logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak właściciel plantacji usprawnił druk etykiet na opakowania?

  PR 14.02.2020, przeczytano 883 razy

Właściciel jednej z plantacji borówki amerykańskiej miał za zadanie przyspieszyć konfekcjonowanie świeżych owoców, aby dotrzeć z dostawami na czas. Oprócz pracy związanej ze zbiorem owoców, czekał go także żmudny obowiązek - aplikacja etykiety na produktach. Do tej pory aplikacja odbywała się ręcznie, a druk etykiet był outsourcingowany. Osoby zarządzające zauważyły jednak, że ta formuła wyczerpała już swoje możliwości i zwiększa ryzyko powstania przestojów i opóźnień.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wlasciciel-plantacji-usprawnil-druk-etykiet-na-opakowania,385693,artykul.html

Duży asortyment i rotacja produktów- w jaki sposób dobrać etykiety na produktach?

Na plantacji uprawianych było kilka odmian borówki amerykańskiej. Mając na uwadze uzależnione od pogody wahania wielkości zbiorów i zmieniające się gusta odbiorców, właściciele od paru lat poszerzali i urozmaicali swój asortyment. Do tej pory zlecali druk etykiet w drukarni. Aplikowanie odbywało się ręcznie podczas konfekcjonowania owoców. Niektóre z informacji, takie jak data przydatności do spożycia były dodrukowywane na etykietach przez pracowników. Ten sposób funkcjonowania nie sprawdził się jednak w stosunku do limitowanych i często zmieniających się serii produktowych.

Oprócz tego zauważono także inne wady dotychczasowego rozwiązania:

  • wydłużony czas oczekiwania na gotowe etykiety,
  • wzrost kosztów działalności: MOQ na etykiety było zawyżone w stosunku do potrzeb sezonowej i zmiennej działalności produkcyjnej,
  • nadmierne tworzenie zapasów magazynowych.

Bez wątpienia, dużym problemem przy zlecaniu druku na zewnątrz okazał się przede wszystkim brak pola manewru: możliwości samodzielnego tworzenia treści etykiety „tu i teraz”. Plantatorzy chcieli szybko reagować na dynamicznie zmieniające się warunki i potrzeby rynku. W związku z tym pojawił się pomysł, by poszukać rozwiązania, które umożliwi samodzielny druk etykiet, czyli druk na żądanie.

Druk etykiet - krótkie serie i łatwe projektowanie

Rozwiązanie samodzielnego druku etykiet na żądanie dopasowane zostało do założeń finansowych projektu uwzględniającego sezonowość i zmienność wielkości produkcji. Przede wszystkim zaproponowano rozwiązanie różniące się od popularnego na rynku druku termotransferowego, czyli możliwość druku kolorowych, a nie czarno-białych etykiet.

Pozwala na to korzystna budżetowo drukarka EPSON C3500 wraz z oprogramowaniem.

Niewątpliwie jedną z najważniejszych zalet takiego rozwiązania jest opcja druku krótkich serii. Godna uwagi jest możliwość samodzielnego, łatwego i intuicyjnego ich projektowania. Wystarczy do tego średniej jakości laptop i podstawowa znajomość programu Microsoft Office. Wariant personalizowania nadruku idzie w parze z fotograficzną jakością i szczegółową prezentacją detali na etykiecie. Godne uwagi jest, że etykieta i kolorowy nadruk nie zmieniają swoich parametrów także podczas przechowywania w chłodni.

Dodatkowe zalety samodzielnego druku to:

  • druk etykiet (w tym kolorowych) odbywa się w szybkim czasie,
  • istnieje możliwość wyeliminowania ryzyka opóźnienia wynikających ze zlecania druku na zewnątrz,
  • opcja druku krótkich serii w ilościach dopasowanych do rzeczywistych potrzeb,
  • brak nadmiernych i zbędnych zapasów magazynowych etykiet,
  • możliwość promowania produktów na rynku marek własnych (private label).

- Personalizacja produktu zwiększa jego atrakcyjność - tłumaczy ekspert z Etisoft - To jednak nie wszystko - wykorzystane rozwiązanie usprawniło konfekcjonowanie produktów i całą logistykę dostaw. W efekcie - firma jest w stanie szybko i elastycznie reagować na zmieniającą się sytuację na rynku, ale również przyspieszyć tempo wdrażania nowych marek do sprzedaży. A co istotne, samodzielny druk pomaga przede wszystkim znacząco obniżyć koszty - podsumowuje specjalista z Etisoft.

Kolorowe etykiety na żądanie - gdzie jeszcze się sprawdzą?

Możliwość druku na żądanie kolorowych etykiet w związku z tym docenią także sadownicy, branża pszczelarska, producenci ekoproduktów, soków, czy piw rzemieślniczych. Spersonalizowane, kolorowe etykiety pomagają wyróżnić się produktom na sklepowej półce wśród konkurencji. Wpisują się w popularny trend personalizacji produktów i sprzedaży na rynku e-commerce. Atrakcyjność etykiety podnosi z pewnością świadomość marki wśród konsumentów, gotowych zapłacić więcej za produkt zachęcająco opakowany i estetycznie oznaczony.

Źródło: Etisoft

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Capital Markets Day w firmie Stora Enso
13 września br. firma Stora Enso zorganizowała spotkanie online dla inwestorów i akcjonariuszy – Capital Markets Day (CMD). Wydarzenie stało się okazją do zaprezentowania strategicznych dla koncernu obszarów działania i realizowanych w ich ramach inwestycji, przedstawienia planów dotyczących najbardziej perspektywicznych z punktu widzenia Stora Enso...
Wirtualna rzeczywistość w szkoleniach Stora Enso na temat bezpieczeństwa
Jak pokazuje przykład Stora Enso, dygitalizacja może przynosić znaczące korzyści w kontekście tworzenia dodatkowej wartości i podnoszenia wydajności działań, zwiększających bezpieczeństwo pracy. Firma stosuje bowiem rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości, zarówno w celu podniesienia świadomości swoich pracowników względem bezpieczeństwa, ale też by w...
DS Smith i Krones współpracują przy wprowadzeniu na rynek Eco Carrier
DS Smith, dostawca proekologicznych opakowań z tektury falistej, ogłosił dziś współpracę z Krones, dostawcą maszyn i systemów pakujących, w celu stworzenia ECO Carrier – zrobionej z surowców odnawialnych alternatywy dla folii termokurczliwej do butelek wielopakowych PET.
Nowe centrum w Bełchatowie będzie szukać ekoinnowacji w branży opakowaniowej
Łupiny kakaowe, które mogą w przyszłości posłużyć do pakowania czekolady, słoma, wodorosty i stokrotki, których włókna – ze względu na specyficzne właściwości – mogą zwiększać wydajność papieru – to przykłady nieszablonowych surowców, które w przyszłości mogą zastąpić tworzywa sztuczne i spowodować, że branża...
Koenig & Bauer Celmacch: Zbliżenie zakończone sukcesem
Dzięki oficjalnej urzędowej zgodzie na bezpośrednie inwestycje zagraniczne (FDI) we Włoszech, ogłoszone 22 lipca 2022 r. partnerstwo i nabycie przez niemiecką firmę Koenig & Bauer AG 49 procent udziałów we włoskiej Celmacch Group S.r.l. zostało właśnie oficjalnie zakończone.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764