logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak sobie zapakujesz, tak sprzedasz: Wpływ opakowań na handel

  PR 23.08.2017, przeczytano 1333 razy
ilustracjastrzałka

Sztuka pakowania i wymyślania opakowań rozwija się niemalże równolegle z rozwojem handlu, a kreatywność w dziedzinie opakowań, często w równym stopniu co receptury czy innowacje, stoi za sukcesami konkretnych produktów i marek. To właśnie unikalny kształt butelek zadecydował o sukcesie Coca-Coli na rynku, podobnie było z tubami Pringles, kubełkami KFC, czy puszkami Campbell’s, które stały się nawet ikoną popkultury. Z lekcji tych marek powinien korzystać każdy, kto dziś odpowiada za sprzedaż i chce, żeby jego produkty zdobyły wiernych Klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sobie-zapakujesz%2C-tak-sprzedasz%3A-wplyw-opakowan-na-handel,33485,artykul.html

Rewolucja przemysłowa i rewolucja opakowaniowa

Choć opakowania w handlu obecne były od zawsze, to jednak przez wieki pełniły funkcję wyłącznie użytkową mającą na celu zabezpieczanie towaru albo dekoracyjną w przypadku dóbr szczególnie luksusowych. Dopiero rewolucja przemysłowa, która w XIX wieku przyniosła masowość produkcji, przyczyniła się do szybkiego rozwoju rynku opakowań. W tym okresie producenci zaczęli też prześcigać się w wymyślaniu innowacyjnych na ówczesne czasy opakowań jak np. nadrukowywane metalowe pudełka, kartony, czy brandowane tacki na ciastka. Kwestią czasu było, kiedy to właśnie opakowanie będzie decydować o sukcesie lub porażce danej marki.

Wyróżnij się albo zgiń – to kształt butelki zadecydował o sukcesie Coca-Coli
Jednym z najlepszych przykładów pokazujących znaczenie opakowań jest butelka Coca-Coli. Na początku XX wieku Coca-Coli, sprzedawanej wtedy jeszcze w zwyczajnych butelkach ciężko było odróżnić się od innych podobnych produktów. Wtedy podjęta została strategiczna decyzja o zaprojektowaniu specjalnej butelki z unikalnym kształtem i wybitym logo marki. Weszła ona na rynek w 1915 roku i pozostaje na nim do dziś, będąc jednym z najlepiej rozpoznawalnych na świecie symboli konsumpcji.

Sposób pakowania a decyzje konsumenckie 

Sukcesy Coca-Coli, czy innych marek znanych dzięki swoim opakowaniom, jak np. Pringles, czy Campbell’s znajdują potwierdzenie w wynikach badań konsumenckich prezentowanych przez packagingoftheworld.com. Wynika z nich między innymi, że aż 70% konsumentów buduje swoje zdanie na temat marki bazując wyłącznie na jej opakowaniu, ponad połowa kupujących gotowa jest zapłacić za dany produkt minimalnie więcej, jeśli jest on lepiej zapakowany, a co trzecia firma zanotowała wzrost przychodów po tym jak poprawiła sposób pakowania swoich produktów.

Opakowanie tak naprawdę w coraz większym stopniu sprzedaje konkretny produkt, i wpływa na postrzeganie marki. W ostatnich latach widzimy, jak szybko rośnie świadomość firm i producentów na temat potrzeb konsumentów dotyczących pakowania. Wśród naszych Klientów błyskawicznie przybywa firm z różnych nowych branż: głównie browarów rzemieślniczych, cukierni i producentów żywności – zwłaszcza ekologicznej, a w ostatnim czasie także sklepów internetowych” – ocenia Joanna Ślazyk założycielka firmy Zapakujeco, zajmującej się produkcją opakowań z tektury i prowadzącej sklep internetowy Zapakujeco.pl

E-commerce czerpie z doświadczeń handlu tradycyjnego

Także w sklepach internetowych, które zdobywają kolejne udziały w polskim rynku, coraz więcej uwagi przykłada się do sposobu pakowania produktów. Dotyczy to szczególnie ubrań, ale też między innymi kosmetyków, zabawek, czy artykułów gospodarstwa domowego – zwłaszcza dobrych marek, w przypadku których sposób pakowania powinien być adekwatny do wysokiej jakości towaru. Również ten trend znajduje potwierdzenie w wynikach badań, zgodnie z którymi aż 55% kupujących on-line wraca na stronę sklepu jeśli zamówiony towar otrzymali w indywidualnie przygotowanych opakowaniach.

Źródło: Zapakujeco

zapakujeco.pl

Dodatkowe informacje:

Zapakujeco to firma zajmująca się produkcją opakowań z tektury, w tym w szczególności różnego rodzaju pudeł klapowych, fasonowych, czy przygotowywanych zgodnie z indywidualnie dostosowanym wykrojnikiem. Firma prowadzi również sklep internetowy Zapakujeco.pl sprzedający między innymi pudełka na prezenty, opakowania na wino, piwopaki i koszyczki na piwo, ekologiczne kosze na śmieci, czy różnego rodzaju pudła biurowe, teczki i segregatory.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764