logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: Jak skutecznie zaplanować kampanie powitalne?

  PR 13.03.2017, przeczytano 1350 razy
ilustracjastrzałka

Zwykłe „dzień dobry” czy też „dziękuję” wydają się być wciąż dla niektórych marek zbyt trudne do powiedzenia. E-mail marketerzy, pracujący w tych firmach, tkwią tym samym w „starym” sposobie myślenia o komunikacji z klientami, której zadanie ogranicza się do jednego: sprzedaż, sprzedaż, sprzedaż.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-skutecznie-zaplanowac-kampanie-powitalne,31775,artykul.html

Jest ona oczywiście jednym z głównych celów komunikacji e-mail marketingowej, jednak nowi subskrybenci newslettera nie są jeszcze często gotowi na złożenie zamówienia. Odpowiednio przygotowana kampania powitalna pozwala nowemu odbiorcy na nawiązywanie, krok po kroku, więzi z naszą marką. Ta forma przywiązania do marki może okazać się decydująca dla dalszego sposobu komunikacji z nim oraz wynikającej z niej konwersji.

Wielu marketerów ogranicza się do wysłania e-maila powitalnego tuż po potwierdzeniu przez subskrybenta chęci zapisu na newsletter poprzez DOI. Jest jednak zdecydowanie lepszy sposób na rozpoczęcie z nim komunikacji. Dzięki przemyślanej koncepcji kampanii powitalnej, możliwe jest zbudowanie z nim więzi i wzmocnienie jego lojalności względem marki. Poniżej znajdziecie kilka porad i przykładów, jak zbudować efektywną, e-mail marketingową kampanię powitalną.

Opracuj strategię

Bądź spokojny: kampania powitalna to nie fizyka kwantowa. Dobrym sposobem na rozpoczęcie jej budowania jest zainspirowanie się dobrymi przykładami. Poszukaj inspiracji wśród swoich konkurentów, zapisz się na newslettery marek, których sposób komunikacji Ci się podoba, zobacz, jak witają się z nowymi odbiorcami inni. E-maile powitalne odnotowują wysokie wskaźniki otwarcia, średnio między 50% a 80% – nic dziwnego, w końcu subskrybujemy newslettery wtedy, kiedy nasze zainteresowanie firmą jest największe. Byłoby więc nierozsądne nie wykorzystać takiego potencjału.

Dotrzymuj złożonej obietnicy

Upewnij się, że dotrzymujesz złożonej subskrybentowi obietnicy. Jeśli w zamian za subskrypcję oferowałeś kod rabatowy, e-book czy jakąkolwiek inną niespodziankę, musisz to uwzględnić w pierwszym e-mailu powitalnym. Dotyczy to również takich szczegółów, jak częstotliwość wysyłki newslettera czy podejmowane w nim tematy. Jeśli oferowałeś e-book czy poradnik do ściągnięcia, powinieneś upewnić się, że Twój nowy odbiorca ma świadomość zapisania się również na Twój newsletter. Wysyłając e-mail z linkiem potwierdzającym (DOI) pamiętaj, że służy on tylko i wyłącznie potwierdzeniu przez subskrybenta chęci dołączenia do listy odbiorców. Nie powinien więc on zawierać żadnych treści reklamowych – możesz jedynie wspomnieć o obiecanym gratisie, który zostanie mu przesłany w kolejnej wiadomości powitalnej (już po kliknięciu przez niego w link potwierdzający zapis).

Dlaczego powinieneś wdrożyć automatyczną kampanię powitalną?

Niektóre firmy wysyłają e-maile powitalne jako część większej, realizowanej np. raz w tygodniu, zbiorczej wysyłki do nowych subskrybentów. Oznacza to, że niektórzy z nich będą musieli poczekać nawet kilka dni na otrzymanie e-mail powitalnego. Jak już wspominałam, w momencie zapisu na newsletter subskrybent wykazuje bardzo duże zainteresowanie marką i jej produktami. Dlatego też tak ważne jest, aby odpowiednio go przywitać tuż po dokonaniu rejestracji – niezależnie od tego, czy dzieje się to w porze lunchu, późno w nocy czy w weekend. Pomoże Ci w tym system, które oferuje ustawienie automatycznej serii e-maili powitalnych.

Zidentyfikuj tematy, które chcesz poruszyć w kampanii powitalnej

Jak pokazuje nasze doświadczenie, content marketing odgrywa dużą rolę w tworzeniu serii e-maili powitalnych. Odpowiedni dobór treści, nie skupiającej się tylko na promowaniu swoich produktów czy usług, odbierany jest przez nowych subskrybentów jako bardziej wartościowy. Możesz budować zaufanie w następujący sposób:

  • Jeśli obiecałeś kod rabatowy, e-book czy też inny upominek, informacja o sposobie jego wykorzystania/ otrzymania powinna zostać zawarta w pierwszym e-mailu powitalnym
  • Poinformuj ponownie odbiorcę, czego może się spodziewać po otrzymywanej przez niego komunikacji: np. ekskluzywne oferty tylko dla odbiorców newslettera, oferty typu pre-sales, oferty specjalne itd.
  • Wspomnij również o częstotliwości wysyłki newslettera
  • Kieruj do preference centre, gdzie subskrybent sam może zdecydować, jaka częstotliwość otrzymywania newsletterów go interesuje oraz jakie tematy są dla niego wartościowe
  • Zaproś subskrybentów do dołączenia do Twojej społeczności w kanałach Social Media, takich jak Facebook, Twitter czy YouTube
  • Zaprezentuj atuty Twojej strony internetowej: wskaż, w jaki sposób wyszukiwać produkty i zaprezentuj funkcje, które wyróżniają Cię na tle konkurencji

Podsumowanie

Liczby nie kłamią: nowi odbiorcy newslettera to grupa szczególne zainteresowanych Twoją marką odbiorców, których zainteresowanie jest bardzo duże tuż po dokonaniu przez nich subskrypcji. Jest to więc najlepszy moment do przedstawienia im swojej marki w jak najlepszy sposób. Tak, jak w realnym życiu, powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby wywrzeć na nich jak najlepsze wrażenie. Pojedynczy e-mail powitalny jest więc tylko początkiem konwersacji, a doświadczeni marketerzy wdrażają serię e-maili powitalnych. W trakcie dwóch pierwszych miesięcy pozwalają się poznać odbiorcy, a także, dzięki reakcjom subskrybentów, dają im szansę na określenie ich zainteresowań i preferencji.

Źródło: Optivo, an Episerver Company

www.optivo.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Anita Wata, Key Account Consultant, Optivo, an Episerver Company

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764