logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak zabezpieczyć wydruki wielkoformatowe na pojazdach?

   07.02.2001, przeczytano 5992 razy

Czym i jak zabezpieczyć wydruk z plotera wielkoformatowego naklejając go na autobus komunikacji miejskiej?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zabezpieczyc-wydruki-wielkoformatowe-na-pojazdach,56,artykul.html

ODPOWIEDŹ
Większość ploterów drukuje tuszami wodnymi lub pigmentowymi. W kraju pojawiły się ostatnio maszyny pracujące na tuszach stałych (woskowych) oraz stosujące farby sitowe. Wydruki wykonane w dwóch pierwszych technologiach należy bezwzględnie laminować. Przy czym laminat powinien charakteryzować się dużą elastycznością i niewielką grubością. Firma SEAL będąca producentem zarówno laminatorów jak i laminatów poleca do stosowania na pojazdach laminaty z serii PRO. Posiadają one filtr UV przedłużający żywotność wydruku. Jednak wadą tej technologii jest stosunkowo duża grubość naklejanej warstwy materiału. O ile jest to bez znaczenia przy płaskiej burcie, o tyle na przetłoczeniach staje się to dużym utrudnieniem.

Wydruki woskowe i sitowe teoretycznie nie wymagają żadnych zabezpieczeń. Jednak osobiście polecam stosowanie laminatów lub lakierowanie takich wydruków bezbarwnymi lakierami samochodowymi. Szczególnie to ostatnie rozwiązanie sprawdza się doskonale w przypadkach, gdy wykonujemy grafikę na całej powierzchni pojazdu. Można wtedy układać cienką warstwę folii (cieńszą o laminat) bezpośrednio na samochodzie i dopiero gotową pracę polakierować. Dodatkową zaletą lakierowania na samochodzie jest możliwość zabezpieczenia krawędzi folii przed podciekaniem. W przypadku wydruków laminowanych stosujemy lakier firmy 3M do zabezpieczania krawędzi tychże wydruków.

Reasumując, obie techniki zabezpieczania się uzupełniają. Laminowanie jest korzystniejsze przy eksponowaniu mniejszych powierzchni i wydruków wycinanych po konturze. Przy zdecydowanie większych powierzchniach na korzyść lakierowania przemawiają znacznie niższe koszty i większa odporność mechaniczna tego typu zabezpieczenia.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem tekst,
ale mam obawę co do lakierowania wydruków pigmentowych lakierami samochodowymi.
Chciałbym uzyskać więcej wiadomości na ten temat
czy ta metoda jest sprawdzona i bezpieczna
dla wszystkich foli do wydruków i o jakie lakiery samochodowe chodzi.
Robiłem takie prace ale mam złe doświadczenia z brzegami wydruków. Po roku eksploatacji brzegi się podniosły.
Pozdrawiam

avatar użytkownika
,

Jesli to był wydruk na papierze to nie ma siły, krawędzie sie podniosą - nie pomoże żaden lakier. Też to miałem. Ostatnio kleiłem folię z grafiką wykonaną farbami na samochód. Na całość nakleiłem przezroczystą folię ale tak, żeby wychodziła poza folię z grafiką. Efekt jest niezły. Klient troche marudził że zostały biały marginesy ale przyjął. Auto jeździ jak na razie kilka miesiecy i jest O.K. Miałem od tego klienta telefon - zastanawia się nad zamówieniem tego samego na autobusie. Więc jest dobrze.   

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764