logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak subskrypcyjny model biznesu zmienia rynek druku?

  PR 26.10.2021, przeczytano 697 razy
ilustracja

Zamiast posiadania – wypożyczenie i uzyskanie dostępu. Model, który od dawna znany jest głównie z branży szeroko pojętej rozrywki, staje się coraz bardziej popularny także w biznesie. ­– To dobry trend, bo wpisuje się również w zasady gospodarki obiegu zamkniętego – komentują eksperci Canon Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-subskrypcyjny-model-biznesu-zmienia-rynek-druku,393547,artykul.html

Platformy VOD, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie komputerowe, platformy muzyczne, prenumeraty prasowe oraz książkowe – to usługi w formie subskrypcji, z których najczęściej korzystają Polacy. Zdecydowanie najbardziej kojarzonymi usługami subskrypcyjnymi są w Polsce serwisy streamingowe (m.in. Netflix czy Spotify). Tymczasem trend ten znacznie się rozrasta i dotyczy różnych sfer życia. W formie cyklicznych płatności wykupujemy dostęp do audiobooków, pakiety medyczne czy zajęcia sportowe. I choć większość z tych usług dotyczy kwestii spędzania czasu wolnego, także w biznesie model subskrypcyjny liczy się coraz bardziej.

Oprogramowanie coraz częściej w chmurze

Przełomową datą w historii subskrypcji usług biznesowych był rok 2000, kiedy na rynek wszedł Salesforce - pierwszy usługodawca oferujący chmurowy dostęp do oprogramowania. Dziś technologie chmurowe są dużo bardziej rozwinięte, a kupowanie dostępu do programów (a nie ich fizycznych nośników) stało się standardem. Także w branży druku. Taki model na tym rynku wykorzystuje z powodzeniem firma Canon.

– W formie subskrypcyjnej oferujemy między innymi nasze flagowe oprogramowanie uniFLOW Online – mówi Dariusz Szwed, MPS Business Development Manager w Canon Polska. –  To zaawansowany system do zarządzania drukiem i skanowaniem w firmie, umożliwiający wygodne sterowanie dostępem do urządzeń, przejrzyste zarządzanie kosztami druku i serwera, a przede wszystkim możliwość wykonywania wydruków bezpośrednio z chmury. Co więcej, nowe wersje oprogramowania są w stanie automatycznie rozpoznawać dane, czyli poznać rodzaj dokumentu, odczytać kluczowe informacje, a następnie umieścić je w odpowiednim kontekście – dodaje.

Jak przekonuje ekspert Canon Polska, elastyczna forma comiesięcznej subskrypcji zapewnia wygodę dostępu do oprogramowania oraz nie wymaga ponoszenia zwiększonych jednorazowych wydatków. Eliminuje także konieczność inwestowania w osobne firmowe serwery.

Profesjonalna poligrafia także korzysta z subskrypcji

Możliwość korzystania z subskrypcji w ostatnich latach rozszerzyła się również na wielkoformatowy segment rynku poligraficznego. Jak przekonuje Tomasz Miękus, Product Manager w Canon Polska, zdecydowanie wzrasta zainteresowanie subskrypcyjnym modelem profesjonalnych usług druku.

– Subskrypcja jest w tym kontekście rozumiana bardzo szeroko i dotyczy zarówno dzierżawy urządzenia, na przykład plotera wielkoformatowego, jak i dodatkowych usług: szkolenia pracowników, bieżącego uzupełniania mediów eksploatacyjnych oraz dostępu do oprogramowania nadzorującego proces druku. To nie tylko proste i wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne finansowo rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy kapitał obrotowy wolą przeznaczyć na pozyskiwanie klientów, a nie na zakup systemów drukujących – wyjaśnia Tomasz Miękus.

Przykładowym rozwiązaniem, wyraźnie wspierającym dostawców usług druku, jest oprogramowanie do druku produkcyjnego PRISMAprepare Go. To narzędzie służące do zlecania zadań i przygotowywania plików, dzięki któremu unika się problemów z nieprawidłowym lub nieokreślonym rozmiarem arkusza, błędnym formatowaniem, krojem pisma, czy rozdzielczością obrazów. Dostęp do PRISMAprepare Go uzyskuje się poprzez specjalny portal wszystkich rozwiązań i narzędzi chmurowych PRISMA. Można więc nie tylko zarządzać drukarnią z dowolnego miejsca, ale też w prosty sposób nadzorować swoją subskrypcję.

Wiele firm korzysta też z możliwości dzierżawy samego urządzenia. To szczególnie interesująca propozycja w przypadku przedsiębiorców, dla których druk nie jest głównym zadaniem, a jedynie środkiem do osiągnięcia celu (na przykład dla biur architektonicznych lub inżynieryjnych). Forma dzierżawy urządzenia gwarantuje im, że w przypadku awarii biuro natychmiast uzyska wsparcie producenta.

Rozwiązanie na miarę przyszłości

Wzrastająca rola usług w modelu subskrypcyjnym to dobra wiadomość dla całego biznesu. Dzięki zmniejszonym kosztom dostępu do urządzeń lub oprogramowania, mniejsze firmy mogą z powodzeniem konkurować z większymi graczami. Subskrypcje wpisują się także w model gospodarki o obiegu zamkniętym. Przeniesienie części usług do świata wirtualnego oznacza mniejszą potrzebę tworzenia fizycznych nośników i opakowań oraz ich transportu. A to dobre wiadomości dla środowiska.

Zdaniem ekspertów Canon, znaczenie roli subskrypcji będzie jeszcze rosnąć.

– Coraz więcej klientów rozumie, że w takim modelu zyskuje więcej – wydając mniej pieniędzy, może korzystać z większej liczby narzędzi. Dostęp, a nie posiadanie – to hasło, które z pewnością będzie zwiększać swoją rolę w biznesie, także w branży druku – przekonuje Tomasz Miękus z Canon Polska.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764