logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak skutecznie wdrożyć branding produktu w branży spożywczej?

  PR 19.04.2022, przeczytano 389 razy
ilustracja

Niepewność związana z COVID-19 nie zachwiała rozwojem branży spożywczej w Polsce. Prognozy są optymistyczne – oczekiwania względem sprzedaży detalicznej mówią o wzroście 2,5 procent rok do roku[1]. Zdecydowaną przewagą cieszą się sklepy stacjonarne względem tych internetowych. Ogromna różnorodność produktów spożywczych to wyzwanie dla firm. Jak skutecznie wdrożyć branding produktu przy dużej konkurencyjności?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-skutecznie-wdrozyc-branding-produktu-w-branzy-spozywczej,395554,artykul.html

Marketing produktów spożywczych ma obecnie kluczowe znaczenie dla Twojej firmy i usług, aby dotrzeć do większej liczby osób. Budowanie świadomości marki powinno przebiegać wielotorowo i wykorzystywać w tym celu nowoczesne narzędzia.

Jest o co walczyć

Wydatki na produkty spożywcze stanowią sporą część dochodów ogólnych Polaków. Ile konsumenci przeznaczają na żywność? 12 proc. osób wydaje ponad 3 tysiące złotych każdego miesiąca, 17 proc. od 2 do 2,5 tysiąca złotych, a zaledwie co 10 osoba – mniej niż 500 złotych. Patrząc na skalę wydatków – sprzedawcy produktów spożywczych mają o co walczyć.

– Duża konkurencyjność na rynku spożywczym mobilizuje marki do podejmowania konkretnych i mierzalnych działań w celu wdrażania brandingu danego produktu – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Stworzenie stabilnego brandu wymaga odpowiedniej strategii, a także konsekwencji przy jej realizowaniu. Tylko takie działanie pozwoli na uzyskanie niebagatelnych korzyści i zdobycie przewagi konkurencyjnej.

Należy rozpocząć od zdefiniowania wartości marki, stworzenia strategii marketingowej, identyfikacji wizualnej, a także - celów.

Jak skutecznie wdrożyć branding produktu?

W jaki sposób zdefiniować wartości marki? Niezbędna jest odpowiednia analiza. Należy określić grupę docelową, a także styl komunikacji. Jakie elementy składają się na branding? To przede wszystkim nazwa marki, logo, identyfikacja wizualna, styl i kanały komunikacji, a także działania marketingowe.

– Branding to coś więcej niż tylko reklama. Wpływa na to, jak konsumenci postrzegają firmę i jaką przypisują jej wartość – dodaje Prezes Zarządu Commplace. – Dobrze przeprowadzony branding pozwala klientom tworzyć emocjonalne więzi z marką. Nie tylko nowe marki powinny zadbać o odpowiednią wizualizację. Wszystkie firmy muszą się starać o widoczność. Branding powinien być dostosowany do docelowych klientów - im lepiej ich rozumiemy, tym lepiej.

Ogromną rolę odgrywa prosta i funkcjonalna strona internetowa. Podczas gdy produkty są łatwe do naśladowania, wspaniałe doświadczenia już nie. A właśnie to musimy zapewnić naszym klientom.

Zadbaj o brand messaging

Przekaz marki obejmuje jej wartości, deklarację misji, przekonania, częste punkty rozmów i oczywiście hasło marki. W przypadku brandingu produktów spożywczych istotną rolę odgrywa także opakowanie. Ma ono moc przyciągania klientów i jest wizualną reprezentacją twojej marki.

Istotne jest także to w jaki sposób i gdzie będą sprzedawane produkty spożywcze. Jeśli są to sklepy firmowe – konieczne należy zadbać o odpowiednią wizualizację. Marka powinna być kojarzona nie tylko za pomocą kolorów czy kształtów – to przede wszystkim doznania, z jakimi firma kojarzy się klientom. Kolejnym krokiem jest zbudowanie komunikacji z odbiorcami. W jaki sposób? Za pomocą social mediów, a także dodatkowych kanałów. Może to być m.in. email marketing. W celu budowania brandingu niezbędne są także działania PR i SEO PR czy reklamowe.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego powinno być kluczem dla każdego właściciela e-sklepu. Jak o to zadbać? Znaczącą zmianą będzie personalizacja wiadomości otrzymywanych po złożeniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazują, że maile statusowe są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości i są użytecznym narzędziem do budowania relacji na linii...
3 wyzwania copywritingu
Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?
Porzucane koszyki, klienci, którzy nie wracają do sklepu albo konsumenci, którzy tracą cierpliwość, bo nie mogą w prosty sposób namierzyć na stronie towaru. Przyczyna takich fatalnych zdarzeń jest jedna – źle działająca wyszukiwarka produktów. W e-commerce to błąd częstszy niż można się spodziewać.
Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?
Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.
Marka Mentos w gamingu
Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764