logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak widoczność reklam wpływa na Twój biznes?

  PR 25.01.2018, przeczytano 901 razy

Widoczność reklam na stronie jest ważna zarówno dla reklamodawców, jak i dla wydawców. Efektywnie i dobrze ustawiona reklama dotrze do szerokiego grona odbiorców, zachęcając ich do podjęcia konkretnego działania: odwiedzenia internetowego sklepu, dokonania zakupu czy kontaktu z działem obsługi. Czym jest widoczność i jak wpływa na reklamę? Tłumaczy Yield Riser, firma zajmująca się optymalizacją przychodów z reklamy w Internecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-widocznosc-reklam-wplywa-na-twoj-biznes,35219,artykul.html

Widoczność – co to jest?

Widoczność (viewability) jest wskaźnikiem, dzięki któremu użytkownik dowiaduje się, czy reklama na stronie ma szansę zostać zauważona przez użytkownika. Dane z badań widoczności zapewniają marketerom informację na temat tego, czy reklama została wyświetlona prawidłowo. Informacje są pozyskane za pomocą miernika, który zbiera dane na podstawie rzeczywistej liczby reklam, które były widoczne dla użytkowników.

Dlaczego to jest ważne?

Jeśli reklama jest niewidoczna, może mieć to związek z nieprawidłowym rozmieszczeniem reklam na stronie, a w konsekwencji prowadzić do utraty zaufania do marki. W reklamie online, widoczność jest najważniejszą wartością, zaraz po oglądalności. Dane zebrane na podstawie analizy dostarczają marketerom jasnych i skutecznych informacji, które wyjaśniają w jaki sposób lokować budżety i które media są najbardziej wartościowe.

W grudniu 2014 roku został opublikowany raport Google Active View nt. wyświetlania i wskaźnika widoczności reklam. Wyniki były zaskakujące – 56% reklam w Internecie nie ma szansy na wyświetlenie. Badania te pokazują, jak ważne jest umiejętne zarządzanie widocznością na stronie. Biorąc pod uwagę te dane oraz sytuację na rynku, media plannerzy coraz częściej proszą o statystyki reklamowe. Następnie, po analizie danych wybierając wyłącznie te miejsca, gdzie widoczność jest większa niż 60%.

Zdanie branży

W 2013 roku, Interactive Advertising Bureau (IAB) oraz Media Ratings Council (MRC) przy współpracy z dużymi agencjami, reklamodawcami, wydawcami i firmami technologicznymi zainicjowali badanie w celu ujednolicenia i stworzenia jednego standardowego pomiaru widoczności reklam.

Po 18 miesiącach pracy, IAB i MRC stworzyli definicję widoczności dla reklamy graficznej – co najmniej 50% reklamy musi być widoczna przez 1 sekundę. Wspólna metoda pomiaru rzeczywistej wartości wyświetlanej reklamy jest ważna, aby móc przewidywać, optymalizować i ustawiać reklamy skutecznie.

Podsumowanie

Zmiany wprowadzone przez IAB i MRC dają reklamodawcom wiedzę o ilości wyświetlanych reklam oraz pomagają w ich optymalizacji. Dzięki badaniu, wiedzą która kampania ma najwyższą wartość oraz jaki jest jej koszt. Z drugiej zaś strony, wydawcy uzyskali informacje jak korzyści reklamowe rozkładają się w witrynie. Najważniejszą zmianą jest ograniczenie wyświetlania reklam na stronie. Na tą chwilę takowych nie ma i niektóre witryny bombardują użytkowników nieskończona ilość reklam. Miejmy nadzieję, że dzięki rezultatom badania oraz zawiązanej w zeszłym roku koalicji Better Ads wkrótce to zmieni.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764