logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak zaoszczędzić przy druku wizytówek?

   24.03.2002, przeczytano 23109 razy

Chciałbym podzielić się informacjami na temat przygotowywania wizytówek do druku. Może się przydadzą...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaoszczedzic-przy-druku-wizytowek,927,artykul.html


1. Przy naświetlaniu warto dopytać drukarnię o format papieru (brutto), na którym wizytówki będą drukowane. Papiery do zastosowań poligraficznych są większe niż standardowe formaty, do których są dopiero przycinane w drukarni. Różnica rzędu 5-10 mm może pozwolić na umieszczenie dwóch dodatkowych wizytówek na arkuszu A4! Jeżeli wizytówka (bez spadów) ma wysokość 50 mm, przy 12 sztukach otrzymamy dłuższy bok długości 300 mm, przekraczając o 3 mm długość boku w formacie A4. Najczęściej na arkuszu A4 drukuje się tylko 10 szt. wizytówek. Jak widać przycinając go nieco oszczędniej, bez problemu zmieścimy 12 szt.

2. W wypadku wizytówek dwustronnych można zaoszczędzić na kosztach przygotowalni. Wizytówki należy ułożyć na formacie "na odwrotkę". Połowa arkusza (w pionie lub poziomie - wg wskazań drukarni) zawiera przody, a druga tyły wizytówek. Oszczędzamy na kliszy (jeden komplet na dwie strony), wycena z drukarni powinna także być niższa ponieważ używamy tylko jednego kompletu blach.
Rysunek poniżej przedstawia układ "na odwrotkę" i format 210x305 mm.

zWitek



avatar użytkownika
+

Tekst opublikował użytkownik: gradient

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Takie oszczędności są pozorne. Przy druku większej ilości wizytówek wzrasta ilość przelotów przez maszynę. Zabiera to część zaoszczędzonych środków a reszte zabiera czas potrzebny na wydrukowanie jest 2 razy dluzszy. Z papierami jest podobnie oszczędzając pare złotych na papierze musimy się liczyć z wiekszą ilością makulatury.

avatar użytkownika
,

Z moich doświadczeń wynika, że drukarnie same zachęcają do stosowania odwrotki. Ilość przebiegów jest taka sama jak przy druku lewo+prawo, a odchodzi czas na wymianę blach. No i jest taniej o jedną blachę. Co do papieru - zależy od drukarni jak starannie to robi. Teoretycznie wydruk 12 a nie 10 wizytówek z arkusza powinien się zawsze opłacać. Jeżeli druk wykonywany jest z papieru drukarni - ich problem czy zrobią to jak najmniejszym kosztem, bez marnowania papieru   

avatar użytkownika
,

Tak lecz tylko przy druku wizytówek 1 kolorowych.
Przy małych nakładach i tak najtańszy jest sitodruk. W naszej firmie wizytówki mają określoną cenę a zleceniodawca nie martwi się jak zrobić składkę. To jest nasz problem.
Dostarcza nam tylko projekt lub polega na naszym składzie. Oczywisty jest fakt że wraz z wzrostem ilości spada cena jednostkowa a to ile my umieścimy na arkuszu wizytówek jest w dalszym ciągu naszym problemem.
  

avatar użytkownika
,

Ad. 2 Należy zwrócić uwagę na papier z fakturą przy drukowaniu na "obracanie" bo połowa wizytówek będzia miała inny wygląd niż druga!
Pozdrawiam
  

brak ikonki
,

Wydaje mi sie troche bez sensu takie rozwiazanie. Obracanie nastepuje przeciez po dluzszym boku a nie po krotszym. W ten sposob wyjda same przody i tyly. Zreszta na formacie A4 miesci sie bez problemu 12 wizytowek w formacie 90x50 (3 w poziomie, 4 w pionie, przy poziomym ukladzie papieru)

,

hehehe...
pomyśl troszeczkę z tym odwracaniem... ...chyba nie masz do końca racji że wyjdą same przody i same tyły :)
  

,


Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych: spam - kryptoreklama na rzecz drukarni A3Ekstra

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764