logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak zaoszczędzić przy druku wizytówek?

   24.03.2002, przeczytano 21440 razy

Chciałbym podzielić się informacjami na temat przygotowywania wizytówek do druku. Może się przydadzą...


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaoszczedzic-przy-druku-wizytowek,927,artykul.html


1. Przy naświetlaniu warto dopytać drukarnię o format papieru (brutto), na którym wizytówki będą drukowane. Papiery do zastosowań poligraficznych są większe niż standardowe formaty, do których są dopiero przycinane w drukarni. Różnica rzędu 5-10 mm może pozwolić na umieszczenie dwóch dodatkowych wizytówek na arkuszu A4! Jeżeli wizytówka (bez spadów) ma wysokość 50 mm, przy 12 sztukach otrzymamy dłuższy bok długości 300 mm, przekraczając o 3 mm długość boku w formacie A4. Najczęściej na arkuszu A4 drukuje się tylko 10 szt. wizytówek. Jak widać przycinając go nieco oszczędniej, bez problemu zmieścimy 12 szt.

2. W wypadku wizytówek dwustronnych można zaoszczędzić na kosztach przygotowalni. Wizytówki należy ułożyć na formacie "na odwrotkę". Połowa arkusza (w pionie lub poziomie - wg wskazań drukarni) zawiera przody, a druga tyły wizytówek. Oszczędzamy na kliszy (jeden komplet na dwie strony), wycena z drukarni powinna także być niższa ponieważ używamy tylko jednego kompletu blach.
Rysunek poniżej przedstawia układ "na odwrotkę" i format 210x305 mm.

zWitek



avatar użytkownika
+

Tekst opublikował użytkownik: gradient

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Takie oszczędności są pozorne. Przy druku większej ilości wizytówek wzrasta ilość przelotów przez maszynę. Zabiera to część zaoszczędzonych środków a reszte zabiera czas potrzebny na wydrukowanie jest 2 razy dluzszy. Z papierami jest podobnie oszczędzając pare złotych na papierze musimy się liczyć z wiekszą ilością makulatury.

avatar użytkownika
,

Z moich doświadczeń wynika, że drukarnie same zachęcają do stosowania odwrotki. Ilość przebiegów jest taka sama jak przy druku lewo+prawo, a odchodzi czas na wymianę blach. No i jest taniej o jedną blachę. Co do papieru - zależy od drukarni jak starannie to robi. Teoretycznie wydruk 12 a nie 10 wizytówek z arkusza powinien się zawsze opłacać. Jeżeli druk wykonywany jest z papieru drukarni - ich problem czy zrobią to jak najmniejszym kosztem, bez marnowania papieru   

avatar użytkownika
,

Tak lecz tylko przy druku wizytówek 1 kolorowych.
Przy małych nakładach i tak najtańszy jest sitodruk. W naszej firmie wizytówki mają określoną cenę a zleceniodawca nie martwi się jak zrobić składkę. To jest nasz problem.
Dostarcza nam tylko projekt lub polega na naszym składzie. Oczywisty jest fakt że wraz z wzrostem ilości spada cena jednostkowa a to ile my umieścimy na arkuszu wizytówek jest w dalszym ciągu naszym problemem.
  

avatar użytkownika
,

Ad. 2 Należy zwrócić uwagę na papier z fakturą przy drukowaniu na "obracanie" bo połowa wizytówek będzia miała inny wygląd niż druga!
Pozdrawiam
  

brak ikonki
,

Wydaje mi sie troche bez sensu takie rozwiazanie. Obracanie nastepuje przeciez po dluzszym boku a nie po krotszym. W ten sposob wyjda same przody i tyly. Zreszta na formacie A4 miesci sie bez problemu 12 wizytowek w formacie 90x50 (3 w poziomie, 4 w pionie, przy poziomym ukladzie papieru)

,

hehehe...
pomyśl troszeczkę z tym odwracaniem... ...chyba nie masz do końca racji że wyjdą same przody i same tyły :)
  

,


Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych: spam - kryptoreklama na rzecz drukarni A3Ekstra

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764