logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak wykorzystać technologię NFT w działaniach marek

  PR 26.04.2022, przeczytano 403 razy
ilustracja

Rynek NFT urósł o ponad 21 000 proc w 2021 roku. Jego gwałtowny wzrost jest napędzany przez inwestorów, duże marki oraz globalnych celebrytów i celebrytki. Czy kryje się za nim prawdziwa wartość? Grupa K2 przedstawia raport pokazujący aktualny stan rynków NFT i Web 3.0 oraz ich znaczenie biznesowe i marketingowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wykorzystac-technologie-nft-w-dzialaniach-marek,395639,artykul.html

Rynek NFT (non-fungible token) urósł o ponad 21 000 proc. w 2021 roku[1]. Raport Gartnera: „Hype Cycle for Emerging Technologies” z 2021 rok[2] podkreśla znaczenie NFT, które znalazły się̨ na „szczycie ekscytacji”. Choć obecnie dla wielu jest to tylko sposób na szybkie wzbogacenie się, to ta technologia ma o wiele szersze zastosowanie.

Potencjał technologii NFT

NFT, jako unikalny element kodu blockchain, stanowi zapis własności dowolnego dobra/prawa cyfrowego. Obecnie utożsamiany jest z cyfrową sztuką i kolekcjami, ale trwają intensywne prace nad użyciem NFT w innych obszarach, takich jak zawieranie umów, zakup nieruchomości czy sprzedaż biletów wstępu, których nie można przekazać innej osobie.

– Podobnie jak w pierwszych latach internetu, tak i teraz szybkiemu wzrostowi rynku NFT towarzyszy chór prześmiewców, sceptyków i niedowiarków. „To bańka spekulacyjna” – powtarzają. Z drugiej strony, mamy nie tylko entuzjazm konsumentów i konsumentek, ale i coraz śmielsze eksperymenty wielkich światowych marek, które zaczynają tworzyć strategie związane z NFT i szerzej – z metawersum.  – mówi Paweł Wujec, Prezes Grupy K2 i współautor raportu.

Działania marek z wykorzystaniem NFT

Działania związane z wykorzystaniem w komunikacji NFT są świadectwem, że marka zna nowe technologie, komunikuje się w oparciu o najnowsze trendy, a nawet je wyznacza.

Można było oczekiwać, że pierwsze w trend włączą się marki technologiczne, ale zrobiły to lovebrands – marki uwielbiane przez klientów i klientki, które wyprzedzają swoje czasy bez względu na to, w jakim segmencie działają. 

Obszary o największym potencjale dla NFT to w tej chwili szeroko pojęta sztuka, przedmioty kolekcjonerskie i fanowskie, muzyka i gaming, w którym niezwykle silnie zaznaczona jest moda. Jednak NFT jest wykorzystywane także przez wiele innych branż, m.in.  Beauty, FMCG (w tym alkoholową), Handel, Social Media, Motoryzacja, Elektronika, TV, Sport, Finanse, Technologie. Przykłady działań marketingowych z wykorzystaniem NFT opisane są w „Raporcie Grupy K2: NFT w marketingu”.

– NFT nie jest trendem jednego sezonu, kupowaniem śmiesznych obrazków kotów ani sposobem na to, żeby nastolatek w ciągu kilku godzin stał się milionerem. To technologia, która zrewolucjonizuje rynek twórców i szeroko pojętej sztuki, da nową formę wyrazu kulturze fanowskiej i kolekcjonerskiej oraz na stałe wejdzie do świata marketingu, stając się sposobem angażowania i nagradzania konsumentów i konsumentek – mówi Katarzyna Zemlik, Senior Strategic Planner w K2 Create (Grupa K2) i współautorka raportu.

  • Raport Grupy K2: NFT w marketingu można pobrać TUTAJ.

O raporcie

Raport Grupy K2: NFT w marketingu jest analizą przybliżającą technologię NFT oraz pokazującą, jak marki wykorzystują ją w swoich działaniach marketingowych. Jego autorami są Paweł Wujec, Prezes Zarządu Grupy K2 oraz Katarzyna Zemlik, Senior Strategic Planner w agencji K2 Create (Grupa K2).

Raport podzielony jest na cztery części. Część 1. prezentuje technologię NFT oraz aktualny stan rynków NFT. Część 2. poświęcona jest wykorzystaniu NFT w marketingu. Prezentuje potrzeby konsumentów i konsumentek, które zaspokajają NFT, jak również przykłady wykorzystania ich przez marki z branż: odzieżowej, Beauty, FMCG (w tym alkoholowej), Handel, Social Media, Motoryzacja, Elektronika, TV, Sport, Finanse, Technologie. Część 3. poświęcona jest przewidywaniom dotyczącym przyszłości NFT. Z kolei część 4. raportu prezentuje, jak marki mogą zaznaczyć swoją obecność w rodzącym się metawersum na przykładzie ekspertyzy Grupy K2.

Raport oparty jest na ekspertyzie agencji K2 Create, która stawia na nowe technologie i innowacje w reklamie. Wspiera marki w komunikacji marketingowej dopasowanej do świata 3.0. – gamevertisingu, komunikacji w rodzącym się metawersum oraz wykorzystującej NFT w działaniach marek.

Źródło: Grupa K2

www.k2.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego powinno być kluczem dla każdego właściciela e-sklepu. Jak o to zadbać? Znaczącą zmianą będzie personalizacja wiadomości otrzymywanych po złożeniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazują, że maile statusowe są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości i są użytecznym narzędziem do budowania relacji na linii...
3 wyzwania copywritingu
Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?
Porzucane koszyki, klienci, którzy nie wracają do sklepu albo konsumenci, którzy tracą cierpliwość, bo nie mogą w prosty sposób namierzyć na stronie towaru. Przyczyna takich fatalnych zdarzeń jest jedna – źle działająca wyszukiwarka produktów. W e-commerce to błąd częstszy niż można się spodziewać.
Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?
Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.
Marka Mentos w gamingu
Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764