logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor

   12.05.2019, przeczytano 1325 razy
ilustracja
Nowa identyfikacja i oznakowanie baru Słoneczny w Gdyni

Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów usługowych, szyld pozostaje często głównym środkiem dotarcia do potencjalnych klientów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zaprojektowac-dobry-szyld-%E2%80%93-natalia-kaczor,382396,artykul.html

W pędzie ku zwiększaniu rozmiarów i obniżaniu kosztów rzadko kiedy robi się uczciwy bilans zysków i strat, zwłaszcza że w bilans taki trzeba wkalkulować także wpływ szyldów na wspólną przestrzeń publiczną. Będąc elementem architektury eksponowanym na wspólnym "nośniku reklamowym" jaki stanowi otoczenie miejskie, szyldy współdecydują nie tylko o sukcesie oznakowanego lokalu, ale także o jakości architektury i naszego środowiska wizualnego. Co zrobić aby oznakowania nie degradowały, ale przeciwnie - poprawiały jakość przestrzeni publicznej, zapewniając jednocześnie sukces przedsiębiorcom, handlowcom czy rzemieślnikom?

Na to pytanie spróbuje odpowiedzieć Natalia Kaczor ze Stowarzyszenia Traffic Design, którego przedsięwzięcia związane z podnoszeniem estetyki przestrzeni publicznej śledzimy i relacjonujemy od wielu lat. Oprócz flagowego festiwalu Traffic Design są wśród nich także projekty koncentrujące się na problematyce szyldów i oznakowań, takie jak re:design czy :Dobry Znak. Rozmowę prowadzi Magdalena Miszewska - dziennikarka współtworząca projekt "Audycje Kulturalne" realizowany przez Narodowe Centrum Kultury.

Zapraszamy na audycję:

ilustracjastrzałka

Rozmawiała: Magdalena Miszewska
Nagranie udostępnione dzięki uprzejmości Audycji Kulturalnych Narodowego Centrum Kultury

Źródło: Audycje Kulturalne, Narodowe Centrum Kultury

www.audycjekulturalne.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gospodarka światowa a pandemia - wywiad z Krzysztofem Sadeckim
Jaki wpływ na gospodarkę światową ma w tej chwili koronawirus? Co będzie dalej? O tym, jak pandemia wywraca do góry nogami gospodarkę na świecie rozmawiamy z finansistą i analitykiem biznesowym Krzysztofem Sadeckim.
Pani K! - Felieton Roberta Załupskiego
Światowa superprodukcja „Kryzys czy Pani K” trwa w najlepsze. Ilustracja Andrzeja Pągowskiego do wydania OOH magazine z 2008 r. w tym roku nabiera zgoła innego znaczenia. Europejska panika (mam wrażenie, że reszta świata zachowuje więcej rozsądku) może wywołać kryzys, który w tym roku branży reklamowej i eventowej może dać mocno się we znaki. Może więc warto...
IGRZ - Ustawa krajobrazowa – pięć lat temu…

Uchwały krajobrazowe - stan prac: IGRZ - Ustawa krajobrazowa – pięć lat temu…

Pięć lat temu stwierdziliśmy, że Ustawa krajobrazowa jest zła, ponieważ tak posłowie, jak i senatorowie nie do końca zrozumieli intencje Prezydenta RP, autora projektu ustawy. Mówiliśmy, że nie można stanowić dobrego prawa opierając swoje sądy na powierzchownych ocenach rzeczywistości i koniunkturalnych poglądach.
Ewelina Łukasiak o kampanii Amundsen – „Odkrywaj Więcej” i złotym Effie
W zeszłym roku w konkursie Effie Awards złotą statuetkę w kategorii „Napoje alkoholowe” zdobyła marka Amundsen. Na czym skupiała się kampania „Odkrywaj Więcej” i co przełożyło się na jej sukces w tym prestiżowym konkursie?
HP przedstawia 8 trendów dla druku 3D i wytwarzania cyfrowego na 2020 rok
Przewidywania amerykańskiego producenta dotyczące przyszłości branży komentuje Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający w HP Inc Polska.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764