logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak zaoszczędzić na kosztach oświetlenia?

   08.06.2001, przeczytano 9863 razy

Często mamy okazję zobaczyć atrakcyjnie zaprojektowaną i wykonaną stację paliw, która po zmroku staje się niewidoczna, a nawet odstraszająca klientów. Otok pozostaje ciemny, ponieważ właściciel - kierując się pozorną oszczędnością - nie włącza pełnego oświetlenia fryzu. Niejednokrotnie nakłady inwestycyjne na elementy podświetlane są znaczne, jednak efekt marketingowy zostaje zniweczony.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaoszczedzic-na-kosztach-oswietlenia,253,artykul.html

Ciemna lub częściowo tylko oświetlona stacja na pewno nie stanowi dobrej wizytówki firmy, a w przypadku stacji korporacyjnych prowadzonych przez ajentów kłóci się z podstawowymi zasadami prawidłowej polityki kreowania jednolitego wizerunku koncernu. Przynosi to więcej szkody, niwecząc nakłady poniesione na inwestycję.
Proste rozwiązanie problemów z oświetleniem - w tym problemu oszczędnego oświetlenia podświetlanych elementów konstrukcji - daje zastosowanie folii 3M™Scotchcal™3635-100 zwanej w skrócie LEF. Trudna do prostego przetłumaczenia oryginalna nazwa Light Enhancement Film oznacza Folię Polepszającą Oświetlenie, jedyny taki produkt na rynku.
Uwzględnienie zastosowania LEF już na etapie projektowania, daje w rzeczywistości dużo więcej korzyści, niż można by się spodziewać po nazwie folii.

fot. 1 W kasetonie po prawej stronie zastosowano folię LEF

Wielu producentów mylnie uważa, że najlepsze odbicie i rozproszenie światła wewnątrz kasetonu da pomalowanie wewnętrznych ścian na biało lub pozostawienie "gołego" metalu. W takim przypadku występuje znaczne pochłanianie energii światła przez ściany, które - zwłaszcza przy skomplikowanych kształtach (litery blokowe podświetlane neonami) - powoduje cienie i niedoświetlenie fragmentów lica. Stosowanym wtedy lekarstwem staje się, o ile jest to konstrukcyjnie możliwe, zwiększenie liczby źródeł światła, podnoszące koszty wykonania, konserwacji i eksploatacji. Wszystkie te koszty musi ostatecznie ponosić właściciel.
Zastępująca malowanie biała folia LEF przeznaczona jest do wyklejania całego wnętrza kasetonu, oczywiście z wyjątkiem lica. To ostatnie można jednak również okleić od wewnątrz, kiedy chcemy uzyskać świecące znaki na ciemnym tle. Dzięki pokryciu ścian kasetonu folią LEF, światło wielokrotnie odbija się nie tracąc energii, ulegając przy tym korzystnemu rozproszeniu. Wskutek tego uzyskuje się równomierne i silniejsze oświetlenie całej powierzchni lica oraz doświetlenie narożników i innych trudnych do doświetlenia miejsc. Zastosowanie folii przy niezmienionych źródłach światła przynosi typowo 40-90% wzrost jasności.

fot. 2 W modelowym kasetonie o wymiarach 15x60 cm i 20 cm głębokości, oświetlonym pojedynczą świetlówką, uzyskano 53% wzrost jasności i lepszą jednorodność oświetlenia.

Z efektów zastosowania LEF wynika, że dla uzyskania takiej samej jasności znaku można użyć mniej źródeł światła. Dobre właściwości rozpraszające folii pozwalają na rzadsze rozmieszczenie opraw oświetleniowych i zniwelowanie cieni pochodzących od wewnętrznych elementów konstrukcyjnych kasetonu (fot. 1).
Skorzystanie z zalet oferowanych przez LEF daje oszczędności wykonawcy na kosztach malowania, okablowania, osprzętu elektrycznego (szczególnie istotne przy oświetleniu neonowym). Użytkownikowi obiektu przynosi zaś obniżenie kosztów energii i konserwacji lub/i podnosi atrakcyjność znaku i siłę jego oddziaływania.
Warto więc uwzględnić folię LEF przy projektowaniu lub modernizacji stacji paliw. To się po prostu opłaca.

[ws]
3M Poland Sp. z o.o.



brak ikonki
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: 3M

(3M Poland sp. z o.o.)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764