logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Jak wystartować?

Strona 1/9  1 2 3 ... 9

| 19.12.2005 07:12

Witajcie,
Mieszkam w niewielkim mieście na podkarpaciu, gdzie nie mam szans na prace i chce założyc wlasna dzialanosc. Ryzyko jak cholera bo nie dysponuję taką kasą żeby konkurować z wielkimi drukarniami, nie mam wielkich ambicji, żeby zawojować rynek, ale zależy mi chociaż żeby zarobić ok. 1000 zł miesiecznie. Wiem, że mnie wyśmiejecie, bo tu pewnie piszą ludzie co nie taką kasą dysponują, ale do rzeczy: projektuje etykiety na produkty spożywcze i wykonuję kartki ręcznie robione. I tu mam pytanie, co byście doradzili, zeby dotrzeć do klientów? o ile w przypadku projektów etykiet mysle o jakichś targach spożywczych i zaoferowaniu swoich usług to w przypadku kartek nie wiem jak to robić. Narazie rozprowadzam wśród znajomych. Prosze doradźcie jak dobrze wystartowac, zasiłek konczy sie w lutym szanse na pracę zerowe a manna z nieba nie spadnie, pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

avatar użytkownika
+

wiadomości: 15
w Signs.pl od 15.08.2005
IP: 83.11.146.XXX

| 19.12.2005 15:12

Pierwsze kroki skieruj do internetu - tu masz najtańszy koszt dotarcia do klienta. Zrób stronę o kartkach ( teraz to chyba na Wielkanoc). Tak samo z projektami - strone musisz mieć - ulotke twoja czy wizytówkę ktoś zgubi - a strona w internecie będzie. No i musisz podzwonić i pojeżdzić po okolicznych firmach którym chcesz robić projekty.Powodzenia

avatar użytkownika
+ + + + + +

Mława
Mazowieckie
wiadomości: 466
w Signs.pl od 04.09.2001
IP: 83.31.111.XXX

| 19.12.2005 17:12

Wydrukuj zaprojektowane kartki w drukarni. Wsiadaj w samochód i jazda po kioskach, sklepach i hurtowniach. Opłaci się. Wydruk 1000 kart kosztuje 150 zł netto. Sam sobie policz.Zacznij od kilku wzorów. Powodzenia!

avatar użytkownika
+ + + +

Mazowsze
wiadomości: 244
w Signs.pl od 25.01.2004
IP: 80.53.251.XXX

| 19.12.2005 18:12

Panie Beato poproszę o maila.
Pozdrawiam

avatar użytkownika
?

wiadomości: 2
w Signs.pl od 17.11.2005
IP: 80.53.10.XXX

| 19.12.2005 19:12

Jeżeli chodzi o kartki świąteczne to ich dystrybucja jest banalna.
Inaczej się ma sprawa z etykietami na produkty spożywcze.

Nie wiem czy potencjalnego klienta mogą zainteresować same projekty.
Gdzieś to przecież trzeba wydrukować.
U nas etykiety drukujemy na flexodruku.
Projekty etykiet są tworzone przez naszych grafików.
Rzadko się zdaża, że klient przychodzi ze swoim wzorem.

avatar użytkownika
+

Zawiercie
wiadomości: 27
w Signs.pl od 22.08.2005
IP: 217.98.20.XXX

| 19.12.2005 20:12

Różnie bywa jeśli chodzi o etykiety, bo w niektórych firmach graficy są tak zawaleni świeceniem że na projekty nie starcza im czasu. Zreszta Ci mający troche wyobraźni nie zabierają się za projekty bo wiedzą, że powinni to robić plastycy profesjonalni znający się na tym. A i firmy szanujące się wolą mieć swojego plastyka, bo nie wystarczy umieć świecić i pracowac w drukarni kilka lat, żeby zrobić dobrą etykietę. Trzeba mieć jakieś wykształcenie w tym kierunku, poznać zasady w projektowaniu. I bynajmniej nie chodzi mi o ułożenie kilku zdjęć czy clipartów.

avatar użytkownika
+

wiadomości: 15
w Signs.pl od 15.08.2005
IP: 83.11.143.XXX

| 20.12.2005 02:12

Beata, powiedzmy sobie szczerze, by zrobić typowa etykietę np na jakiś napój, czy żarcie dla kotów nie trzeba być artystą - wystarczy rutyna i trochę wyobraźni. Natomiast jeśli jakiejs firmie zależy na projekcie z tzw "wyższej półki artystycznej" to nie masz szans. Takie projekty są zlecane renomowanym agencjom zatrudniającym projektantów o uznanych nazwiskach. Reszta projektów to po prostu masówka robiona przez grafików zatrudnionych w drukarniach, albo przez tych, którzy zajmuja się projektowaniem i wykonywaniem szyldów i reklam dla danej firmy, więc tu tez wypadasz. Możesz szukac swojej szansy w niszowych projektach: np stylizowanych na domowe, ręcznie robione etykietki na konfiturę babuni czy inny majonez. Możesz popróbowac własnego stylu - np etykietki z odrobina humoru albo horroru - do wyboru . Tutaj możesz się odnaleźć. Więc jak ktoś powyżej radził - załóż stronkę, umieść troche takich różniastych projektów, zrób wydruki, przygotuj oferte i szukaj swej szansy.
Powodzenia

-----------------
Robert

avatar użytkownika
+ + + + +

Małopolska
wiadomości: 304
w Signs.pl od 28.10.2001
IP: 83.29.206.XXX

| 20.12.2005 04:12

No właśnie i tu pewnie znalazłam odpowiedź na to dlaczego jestem zmuszona prowadzić własną działalność, choć wolałabym pracować na tzw etacie. Dawniej żeby cokolwiek zaprojektować trzeba było umieć rysować - niekoniecznie na poziomie Rembranta ale po prostu poprawnie. Teraz byle kto może siąść za komputerem podobierać pare czcionek, clipartów, kolorów i klient nie mając pojęcia czy to dobre czy złe bierze i płaci. I tak to sie wszystko kręci. A potem mamy takie koszmarki bez pojęcia zrobione - w jednym projekcie 13674647 rodzajów czcionek, 173747484 kolorów, dziury w kompozycji itp...ale komu to przeszkadza? Tak jak napisałam w swoim pierwszym poście nie liczę na extra zarobek bo gdzie mi konkurować z wielką drukarnią czy agencją.... Myślę, że po prostu wejde we współprace ze znajomą drukarnią i będę u nich drukować, pokazywać klientom ich możliwości. Poza tym jestem z zawodu architektem wnętrz, może w tej dziedzinie coś podziałam w każdym razie dzięki za dobre rady

avatar użytkownika
+

wiadomości: 15
w Signs.pl od 15.08.2005
IP: 83.11.137.XXX

| 20.12.2005 09:12

rynek ogolniejest "zepsuty" do cna, a to co kiedys bylo poprawnym rysowaniem, coz... teraz chyba niewiel osob zwraca na to uwage, sa w zasadzie dwa rodzaje klientow, no moze 3, jedni, co ci ktorzy chca miec jak najtanszy produkt na ktorym sa niezbedne informacje, jak beda przedstawione, to chyba nie ma najmniejszego znaczenia, ci drudzy, skrajni, to ci ktorzy chca jakos wypromowac marke, ktora powiedzmy ze juz istnieje na rynku, oni dysponuja jakims tam najczesniej nie malym budzetem, iraczej nie korzystaja z uslug "wolnych strzelcow" bez "nazwiska", kasa jest dosc powazna i malo kto ma szanse sie do niej dorwac, 3 cia grupa klientow, to ta, ktora ma cos w glowie, i nie koniecznie za wiele kasy, ale chciala by jednak aby ich produkt byl opatrzony jakas sensowna grafika. Niestety zadko sie zdazaja tacy klienci, a ze wzgledu na to ze najczesniej nie maja za wielkiego budzetu a czasami jest on zastraszajaco maly, to tez ogolnie sprawa jest ciezka.
Ostatnio znajomy zglosil sie do mnie, bo zaczal produkowac pojemniki na plyn do spryskiwaczy, no i przy okazji tez jakos wyszlo ze produkuje tez sam plyn, chcial jakis projekcik etykietym ktora nie bedzie wygladac tak jak wiekszosc etykiet na tego typu produktach, nie robie jakis cudow, ale gosc byl zadowolony z efektow pracy, bo mialo to "rece i nogi", niestety, zarobek na tym nie byl jakis powalajacy na kolanach, ale zawsze cos tam.... niestety, czesc firm w tym momencie ma wlasnych plastykow (ktorzy czasami przedstawiaja katastrofalny poziom) i namiary na firmy ktore gdzies maja roznice miedzy "posrednikiem" czyli "agencja reklamowa" a klientem koncowym, efekt jest taki, ze niewielkie firmy czy tez jednoosobowe inicjatywy maja marne szanse powodzenia, bo co ma zrobic jakas tam firma jezeli firma z ktora wspolpracuje ma dokladnie ta sama cene za cos tam co "posrednik" ktory proboje cos w tej firmie zrobic... to lekkie nieporozumienie, bo konczy sie na tym ze wychodzi na to ze zdaza sie sytuacja w ktorej przy dobrych "wiatrach" mozna wyjsc conajmniej na zero, a chyba nie o to chodzi.
A jesli chodzi o mozliwosci na rynku, moze warto rozgladnac ze za jakas firma, tu dziez kilkoma firmami gdzie bedziesz mogla "wymieniac" sie zleceniami/uslugami, co pozwoli ci poszerzyc oferte....
Pozdrawiam.

avatar użytkownika
+ + + + + +

okolice krakowa
wiadomości: 737
w Signs.pl od 18.11.2002
IP: 82.160.2.XXX

| 20.12.2005 15:12

Zajrzyj do swojej poczty tutaj - na signs, ikonka u góry po prawej<BR><BR><BR>>

(Wiadomość zmodyfikowana przez: artigra dnia 20.12.2005 15:46)

avatar użytkownika
+ + + + +

Małopolska
wiadomości: 304
w Signs.pl od 28.10.2001
IP: 83.29.208.XXX
Strona 1/9  1 2 3 ... 9
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764