logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce

   27.03.2018, przeczytano 700 razy
ilustracja

Karol Śliwka (ur. 1932) jest jednym z najważniejszych polskich projektantów grafiki użytkowej. Podczas swojej przeszło 60-letniej kariery stworzył setki znaków graficznych, z których wiele funkcjonuje do dzisiaj(m.in. PKO, Instytut Matki i Dziecka, WSiP)


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sliwka-w-kompot.-polscy-ilustratorzy-karolowi-sliwce,35949,artykul.html

Śliwka starał się, aby każdy znak był metaforyczną opowieścią, pozostającą na długo w wyobraźni odbiorcy. Wystawa „Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce” jest próbą przetestowania wyobraźni polskich ilustratorów, a także połączeniem dwóch historycznie odległych epok projektowania graficznego i ilustracji.

Ilustratorzy zostali poproszeni o autorskie interpretacje poszczególnych znaków mistrza. Zadanie niełatwe, ponieważ prostota użytkowej formy symbolu graficznego bardzo często stoi w sprzeczności ze swobodą, kolorystyką i dynamiką ilustracji. Wystawa pokazuje, że nawet poprzez zmianę kontekstu oraz środków wyrazu, dobre logo zachowuje swoje cechy i jest w stanie funkcjonować w dowolnej formie. Pokazuje także różnorodność, inwencję twórczą i kreatywność polskich ilustratorów, którzy swobodnie ale z rozwagą bawią się nieśmiertelnymi formami wykreślonymi dziesiątki lat temu przez Karola Śliwkę.

Uczestnicy wystawy: Karol Banach, Michał Bednarski, Katarzyna Bogucka, Bartosz Bojarczuk, Patryk Hardziej, Gosia Herba, Paweł Jońca, Bartosz Kosowski, Agata Królak, Alek Morawski, Ola Niepsuj, Patrycja Podkościelny, Jacek Rudzki, Dawid Ryski, Beata Śliwińska.

Kurator wystawy: Patryk Hardziej

Wystawa jest częścią serii wydarzeń poświęconych Karolowi Śliwce „Śliwka razy 3”.

6 kwietnia–27 maja

PPNT Gdynia | Centrum Designu

Źródło: PPNT Gdynia, STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Uczestnicy wystawy: (...) Patryk Hardziej,
Kurator wystawy: Patryk Hardziej

Delusions of grandeur?

avatar użytkownika
,

A to dlaczego?  

,

Niestety, nie jestem medykiem, nie potrafię wyjaśnić skąd się bierze megalomania.  

avatar użytkownika
,

Udział w organizacji wystawy, w której bierze się jednocześnie udział jako artysta - to przejaw megalomanii?  

,

Jeśli to normalne, to po co pytasz?
  

avatar użytkownika
,

Pytanie dotyczyło tego co Ty sądzisz.  

,

Ja już napisałem co sądzę.  

avatar użytkownika
,

Opary absurdu lub innej cieczy. Kraj który organizuje igrzyska nie powinien w nich brać udziału bo tak nie wypada. Szczytem megalomani jest chodzenie w ciuchach które samemu się zaprojektowało.  

avatar użytkownika
,

Jeszcze gorzej gdy ktoś chodzi we fryzurze którą sobie sam uczesał, z brodą którą sobie sam przystrzygł albo z makijażem, który sobie sam wykonał... Faktycznie niezłe opary ;-)  

,

Paradoksalnie przykład z igrzyskami jest adwekwatny, bo sportowcy kraju organizatora nie muszą się kwalifikować do udziału, nawet jeśli sportowo nie zasługują na uczestnictwo.
  

avatar użytkownika
,

I nikt nie wzywa medyków?  

,

Albo jak ktoś je jabłka z własnego sadu, prawda?  

avatar użytkownika
,

Ale w tym wypadku to jabłko czy ogrodnik grzeszą megalomanią?  

,

W przypadku jabłek jest dokładnie tak samo jak z gruszkami.  

Najnowsze w tym dziale

Mbridge nawiązuje współpracę z Gentleman-store.pl
Agencja marketingowa MBridge – Marketing Experts rozpoczęła działania z zakresu SEO dla sklepu internetowego Gentleman-Store.pl.
Remadays Warsaw 2019: Loteria i nagrody dla zwiedzających
Podobnie jak w latach ubiegłych także podczas targów RemaDays Warsaw  2019 organizowana jest loteria dla zwiedzających.
Mutoh Valuejet 1324 X tym razem w Agencji Reklamowej Gale
Drukarka wielkoformatowa Mutoh ValueJet 1324X jest urządzeniem wysoce wszechstronnym, a przez to jednym z najczęściej sprzedawanych ploterów w Polsce. Kolejne jej wdrożenie miało miejsce w Agencji Reklamowej GALE.
Radosław Smorga businness directorem w 180heartbeats + Jung v Matt
Radosław Smorga dołączył do agencji 180heartbeats + Jung v Matt, w której objął nowo utworzone stanowisko business directora.
Trendbook z możliwością interakcji od Peppermint
Agencja strategiczno-kreatywna Peppermint powered by Quad przygotowała Trend Mixer - interaktywne zestawienie trendów wizualnych i marketingowych na 2019 rok. Trend Mixer dostępny jest online oraz w formie drukowanej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone