logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce

   27.03.2018, przeczytano 1143 razy
ilustracja

Karol Śliwka (ur. 1932) jest jednym z najważniejszych polskich projektantów grafiki użytkowej. Podczas swojej przeszło 60-letniej kariery stworzył setki znaków graficznych, z których wiele funkcjonuje do dzisiaj(m.in. PKO, Instytut Matki i Dziecka, WSiP)


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sliwka-w-kompot.-polscy-ilustratorzy-karolowi-sliwce,35949,artykul.html

Śliwka starał się, aby każdy znak był metaforyczną opowieścią, pozostającą na długo w wyobraźni odbiorcy. Wystawa „Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce” jest próbą przetestowania wyobraźni polskich ilustratorów, a także połączeniem dwóch historycznie odległych epok projektowania graficznego i ilustracji.

Ilustratorzy zostali poproszeni o autorskie interpretacje poszczególnych znaków mistrza. Zadanie niełatwe, ponieważ prostota użytkowej formy symbolu graficznego bardzo często stoi w sprzeczności ze swobodą, kolorystyką i dynamiką ilustracji. Wystawa pokazuje, że nawet poprzez zmianę kontekstu oraz środków wyrazu, dobre logo zachowuje swoje cechy i jest w stanie funkcjonować w dowolnej formie. Pokazuje także różnorodność, inwencję twórczą i kreatywność polskich ilustratorów, którzy swobodnie ale z rozwagą bawią się nieśmiertelnymi formami wykreślonymi dziesiątki lat temu przez Karola Śliwkę.

Uczestnicy wystawy: Karol Banach, Michał Bednarski, Katarzyna Bogucka, Bartosz Bojarczuk, Patryk Hardziej, Gosia Herba, Paweł Jońca, Bartosz Kosowski, Agata Królak, Alek Morawski, Ola Niepsuj, Patrycja Podkościelny, Jacek Rudzki, Dawid Ryski, Beata Śliwińska.

Kurator wystawy: Patryk Hardziej

Wystawa jest częścią serii wydarzeń poświęconych Karolowi Śliwce „Śliwka razy 3”.

6 kwietnia–27 maja

PPNT Gdynia | Centrum Designu

Źródło: PPNT Gdynia, STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Uczestnicy wystawy: (...) Patryk Hardziej,
Kurator wystawy: Patryk Hardziej

Delusions of grandeur?

avatar użytkownika
,

A to dlaczego?  

,

Niestety, nie jestem medykiem, nie potrafię wyjaśnić skąd się bierze megalomania.  

avatar użytkownika
,

Udział w organizacji wystawy, w której bierze się jednocześnie udział jako artysta - to przejaw megalomanii?  

,

Jeśli to normalne, to po co pytasz?
  

avatar użytkownika
,

Pytanie dotyczyło tego co Ty sądzisz.  

,

Ja już napisałem co sądzę.  

avatar użytkownika
,

Opary absurdu lub innej cieczy. Kraj który organizuje igrzyska nie powinien w nich brać udziału bo tak nie wypada. Szczytem megalomani jest chodzenie w ciuchach które samemu się zaprojektowało.  

avatar użytkownika
,

Jeszcze gorzej gdy ktoś chodzi we fryzurze którą sobie sam uczesał, z brodą którą sobie sam przystrzygł albo z makijażem, który sobie sam wykonał... Faktycznie niezłe opary ;-)  

,

Paradoksalnie przykład z igrzyskami jest adwekwatny, bo sportowcy kraju organizatora nie muszą się kwalifikować do udziału, nawet jeśli sportowo nie zasługują na uczestnictwo.
  

avatar użytkownika
,

I nikt nie wzywa medyków?  

,

Albo jak ktoś je jabłka z własnego sadu, prawda?  

avatar użytkownika
,

Ale w tym wypadku to jabłko czy ogrodnik grzeszą megalomanią?  

,

W przypadku jabłek jest dokładnie tak samo jak z gruszkami.  

Najnowsze w tym dziale

Rusza kampania reklamowa marki Tarczyński na Litwie
5 grudnia marka Tarczyński rozpoczyna intensywną kampanię reklamową na Litwie. Celem jest promocja kabanosów z linii Tarczyński Exclusive. Działania o ogólnokrajowym zasięgu obejmą główne stacje telewizyjne, reklamę online, media społecznościowe oraz dodatkowe ekspozycje w sklepach. Wybór rynku litewskiego nie jest przypadkowy. Firma Tarczyński obecna jest tam już od kilku...
„Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd” – świąteczna kampania OSM Piątnica
OSM Piątnica startuje z wizerunkową kampanią świąteczną. W dniach od 1 do 20 grudnia w największych stacjach telewizyjnych emitowana będzie bożonarodzeniowa reklama Piątnicy. W spocie powraca sympatyczna babcia Eugenia z życzeniami - „Wszystkiego najlepszego. Z Piątnicy, no bo skąd!”.
Dzięki wykorzystaniu zróżnicowanych kanałów komunikacyjnych Żabka ze swoim przekazem o upraszczaniu codzienności i korzyściach z tego płynących trafia do milionów konsumentów. Tylko w pierwszym miesiącu od uruchomienia silna kampania 360 „Uwolnij swój czas” pozwoliła dotrzeć do różnych grup konsumenckich –...
Polscy artyści tworzą serię limitowanych kart podarunkowych dla Amazon.pl
Z okazji zbliżających się świąt polscy artyści, Andrzej Mleczko, Ptaszek Staszek i Nieładnie Rysuje, przygotowali grafiki do serii limitowanych kart podarunkowych dostępnych na Amazon.pl.
Serdecznie zapraszamy na konferencję organizowaną przez Radę Reklamy, poświęconą najważniejszym, aktualnym tematom, które kształtują rynek etycznej reklamy w Polsce. To pierwsza konferencja w Polsce, która podejmuje m.in. temat greenwashingu w reklamie i nieuczciwej reklamy środowiskowej. IAB Polska jest partnerem instytucjonalnym wydarzenia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764