logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor

   12.05.2019, przeczytano 978 razy
ilustracja
Nowa identyfikacja i oznakowanie baru Słoneczny w Gdyni

Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów usługowych, szyld pozostaje często głównym środkiem dotarcia do potencjalnych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaprojektowac-dobry-szyld-%E2%80%93-natalia-kaczor,382396,artykul.html

W pędzie ku zwiększaniu rozmiarów i obniżaniu kosztów rzadko kiedy robi się uczciwy bilans zysków i strat, zwłaszcza że w bilans taki trzeba wkalkulować także wpływ szyldów na wspólną przestrzeń publiczną. Będąc elementem architektury eksponowanym na wspólnym "nośniku reklamowym" jaki stanowi otoczenie miejskie, szyldy współdecydują nie tylko o sukcesie oznakowanego lokalu, ale także o jakości architektury i naszego środowiska wizualnego. Co zrobić aby oznakowania nie degradowały, ale przeciwnie - poprawiały jakość przestrzeni publicznej, zapewniając jednocześnie sukces przedsiębiorcom, handlowcom czy rzemieślnikom?

Na to pytanie spróbuje odpowiedzieć Natalia Kaczor ze Stowarzyszenia Traffic Design, którego przedsięwzięcia związane z podnoszeniem estetyki przestrzeni publicznej śledzimy i relacjonujemy od wielu lat. Oprócz flagowego festiwalu Traffic Design są wśród nich także projekty koncentrujące się na problematyce szyldów i oznakowań, takie jak re:design czy :Dobry Znak. Rozmowę prowadzi Magdalena Miszewska - dziennikarka współtworząca projekt "Audycje Kulturalne" realizowany przez Narodowe Centrum Kultury.

Zapraszamy na audycję:

ilustracjastrzałka

Rozmawiała: Magdalena Miszewska
Nagranie udostępnione dzięki uprzejmości Audycji Kulturalnych Narodowego Centrum Kultury

Źródło: Audycje Kulturalne, Narodowe Centrum Kultury

www.audycjekulturalne.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Odchodzenie od głównego nurtu spraw stanowi coraz częstszą odpowiedź na internetowe zagrożenia. Będzie to niebawem wymagało zmiany podejścia tych, którzy informacji poszukują, ale i tych, którzy je dostarczają
Zachowania konsumenckie w ewolucja mediów
Mając większy wybór, władzę i informacje na wyciągnięcie ręki bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, dzisiejsi konsumenci podejmują szybsze decyzje na różnych płaszczyznach, począwszy od tego, jak wydawać pieniądze do tego, które media wybrać.
Dyrektywa o prawie autorskim nie musi oznaczać cenzury internetu
Przyjęta przez Parlament Europejski dyrektywa o prawie autorskim nie musi mieć tak dużego wpływu na polski internet jak przewidywano w czarnych scenariuszach. Każde państwo może dostosować do dyrektywy swoje przepisy tak, by tylko został zrealizowany jej cel. Sprawa nie jest przegrana. Jak zaadaptujemy przepisy, zależy od nas i takie będziemy stosować – podkreśla Krzysztof...
Sztuczna inteligencja rewolucją dla świata reklamy
Sztuczna inteligencja jest tematem nierzadko poruszanym w artykułach pisanych przez branżę marketingu. Mówi się o niej coraz częściej w kontekście rewolucji rynku. Co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? Jak AI wpłynie na programmatic?  
Programmatic stawia na etykę
Firmy działające na programatycznym rynku zakupu reklam w Internecie opracowały własny kodeks etyki. Dzięki niemu ten dynamicznie rozwijający się sektor reklamy będzie działał przejrzyście, a niepożądane treści w reklamach będą eliminowane.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764