logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor

   12.05.2019, przeczytano 608 razy
ilustracja
Nowa identyfikacja i oznakowanie baru Słoneczny w Gdyni

Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów usługowych, szyld pozostaje często głównym środkiem dotarcia do potencjalnych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaprojektowac-dobry-szyld-%E2%80%93-natalia-kaczor,382396,artykul.html

W pędzie ku zwiększaniu rozmiarów i obniżaniu kosztów rzadko kiedy robi się uczciwy bilans zysków i strat, zwłaszcza że w bilans taki trzeba wkalkulować także wpływ szyldów na wspólną przestrzeń publiczną. Będąc elementem architektury eksponowanym na wspólnym "nośniku reklamowym" jaki stanowi otoczenie miejskie, szyldy współdecydują nie tylko o sukcesie oznakowanego lokalu, ale także o jakości architektury i naszego środowiska wizualnego. Co zrobić aby oznakowania nie degradowały, ale przeciwnie - poprawiały jakość przestrzeni publicznej, zapewniając jednocześnie sukces przedsiębiorcom, handlowcom czy rzemieślnikom?

Na to pytanie spróbuje odpowiedzieć Natalia Kaczor ze Stowarzyszenia Traffic Design, którego przedsięwzięcia związane z podnoszeniem estetyki przestrzeni publicznej śledzimy i relacjonujemy od wielu lat. Oprócz flagowego festiwalu Traffic Design są wśród nich także projekty koncentrujące się na problematyce szyldów i oznakowań, takie jak re:design czy :Dobry Znak. Rozmowę prowadzi Magdalena Miszewska - dziennikarka współtworząca projekt "Audycje Kulturalne" realizowany przez Narodowe Centrum Kultury.

Zapraszamy na audycję:

ilustracjastrzałka

Rozmawiała: Magdalena Miszewska
Nagranie udostępnione dzięki uprzejmości Audycji Kulturalnych Narodowego Centrum Kultury

Źródło: Audycje Kulturalne, Narodowe Centrum Kultury

www.audycjekulturalne.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Od czasu wynalezienia ruchomych czcionek przez Gutenberga historia druku to historia ciągłych innowacji. Z czasem technologia stawała się bardziej precyzyjna, tańsza i coraz powszechniejsza. Prawdziwą rewolucję przyniosły lata 90, kiedy to drukarki i skanery masowo trafiły na nasze biurka. Od tamtego czasu innowacyjność jednak nie słabnie, a sektor co roku zaskakuje...
Gemini Park: Postrzeganie galerii przez lokalną społeczność kluczem do sukcesu
W 2019 rok Gemini Park Tarnów wszedł z nową kampanią wizerunkową „Tarnowskie oblicza mody”. Projekt ma promować centrum handlowe, jako mocno związane z miastem i regionem. Pomaga w tym 100 zwykłych-niezwykłych mieszkańców miasta! To pierwsza w Polsce tego typu kampania centrum handlowego.  O nietypowym projekcie opowiada Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park...
Kraśnik ma: logo jak ta lala
W Kraśniku po cichu, bez fanfar i konkursowego zgiełku zrobili sobie logo promocyjne. Bez wątpienia jest to praca zespołowa, co widać, każdy dołożył co miał i proszę bardzo jest, jak ta lala.
Czy to początek końca Facebooka?
„Ludzie coraz bardziej potrzebują prywatnego cyfrowego środowiska, które będzie przypominać pokój dzienny. Uważam, że powinniśmy pracować na rzecz świata, w którym ludzie mogą do siebie mówić z zachowaniem poufności i żyć swobodnie, wiedząc, że mogą kontrolować to, kto ma dostęp do informacji na ich temat, i że to wszystko nie zostaje w sieci na...
Raport "Cała prawda o PR, czyli jak o PR mówią media" to cenna inicjatywa Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Związku Firm Public Relations, Instytutu Monitorowania Mediów oraz Redakcji portalu PRoto.pl, dobitnie pokazująca skalę wyzwania, które stoi przed branżą. Poprosiliśmy przedstawicieli Polskiego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764