logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak wydanie książki wpływa na budowanie wizerunku?

  PR 03.11.2021, przeczytano 383 razy
ilustracja

W dobie rozwiniętej technologii druku i jego stosunkowo niskich kosztów, warto zastanowić się nad wydaniem książki, która będzie doskonałym narzędziem do budowania marki osobistej, czy wizerunku całej korporacji. Profesjonalna publikacja wydana własnym sumptem pełni funkcję zarówno upominku reklamowego, jak i źródła branżowej wiedzy. Przyciąga potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, a także buduje opinię eksperta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wydanie-ksiazki-wplywa-na-budowanie-wizerunku,393638,artykul.html

Przemyślana i systematyczna praca nad własnym wizerunkiem to dziś zadanie nie tylko dla osób zajmujących wysokie stanowiska, ale dla każdego, kto świadomie chce rozwijać swoją markę osobistą. Wśród popularnych narzędzi do pracy nad zawodową reputacją znajdują się popularne social media, rozmaite tutoriale, treści eksperckie publikowane na blogach i w mediach tradycyjnych, webinary, a także… książki.

W kierunku profesjonalizacji

Wydana książka naszego autorstwa może pomóc zbudować własny wizerunek i pozycję eksperta. Z takiego rozwiązania warto skorzystać, jeśli pracuje się w branży marketingowej i public relations, czy jako wykładowca akademicki, menedżer, trener, mówca motywacyjny, językoznawca, coach, trener jogi czy personalna stylistka. Tak naprawdę możemy profesjonalizować się w każdej dziedzinie, by następnie dzielić się wiedzą z potencjalnymi klientami.

– Obecnie na rynku wydawniczym obserwujemy sporo ciekawych pozycji, napisanych przez prawdziwych pasjonatów w swoich dziedzinach, od sportu, przez biznes, aż po kulinaria. Dla tych, którzy chcą sięgnąć do kompendium praktycznej wiedzy jest to doskonała możliwość do nauki i rozwijania się w swojej branży. Z kolei dla tych, którzy dzielą się swoim zawodowym doświadczeniem, jest to szansa na zaistnienie wśród szerokiego grona odbiorców – mówi Artur Owczarski, założyciel wydawnictwa self-publishingowego BookEdit.

Nie tylko marka osobista

Równie dużą popularnością, co podręczniki pisane przez praktyków i ekspertów w swoich dziedzinach, cieszą się merytoryczne publikacje wydawane przez znane korporacje. Praktyczne wskazówki czy emocjonujące historie startupów, interesujące case studies przyciągają swoją transparentnością i otwartością. Firma może pochwalić się swoimi sukcesami finansowymi czy udanymi kampaniami promocyjnymi, jednocześnie uchylając rąbka tajemnicy o wewnętrznych procesach. Jeśli korporacja dodatkowo szczerze zdradza czytelnikom historie swoich porażek, z których można wyciągnąć konstruktywną naukę na przyszłość, tym bardziej budzi zaufanie wśród sympatyków marki, klientów i tych, którzy na swojej ścieżce zawodowej chcą uczyć się od najlepszych.

Upominek reklamowy

Książka, wydana przez firmę, może mieć również funkcję okolicznościowego prezentu, rozdawanego np. wszystkim pracownikom z okazji dużej rocznicy. Warto również taką profesjonalną publikacją chwalić się w formie upominku reklamowego podczas rozmaitych eventów branżowych, targów pracy czy praktyk studenckich.

– Dzisiejsze możliwości technologiczne pozwalają nam na wydanie książki w maksymalnie spersonalizowany sposób. Możemy wybrać font, grafiki, papier, oprawę, format, dosłownie wszystko to, co ma znaczenie i wpływ na postrzeganie naszego brandu – mówi Artur Owczarski, założyciel Book Edit.

W pracy nad wizerunkiem własnym czy firmy warto sięgnąć po nieoczywiste rozwiązania i stworzyć taką publikację, która długo pozostanie aktualna i przez lata będzie mogła służyć jako nasza merytoryczna wizytówka.

Źródło: BookEdit

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej
Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne przodują w sprzedaży żywności, przedmiotów użytku domowego, dóbr luksusowych oraz kosmetyków....
Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764