logo
WIADOMOŚCI

Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce

redakcja   27.03.2018, przeczytano 498 razy
ilustracja

Karol Śliwka (ur. 1932) jest jednym z najważniejszych polskich projektantów grafiki użytkowej. Podczas swojej przeszło 60-letniej kariery stworzył setki znaków graficznych, z których wiele funkcjonuje do dzisiaj(m.in. PKO, Instytut Matki i Dziecka, WSiP)


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sliwka-w-kompot.-polscy-ilustratorzy-karolowi-sliwce,35949,artykul.html

Śliwka starał się, aby każdy znak był metaforyczną opowieścią, pozostającą na długo w wyobraźni odbiorcy. Wystawa „Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce” jest próbą przetestowania wyobraźni polskich ilustratorów, a także połączeniem dwóch historycznie odległych epok projektowania graficznego i ilustracji.

Ilustratorzy zostali poproszeni o autorskie interpretacje poszczególnych znaków mistrza. Zadanie niełatwe, ponieważ prostota użytkowej formy symbolu graficznego bardzo często stoi w sprzeczności ze swobodą, kolorystyką i dynamiką ilustracji. Wystawa pokazuje, że nawet poprzez zmianę kontekstu oraz środków wyrazu, dobre logo zachowuje swoje cechy i jest w stanie funkcjonować w dowolnej formie. Pokazuje także różnorodność, inwencję twórczą i kreatywność polskich ilustratorów, którzy swobodnie ale z rozwagą bawią się nieśmiertelnymi formami wykreślonymi dziesiątki lat temu przez Karola Śliwkę.

Uczestnicy wystawy: Karol Banach, Michał Bednarski, Katarzyna Bogucka, Bartosz Bojarczuk, Patryk Hardziej, Gosia Herba, Paweł Jońca, Bartosz Kosowski, Agata Królak, Alek Morawski, Ola Niepsuj, Patrycja Podkościelny, Jacek Rudzki, Dawid Ryski, Beata Śliwińska.

Kurator wystawy: Patryk Hardziej

Wystawa jest częścią serii wydarzeń poświęconych Karolowi Śliwce „Śliwka razy 3”.

6 kwietnia–27 maja

PPNT Gdynia | Centrum Designu

Źródło: PPNT Gdynia, STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
herrero, 27.03.2018

Uczestnicy wystawy: (...) Patryk Hardziej,
Kurator wystawy: Patryk Hardziej

Delusions of grandeur?

avatar użytkownika
redakcja, 27.03.2018

A to dlaczego?  

herrero, 27.03.2018

Niestety, nie jestem medykiem, nie potrafię wyjaśnić skąd się bierze megalomania.  

avatar użytkownika
redakcja, 27.03.2018

Udział w organizacji wystawy, w której bierze się jednocześnie udział jako artysta - to przejaw megalomanii?  

herrero, 28.03.2018

Jeśli to normalne, to po co pytasz?
  

avatar użytkownika
redakcja, 28.03.2018

Pytanie dotyczyło tego co Ty sądzisz.  

herrero, 28.03.2018

Ja już napisałem co sądzę.  

avatar użytkownika
william0000, 28.03.2018

Opary absurdu lub innej cieczy. Kraj który organizuje igrzyska nie powinien w nich brać udziału bo tak nie wypada. Szczytem megalomani jest chodzenie w ciuchach które samemu się zaprojektowało.  

avatar użytkownika
redakcja, 28.03.2018

Jeszcze gorzej gdy ktoś chodzi we fryzurze którą sobie sam uczesał, z brodą którą sobie sam przystrzygł albo z makijażem, który sobie sam wykonał... Faktycznie niezłe opary ;-)  

herrero, 28.03.2018

Paradoksalnie przykład z igrzyskami jest adwekwatny, bo sportowcy kraju organizatora nie muszą się kwalifikować do udziału, nawet jeśli sportowo nie zasługują na uczestnictwo.
  

avatar użytkownika
redakcja, 28.03.2018

I nikt nie wzywa medyków?  

herrero, 28.03.2018

Albo jak ktoś je jabłka z własnego sadu, prawda?  

avatar użytkownika
redakcja, 28.03.2018

Ale w tym wypadku to jabłko czy ogrodnik grzeszą megalomanią?  

herrero, 28.03.2018

W przypadku jabłek jest dokładnie tak samo jak z gruszkami.  

Najnowsze w tym dziale:

Które marki osiągnęły największe wzrosty znajomości podczas MŚ 2018?
Agencja mediowa Starcom, na zakończenie piłkarskich Mistrzostw Świata w Rosji, zbadała znajomość marek, które Polakom kojarzą się z mundialem i polską reprezentacją w piłce nożnej. W badaniu znajomości spontanicznej największe wzrosty, w stosunku do badania przed mistrzostwami, osiągnęły marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos. Odsetek osób,...
Portfolio 38PR & Content Communication powiększyło się o kolejną markę wnętrzarską – KAPPALA. To producent umywalek z kompozytu, które charakteryzuje idealnie gładka powierzchnia, perfekcyjnie cienkie krawędzie, wysoki połysk i nowoczesny design. Choć marka obecna jest na rynku od 2 lat, do tej pory nie podejmowała działań komunikacyjnych. Od...
Influencertool: Analiza i prowadzenie działań z liderami opinii
Influencer marketing to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Milionowe zasięgi w połączeniu z osobistą relacją i siłą rekomendacji sprawiają, że trudno dziś wyobrazić sobie markę czy kampanię reklamową nieuwzględniającą tego kanału komunikacji.
Reklama w radiu czy w telewizji? Atrakcyjna witryna sklepowa czy plakaty z nową ofertą? Co tak naprawdę wzbudza zainteresowanie klientów? Jak pokazuje badanie „Polacy w świecie wina”, klientów przyciąga wino! Konsumenci cenią łatwość dostępu do zakupu tego trunku, dlatego już ponad ¼ Polaków kupuje wino w małym sklepie osiedlowym.
Kampania ING: Życie lubi zaskakiwać, zwłaszcza przed pierwszym
ING Bank Śląski promuje nową ofertę, która daje dostęp do pieniędzy na 15 dni przed wpływem pensji na konto. „Pensja na już” dostępna jest dla klientów indywidualnych.
 
niedziela 22.07.2018, 96 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone