logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak sztuczna inteligencja wypływa na sprzedaż?

  PR 05.03.2019, przeczytano 241 razy

W świecie handlu sztuczna inteligencja stała się użytecznym i niezbędnym narzędziem. Jedną z dziedzin działalności, w której bezpośrednio widać efekty AI, jest sprzedaż. Raport Salesforce o stanie sprzedaży w 2018 roku pokazuje, że wykorzystanie technologii AI w tej branży wzrośnie do 2020 roku o 155%. Jak AI wpływa na branżę i jak ją zmienia?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-sztuczna-inteligencja-wyplywa-na-sprzedaz,381505,artykul.html

Inteligentne czaty

Wkrótce sztuczna inteligencja osiągnie jeszcze większą zdolność przetwarzania języka. Umożliwi to chatbotom rozwijanie bardziej zaawansowanych cech ludzkich i interakcję z klientami za pomocą naturalnego sposobu porozumiewania się. Będzie to miało kilka praktycznych zastosowań dla zespołów sprzedaży. Chatbot będzie mógł na przykład wykonywać podstawowe zadania, takie jak dokonywanie rezerwacji.

AI można również wykorzystać w celu skrócenia czasu administrowania kontaktów z klientami przez bezpośrednie aktualizowanie CRM za pomocą prostego interfejsu. Pozwoli to zespołom handlowym aktualizować dane w czasie rzeczywistym.

Przewidywanie doświadczeń klientów

W 2019 roku AI będzie coraz częściej wykorzystywana przez firmy do analizowania danych konsumentów, przewidywania ich działań, wzorców zachowań oraz określania długoterminowych trendów. Umożliwi to firmom tworzenie jeszcze lepszych doświadczeń klientów. Zespoły sprzedażowe będą mogły wykorzystać te dane do tworzenia spersonalizowanych ofert, dopasowanych do aktualnych potrzeb konsumenta. W tym przypadku, przy prawidłowym wdrożeniu, AI może mieć duży wpływ na generowanie leadów i wzrost przychodów ze sprzedaży.

Prognozy sprzedaży

Przed rozwojem sztucznej inteligencji prognozowanie sprzedaży należało głównie do zespołów analityków biznesowych i często zdarzało się, że wyniki te były niepoprawne i niekompletne. Jedną z korzyści jaką niesie AI dla każdej firmy jest zdolność analizowania ogromnych ilości danych, w znacznie szybszym tempie niż mógłby zrobić to człowiek. Algorytmy sztucznej inteligencji są teraz w stanie przewidzieć, z zadziwiającą dokładnością, przychody na następny kwartał. Informacje te pozwalają menedżerom sprzedaży podejmować lepsze decyzje dotyczące chociażby tego, na co należy przeznaczyć w danej firmie więcej zasobów w danym okresie.

Upselling i cross-selling

Każdy sprzedawca wie, że najszybszym i najbardziej ekonomicznym sposobem na osiągnięcie wzrostu przychodów jest sprzedawanie większej ilości produktów lub usług swoim obecnym klientom. Możliwość ustalenia, którzy klienci prawdopodobnie kupią więcej, nigdy nie była tak dokładna jak teraz. AI może skanować historię zakupów klienta, posty w mediach społecznościowych i wszelkie zachodzące u nich zmiany. Korzyści z używania sztucznej inteligencji w przypadku upsellingu i możliwości jakie niesie dla cross-sellingu to zwiększony przychód dla zespołu sprzedaży i spadek powiązanych kosztów marketingowych.

Kiedy AI po raz pierwszy zaczęła być wykorzystywana przez firmy, jej celem była głównie automatyzacja takich zadań, jak wprowadzanie danych, obsługa konsumentów oraz wyszukiwanie potencjalnych klientów. Dzięki swojej zdolności do analizy dużych danych i integracji z istniejącym oprogramowaniem, a także platformami, w ciągu następnych dwunastu miesięcy sztuczna inteligencja będzie w stanie ocenić wyniki sprzedaży, przewidzieć przyszłe trendy i zaproponować korzystne kierunki działań.

AI nie jest technologią statyczną - zmienia się i ewoluuje cały czas. Firmy, które w pełni ją wykorzystają zobaczą ogromne korzyści, jakie może ona przynieść w zakresie wizualizacji, zaangażowania oraz maksymalizacji generowania przychodów.

Źródło: Adexon

www.adexon.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Mariusz Maksymiuk – Prezes Adexon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak reklama DOOH może pomóc w wyborze odpowiednich produktów FMCG?
Niezależnie od tego, gdzie znajduje się nośnik DOOH – w kawiarni,  sklepie spożywczym, czy na dworcu kolejowym, cyfrowa reklama zewnętrzna to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów znajdujących się poza domem. Co wpływa na sukces tego medium? Dlaczego warto inwestować w DOOH, również w branży FMCG?
Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764