logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak SMS wspiera mundial

  PR 10.07.2018, przeczytano 554 razy

Przed futbolowymi kibicami ostatnie już rozstrzygnięcia Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji. Organizacja tak dużej imprezy sportowej to duże wyzwanie wymagające sprawnej i pewnej komunikacji, do której wykorzystano m. in. wiadomości tekstowe SMS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sms-wspiera-mundial,37192,artykul.html

Na tydzień przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji, Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) poinformowała o sprzedaży dokładnie 2 403 116 biletów na 64 mecze. O możliwość kupna wejściówek starało się jednak kilka razy więcej kibiców z całego świata. FIFA korzystając ze swoich wcześniejszych doświadczeń, miała gotowy plan komunikacji z fanami, którego obok kontaktu mailowego, bardzo ważną częścią była i jest automatyczna wysyłka wiadomości tekstowych SMS.

Informacja sprzedażowa

Aby starać się o zakupienie wejściówek każdy kibic musiał spełnić kilka wymogów formalnych – założyć specjalne konto na oficjalnym portalu biletowym, podać numery paszportu czy dowodu osobistego, a także adres mailowy oraz numer telefonu komórkowego. To bardzo ważny krok, gdyż od tego momentu FIFA mogła pozostawać z kibicami w kontakcie. Jak wyglądała komunikacja na kilka miesięcy przed mundialem i w trakcie jego trwania?

Za pomocą poczty elektronicznej rozsyłano newslettery z informatorami dla kibiców, materiałami dotyczącymi miast gospodarzy czy innymi przydatnymi poradami. Również przy wykorzystaniu maila organizatorzy odpowiadali na wszelkie pytania oraz wątpliwości fanów.

Ważniejsze komunikaty, jak np. o rozpoczęciu poszczególnych faz sprzedaży biletów, rozsyłano tymczasem za pośrednictwem SMS-ów. Co więcej, kibicom którzy mieli możliwość zakupu biletów, marketerzy za pomocą krótkich wiadomości tekstowych mogli przypominać o uiszczeniu odpowiednich opłat, a już na etapie dostarczania biletów system automatycznej wysyłki informował o lokalizacji i statusie paczki z biletami.

– Krótka wiadomość tekstowa jest ważnym i skutecznym kanałem komunikacji w wielu branżach. Badania pokazują, że praktycznie wszystkie dostarczane SMS-y są w całości czytane przez odbiorców w kilka chwil od ich wysłania. To właśnie dlatego są one wciąż najbardziej niezawodnym i najpopularniejszym narzędziem służącym do kontaktu w życiu prywatnym i zawodowym – mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w SerwerSMS.pl.

Potwierdzenie wjazdu do Rosji

Każdy kibic, który chciał w trakcie mistrzowskiego turnieju odwiedzić Rosję musiał zadbać o wydanie FAN ID, czyli specjalnego identyfikatora spełniającego rolę wizy. Aby otrzymać FAN ID należało wypełnić wniosek zawierający zdjęcie, odpowiednie dane, w tym numer paszportu. O przyjęciu wniosku, a następnie wysłaniu identyfikatora pocztą, informowano kibiców również za pomocą krótkiej wiadomości tekstowej.

Sprawny dostęp do internetu

Udział w Mistrzostwach Świata to wyjątkowe chwile, którymi uczestnicy chętnie dzielą się z bliskimi za pomocą mediów społecznościowych. Na rosyjskich stadionach organizatorzy zadbali więc o wysokiej jakości internet. Tutaj również jednak nie bez znaczenia okazała się rola SMS-a. Wszyscy kibice zasiadający na trybunach po wpisaniu na dedykowanej stronie internetowej numeru swojego FAN ID, otrzymali SMS-em specjalny kod autoryzacyjny do korzystania z wi-fi. Jak widać tradycja, bo SMS ma już ponad 25 lat, doskonale współgra z nowoczesnością.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764