logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak wybrać ekran wielkoformatowy

  PR 23.10.2019, przeczytano 383 razy
ilustracjastrzałka

Biznes zazwyczaj skupia się na poprawie wydajności, natomiast sektor edukacyjny bezustannie musi  dostosowywać swój przekaz do wymagań coraz bardziej rozkojarzonych i wymagających uczniów. W obu przypadkach kluczem do sukcesu są narzędzia do skutecznej współpracy, które harmonijnie łączą doskonałą jakość prezentowanego obrazu z najnowszymi aplikacjami do udostępniania, przeglądania i edytowania treści. Idealnym przykładem nowoczesnego narzędzia są interaktywne panele o dużych  przekątnych. Sprawdzą się świetnie przy wyświetlania tekstu, danych, skomplikowanych wykresów, tabel w arkuszu kalkulacyjnym, prezentacji multimedialnych i jakichkolwiek innych materiałów szkoleniowych we wszelkiego rodzajach salach konferencyjnych, niezależnie od ich wielkości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wybrac-ekran-wielkoformatowy,384453,artykul.html

Czym powinien charakteryzować się taki sprzęt?

Rozmiar i rozdzielczość

Przyjmuje się, że 32 cale to niezbędne minimum przy prezentowaniu wszelkich materiałów szkoleniowych szerszemu audytorium. Optymalna odległość od to ok. 2,5 długości przekątnej, przy rozdzielczości efektywnej Full HD, gdzie rozdzielczość efektywna jest rozdzielczością wyświetlanego materiału a nie matrycy LCD. Co do rozdzielczości tej ostatniej w zupełności wystarczy wspomniane już Full HD (1920 x 1080).

Typ matrycy

Odpowiednio wysoką jakość obrazu gwarantują matryce typu IPS. Zapewniają one wierne odwzorowanie kolorów, które zawsze są głębokie, żywe i nasycone. Co szczególnie istotne IPS zapewnia szerokie kąty widzenia, co jest ważne przy prezentacjach w szerokich salach konferencyjnych wypełnionych tłumnie publiką. Warto również wziąć pod uwagę matryce VA lub ich odmiany. Oferują one równie dobre co IPS kąty widzenia, mają za to znacznie wyższy kontrast i co za tym idzie szersza paleta kolorów. Wadą jest zauważalnie niekiedy smużenie szybko poruszających się na ekranie obiektów. W statycznych prezentacjach nie ma to żadnego znaczenia, ale przy wyświetlaniu np. gry czy filmu może obniżać jakość doznań.

Jasność i kontrast

Na jakość obrazu wpływa również jasność ekranu i tutaj pożądaną wartością jest wynik minimum 350 cd/m2. Specyfikację takiego urządzenia uzupełnia kontrast na poziomie co najmniej 1000:1

Niezbędne dodatki

Koniecznością jest specjalna powłoka antyrefleksyjna likwidująca odblaski z lamp oświetlających salę. Niezbędne do komfortowej pracy będą też złącza HDMI, DisplayPort, jak największa liczba portów USB, a także wbudowane głośniki. W niektórych wypadkach przyda się też możliwość pracy ekranu przez całą dobę.

Wbudowany komputer

Większość ekranów digital signage wyposażona jest w standaryzowany port SDM-L do podłączenia komputera sterującego wyświetlaną zawartością. W wypadku niektórych materiały audiowizualne mogą być prezentowane bezpośrednio z nośnika USB lub z pamięci wbudowanej. W takim przypadku obejdziemy się bez komputera, co jest niezwykle wygodnym rozwiązaniem. Warto jednak sprawdzić jakie formaty danych obsługuje ekran. Jest to zaimplementowanymi w nim aplikacjami, które nie tylko odtwarzają treści, ale także usprawniających nawigację po nich. Np. ekran wieloformatowy iiyama ProLite TE8603MIS-B1AG (86 cali, 4K)wyróżnia się preinstalowanym oprogramowaniem iiWare 8.0 (opartym na Androidzie). Obejmuje ono: aplikację Note umożliwiającą wprowadzanie notatek na otwartych plikach, przeglądarkę internetową,  menedżer plików i dysku w chmurze, pakiet WPS Office i aplikację ScreenSharePro. Ta ostatnia pozwala na wyświetlanie na ekranie plików, edycję ich treści i strumieniowanie danych czy wykonywanie zrzutów ekranu z dowolnego urządzenia podłączonego do tej samej sieci WiFi co wyświetlacz.

Dotyk

Niezaprzeczalnym atutem panelu zaprojektowanego z myślą o salach konferencyjnej jest też dotykowa funkcja ekranu. W wypadku modelu iiyama ProLite TE8603MIS-B1AG wykorzystana została technologia podczerwieni. Jej zaletą jest brak dodatkowej nakładki na ekran lub specjalnego podłoża ukrytego pod nią, a co za tym idzie brak możliwości jego zużycia. W dodatku ta technologia nie pogarsza jakości wyświetlanego obrazu, dzięki czemu ekran jest jasny (350 cd/m2).

Z kolei wyświetlacze T4361MSC i T5561UHSC oferują technologię pojemnościową – taką samą jak w smartfonach. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wyposażenia ekranu w ochronną szybę o grubości do 6 mm, bez utraty reakcji na dotyku. To bardzo wygodne rozwiązanie w miejscach gdzie ekran jest narażony na uszkodzenia.

Wybierając ekran dotykowy pamiętajmy jednak, aby nie przesadzać z przekątną. Funkcja dotyku jest stosunkowo rzadko implementowana w ekranach o przekątnej powyżej 90”. Są to bowiem na tyle duże ekrany, że niewygodnie się je obsługuje dotykiem.

Wyświetlacze wieloekranowe

Wiele tego rodzaju ekranów ma możliwość wygodnego połączenia ich większej liczby np. poprzez złącze DisplayPort w jeden duży ekran. Można stworzyć w ten sposób wielką ścianę obrazu w bardzo prosty sposób. Taki łańcuch paneli można więc szybko i sprawnie powiększać o kolejne ogniwa, zaś smukłe ramki matowej obudowy gwarantują efekt praktycznie nieprzerwanych wyświetlanych treści. Stanowi to więc świetną alternatywę dla kupna jednej ultrapanoramy.

Nietypowe proporcje

W niektórych zastosowaniach nie sprawdzają się jednak ekrany o proporcjach 16:9 lub ich wielokrotności. Doskonałe za to będą rozwiązania typu stretched o proporcjach 16:4,5, które doskonale sprawdzą się zarówno w orientacji pionowej jak i poziomej. Przykładem takiego ekranu jest PROLITE S3820HSB-B1.

Źródło: iiyama

iiyama

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Konferencja Online Marketing Day 2020 zakończona sukcesem
Ponad 3 500 osób wzięło udział w pierwszej edycji Online Marketing Day - konferencji poświęconej digital marketingowi. W jej ramach 16 ekspertów i praktyków podzieliło się swoją wiedzą na temat: SEO, content marketingu, reklamy w social media, Google Ads i E-commerce. Wydarzenie, pod honorowym patronatem IAB Polska, zostało zorganizowane przez SEMSTORM. Konferencja była...
Automatyzacja reklam dla Pizzaportal
Czy da się zrealizować kampanię reklamową online dla kilku tysięcy restauracji tak, by była aktualna, w czasie rzeczywistym i nie wprowadzała klientów w błąd? Tak, kluczem do sukcesu jest automatyzacja reklam! Dodatkowo, rozwiązanie może przynieść gigantyczne oszczędności. Dzięki współpracy z Bluerak, PizzaPortal wydała ponad milion złotych mniej na reklamę i zanotowała...
Z dwóch minut na antenie w trzynaście tysięcy publikacji
Christian Paul zyskał sławę 22 czerwca tuż po emisji materiału w głównym serwisie informacyjnym Telewizji Polskiej na temat kreacji Pierwszej Damy Agaty Kornhauser – Dudy. Wówczas udzielając komentarza, poświęcono mu łącznie 2 minuty czasu antenowego, które w wyniku researchu dziennikarzy i osób ze świata mody w kolejnych dniach przerodziło się w...
Besymbio - jak wprowadzić markę kosmetyków w czasie pandemii?
Polska marka innowacyjnych naturalnych produktów, których skład opiera się na certyfikowanych wyciągach roślinnych zamkniętych w szklanych opakowaniach – tym właśnie jest BeSymbio. Launch tego brandu jest potwierdzeniem na to, że nie warto odkładać realizacji biznesowych marzeń na później, pomimo trudnego czasu pandemii. Jakie działania miały miejsce w pierwszych tygodniach...
Od chwili, gdy więcej czasu spędzamy w domach, a mniej w galeriach, handel internetowy jest na fali. Jednocześnie wraz z recesją stajemy się mniej skłonni do beztroskich zakupów. E-sklepy już się na nią przygotowują i zmieniają swoją strategię działania. Eksperci Shoper opisują pięć zjawisk, które będą się umacniać w świecie postpandemicznym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764