logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak za pomoca koloru stworzyć świąteczną atmosferę?

  PR 11.12.2017, przeczytano 2503 razy
ilustracjastrzałka

Wielkimi krokami zbliżają się święta Bożego Narodzenia, a wraz z nimi choinka, kolorowe lampki, łańcuchy i inne świąteczne dekoracje. Często pojawia się także wiele wątpliwości, jak się ubrać na wigilię albo jak zapakować prezenty. Problemy te rozwiąże specjalista od psychologii koloru, dr Marek Borowiński, czyli Shop Doctor.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-za-pomoca-koloru-stworzyc-swiateczna-atmosfere,34818,artykul.html

CZERWONY I ZIELONY

Czerwony i zielony to dwa kolory, które najbardziej kojarzą się ze świętami Bożego Narodzenia. Zielona, rzecz jasna, jest choinka, przy której spotyka się w ten szczególny wieczór cała rodzina. Doskonałym pomysłem jest udekorowanie stołu zielonymi gałązkami, które w połączeniu z czerwonym obrusem stworzą świąteczny klimat na stole. Tego typu rozwiązanie świetnie sprawdzi się w dużym, jasnym pomieszczeniu, które należy nieco stonować. Kiedy świętujemy w mniejszym i mniej doświetlonym pomieszczeniu dobrze jest postawić tylko na czerwone i zielone dodatki, na przykład zielone stroiki z czerwonymi bombkami, które postawimy na jasnym obrusie. Strój na wigilię, zarówno w przypadku pań, jak i panów powinien być stonowany i elegancki, jednak można podkreślić wyjątkowość tej chwili czerwonym dodatkiem. Czerwona apaszka dla kobiety lub czerwona poszetka dodana do męskiego garnituru będzie idealnym uzupełnieniem stonowanego stroju. Doskonałym pomysłem jest także obdarowanie męża lub żony prezentem opakowanym w czerwony papier, gdyż kolor ten symbolizuje miłość.

ZŁOTY I SREBRNY

Kolejnymi kolorami, które kojarzą się ze świętami są złoty i srebrny. Doskonałym pomysłem jest udekorowanie domu łańcuchami w tych kolorach, gdyż są one stonowane, a także eleganckie. Paczki opakowane w tego typu papier będą doskonałym prezentem dla osoby, na której chcemy zrobić dobre wrażenie, na przykład na naszym przełożonym lub koledze z pracy, którego nie znamy dobrze. Złoto i srebro to także doskonałe dodatki ubioru, nie tylko w kontekście biżuterii. Apaszka w kolorze złotym lub srebrna poszetka w kieszonce ciemnego garnituru stanowią doskonałą stylizację. Złoty i srebrny stanowią także idealne uzupełnienie wystroju wigilijnego stroju.

RÓŻOWY I NIEBIESKI

Różowy i niebieski to kolory, które się idealnie sprawdzą dla najmłodszych. Każda dziewczynka ucieszy się na widok różowej paczki pod choinką, zaś chłopiec z chęcią wypakuje prezent z niebieskiego papieru. Dobrym pomysłem jest także zaakcentowanie eleganckich ubiorów dzieci kolorowymi dodatkami. Doskonale sprawdzą się różowe kokardki we włosach młodej damy, a młody dżentelmen będzie wyglądał elegancko na przykład w niebieskiej kamizelce.

BRĄZOWY, ŻÓŁTY, BIAŁY I INNE KOLORY…

Oczywiście dobrze jest nie ograniczać się w czasie Świąt do tych kilku kolorów, które już zostały opisane. Paleta barw jest niezwykle ciekawa i warto z niej korzystać. Cioci lub babci w podeszłym wieku dobrze jest dać prezent opakowany w stonowany, ale i elegancki brąz. Teściowa na pewno ucieszy się z paczuszki opakowanej w optymistyczny żółty papier. Biel obrusu będzie zaś pasowała do wszystkich dodatków. Paczki dla przyjaciół mogą być opakowane w kolorowe, zabawne papiery ze wzorami, gdyż przede wszystkim chcemy tego dnia sprawiać ludziom radość. Dlatego też bawmy się kolorami i pamiętajmy, że w tym dniu mamy się czuć przede wszystkim dobrze.

- Pamiętajmy, że święta to czas przede wszystkim relaksu oraz spotkań z bliskimi. Nie poświęcajmy całego wolnego czasu na dekorowanie domu oraz stołu, bo zabraknie nam czasu i siły, żeby porozmawiać ze współmałżonkiem, dzieckiem albo rodzicami. Najważniejsze w tym dniu jest spokój, rozmowa z rodziną lub przyjaciółmi i odpoczynek. Nie możemy zapominać też, żeby nie podążać ślepo za modą i stawiać przede wszystkim na takie dekoracje i kolory, które się nam podobają - mówi dr Marek Borowiński, Shop Doctor.

Źródło: Shop Doctor

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystawa się nie odbędzie: 13 murali od Traffic Design
Na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego zespół Traffic Design wziął na warsztat wybrane dzieła sztuki, które zaginęły bądź zostały skradzione w wyniku działań wojennych. Seria 13 murali, z których jeden znajduje się w Gdańsku Wrzeszczu a 12 tworzy galerię na Węźle Pokoju w Gdyni, to przegląd obrazów i grafik, które...
Letnie eventy firmowe z pomocą reklamowych słodyczy
Lato to idealny czas na organizację firmowych eventów na świeżym powietrzu. Warto wykorzystać plenerowe możliwości, by zaskoczyć pracowników oraz partnerów biznesowych spotkaniem w innej formie. Piknik, firmowy brunch lub szkolenie w ogrodzie? Planowanie takich wydarzeń wymaga uwzględnienia kilku kluczowych elementów, które zagwarantują sukces i...
Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
Gigantyczna parówka, strzelająca konfetti, filmy na bilbordach. Tylko w Ameryce?
Amerykanie już to robią. Czy polskie miasta też mogą stać się galeriami sztuki? Olbrzymi hot dog stanął na jednej z najsłynniejszych ulic Nowego Jorku. Wprawia w osłupienie, jak każde tak zaskakujące dzieło sztuki. Sęk w tym, że to nie tylko dzieło sztuki. To także reklama. 
Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764