logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor

   12.05.2019, przeczytano 1083 razy
ilustracja
Nowa identyfikacja i oznakowanie baru Słoneczny w Gdyni

Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów usługowych, szyld pozostaje często głównym środkiem dotarcia do potencjalnych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaprojektowac-dobry-szyld-%E2%80%93-natalia-kaczor,382396,artykul.html

W pędzie ku zwiększaniu rozmiarów i obniżaniu kosztów rzadko kiedy robi się uczciwy bilans zysków i strat, zwłaszcza że w bilans taki trzeba wkalkulować także wpływ szyldów na wspólną przestrzeń publiczną. Będąc elementem architektury eksponowanym na wspólnym "nośniku reklamowym" jaki stanowi otoczenie miejskie, szyldy współdecydują nie tylko o sukcesie oznakowanego lokalu, ale także o jakości architektury i naszego środowiska wizualnego. Co zrobić aby oznakowania nie degradowały, ale przeciwnie - poprawiały jakość przestrzeni publicznej, zapewniając jednocześnie sukces przedsiębiorcom, handlowcom czy rzemieślnikom?

Na to pytanie spróbuje odpowiedzieć Natalia Kaczor ze Stowarzyszenia Traffic Design, którego przedsięwzięcia związane z podnoszeniem estetyki przestrzeni publicznej śledzimy i relacjonujemy od wielu lat. Oprócz flagowego festiwalu Traffic Design są wśród nich także projekty koncentrujące się na problematyce szyldów i oznakowań, takie jak re:design czy :Dobry Znak. Rozmowę prowadzi Magdalena Miszewska - dziennikarka współtworząca projekt "Audycje Kulturalne" realizowany przez Narodowe Centrum Kultury.

Zapraszamy na audycję:

ilustracjastrzałka

Rozmawiała: Magdalena Miszewska
Nagranie udostępnione dzięki uprzejmości Audycji Kulturalnych Narodowego Centrum Kultury

Źródło: Audycje Kulturalne, Narodowe Centrum Kultury

www.audycjekulturalne.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

CNN: zrównoważony rozwój gorącym tematem w mediach
Termin zrównoważony rozwój w ciągu kilku ostatnich lat jest wyraźnie nadużywany, co niestety może doprowadzić do utraty jego właściwego znaczenia i stać się jedynie pustym hasłem reklamowym. Jednak nie powinno być to przeszkodą do poważnego traktowania kwestii zrównoważonego rozwoju, która jest bardzo istotna dla naszej przyszłości. Aby zrozumieć jak dużą rolę pełni...
Jak zaprojektować stoisko targowe?
Każdy, kto choć raz wystawiał się na targach, wie, jak trudne i wymagające jest stworzenie przyciągającego uwagę stoiska, spójnego z wizerunkiem firmy i jej celami marketingowymi. Dobrze zaprojektowana ekspozycja powinna prezentować ofertę marki w przejrzysty, a jednocześnie bardzo sugestywny sposób. Spytaliśmy Agę Kobus i Grzegorza Goworka, architektów ze...
„Z naszą ofertą mierzymy wysoko” - Jacek Teodorczyk, Teba
O trzech dekadach w sektorze druku na różnych podłożach, wdrażaniu pionierskich urządzeń, owocnej współpracy z MIMAKI oraz adaptowaniu rozwiązań do niestandardowych potrzeb klientów mówi Jacek Teodorczyk, właściciel firmy TEBA.
Odchodzenie od głównego nurtu spraw stanowi coraz częstszą odpowiedź na internetowe zagrożenia. Będzie to niebawem wymagało zmiany podejścia tych, którzy informacji poszukują, ale i tych, którzy je dostarczają
Zachowania konsumenckie w ewolucja mediów
Mając większy wybór, władzę i informacje na wyciągnięcie ręki bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, dzisiejsi konsumenci podejmują szybsze decyzje na różnych płaszczyznach, począwszy od tego, jak wydawać pieniądze do tego, które media wybrać.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764