logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak tworzyć skuteczne kampanie mailingowe?

  PR 23.03.2017, przeczytano 623 razy

E-mail marketing to jedna z najskuteczniejszych metod promocji firmy, dobrze zaplanowany, może przynieść bardzo wymierne zyski. W jaki sposób organizować tego typu kampanie, aby osiągnąć jak największy zwrot z inwestycji?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-tworzyc-skuteczne-kampanie-mailingowe,31910,artykul.html

Strategia kampanii mailingowej

W czasie planowania e-mail marketingu trzeba wziąć pod uwagę wszystkie informacje dotyczące klientów, np. wiek, hobby, preferencje zakupowe. Takie dane pozwalają na podzielenie odbiorców wiadomości na segmenty i wysłanie każdej grupie spersonalizowanych komunikatów.

Kampanie mailingowe są bardzo skuteczną metodą budowania relacji z klientem, jednak by osiągnąć taki efekt należy dokładnie przemyśleć cel danej kampanii oraz planowane rezultaty. Trzeba określić grupę docelową, a także rodzaj wiadomości, które zostaną wykorzystane, np. newslettery, e-maile transakcyjne, itp. Ważne jest również przygotowanie budżetu oraz określenie przewidywanych zysków z inwestycji w kampanię.

Opracowanie dobrej strategii kampanii mailingowej nie jest prostym zadaniem i wymaga uwzględnienia różnych czynników. Z tego powodu wiele firm decyduje się na zlecenie tego zadania ekspertom.

Skuteczne działania

Skupienie się na grupach docelowych oraz precyzyjnie określonych celach, np. wzrost średniej wartości zamówienia, pozwala na podejmowanie najbardziej opłacalnych działań. Elementem skutecznej strategii powinna być również ciągła rozbudowa listy subskrybentów - dane można pozyskiwać na wiele sposobów, na przykład wykorzystując social media.

Warto także pamiętać, że kampanie mailingowe niosą za sobą pewne zagrożenia, jeśli są źle przeprowadzone, np. błędem jest wysyłanie zbyt dużej ilości kuponów rabatowych, powielanie tych samych informacji, a także po prostu zbyt duża ilość wysyłanych wiadomości.

Systemy do e-mail marketingu

Na rynku dostępny jest wybór oprogramowania oraz systemów przeznaczonych do prowadzenia kampanii mailingowych. Najlepsze systemy dają bardzo duże możliwości śledzenia skuteczności kampanii. Większość rozwiązań pozwala na personalizację kampanii, obsługę korespondencji zwrotnej, dodawanie załączników oraz zapisywanie się i wypisywanie z newslettera za pośrednictwem strony firmy.

Zaawansowane systemy tworzą statystyki, pokazujące reakcje klientów, przede wszystkim liczbę osób, które otworzyły wiadomość oraz kliknęły na link, znajdujący się w treści, a także liczbę klientów, którzy wypisali się z newslettera. Na podstawie takich statystyk monitoruje się skuteczność kampanii oraz podejmuje decyzje o ewentualnej zmianie strategii.

Źródło: Newsletterit

www.newsletterit.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764