logo
WIADOMOŚCI

Jak SMS wspiera mundial

Mateusz Zawiślak  PR 10.07.2018, przeczytano 112 razy

Przed futbolowymi kibicami ostatnie już rozstrzygnięcia Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji. Organizacja tak dużej imprezy sportowej to duże wyzwanie wymagające sprawnej i pewnej komunikacji, do której wykorzystano m. in. wiadomości tekstowe SMS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sms-wspiera-mundial,37192,artykul.html

Na tydzień przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji, Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) poinformowała o sprzedaży dokładnie 2 403 116 biletów na 64 mecze. O możliwość kupna wejściówek starało się jednak kilka razy więcej kibiców z całego świata. FIFA korzystając ze swoich wcześniejszych doświadczeń, miała gotowy plan komunikacji z fanami, którego obok kontaktu mailowego, bardzo ważną częścią była i jest automatyczna wysyłka wiadomości tekstowych SMS.

Informacja sprzedażowa

Aby starać się o zakupienie wejściówek każdy kibic musiał spełnić kilka wymogów formalnych – założyć specjalne konto na oficjalnym portalu biletowym, podać numery paszportu czy dowodu osobistego, a także adres mailowy oraz numer telefonu komórkowego. To bardzo ważny krok, gdyż od tego momentu FIFA mogła pozostawać z kibicami w kontakcie. Jak wyglądała komunikacja na kilka miesięcy przed mundialem i w trakcie jego trwania?

Za pomocą poczty elektronicznej rozsyłano newslettery z informatorami dla kibiców, materiałami dotyczącymi miast gospodarzy czy innymi przydatnymi poradami. Również przy wykorzystaniu maila organizatorzy odpowiadali na wszelkie pytania oraz wątpliwości fanów.

Ważniejsze komunikaty, jak np. o rozpoczęciu poszczególnych faz sprzedaży biletów, rozsyłano tymczasem za pośrednictwem SMS-ów. Co więcej, kibicom którzy mieli możliwość zakupu biletów, marketerzy za pomocą krótkich wiadomości tekstowych mogli przypominać o uiszczeniu odpowiednich opłat, a już na etapie dostarczania biletów system automatycznej wysyłki informował o lokalizacji i statusie paczki z biletami.

– Krótka wiadomość tekstowa jest ważnym i skutecznym kanałem komunikacji w wielu branżach. Badania pokazują, że praktycznie wszystkie dostarczane SMS-y są w całości czytane przez odbiorców w kilka chwil od ich wysłania. To właśnie dlatego są one wciąż najbardziej niezawodnym i najpopularniejszym narzędziem służącym do kontaktu w życiu prywatnym i zawodowym – mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w SerwerSMS.pl.

Potwierdzenie wjazdu do Rosji

Każdy kibic, który chciał w trakcie mistrzowskiego turnieju odwiedzić Rosję musiał zadbać o wydanie FAN ID, czyli specjalnego identyfikatora spełniającego rolę wizy. Aby otrzymać FAN ID należało wypełnić wniosek zawierający zdjęcie, odpowiednie dane, w tym numer paszportu. O przyjęciu wniosku, a następnie wysłaniu identyfikatora pocztą, informowano kibiców również za pomocą krótkiej wiadomości tekstowej.

Sprawny dostęp do internetu

Udział w Mistrzostwach Świata to wyjątkowe chwile, którymi uczestnicy chętnie dzielą się z bliskimi za pomocą mediów społecznościowych. Na rosyjskich stadionach organizatorzy zadbali więc o wysokiej jakości internet. Tutaj również jednak nie bez znaczenia okazała się rola SMS-a. Wszyscy kibice zasiadający na trybunach po wpisaniu na dedykowanej stronie internetowej numeru swojego FAN ID, otrzymali SMS-em specjalny kod autoryzacyjny do korzystania z wi-fi. Jak widać tradycja, bo SMS ma już ponad 25 lat, doskonale współgra z nowoczesnością.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Właściciel aplikacji Timehop potwierdził, że doszło do włamania w bazie, która zawiera dane firmy, w wyniku czego naruszone zostały informacje dotyczące użytkowników zebrane na serwerach aplikacji.
Postbooster: Automatyczna promocja postów na Facebooku
Na rynku pojawiło się nowe narzędzie do optymalizacji promocji postów na Facebooku – Postbooster.com. To intuicyjna platforma, która pozwoli ustawić automatyczną promocję postów, w tym tych jeszcze nieopublikowanych, a wszystko to za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Czerwiec: triumf serwisów sportowych
Mistrzostwa świata w piłce nożnej wpłynęły na wzrost popularności portali sportowych. Z kolei zakończenie roku szkolnego przełożyło się na spadek zainteresowania serwisami o edukacji. Więcej o tym, jak Polacy korzystali z sieci w czerwcu 2018 roku, dowiesz się z najnowszej analizy Gemiusa.
Badanie: Niekupujący w sieci – kim są i dlaczego nie ufają e-sklepom?
Z tegorocznego raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 44 proc. polskich internautów wciąż nie zdecydowało się na zakupy online. Dlaczego wolą kupować w tradycyjnych sklepach i co mogłoby ich skłonić do zmiany zdania?
Aukcja charytatywna Rock Radia na rzecz Fundacji Rak’n’Roll
W poniedziałek, 16 lipca br. w letnim studiu Rock Radia w Krakowie zespół Big Cyc zainauguruje internetową aukcję charytatywną Rock Radia na rzecz Fundacji Rak’n’Roll – Wygraj życie. Licytowana będzie piłka mundialowa z autografami gwiazd, które odwiedziły redakcję stacji w czasie trwania mistrzostw świata w Rosji. Zebrane w ten sposób środki...
 
wtorek 17.07.2018, 109 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone