logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak wybrać ploter dla projektanta?

  PR 21.10.2021, przeczytano 459 razy
ilustracja

Ogromne ilości dokumentacji technicznej to problem każdego biura projektowego. Aby zdążyć z realizacją projektu w terminie, projektanci potrzebują dziś urządzeń, które wyręczą ich w zadaniach związanych z drukiem. Lafrentz Polska, jeden z liderów polskiej branży inżynieryjnej, postawił na ploter wielkoformatowy ColorWave 3500 od Canon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wybrac-ploter-dla-projektanta,393458,artykul.html

Drogi, ulice, autostrady i drogi ekspresowe, ronda i skrzyżowania, mosty, linie elektryczne i telekomunikacyjne, projekty zieleni, a także domy jedno- i wielorodzinne, lokale usługowo-handlowe, garaże i parkingi wielopoziomowe: nie ma zlecenia, z którym nie poradziliby sobie projektanci Lafrentz Polska. Na przestrzeni ponad 25 lat działalności firma pomyślnie przeprowadziła kilkaset dużych projektów infrastrukturalnych i budowlanych.

Jednak zanim kierowcy wjadą na nową autostradę, potrzebny jest projekt.

– Stworzenie dokumentacji technicznej to długotrwała i uciążliwa praca – mówi Ewa Kmieć z Lafrentz Polska.  – Dokumentacja dla jednego projektu to czasem setki, jeśli nie tysiące metrów kwadratowych wydruków. Dlatego niezbędne w naszej pracy jest wykorzystanie odpowiedniego sprzętu drukującego – podkreśla Kierownik Pracowni Projektowej Michał Schmidt.

Zaawansowana automatyzacja druku

Od 2019 roku za wydruk dokumentacji w biurze Lafrentz odpowiedzialny jest ploter ColorWave 3500 od Canon. To przedstawiciel flagowej serii ploterów kolorowych, stworzonych głównie z myślą o biurach konstrukcyjnych i projektowych.

– Kiedy wybieraliśmy ploter do biura, najważniejsza była dla nas przede wszystkim wydajność. Z jednego urządzenia korzysta kilka działów naszej firmy, więc ważne było, żeby drukowanie dokumentacji nie generowało niepotrzebnych spiętrzeń – wyjaśnia Dyrektor Pracowni Projektowej Lafrentz - Ewa Kmieć.

Firma zdecydowała się więc na ColorWave 3500 – czterorolkowy ploter, umożliwiający wydajny druk wielu plików jednocześnie. Wykorzystana w nim technologia CrystalPoint sprawia, że wydruki wychodzące z maszyny są natychmiastowo suche. Pozwala też zachować jak najlepszą jakość detali, niezbędnych w każdej dokumentacji inżynieryjnej.

Jednak tym, co w największej mierze sprawia, że ColorWave 3500 idealnie nadaje się do użytku w biurze projektowym, jest zarządzające pracą plotera nowoczesne oprogramowanie Publisher Select. Dzięki zawartym w nim rozwiązaniom, użytkownik plotera może wydrukować nawet kilkaset plików PDF bez ich uprzedniego otwierania i przygotowywania. Ploter automatycznie otwiera pliki, dopasowuje rolkę do formatu dokumentacji oraz czuwa nad wysoką jakością wykończenia wydruku.

Co więcej, użytkownik uzyskuje możliwość podglądu dokumentacji przed wydrukiem, dzięki czemu posiada pełną kontrolę nad tym, w jakiej formie i na jakim materiale pliki zostaną wydrukowane. Ponadto Publisher Select umożliwia utworzenie całej biblioteki szablonów, zgodnie z którymi będzie traktował poszczególne pliki – można więc stworzyć osobne wzorce druku w zależności od szczegółowych rodzajów dokumentacji.

Różne oblicza wydajności

Wszystko to oznacza, że Lafrentz nie musi się więcej borykać z charakterystycznym dla biur projektowych spiętrzeniem zadań, występującym zwłaszcza podczas kończenia pracy nad projektem. Dzięki wykorzystaniu oprogramowania Publisher Select, maleje liczba próbnych i błędnych wydruków (oprogramowanie jeszcze przed wydrukowaniem ostrzega przed niewłaściwymi ustawieniami plotera). Co więcej, projektanci otrzymują natychmiastowo suche i łatwe do zidentyfikowania wydruki.

– Wydajność druku to nie tylko możliwość zadrukowania określonej ilości metrów kwadratowych na godzinę - zauważa Rafał Osiekowicz, Marketing Manager w Canon Production Printing. – To także łatwe przygotowanie plików, minimalizacja strat, pełna kontrola nad całym procesem druku i możliwość prostej identyfikacji poszczególnych wydruków. Wszystko to otrzymuje użytkownik naszych ploterów inżynieryjnych. Współpraca z Lafrentz Polska jest dobrym przykładem na to, jak producenci sprzętu drukującego mogą wsłuchiwać się w potrzeby swoich klientów i odpowiadać na ich rzeczywiste potrzeby – dodaje.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków....
Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764