logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak zacząć sprzedawać w sieci – premiera praktycznego e-booka dla e-commerce

  PR 01.03.2021, przeczytano 825 razy
ilustracjastrzałka

Liczne dane pokazują, że szala zakupowych aktywności Polaków w ciągu ostatniego roku przechyliła się na stronę e-sklepów. W 2020 r. udział e-commerce w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce osiągnął poziom 14%[1], a według szacunków PMR[2] w 2025 r. będzie stanowił prawie 1/5 ogółu handlu detalicznego. Kilkunastoprocentowe wzrosty były spowodowane epidemią COVID-19 i obostrzeniami wdrożonymi w celu ograniczenia jej rozwoju. E-sklepy notowały znaczące wzrosty sprzedaży, a wiele sieci handlowych podjęło decyzje odnośnie uruchomienia własnych platform. Dla konsumentów zakupy w e-commerce oznaczają wygodę i bezpieczeństwo, tak istotne w ostatnim czasie. Co zatem zrobić, by zacząć sprzedawać w sieci i robić to skutecznie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaczac-sprzedawac-w-sieci-%E2%80%93-premiera-praktycznego-e-booka-dla-e-commerce,390418,artykul.html

Gdy życie większości społeczeństwa przeniosło się do internetu, naturalnym kierunkiem był także rozwój e-commerce. Założenie własnego e-sklepu, choć pozornie prostsze niż działalność offline, wiąże się z wieloma kwestiami, których dopilnowanie może warunkować powodzenie i sukces w biznesie. Oprócz oczywistych aspektów, jak pomysł, badania rynku, pozyskanie funduszy na start i partnerów do współpracy, warto pamiętać o kilku ważnych elementach, które rzutują na odbiór e-sklepu i jego oferty.

E-book „Jak zacząć prowadzić sprzedaż w internecie” to garść praktycznych porad dla podmiotów, które mierzą się z klasycznymi pytaniami dot. wejścia w nową gałąź biznesu. Wśród nich znajdują się m.in.: czy jest popyt na produkty, które oferują, jakie są zalety i wady e-handlu, jak zorganizować logistykę e-sklepu czy wreszcie – jaka jest rola marketingu, działań SEO i prowadzenia profili w mediach społecznościowych w promocji oferty. Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszej publikacji przygotowanej przez ekspertów Sendit Sp. z o.o. – brokera usług kurierskich. Oprócz porcji teoretycznej wiedzy, e-book jest wypełniony praktycznymi wskazówkami, dobrymi radami i przykładami firm, które osiągnęły e-commerce’owy sukces. W e-booku zaprezentowano case studies powstania trzech różnych e-biznesów: Mahila.pl, BananaMama oraz GTX Service.

Krok 1: strona internetowa

Strona internetowa w e-biznesie służy nie tylko do prezentacji oferty e-commerce, jest również doskonałym narzędziem budującym wizerunek marki. Jeśli będzie przyjazna i funkcjonalna to użytkownik z dużym prawdopodobieństwem dokona zakupu w e-sklepie, a także – chętnie powróci do niego w przyszłości oraz poleci go znajomym. Kluczową kwestią na początku działalności jest także określenie, czy dany e-sklep będzie funkcjonował w ramach dostępnej już platformy sprzedażowej, jak np. Allegro czy OLX czy na własny rachunek.

Krok 2: logistyka e-sklepu

Logistyka, czyli magazynowanie i dystrybucja towarów do klientów, to kluczowy element prowadzenia sklepu internetowego. Od jej organizacji zależy nie tylko jakość świadczonych usług, ale także wzrost obrotów generowanych przez e-commerce. Nie można zapominać o automatyzacji „last mile”, oferowaniu kilku różnych modeli dostawy oraz polityce zwrotów. Ponad połowa kupujących w sieci (52 proc.), jako czynnik zachęcający do zakupów online, wymienia możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door to door), a 45 proc. respondentów wybiera maszyny paczkowe[3].

Krok 3: skuteczny e-marketing

W ramach działań marketingowych opracowuje się strategię wprowadzenia produktu na rynek oraz jego promocję. Celem jest m.in. zwiększenie widoczności marki w sieci, a także stworzenie i utrwalenie więzi pomiędzy nią a jej odbiorcami.

Dzięki e-marketingowi odbiorca ma możliwość bieżącej komunikacji z firmą – może prowadzić z nią dialog, wyrażać opinię, dzielić się spostrzeżeniami. Warto wsłuchiwać się w potrzeby klientów i brać pod uwagę ich zdanie, jeśli wystąpi konieczność wdrożenia zmian, np. w funkcjonalnościach e-sklepu.

Krok 4: SEO

Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania, zwiększenie liczby odwiedzających stronę czy lepsza rozpoznawalność marki to tylko kilka korzyści, które płyną z inwestycji w SEO. Pozycjonowanie to jedna z najbardziej popularnych i skutecznych metod promowania marki w sieci. Dbając o odpowiednią widoczność, zwiększamy szansę na sukces.

– Jednym z kluczowych filarów sukcesu e-sklepu jest odpowiednio zorganizowana logistyka. E-commerce, który korzysta z usług brokera kurierskiego, otrzymuje cały wachlarz udogodnień zwiększających atrakcyjność i funkcjonalność e-biznesu. Poszerzenie oferty dostawy produktów, to nieoceniona korzyść dla konsumenta, który coraz rzadziej wybiera opcję dostarczenia przesyłki do drzwi przez kuriera na rzecz punktów odbioru i automatów paczkowych. Platforma bliskapaczka.pl, należąca do Sendit Sp. z o.o. oferuje konsumentom i e-sklepom już prawie 37 tys. punktów odbiorczych w Polsce. Dodatkowo, platforma dostarcza e-sklepom widget mapy, pozwalający na wyświetlenie w koszyku zakupowym jednej mapy, z której klient końcowy może w prosty wybrać najwygodniejsze dla siebie miejsce odbioru. Instalacja wtyczki, np. WooCommerce lub Shoper, zdecydowanie skróci czas składania zamówienia w e-sklepie, a właścicielowi e-biznesu ułatwi kontrolę nad złożonymi zamówieniami i usprawni proces dystrybucji oferowanych produktów – komentuje Kamila Kowalska, Dyrektor Handlowy, Sendit Sp. z o.o.

  • Poradnik „Jak zacząć prowadzić sprzedaż w Internecie” jest bezpłatny i można go pobrać TUTAJ.

E-book przygotowały Marta Osuch, Redaktor prowadząca i Specjalista ds. Content Marketingu oraz Paulina Anacka, Specjalista ds. Email Marketingu w Sendit.pl.

Źródło: Sendit Sp. z o.o.

Dodatkowe informacje:

[1] PwC, Luty 2021, Raport „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce w latach 2021-2026”
[2] PMR, Raport „Handel internetowy w Polsce 2020”
[3] Gemius, Raport „E-commerce w Polsce 2020”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764