logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

  PR 17.07.2018, przeczytano 1589 razy
ilustracja

W marcu, Google poinformował na swoim oficjalnym blogu  o stopniowym migrowaniu witryn do indeksu mobilnego. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania organicznego zostaną z czasem ujednolicone na wszystkich urządzeniach w oparciu o Mobile-First Index. Jak poprawnie zoptymalizować stronę pod różne urządzenia i czym jest Mobile-First Index? Na te pytania odpowiada Joanna Pierzynka, Specjalistka SEO HF Media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zoptymalizowac-strone-pod-urzadzenia-mobilne,37276,artykul.html

Coraz popularniejsze staje się tworzenie stron dopasowanych w pierwszej kolejności do urządzeń mobilnych, a dopiero później skalowanie ich do wersji desktopowej. Pozwala to tworzyć szybkie oraz intuicyjne serwisy internetowe zgodne z zaleceniami Google i nowym podejściem, jakim jest Mobile-First index. Poniżej kilka rad, jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne zgodnie z oficjalnymi zaleceniami Google.

1. Unikanie wersji mobilnych pod oddzielnym adresem 

Zaleca się stosowanie stron responsywnych (Responsive Web Design), czyli takich, które zmieniają swój układ i szerokość elementów zgodnie z rozdzielczością urządzenia, na jakim są przeglądane. Ułatwia to również późniejsze zmiany w serwisie, ponieważ do edycji pozostaje tylko jedna wersja.

2. Dane strukturalne oraz metadane widoczne na obu wersjach witryny

Posiadanie danych strukturalnych jest niezwykle istotne, ponieważ poprzez umieszczanie odpowiednich znaczników przy fragmentach treści, schemat Schema.org bezpośrednio wpływa na uczenie się robotów Google. Pomaga im to lepiej zrozumieć zawartość strony i zebrać informacje na temat sieci. Dzięki tym danym są one w stanie wyświetlić w wynikach wyszukiwania istotne elementy, np. adresy, ceny, recenzje czy godziny otwarcia.

3. Prawidłowe zastosowanie rel=canonical oraz rel=alternate 

Ułatwia to robotom Google odnalezienie stron kanonicznych oraz odpowiednich wersji językowych na różnych urządzeniach. Jest to sposób na uniknięcie wystąpienia duplikacji w serwisie. Warto również stosować atrybuty rel=”next” i rel=”prev”, aby strony paginacji były traktowane jako sekwencja logiczna. Zabieg ten pozwala zrozumieć robotom, że każda kolejna strona jest kontynuacją treści na stronie poprzedniej.

4. Szybkie ładowanie strony 

Strony posiadające tę zaletę zdecydowanie lepiej wypadają w rankingach. Im dłużej witryna się ładuje, tym szybciej rośnie szansa, że użytkownik ostatecznie zrezygnuje z jej przeglądania. Według badań przeprowadzonych przez Kissmetrics.com, aż 47% osób oczekuje, że witryna załaduje się w czasie krótszym niż 2 sekundy, a 40% zrezygnuje z odwiedzin, jeśli potrwa to dłużej niż 3 sekundy.

Prędkość ładowania strony można w łatwy sposób zweryfikować za pomocą Google Page Speed Insights. Wynik Page Speed mieści się w zakresie od 0 do 100 punktów. Im wyższy wynik, tym lepiej. Ocena na poziomie co najmniej 85 punktów oznacza, że strona działa dobrze.

Bezpłatne narzędzia Google

Działania związane z Mobile-First Index nie zostały stworzone przez Google dla utrudniania użytkownikom życia. Wręcz przeciwnie, mają one poprawić User Experience i właśnie w ten sposób trzeba je traktować.

Do pomocy przy optymalizacji serwisu nie są potrzebne wymyślne i drogie narzędzia – wystarczy posłużyć się niżej wymienionymi, czterema bezpłatnymi narzędziami deweloperskimi od Google.

1. Test optymalizacji mobilnej

Pozwala na sprawdzenie każdej podstrony pod kątem Mobile-First Index oraz tego, czy witryna jest dopasowana do urządzeń mobilnych. W razie pojawienia się problemów lub blokowanych zasobów, użytkownik otrzymuje informację na przejrzystej liście.

2. Narzędzie dla deweloperów w Chrome

Chcąc przejść do narzędzi Web Developerów, wystarczy w przeglądarce Chrome, w sprawdzanej witrynie nacisnąć skróty Ctr+Shift+I. Klikając na zaznaczoną na czerwono ikonkę, użytkownik przechodzi do wyglądu witryny na dowolnym urządzeniu mobilnym. Może także wybrać rozdzielczość oraz model urządzenia. Nie trzeba zatem przeklikiwać się na telefonie przez podstrony, aby zweryfikować poprawność wyświetlania elementów. Ponadto, dzięki ingerencji w kod źródłowy, możliwe jest zweryfikowanie pojedynczych elementów, przesuwanie ich, usuwanie lub dodawanie nowych.

3. Google Search Console

Na początku tworzenia strony warto uzyskać dostęp do Google Search Console. W zakładce ruchu związanego z wyszukiwaniem, dostępna jest obsługa na urządzeniach mobilnych. GSC potrafi „wypluć” obszerny raport odnośnie wszystkich zaindeksowanych elementów, które mogą mieć wpływ na postrzeganie i odczucia użytkowników. Na podstawie uzyskanych informacji można z łatwością odnaleźć problematyczne zasoby strony, które w jakiś sposób utrudniają obsługę na urządzeniach mobilnych, a następnie je poprawić.

4. Testowanie danych uporządkowanych

Dane strukturalne są istotnym elementem, który należy poprawnie wdrożyć. Oczywiście muszą być one tożsame dla wersji desktopowej oraz mobilnej. Google również w tej kwestii nie zawodzi i udostępnia kolejne proste narzędzie do testowania danych strukturalnych.  Wystarczy podać adres URL strony i fragment kodu do zweryfikowania.

Optymalizowanie serwisów pod użytkowników urządzeń mobilnych staje się bardzo ważną kwestią. Być może w niedługim czasie będą one głównym czynnikiem rankującym, a Mobile-First stanie się wręcz wymogiem, aby wyświetlać się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

Dodatkowe informacje:

Joanna Pierzynka – Specjalistka SEO HF Media. Wspiera swoją wiedzą serwisy, takie jak Wylecz.to, Budujmase.pl czy Mamzone.pl. Specjalizuje się w optymalizacji technicznej i analizie danych. Prywatnie fanka elektroniki, gier komputerowych oraz paintballa. W wolnym czasie rozkręca i naprawia urządzenia elektroniczne lub streamuje swoje postępy w grach,

Senuto to kompleksowa platforma, która w jednym miejscu skupia wszystkie narzędzia wspomagające prowadzenie i analizę działań SEO. Dzięki modułom Senuto każdy specjalista SEO jest w stanie kontrolować efekty działań i analizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Platforma biznesowo wspierana jest przez fundusz inwestycyjny KnowledgeHub oraz współtwórcę SARE i inwestora w spółki technologiczne w obszarze komunikacji marketingowej - Krzysztofa Dębowskiego.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764