logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak SMS wspiera mundial

  PR 10.07.2018, przeczytano 309 razy

Przed futbolowymi kibicami ostatnie już rozstrzygnięcia Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji. Organizacja tak dużej imprezy sportowej to duże wyzwanie wymagające sprawnej i pewnej komunikacji, do której wykorzystano m. in. wiadomości tekstowe SMS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sms-wspiera-mundial,37192,artykul.html

Na tydzień przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji, Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) poinformowała o sprzedaży dokładnie 2 403 116 biletów na 64 mecze. O możliwość kupna wejściówek starało się jednak kilka razy więcej kibiców z całego świata. FIFA korzystając ze swoich wcześniejszych doświadczeń, miała gotowy plan komunikacji z fanami, którego obok kontaktu mailowego, bardzo ważną częścią była i jest automatyczna wysyłka wiadomości tekstowych SMS.

Informacja sprzedażowa

Aby starać się o zakupienie wejściówek każdy kibic musiał spełnić kilka wymogów formalnych – założyć specjalne konto na oficjalnym portalu biletowym, podać numery paszportu czy dowodu osobistego, a także adres mailowy oraz numer telefonu komórkowego. To bardzo ważny krok, gdyż od tego momentu FIFA mogła pozostawać z kibicami w kontakcie. Jak wyglądała komunikacja na kilka miesięcy przed mundialem i w trakcie jego trwania?

Za pomocą poczty elektronicznej rozsyłano newslettery z informatorami dla kibiców, materiałami dotyczącymi miast gospodarzy czy innymi przydatnymi poradami. Również przy wykorzystaniu maila organizatorzy odpowiadali na wszelkie pytania oraz wątpliwości fanów.

Ważniejsze komunikaty, jak np. o rozpoczęciu poszczególnych faz sprzedaży biletów, rozsyłano tymczasem za pośrednictwem SMS-ów. Co więcej, kibicom którzy mieli możliwość zakupu biletów, marketerzy za pomocą krótkich wiadomości tekstowych mogli przypominać o uiszczeniu odpowiednich opłat, a już na etapie dostarczania biletów system automatycznej wysyłki informował o lokalizacji i statusie paczki z biletami.

– Krótka wiadomość tekstowa jest ważnym i skutecznym kanałem komunikacji w wielu branżach. Badania pokazują, że praktycznie wszystkie dostarczane SMS-y są w całości czytane przez odbiorców w kilka chwil od ich wysłania. To właśnie dlatego są one wciąż najbardziej niezawodnym i najpopularniejszym narzędziem służącym do kontaktu w życiu prywatnym i zawodowym – mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w SerwerSMS.pl.

Potwierdzenie wjazdu do Rosji

Każdy kibic, który chciał w trakcie mistrzowskiego turnieju odwiedzić Rosję musiał zadbać o wydanie FAN ID, czyli specjalnego identyfikatora spełniającego rolę wizy. Aby otrzymać FAN ID należało wypełnić wniosek zawierający zdjęcie, odpowiednie dane, w tym numer paszportu. O przyjęciu wniosku, a następnie wysłaniu identyfikatora pocztą, informowano kibiców również za pomocą krótkiej wiadomości tekstowej.

Sprawny dostęp do internetu

Udział w Mistrzostwach Świata to wyjątkowe chwile, którymi uczestnicy chętnie dzielą się z bliskimi za pomocą mediów społecznościowych. Na rosyjskich stadionach organizatorzy zadbali więc o wysokiej jakości internet. Tutaj również jednak nie bez znaczenia okazała się rola SMS-a. Wszyscy kibice zasiadający na trybunach po wpisaniu na dedykowanej stronie internetowej numeru swojego FAN ID, otrzymali SMS-em specjalny kod autoryzacyjny do korzystania z wi-fi. Jak widać tradycja, bo SMS ma już ponad 25 lat, doskonale współgra z nowoczesnością.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie: Polacy chętnie oglądają wideo online
Chociaż prawie połowa z nas preferuje tekst jako formę przekazu treści, to aż 88% przyznaje, że ogląda także materiały wideo w Internecie. W swoim najnowszym badaniu PAYBACK postanowił sprawdzić, kiedy Polacy sięgają po takie filmy i jakie tematy najbardziej ich interesują.
Youtube Leaderboard - Oscary 2019
W związku ze zbliżającą się ceremonią rozdania najważniejszych nagród branży filmowej - Oscarów, YouTube przygotował ranking zapowiedzi obrazów nominowanych w kategorii Najlepszy Film. Gdyby to głosy fanów z YouTube miały decydować o zwycięzcy, Oscar trafiłby do twórców filmu Czarna Pantera.
Wrocławska firma Optad360 stawia na rozwój i zamyka kolejny rok z imponującym wynikiem
OptAd360 zamyka rok 2018 z ponad 30 milionami złotych przychodu. To o 13 milionów więcej w porównaniu z rokiem 2017. Jest to znacząca kwota zważywszy na fakt, że wrocławska firma działa na rynku dopiero od trzech lat. Plany na 2019 zakładają kolejne wzrosty oraz wprowadzanie nowych produktów.
Po wielu miesiącach pracy powstała nowa wersja Senuto – kompleksowej platformy do planowania, monitorowania i optymalizacji działań SEO.  W nowej odsłonie dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu od 18 lutego 2019 roku. Korzystający z Senuto mają czas na migrację do nowej wersji Platformy do końca maja.
Netia z usługą TV m.in. dla hoteli
Dowolna technologia dostarczania sygnału, brak ograniczeń w zakresie liczby odbiorników, a także możliwość integracji kanałów z różnych źródeł. Tym m.in. charakteryzuje się nowa usługa Netia TV dla biznesu, skierowana przede wszystkim do hoteli.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764