logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak sprzedajemy w Internecie? Analiza przed czarnym piątkiem

  PR 25.11.2019, przeczytano 511 razy
ilustracjastrzałka

Wielkimi krokami zbliża się coroczne zakupowe szaleństwo, także w Internecie. Na kilka dni przed black friday i cyber monday home.pl przeanalizował bazę swoich klientów prowadzących esklepy. Wnioski? Handel w Internecie kwitnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sprzedajemy-w-internecie-analiza-przed-czarnym-piatkiem,384838,artykul.html

Liczba esklepów otwieranych dzięki rozwiązaniom oferowanym przez home.pl stale rośnie. Najwięcej klientów home.pl sprzedaje swoje produkty w branżach: dom i ogród; moda i ubrania; zdrowie i uroda. Co ciekawe tylko niespełna 20% biznesów prowadzonych jest w pakietach podstawowych. Ponad 80% użytkowników od razu decyduje się na uruchomienie esklepu profesjonalnego, który pozwala na oferowanie większej liczby produktów, różne wersje językowe i administrowanie sprzedażą przez kilka osób. Blisko 30% wszystkich sklepów jest zintegrowanych z Allegro. Świadczy to o wciąż bardzo silnej pozycji portali aukcyjnych, które stały się platformą dla profesjonalnych sklepów i dużych marek.

– Sklep zintegrowany z płatnościami online, kurierami czy z Allegro stanowi gotowe narzędzie do rozpoczęcia sprzedaży w sieci – mówi Magdalena Sikorska-Hadowska, head of ecommerce w home.pl. – Liczba integracji wzrosła od stycznia do października o połowę. Oznacza to, że coraz więcej sklepów korzysta z automatycznych połączeń m.in. z firmami kurierskimi, mediami społecznościowymi i wyszukiwarkami. Wpływ na to ma rosnąca świadomość przedsiębiorców, którzy stawiają na profesjonalne rozwiązania i automatyzację, która wpływa na efektywność pracy.

W tym samym okresie rosły także nakłady na reklamę, którą zajmowali się specjaliści home.pl w imieniu właścicieli sklepów. Porównując wartość kampanii zleconych w styczniu i w październiku 2019, kwoty przeznaczone na ten cel wzrosły aż o 600%.

– To oczywiście wynik zbliżających się świąt i wcześniejszych akcji promocyjnych na black friday i cyber monday – dodaje Magdalena Sikorska-Hadowska z home.pl. – W naszych statystykach dokładnie widać wzmożony okres aktywności zakupowej i większą wartość koszyka. Łatwo te dane powiązać z kalendarzem i wyciągnąć wnioski.

home.pl obsługuje sklepy od ponad 10 lat i obserwuje rokroczny wzrost koszyka zakupowego. Klienci esklepów utrzymywanych w home.pl najmniej w roku 2019 wydali w kwietniu. Wówczas wartość jednego koszyka wynosiła ok. 193 złote. W październiku liczba zamówień podwoiła się, a jednorazowo statystyczny klient wydawał już ok. 230 złotych, a więc prawie 40 złotych więcej niż pół roku wcześniej. Większość z tych pieniędzy na konta sprzedających wpłynęła za pośrednictwem zewnętrznych operatorów płatności elektronicznych, głównie PayU. To trend, który wyjątkowo wyraźnie widać w całym roku 2019 – klienci sklepów internetowych doceniają bezpieczeństwo, łatwość i szybkość dokonywania opłat przez pośredników, coraz częściej decydując się właśnie na ten sposób zapłaty za produkty i usługi. Kolejnym istotnym elementem sprzedażowej układanki jest logistyka.

– Strategiczną dla nas kwestią jest wdrożenie dla klientów home.pl atrakcyjniejszych niż dostępne na rynku cenników wysyłki paczek oraz zwrotów oferowanych za pośrednictwem Inpost – mówi Magdalena Sikorska-Hadowska. – Chodzi nam o posiadanie w pakiecie usług rozwiązań, które umożliwiają jak najszybsze dostarczanie paczek do odbiorców. Dzięki usługom Inpost, 23 listopada ruszyła możliwość weekendowych nadań. To z pewnością wartość dodana i ułatwienie dla osób prowadzących swoje biznesy z home.pl.

Źródło: home.pl

www.home.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764