logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak wygląda rynek reklamy wideo online w Rumunii?

  PR 24.03.2017, przeczytano 487 razy
ilustracjastrzałka

W rumuńskim internecie najwięcej emisji reklam wideo ma miejsce na Facebooku i na YouTube. Z analizy firmy Gemius wynika, że spoty reklamujące produkty pielęgnacyjne i higieny osobistej były wyświetlane najczęściej – w ciągu kwartału miały niemal 114 mln odsłon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wyglada-rynek-reklamy-wideo-online-w-rumunii,31932,artykul.html

Firma Gemius przeanalizowała, jakie branże i marki były najczęściej reklamowane w formie wideo online w rumuńskim internecie w czwartym kwartale 2016 roku. Przyjrzano się także, w serwisach których wydawców wyświetliło się najwięcej spotów. Rekord zasięgu należy do Facebook.com: w październiku reklamy wideo oglądało tam 4,4 mln realnych użytkowników, czyli 60,2 proc. rumuńskich internautów (źródło: gemiusAdReal). W analizie uwzględniono osoby w wieku 14-74 lata łączące się z siecią przy pomocy laptopów i komputerów stacjonarnych.

Facebook, YouTube i… długo nic

Pod względem liczby wyświetleń spotów reklamowych online serwisy Facebook i YouTube są poza zasięgiem innych wydawców. W analizowanym okresie na popularnym portalu społecznościowym miało miejsce 319 mln emisji, a w serwisie wideo należącym do Google 284 mln. Kolejne miejsce w zestawieniu wydawców zajmuje Pro TV (35 mln).

Kosmetyki, jedzenie i rozrywka

TOP5 branż, których reklamy wideo wyświetlały się w sieci najczęściej, otwiera sektor produktów pielęgnacyjnych i higieny osobistej. W ciągu kwartału pojawiły się one na ekranach rumuńskich komputerów 114 mln razy. W najlepszym dla tej branży miesiącu, listopadzie, wyświetliły się one 4,1 mln użytkownikom sieci, co oznacza, że miała z nimi styczność ponad połowa internautów korzystających z laptopów i komputerów stacjonarnych (55,7 proc.). Kolejne miejsca w rankingu najczęściej emitowanych spotów przypadły branżom: spożywczej (96 mln wyświetleń) oraz związanej z rozrywką (94 mln).

Nurofen najczęściej wyświetlaną marką

Do wyniku branży farmaceutycznej przyłożyła się duża liczba emisji spotów reklamowych online Nurofenu. Spoty promujące ten lek przeciwbólowy wyświetliły się Rumunom 19,1 mln razy. W analizowanym kwartale w sieci były też bardzo widoczne kreacje dwóch firm techniczno-budowlanych: reklamy wideo Romstal doczekały się 14,8 mln emisji, a Engie 14,4 mln. Spoty YouTube zostały wyświetlone 13,4 mln razy, głównie w formie autopromocji. TOP5 marek zamyka gra League of Angels 2, której reklamy wideo zostały wyemitowane 12,8 mln razy.

Źródło: Gemius Polska

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764