zapomnienia? Marketingowcy odpowiedzą, że to kwestia kreacji, budżetu, targetu etc. PRowcy, że odpowiednich relacji. A digital masterzy, że to kwestia seo, www itd. I wszyscy będą mieli rację. Ale my wiemy jedno. Za każdą skuteczną kampanią stoi psychologia.  Bezcenna wiedza, która daje rozeznanie w tym: jak w umyśle odbiorcy powstaje wizerunek, jak wzbudzić w nim emocje, jak przywiązać go do siebie na dłużej.  Bo w biznesie czy życiu publicznym można mnożyć środki wydawane na reklamę czy marketing, ale nic to nie da, jeśli komunikat i obraz nie trafi do serc i umysłów. Ruszyły właśnie zapisy na pierwsze w Polsce studia podyplomowe Professional Image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym w warszawskiej siedzibie Uniwersytetu SWPS.  Na zajęciach dowiesz się, jak prowadzić skuteczne działania wizerunkowe i wyprzedzić konkurencję z wykorzystaniem sprawdzonej i -co najważniejsze- opartej na badaniach, wiedzy psychologicznej.

Droga na skróty to pokusa, ale droga do sukcesu to labirynt

Ile razy słyszałeś, że wizerunek to wygląd? Albo grafika? Albo dobre profilowe zdjęcie na Instagramie. Ile razy zapłaciłeś za szkolenie, które miało rozszerzyć Twoją wiedzę a wykazało niewiedzę prowadzących? W końcu ile razy spotkałeś „specjalistę od wizerunku”, w którego interesie był tylko i wyłącznie jego wizerunek?

Każdego dnia oglądamy dziesiątki filmów reklamowych, mijamy setki bilbordów i przeglądamy tysiące komunikatów. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zatrzymujesz wzrok na niektórych a innych nie chcesz już więcej widzieć? Dlaczego jedne sztaby wygrywają, gdy drugie -mając obiektywnie lepszych kandydatów- ponoszą porażkę? Dlaczego największe marki opowiadają historie i dzielą się wartościami, a inne tylko sprzedają produkty?

Bez znajomości psychologii, na pewno się (z)gubisz

Tajemnica sukcesu jest jedna. Za każdą skuteczną kampanią wizerunkową stoi ugruntowana wiedza z psychologii. Psychologia społeczna - pozwala zrozumieć to, jak kształtują się postawy i relacje. Psychologia poznawcza, uczy nas, jak działa uwaga, pamięć czy wyobraźnia. Psychologia wpływu społecznego  daje nam lekcje o  perswazji i uodparnia nas na manipulację. W działaniach marketingowych ogromne znaczenie mają jeszcze: psychologia emocji, zachowań konsumenckich, marketingu politycznego, osobowości…etc.  To wszystko ma znaczenie, zwłaszcza w erze cyfrowej i  Big Data, które niosą wiele rozwiązań ale rodzą także wiele wyzwań w postaci nowych metod, badań czy problemów.

- Wiedza z psychologii przypomina labirynt, do którego wielu wchodzi ale niewielu potrafi znaleźć wyjście- mówi dr Milena Drzewiecka, kierownik merytoryczny studiów Professional image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym na Uniwersytecie SWPS. I dodaje: - Te studia zaprojektowaliśmy właśnie po to, by ludzi z branży PR, marketingu, czy reklamy, wyprowadzić z tego labiryntu wątpliwości. Przeprowadzamy przez wątki najważniejsze  przy tworzeniu wizerunku, konstruowaniu narracji czy budowaniu relacji (z klientami i partnerami). Mówiąc bardzo praktycznie, uczymy tego, jak człowiek patrzy na świat, co i dlaczego go porusza; jak podejmuje decyzje i w jakie pułapki poznawcze wpada, oraz dlaczego jest to kluczowe gdy buduje się wizerunek swój, lidera czy firmy.

Professional image, czyli co?

Professional image to pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu psychologii wizerunku.  182 godziny merytorycznej wiedzy przekazywanej przez 14 wykładowców z międzynarodowym doświadczeniem. Wśród nich wielu praktyków biznesu. Zajęcia poprowadzą prof. dr hab. Andrzej Falkowski, dr Konrad Maj, dr hab. Tomasz Grzyb, dr hab. Marek Kochan, Wojciech Walczak, Andrzej Tucholski, dr Michał Kosiński, Piotr Maślak, dr hab. Aleksandra Cisłak, Michał Nowosielski, Olga Kozierowska, dr Milena Drzewiecka, Marta Skrzydelska i Patrycja Sawicka – Sikora. Dynamiczne tempo, nowatorskie metody przekazywania wiedzy, jak i szansa na unikatowe spotkania networkingowe. Sprawdzone, oparte na badaniach naukowych case’y i prezentacje, wolne od wpływów „pop” psychologii i „złotych formuł”, które rzekomo gwarantują osiągnięcie sukcesu w trzy tygodnie.

Ponadprzeciętna atrakcyjność i big ideas

Dlaczego ponadprzeciętna atrakcyjność nie jest atrakcyjna (i co to oznacza dla Twoich kampanii), na czym polega ułamek Webera (i dlaczego warto go znać przy zmianie wielkości opakowania), za co odpowiada lewa i prawa półkula mózgu (i jakie to ma znaczenie dla Twoich bilbordów) tego wszystkiego dowie się ten, kto rozpocznie studia podyplomowe na nowym kierunku Professional Image. Psychologia wizerunku w biznesie i życiu publicznym w warszawskim oddziale Uniwersytetu SWPS.

- Nasi absolwenci nauczą się także rozpoznawać i przeciwdziałać nieetycznym technikom wpływu społecznego. Poznają podstawy segmentacji psychograficznej odbiorców, rolę big ideas w komunikacji i zagrożenia mikrotargetowania. Równie ważne jest to, że zrozumieją rolę emocji i nauczą się jak nimi zarządzać w relacjach ze sobą i z innymi. Będzie wiele okazji by się przekonać, czy faktycznie umiemy wygłaszać niestandardowe prezentacje, dlaczego wpadamy w pułapki stereotypu i jak im nie ulegać. W końcu nieskończenie wiele okazji,  by poznać ludzi, którzy są ciekawi świata… i innych ludzi. Ci, którzy do nas dołączą przekonają się, że – jak mówi dr Drzewiecka - najwięcej można dzisiaj zyskać inwestując w rozwój eksperckiej wiedzy na temat człowieka, czyli także samego siebie.

Źródło: Uniwersytet SWPS

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764