logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak sztuczna inteligencja wypływa na sprzedaż?

  PR 05.03.2019, przeczytano 168 razy

W świecie handlu sztuczna inteligencja stała się użytecznym i niezbędnym narzędziem. Jedną z dziedzin działalności, w której bezpośrednio widać efekty AI, jest sprzedaż. Raport Salesforce o stanie sprzedaży w 2018 roku pokazuje, że wykorzystanie technologii AI w tej branży wzrośnie do 2020 roku o 155%. Jak AI wpływa na branżę i jak ją zmienia?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sztuczna-inteligencja-wyplywa-na-sprzedaz,381505,artykul.html

Inteligentne czaty

Wkrótce sztuczna inteligencja osiągnie jeszcze większą zdolność przetwarzania języka. Umożliwi to chatbotom rozwijanie bardziej zaawansowanych cech ludzkich i interakcję z klientami za pomocą naturalnego sposobu porozumiewania się. Będzie to miało kilka praktycznych zastosowań dla zespołów sprzedaży. Chatbot będzie mógł na przykład wykonywać podstawowe zadania, takie jak dokonywanie rezerwacji.

AI można również wykorzystać w celu skrócenia czasu administrowania kontaktów z klientami przez bezpośrednie aktualizowanie CRM za pomocą prostego interfejsu. Pozwoli to zespołom handlowym aktualizować dane w czasie rzeczywistym.

Przewidywanie doświadczeń klientów

W 2019 roku AI będzie coraz częściej wykorzystywana przez firmy do analizowania danych konsumentów, przewidywania ich działań, wzorców zachowań oraz określania długoterminowych trendów. Umożliwi to firmom tworzenie jeszcze lepszych doświadczeń klientów. Zespoły sprzedażowe będą mogły wykorzystać te dane do tworzenia spersonalizowanych ofert, dopasowanych do aktualnych potrzeb konsumenta. W tym przypadku, przy prawidłowym wdrożeniu, AI może mieć duży wpływ na generowanie leadów i wzrost przychodów ze sprzedaży.

Prognozy sprzedaży

Przed rozwojem sztucznej inteligencji prognozowanie sprzedaży należało głównie do zespołów analityków biznesowych i często zdarzało się, że wyniki te były niepoprawne i niekompletne. Jedną z korzyści jaką niesie AI dla każdej firmy jest zdolność analizowania ogromnych ilości danych, w znacznie szybszym tempie niż mógłby zrobić to człowiek. Algorytmy sztucznej inteligencji są teraz w stanie przewidzieć, z zadziwiającą dokładnością, przychody na następny kwartał. Informacje te pozwalają menedżerom sprzedaży podejmować lepsze decyzje dotyczące chociażby tego, na co należy przeznaczyć w danej firmie więcej zasobów w danym okresie.

Upselling i cross-selling

Każdy sprzedawca wie, że najszybszym i najbardziej ekonomicznym sposobem na osiągnięcie wzrostu przychodów jest sprzedawanie większej ilości produktów lub usług swoim obecnym klientom. Możliwość ustalenia, którzy klienci prawdopodobnie kupią więcej, nigdy nie była tak dokładna jak teraz. AI może skanować historię zakupów klienta, posty w mediach społecznościowych i wszelkie zachodzące u nich zmiany. Korzyści z używania sztucznej inteligencji w przypadku upsellingu i możliwości jakie niesie dla cross-sellingu to zwiększony przychód dla zespołu sprzedaży i spadek powiązanych kosztów marketingowych.

Kiedy AI po raz pierwszy zaczęła być wykorzystywana przez firmy, jej celem była głównie automatyzacja takich zadań, jak wprowadzanie danych, obsługa konsumentów oraz wyszukiwanie potencjalnych klientów. Dzięki swojej zdolności do analizy dużych danych i integracji z istniejącym oprogramowaniem, a także platformami, w ciągu następnych dwunastu miesięcy sztuczna inteligencja będzie w stanie ocenić wyniki sprzedaży, przewidzieć przyszłe trendy i zaproponować korzystne kierunki działań.

AI nie jest technologią statyczną - zmienia się i ewoluuje cały czas. Firmy, które w pełni ją wykorzystają zobaczą ogromne korzyści, jakie może ona przynieść w zakresie wizualizacji, zaangażowania oraz maksymalizacji generowania przychodów.

Źródło: Adexon

www.adexon.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Mariusz Maksymiuk – Prezes Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Komunikacja wewnętrzna – wyzwanie PR w 2019 roku
Jaka jest komunikacja marek A.D. 2019? Szybkorotująca i wielokanałowa. Nowe technologie to dziś zarówno narzędzia zewnętrznej komunikacji marki, bezpośredniej komunikacji z odbiorcami, jak i wsparcie komunikacji wewnętrznej. Ta ostatnia część zyskuje na znaczeniu wraz z przeobrażeniami w zakresie HR. W „erze pracownika” działy HR muszą realizować wiele zadań...
Jak wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość w e-commerce?
To nowoczesne technologie odpowiadają za to, że konsumenci, oprócz dokonywania zakupów w internecie, mogą także z fotograficzną dokładnością zobaczyć i zapoznać się z produktem online. W jaki sposób połączyć ze sobą funkcjonowanie w świecie wirtualnym i rzeczywistym, aby zwiększyć sprzedaż w e-sklepach?
Nowa identyfikacja wizualna London City Airport
Lotnisko London City zaprezentowało nową identyfikację wizualną, która ma odzwierciedlać bardziej dynamiczny, żywy i współczesny wizerunek, nawiązujący do nowoczesnego Londynu. Oparty na motywie serca i wykorzystujący żywą kolorystykę system identyfikacji ma podkreślać rolę London City Airport jako najbardziej centralnego lotniska w Londynie – punktu w...
Okładki twarde

Publikacje książkowe (4): Okładki twarde

W prze­glą­dzie pod­sta­wo­wych typów okła­dek, nad­szedł czas na crème de la crème okład­ko­wego światka. Przed nami wpraw­dzie jesz­cze grupa okła­dek spe­cjal­nych, ale okładki twarde, o któ­rych będzie dziś mowa, to zde­cy­do­wana elita, wręcz...
Spotify: Trzy sposoby badania preferencji odbiorców
Już najbliższy poniedziałek – podobnie jak w każdy poniedziałek przed nim – ponad 100 milionów użytkowników Spotify znajdzie nową, świeżą playlistę, która czeka na nich pod nazwą “Odkryj w tym tygodniu”. Jest to niestandardowy miks złożony z 30 piosenek, których wcześniej nie słuchali, ale istnieje spora...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764