logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak wykorzystać technologię NFT w działaniach marek

  PR 26.04.2022, przeczytano 772 razy
ilustracja

Rynek NFT urósł o ponad 21 000 proc w 2021 roku. Jego gwałtowny wzrost jest napędzany przez inwestorów, duże marki oraz globalnych celebrytów i celebrytki. Czy kryje się za nim prawdziwa wartość? Grupa K2 przedstawia raport pokazujący aktualny stan rynków NFT i Web 3.0 oraz ich znaczenie biznesowe i marketingowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wykorzystac-technologie-nft-w-dzialaniach-marek,395639,artykul.html

Rynek NFT (non-fungible token) urósł o ponad 21 000 proc. w 2021 roku[1]. Raport Gartnera: „Hype Cycle for Emerging Technologies” z 2021 rok[2] podkreśla znaczenie NFT, które znalazły się̨ na „szczycie ekscytacji”. Choć obecnie dla wielu jest to tylko sposób na szybkie wzbogacenie się, to ta technologia ma o wiele szersze zastosowanie.

Potencjał technologii NFT

NFT, jako unikalny element kodu blockchain, stanowi zapis własności dowolnego dobra/prawa cyfrowego. Obecnie utożsamiany jest z cyfrową sztuką i kolekcjami, ale trwają intensywne prace nad użyciem NFT w innych obszarach, takich jak zawieranie umów, zakup nieruchomości czy sprzedaż biletów wstępu, których nie można przekazać innej osobie.

– Podobnie jak w pierwszych latach internetu, tak i teraz szybkiemu wzrostowi rynku NFT towarzyszy chór prześmiewców, sceptyków i niedowiarków. „To bańka spekulacyjna” – powtarzają. Z drugiej strony, mamy nie tylko entuzjazm konsumentów i konsumentek, ale i coraz śmielsze eksperymenty wielkich światowych marek, które zaczynają tworzyć strategie związane z NFT i szerzej – z metawersum.  – mówi Paweł Wujec, Prezes Grupy K2 i współautor raportu.

Działania marek z wykorzystaniem NFT

Działania związane z wykorzystaniem w komunikacji NFT są świadectwem, że marka zna nowe technologie, komunikuje się w oparciu o najnowsze trendy, a nawet je wyznacza.

Można było oczekiwać, że pierwsze w trend włączą się marki technologiczne, ale zrobiły to lovebrands – marki uwielbiane przez klientów i klientki, które wyprzedzają swoje czasy bez względu na to, w jakim segmencie działają. 

Obszary o największym potencjale dla NFT to w tej chwili szeroko pojęta sztuka, przedmioty kolekcjonerskie i fanowskie, muzyka i gaming, w którym niezwykle silnie zaznaczona jest moda. Jednak NFT jest wykorzystywane także przez wiele innych branż, m.in.  Beauty, FMCG (w tym alkoholową), Handel, Social Media, Motoryzacja, Elektronika, TV, Sport, Finanse, Technologie. Przykłady działań marketingowych z wykorzystaniem NFT opisane są w „Raporcie Grupy K2: NFT w marketingu”.

– NFT nie jest trendem jednego sezonu, kupowaniem śmiesznych obrazków kotów ani sposobem na to, żeby nastolatek w ciągu kilku godzin stał się milionerem. To technologia, która zrewolucjonizuje rynek twórców i szeroko pojętej sztuki, da nową formę wyrazu kulturze fanowskiej i kolekcjonerskiej oraz na stałe wejdzie do świata marketingu, stając się sposobem angażowania i nagradzania konsumentów i konsumentek – mówi Katarzyna Zemlik, Senior Strategic Planner w K2 Create (Grupa K2) i współautorka raportu.

  • Raport Grupy K2: NFT w marketingu można pobrać TUTAJ.

O raporcie

Raport Grupy K2: NFT w marketingu jest analizą przybliżającą technologię NFT oraz pokazującą, jak marki wykorzystują ją w swoich działaniach marketingowych. Jego autorami są Paweł Wujec, Prezes Zarządu Grupy K2 oraz Katarzyna Zemlik, Senior Strategic Planner w agencji K2 Create (Grupa K2).

Raport podzielony jest na cztery części. Część 1. prezentuje technologię NFT oraz aktualny stan rynków NFT. Część 2. poświęcona jest wykorzystaniu NFT w marketingu. Prezentuje potrzeby konsumentów i konsumentek, które zaspokajają NFT, jak również przykłady wykorzystania ich przez marki z branż: odzieżowej, Beauty, FMCG (w tym alkoholowej), Handel, Social Media, Motoryzacja, Elektronika, TV, Sport, Finanse, Technologie. Część 3. poświęcona jest przewidywaniom dotyczącym przyszłości NFT. Z kolei część 4. raportu prezentuje, jak marki mogą zaznaczyć swoją obecność w rodzącym się metawersum na przykładzie ekspertyzy Grupy K2.

Raport oparty jest na ekspertyzie agencji K2 Create, która stawia na nowe technologie i innowacje w reklamie. Wspiera marki w komunikacji marketingowej dopasowanej do świata 3.0. – gamevertisingu, komunikacji w rodzącym się metawersum oraz wykorzystującej NFT w działaniach marek.

Źródło: Grupa K2

www.k2.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764