logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak zacząć sprzedawać w sieci – premiera praktycznego e-booka dla e-commerce

  PR 01.03.2021, przeczytano 862 razy
ilustracjastrzałka

Liczne dane pokazują, że szala zakupowych aktywności Polaków w ciągu ostatniego roku przechyliła się na stronę e-sklepów. W 2020 r. udział e-commerce w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce osiągnął poziom 14%[1], a według szacunków PMR[2] w 2025 r. będzie stanowił prawie 1/5 ogółu handlu detalicznego. Kilkunastoprocentowe wzrosty były spowodowane epidemią COVID-19 i obostrzeniami wdrożonymi w celu ograniczenia jej rozwoju. E-sklepy notowały znaczące wzrosty sprzedaży, a wiele sieci handlowych podjęło decyzje odnośnie uruchomienia własnych platform. Dla konsumentów zakupy w e-commerce oznaczają wygodę i bezpieczeństwo, tak istotne w ostatnim czasie. Co zatem zrobić, by zacząć sprzedawać w sieci i robić to skutecznie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaczac-sprzedawac-w-sieci-%E2%80%93-premiera-praktycznego-e-booka-dla-e-commerce,390418,artykul.html

Gdy życie większości społeczeństwa przeniosło się do internetu, naturalnym kierunkiem był także rozwój e-commerce. Założenie własnego e-sklepu, choć pozornie prostsze niż działalność offline, wiąże się z wieloma kwestiami, których dopilnowanie może warunkować powodzenie i sukces w biznesie. Oprócz oczywistych aspektów, jak pomysł, badania rynku, pozyskanie funduszy na start i partnerów do współpracy, warto pamiętać o kilku ważnych elementach, które rzutują na odbiór e-sklepu i jego oferty.

E-book „Jak zacząć prowadzić sprzedaż w internecie” to garść praktycznych porad dla podmiotów, które mierzą się z klasycznymi pytaniami dot. wejścia w nową gałąź biznesu. Wśród nich znajdują się m.in.: czy jest popyt na produkty, które oferują, jakie są zalety i wady e-handlu, jak zorganizować logistykę e-sklepu czy wreszcie – jaka jest rola marketingu, działań SEO i prowadzenia profili w mediach społecznościowych w promocji oferty. Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszej publikacji przygotowanej przez ekspertów Sendit Sp. z o.o. – brokera usług kurierskich. Oprócz porcji teoretycznej wiedzy, e-book jest wypełniony praktycznymi wskazówkami, dobrymi radami i przykładami firm, które osiągnęły e-commerce’owy sukces. W e-booku zaprezentowano case studies powstania trzech różnych e-biznesów: Mahila.pl, BananaMama oraz GTX Service.

Krok 1: strona internetowa

Strona internetowa w e-biznesie służy nie tylko do prezentacji oferty e-commerce, jest również doskonałym narzędziem budującym wizerunek marki. Jeśli będzie przyjazna i funkcjonalna to użytkownik z dużym prawdopodobieństwem dokona zakupu w e-sklepie, a także – chętnie powróci do niego w przyszłości oraz poleci go znajomym. Kluczową kwestią na początku działalności jest także określenie, czy dany e-sklep będzie funkcjonował w ramach dostępnej już platformy sprzedażowej, jak np. Allegro czy OLX czy na własny rachunek.

Krok 2: logistyka e-sklepu

Logistyka, czyli magazynowanie i dystrybucja towarów do klientów, to kluczowy element prowadzenia sklepu internetowego. Od jej organizacji zależy nie tylko jakość świadczonych usług, ale także wzrost obrotów generowanych przez e-commerce. Nie można zapominać o automatyzacji „last mile”, oferowaniu kilku różnych modeli dostawy oraz polityce zwrotów. Ponad połowa kupujących w sieci (52 proc.), jako czynnik zachęcający do zakupów online, wymienia możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door to door), a 45 proc. respondentów wybiera maszyny paczkowe[3].

Krok 3: skuteczny e-marketing

W ramach działań marketingowych opracowuje się strategię wprowadzenia produktu na rynek oraz jego promocję. Celem jest m.in. zwiększenie widoczności marki w sieci, a także stworzenie i utrwalenie więzi pomiędzy nią a jej odbiorcami.

Dzięki e-marketingowi odbiorca ma możliwość bieżącej komunikacji z firmą – może prowadzić z nią dialog, wyrażać opinię, dzielić się spostrzeżeniami. Warto wsłuchiwać się w potrzeby klientów i brać pod uwagę ich zdanie, jeśli wystąpi konieczność wdrożenia zmian, np. w funkcjonalnościach e-sklepu.

Krok 4: SEO

Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania, zwiększenie liczby odwiedzających stronę czy lepsza rozpoznawalność marki to tylko kilka korzyści, które płyną z inwestycji w SEO. Pozycjonowanie to jedna z najbardziej popularnych i skutecznych metod promowania marki w sieci. Dbając o odpowiednią widoczność, zwiększamy szansę na sukces.

– Jednym z kluczowych filarów sukcesu e-sklepu jest odpowiednio zorganizowana logistyka. E-commerce, który korzysta z usług brokera kurierskiego, otrzymuje cały wachlarz udogodnień zwiększających atrakcyjność i funkcjonalność e-biznesu. Poszerzenie oferty dostawy produktów, to nieoceniona korzyść dla konsumenta, który coraz rzadziej wybiera opcję dostarczenia przesyłki do drzwi przez kuriera na rzecz punktów odbioru i automatów paczkowych. Platforma bliskapaczka.pl, należąca do Sendit Sp. z o.o. oferuje konsumentom i e-sklepom już prawie 37 tys. punktów odbiorczych w Polsce. Dodatkowo, platforma dostarcza e-sklepom widget mapy, pozwalający na wyświetlenie w koszyku zakupowym jednej mapy, z której klient końcowy może w prosty wybrać najwygodniejsze dla siebie miejsce odbioru. Instalacja wtyczki, np. WooCommerce lub Shoper, zdecydowanie skróci czas składania zamówienia w e-sklepie, a właścicielowi e-biznesu ułatwi kontrolę nad złożonymi zamówieniami i usprawni proces dystrybucji oferowanych produktów – komentuje Kamila Kowalska, Dyrektor Handlowy, Sendit Sp. z o.o.

  • Poradnik „Jak zacząć prowadzić sprzedaż w Internecie” jest bezpłatny i można go pobrać TUTAJ.

E-book przygotowały Marta Osuch, Redaktor prowadząca i Specjalista ds. Content Marketingu oraz Paulina Anacka, Specjalista ds. Email Marketingu w Sendit.pl.

Źródło: Sendit Sp. z o.o.

Dodatkowe informacje:

[1] PwC, Luty 2021, Raport „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce w latach 2021-2026”
[2] PMR, Raport „Handel internetowy w Polsce 2020”
[3] Gemius, Raport „E-commerce w Polsce 2020”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

2. edycja raportu BuzzCenter „Power of AI”
W Polsce coraz więcej firm dostrzega ogromny potencjał sztucznej inteligencji jako narzędzia wspierającego rozwój, automatyzację i optymalizację procesów. Wyniki najnowszego raportu „Power of AI” przeprowadzonego przez firmę BUZZcenter pokazują, że aż 77% respondentów wskazuje AI jako czynnik napędzający zmiany w ich działalności. Raport został...
Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024 - również po angielsku
Jeden z najpopularniejszych tegorocznych e-booków IAB Polska teraz dostępny również w wersji anglojęzczynej. Zapraszamy do lektury Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska.
Werbe!Punkt zwiększa zasięg
W październiku na biurka agencji reklamowych i dystrybutorów produktów reklamowych trafi drugie wydanie magazynu Werbe!Punkt. Od najbliższego wydania magazyn Werbe!PUNKT zwiększa swój zasięg na rynkach D-A-CH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). 
Sztuka skutecznego pisania. Jak tworzyć treści, które przyciągają uwagę
Nikt nie odpisuje na twoje maile ani nie lajkuje postów na Facebooku? Wysyłasz w świat przełomową wiadomość albo ogłaszasz najlepszą promocję na rynku, ale jedyną odpowiedzią na nie jest głucha cisza? Nie oznacza to, że twoja wiadomość nie jest ważna. Po prostu trafiła do bardzo zajętych czytelników. Całe szczęście są sposoby, by przyciągnąć i zatrzymać...
Wrześniowy OOH magazine z katalogiem na Festiwal Marketingu
Nowy numer OOH magazine jest już na rynku. Wydanie przygotowane zostało na Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku: Festiwal Marketingu, które odbędą się już 18-19 września 2024 r. w EXPO XXI Warszawa. Magazyn zawiera katalog wystawców tej imprezy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764