logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak wydrukowano 140-metrowy komiks

  PR 27.03.2015, przeczytano 892 razy

Belgijska agencja reklamowa wykonała bardzo ciekawą i zarazem trudną aplikację wielkoformatową. 140-metrowy komiks zawisł na ścianach w centrum miasteczka Etterbeek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wydrukowano-140-metrowy-komiks,24347,artykul.html

Popularny w regionie komiks „Le Chat” został wydrukowany przez belgijską agencję Promo Signs na dwóch, 2-głowicowych ploterach Mutoh ValueJet 1638X. Do zadruku zostały wykorzystane systemy stałego zasilania, zalane atramentami Mutoh Nano-Resin UMS. Jak się okazało finalnie, wydajność takiego parku maszynowego pozawala angażować się w najbardziej ambitne realizacje. System poradził sobie z ogromnymi płaszczyznami jednolitych kolorów, ciemnymi obszarami i typowymi dla komiksu barwami. Nie bez znaczenia miało także doświadczenie aplikatorów wykonawcy.

Po odsłonięciu aplikacji, autor „Le Chat” Philippe Geluck nie krył zdumienia i podziwu nad końcowym rezultatem. Mający 40 tysięcy mieszkańców Etterbeek zyskało ciekawą dekorację swojego centrum turystyczno-handlowego. Dokumentację realizacji dokonał fotograf Gautier Fabri z Nuptial Pictures.

System na którym wydrukowano komiks „Le Chat”

„Le Chat” został wydrukowany na dwóch drukarkach Mutoh ValueJet 1638X. Japoński „X” to najszybszy ploter w portfolio producenta i jeden z najszybszych systemów druku na rynku. Jego prędkość sięga aż 100 m2/h przy maksymalnej szerokości zadruku 162 cm. Ploter wyposażony jest w dedykowane, specjalnie zaprojektowane przez firmę EPSON głowice dla firmy Mutoh. Macierzowy układ głowic jest w stanie zadrukować 2 calowy pas podłoża w czasie jednego przejazdu karetki. Głowica osiąga maksymalną, rzeczywistą rozdzielczość 1440 x 1440 dpi. Możliwe są oczywiście także druki w niższych kombinacjach 1080, 720 i 360 dpi.

Ploter wyposażony jest we wszystkie topowe technologie firmy Mutoh. DropMaster to najnowsza technologia opatentowana przez firmę Mutoh. Znajduje się tylko w drukarkach serii X. Odpowiada ona za automatyczną kompensację grubości medium aby poszczególne krople lądowały na podłożu w odpowiednim miejscu. Eliminuje to rozbieżności przy stosowaniu różnej grubości materiałów. Intelliengent Interweaving – umożliwia nanoszenie rastra przypominającego rozmytą mgłę lub falę. Przeplot kolejnych warstw eliminuje paskowanie atramentu. VarDot to technologia druku zmienną wielkością kropli atramentu. Głowica generuje poszczególne krople w różnych rozmiarach. Jest to proces zautomatyzowany a jej efektem są ostre detale, subtelne gradienty i gładkie aple – takie jakie dominowały w realizacji „Le Chat”.

Na pokładzie belgijskich ValueJetów, na których drukowano tę aplikację znajdowały się systemy stałego zasilania w atrament o pojemności 1000 ml. Zbiorniki zostały zalane oryginalnymi tuszami Mutoh Nano-Resin UMS. Ich skład oparty jest na żywicach i nieagresywnych rozpuszczalnikach. Mimo zastosowania proekologicznego oznaczenia bezpieczeństwa Xi (takiego samego jak atramentach lateksowych) zamiast szkodliwego Xn, wydruki nadal cechują się wysoką odpornością za czynniki mechaniczne i warunki zewnętrzne.

Szeroki gamut kolorystyczny przy zastosowaniu tylko 4 kolorów CMYK(!) pozwolił na odwzorowanie barw przewidzianych przez autora komiksu. Co więcej, tusze sprawdziły się na wielometrowych, jednolitych, kolorowych obszarach jak i na bardzo ciemnych aplach.

Nie udało by się wydrukować komiksu bez stabilnego systemu rozwijająco-nawijającego. Belgijskie ValueJety 1638X zostały wyposażone w system o udźwigu roli do 100 kg, charakteryzujące się stabilnym i precyzyjnym prowadzeniem folii samoprzylepnej.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

Galeria: Jak wydrukowano 140-metrowy komiks

Dodatkowe informacje:

Na terenie Polski systemy Mutoh wdrażane są przez Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Naciągane. Po zdjęciach widać że to nie jest "ciągłe' 140 metrów.

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764