logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak subskrypcyjny model biznesu zmienia rynek druku?

  PR 26.10.2021, przeczytano 458 razy
ilustracja

Zamiast posiadania – wypożyczenie i uzyskanie dostępu. Model, który od dawna znany jest głównie z branży szeroko pojętej rozrywki, staje się coraz bardziej popularny także w biznesie. ­– To dobry trend, bo wpisuje się również w zasady gospodarki obiegu zamkniętego – komentują eksperci Canon Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-subskrypcyjny-model-biznesu-zmienia-rynek-druku,393547,artykul.html

Platformy VOD, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie komputerowe, platformy muzyczne, prenumeraty prasowe oraz książkowe – to usługi w formie subskrypcji, z których najczęściej korzystają Polacy. Zdecydowanie najbardziej kojarzonymi usługami subskrypcyjnymi są w Polsce serwisy streamingowe (m.in. Netflix czy Spotify). Tymczasem trend ten znacznie się rozrasta i dotyczy różnych sfer życia. W formie cyklicznych płatności wykupujemy dostęp do audiobooków, pakiety medyczne czy zajęcia sportowe. I choć większość z tych usług dotyczy kwestii spędzania czasu wolnego, także w biznesie model subskrypcyjny liczy się coraz bardziej.

Oprogramowanie coraz częściej w chmurze

Przełomową datą w historii subskrypcji usług biznesowych był rok 2000, kiedy na rynek wszedł Salesforce - pierwszy usługodawca oferujący chmurowy dostęp do oprogramowania. Dziś technologie chmurowe są dużo bardziej rozwinięte, a kupowanie dostępu do programów (a nie ich fizycznych nośników) stało się standardem. Także w branży druku. Taki model na tym rynku wykorzystuje z powodzeniem firma Canon.

– W formie subskrypcyjnej oferujemy między innymi nasze flagowe oprogramowanie uniFLOW Online – mówi Dariusz Szwed, MPS Business Development Manager w Canon Polska. –  To zaawansowany system do zarządzania drukiem i skanowaniem w firmie, umożliwiający wygodne sterowanie dostępem do urządzeń, przejrzyste zarządzanie kosztami druku i serwera, a przede wszystkim możliwość wykonywania wydruków bezpośrednio z chmury. Co więcej, nowe wersje oprogramowania są w stanie automatycznie rozpoznawać dane, czyli poznać rodzaj dokumentu, odczytać kluczowe informacje, a następnie umieścić je w odpowiednim kontekście – dodaje.

Jak przekonuje ekspert Canon Polska, elastyczna forma comiesięcznej subskrypcji zapewnia wygodę dostępu do oprogramowania oraz nie wymaga ponoszenia zwiększonych jednorazowych wydatków. Eliminuje także konieczność inwestowania w osobne firmowe serwery.

Profesjonalna poligrafia także korzysta z subskrypcji

Możliwość korzystania z subskrypcji w ostatnich latach rozszerzyła się również na wielkoformatowy segment rynku poligraficznego. Jak przekonuje Tomasz Miękus, Product Manager w Canon Polska, zdecydowanie wzrasta zainteresowanie subskrypcyjnym modelem profesjonalnych usług druku.

– Subskrypcja jest w tym kontekście rozumiana bardzo szeroko i dotyczy zarówno dzierżawy urządzenia, na przykład plotera wielkoformatowego, jak i dodatkowych usług: szkolenia pracowników, bieżącego uzupełniania mediów eksploatacyjnych oraz dostępu do oprogramowania nadzorującego proces druku. To nie tylko proste i wygodne, ale przede wszystkim bezpieczne finansowo rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy kapitał obrotowy wolą przeznaczyć na pozyskiwanie klientów, a nie na zakup systemów drukujących – wyjaśnia Tomasz Miękus.

Przykładowym rozwiązaniem, wyraźnie wspierającym dostawców usług druku, jest oprogramowanie do druku produkcyjnego PRISMAprepare Go. To narzędzie służące do zlecania zadań i przygotowywania plików, dzięki któremu unika się problemów z nieprawidłowym lub nieokreślonym rozmiarem arkusza, błędnym formatowaniem, krojem pisma, czy rozdzielczością obrazów. Dostęp do PRISMAprepare Go uzyskuje się poprzez specjalny portal wszystkich rozwiązań i narzędzi chmurowych PRISMA. Można więc nie tylko zarządzać drukarnią z dowolnego miejsca, ale też w prosty sposób nadzorować swoją subskrypcję.

Wiele firm korzysta też z możliwości dzierżawy samego urządzenia. To szczególnie interesująca propozycja w przypadku przedsiębiorców, dla których druk nie jest głównym zadaniem, a jedynie środkiem do osiągnięcia celu (na przykład dla biur architektonicznych lub inżynieryjnych). Forma dzierżawy urządzenia gwarantuje im, że w przypadku awarii biuro natychmiast uzyska wsparcie producenta.

Rozwiązanie na miarę przyszłości

Wzrastająca rola usług w modelu subskrypcyjnym to dobra wiadomość dla całego biznesu. Dzięki zmniejszonym kosztom dostępu do urządzeń lub oprogramowania, mniejsze firmy mogą z powodzeniem konkurować z większymi graczami. Subskrypcje wpisują się także w model gospodarki o obiegu zamkniętym. Przeniesienie części usług do świata wirtualnego oznacza mniejszą potrzebę tworzenia fizycznych nośników i opakowań oraz ich transportu. A to dobre wiadomości dla środowiska.

Zdaniem ekspertów Canon, znaczenie roli subskrypcji będzie jeszcze rosnąć.

– Coraz więcej klientów rozumie, że w takim modelu zyskuje więcej – wydając mniej pieniędzy, może korzystać z większej liczby narzędzi. Dostęp, a nie posiadanie – to hasło, które z pewnością będzie zwiększać swoją rolę w biznesie, także w branży druku – przekonuje Tomasz Miękus z Canon Polska.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków....
Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764